Vlooien in huis

02-02-2016 22:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Persoonlijk? De dierenambulance bellen. Zielig voor de beestjes, ze kunnen er ook wormen van krijgen en dan erg ziek worden. Als je zo met je beestjes omgaat geef je er blijkbaar niet zo veel om.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort dieren? Zowel katten als honden hebben een behaarde buik. Dus het "over de buik zien lopen" vind ik heel raar.





Voor katten weet ik een goed middel (kitten zat ook vol met vlooien, was een ramp).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Vlooiendruppels kopen en stiekem behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je het weet, maar als je niets doet kunnen vlooien bloedarmoede veroorzaken met dood tot gevolg. Dus als ik jou was zou ik hulp inschakelen.



Is het een optie dat jij zelf de dieren een pipetje toedient?

Weet je waarom je ouders hier niets aan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:intothewild schreef op 02 februari 2016 @ 22:58:

Persoonlijk? De dierenambulance bellen. Zielig voor de beestjes, ze kunnen er ook wormen van krijgen en dan erg ziek worden. Als je zo met je beestjes omgaat geef je er blijkbaar niet zo veel om.En dit ja. Vlooien dragen vaak worm bij zich. Dieren met vlooien eten de vlooien op en besmetten zich op die manier. Dus zeker ook ontwormen!
Alle reacties Link kopieren
Als het echt een plaag is, zul je naast het behandelen van de dieren ook met omgevingsspray aan de gang moeten. Ik zou dat i.p.v. smeken gewoon zelf doen; als je ouders de vlooien niet zo'n probleem vinden, dan zullen ze het toch ook niet zo'n probleem vinden als jij er iets aan doet?
Alle reacties Link kopieren
En nog een aanvulling; een vlooienplaag gaat niet zomaar over. Dus zelfs al geef jij een pipetje, het hele huis moet bij een plaag eigenlijk ook behandeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Je ouders aanspreken op hun verantwoordelijkheid geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt heel zielig, de kat van mijn moeder heeft pasgeleden ook vlooien gehad en ze was er goed ziek van. Mijn moeder kwam er gelukkig snel achter en heeft snel hulp gezocht en heel haar huis behandeld. Het is toch ook gewoon smerig?!

Nog eens een gesprek aan wagen? Anders zou ik zelf alle dieren een pipetje toedienen.
Alle reacties Link kopieren
De dierenambulance is nu serieus een optie die ik al aan het overwegen ben, aangezien tot dusver niks heeft geholpen. Het zijn katten en honden, maar blijkbaar hebben een aantal van deze dieren niet zoveel haar en in de omgeving van de tepels is het bijna kaal dus daar kun je ze toch duidelijk zien lopen. Ze zijn al meerdere keren behandeld door mij en afgelopen zomer heb ik de halve dierenwinkel leeg gekocht met alles wat maar zou kunnen helpen en was het ook een tijdje een stuk minder, maar ik heb zo'n vermoeden dat het overal zit en met name in de kieren van de vloer en het is niet mijn taak om daar dagelijks te gaan stofzuigen, wat nu absoluut niet gebeurt. Het kan mijn ouders inderdaad niet zoveel schelen of ik er wat aan doe, maar ik word er zo onderhand moedeloos van dat ik als dochter deze taak op mij moet nemen. Ik ben nu aan het bekijken of ik een aantal dieren over kan nemen waar ik ook lange tijd voor heb gezorgd toen ik er nog woonde, want ik kan dit niet langer aanzien.
anoniem_267447 wijzigde dit bericht op 02-02-2016 23:20
Reden: foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bovendien heeft één hond al aan bloedarmoede geleden, waar we achter kwamen toen we bij de dierenarts waren. Zelfs toen de dierenarts zei dat dit wel heel extreem is en er absoluut wat aan gedaan moet worden, reageerde mijn vader van: ''oke ik zal morgen spul bij de dierenwinkel kopen'', om vervolgens gewoon niks te ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Anti vlo middelen en omgevingsspray kun je beter bij de dierenarts kopen, spullen in de dierenwinkel zijn vaak verouderd en werken niet zo goed. Het is wel duur..ik had twee anti vlo tabletten voor 20 euro plus een omgevingsspray van 16 euro. Thuis alle kussentjes van de bank etc gewassen, katten behandeld elke dag stof gezogen en eens in de zoveel dagen met de spray. Nu zijn ze er eindelijk vanaf.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoiikbeneenmeisje schreef op 02 februari 2016 @ 23:18:

Bovendien heeft één hond al aan bloedarmoede geleden, waar we achter kwamen toen we bij de dierenarts waren. Zelfs toen de dierenarts zei dat dit wel heel extreem is en er absoluut wat aan gedaan moet worden, reageerde mijn vader van: ''oke ik zal morgen spul bij de dierenwinkel kopen'', om vervolgens gewoon niks te ondernemen.Dat is dus gewoon dierenmishandeling. Ik zou alle dieren uit huis laten plaatsen. Dit kun je levende wezens niet aan doen. En mochten je ouders nieuwe dieren afschaffen zou ik ze aangeven. Klinkt hard, maar dit gedrag slaat nergens op.
Dierenarts heeft betere druppels wellicht welke heb je geprobeerd? En inderdaad moeten ze ook ontwormt worden ivm herbesmetting vlo/worm. Zijn ze niet een dagje weg voor een plan de campagne zodat ook gespoten kan worden?



Wat is het onderliggende probleem, zijn het dierenverzamelaars?
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt heel erg.



Vlooienspullen van de DA is beter. Maar weinig zin als ze niets doen aan de vlooienplaag zelf. Wat ontzettend zielig voor die dieren. Dit is echt dierenmishandeling. Kan je iemand vragen van de dierenambulance om samen met je ouders te gaan praten?



En anders idd dat jij dieren gaat opnemen of de dierenpolitie bellen, het klinkt heel extreem zeg.



Als ik ergens ben waar vlooien zijn dan pikken ze mij ook, worden jouw ouders niet gepikt door al die vlooien?



Als je niets doet dan gaan jullie dieren dood he! Ik heb een keer een verwaarloosde kitten van 6 weken in huis gehaald en dezelfde dag ook naar de DA gegaan en ik was er net op tijd bij. Dieren kunnen ook overlijden aan die vlooienbeten, dat weet je he?



Sterkte zeg, het zal naar zijn om dit zo te moeten zien. Ga ervoor!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
jeetje dat gaat echt echt te ver! Dierenambulance bellen of dierenbescherming en ze ophalen, weg van huis om ze goed te laten behandelen en wellicht als je ouders hun huis gaan sanitairen mogen ze terug. Maar ik denk dat je ouders beter geen dieren moeten hebben eerlijk gezegd, mensen veranderen niet zo snel.

Wat goed dat je dit ziet en dat je snel regelt dat ze weggehaald worden voor bijkomen, behandeling. En dat instanties met jouw ouders gaan praten voor eventuele terugplaatsing, want vreemde ogen dwingen. (hopelijk)
Alle reacties Link kopieren
Het hele huis heb ik al een keer onder handen laten nemen door een professionele bestrijder toen zij op vakantie waren, aangezien de buurman op de katten paste en zo vriendelijk was om mij in te lichten. Die forse rekening betalen ze dan ook zonder mokken, maar het moet allemaal van mij komen. Ik kan er niet te specifiek op in gaan omdat ik doodsbang ben dat zij of mijn broer en zus erachter komen, maar het zijn maar enkele dieren en het zou dus absoluut niet zo moeilijk moeten zijn om dit probleem te verhelpen. Ik ben van plan om in ieder geval met de dierenpolitie/ambulance te praten en advies te vragen en zal voor de duizendste keer een gesprek met mijn ouders aangaan. Mijn ouders hebben zelf gek genoeg geen last van die vlooien, over het algemeen zie je ze ook niet op je benen lopen maar zitten de dieren er echt onder. Af en toe zie je er eentje rondspringen op de bank, en voor mijn gevoel zitten ze ook in de vloerbedekking in sommige kamers van het huis.

Ik weet inderdaad dat het gevaarlijk is en voor mij als dierenliefhebber is het verschrikkelijk om te zien, maar het is niet mijn huis en niet mijn dieren. Het zijn mijn ouders en ik doe er alles aan om dit probleem op te lossen, maar na jarenlang eraan te werken en geen resultaat te zien zakt de moed me ook af en toe in de schoenen.



Bovendien ben ik toch wel van plan om hun ook dit topic te laten lezen zodat zij hopelijk inzien dat ik geen schoonmaakfreak ben of dierenfanaat, maar dat het gewoon normaal is om een huis vol vlooien aan te pakken en het daarna ook regelmatig bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Enige manier om er vanaf te komen is consequent alle dieren te behandelen.... is het een optie om de dieren te behandelen met middelen die niet elke maand hoeven? de vraag is nl zijn ze laks met behandelen of willen ze niet behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meisje,



Ik begrijp dat jij hier niet veel aan hebt kunnen doen, en mijn woorden zijn ook niet aan jou gericht, meer dat ik hoop dat je tot je ouders kan doordringen. Hoe kan het dat het ze niet pijn doet om hun dieren zoveel last te zien hebben, die ene hond bijna bezweken enz en gewoon niets doen.



Vind het ook zwak van de DA dat die niet zegt dat zijn middelen tegen vlooien beter zijn dan bij een dierenwinkel.



Ik vind het wel schokkend dus hoe moet het voor jou zijn. Dus een dure rekening voor een bedrijf om de plaag aan te gaan kan wel, maar gewoon zorgen dat je dieren geen last hebben en laat staan letterlijk leeggezogen worden door die vlooien, dat vind ik echt zo ongelooflijk, en zo zielig voor die beestjes. Je zou bijna iets zeggen over mensen die het niets kan schelen dat hun dieren lijden.

Gelukkig dat jij er nu wat aan gaat doen!



En lekker tussen die vlooien daar zitten. Spuit je eigen huis ook want vlooien liften mee op je broek (heb jaren een dierenservice gehad en voor ik bij mijzelf naar binnen ging spoot ik eerst mijn auto en mijn broek en deurmat. Zoveel klanten hadden tijdens de vakantie een vlooienplaag thuis terwijl ik iedereen waarschuwde, wat een horror.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
@pimpelmeesje123: Ik denk niet dat ze perse tegen behandelen zijn ofzo, het is meer zo dat die dieren nu al jarenlang vlooien hebben en zij gewoon echt niet inzien dat vlooien niet normaal zijn. De honden gaan meerdere malen per jaar naar de trimsalon (wat ze gek genoeg dan wel weer belangrijk vinden) en elke keer wordt er een notitie gemaakt waarin staat dat ze enorm veel vlooien hadden, er een speciale behandeling heeft plaatsgevonden en dit extra geld kost. Dit wordt gewoon betaald en er wordt verder niet meer over gepraat. Ik ben echt al jarenlang bezig om ze in te prenten dat dit de dieren pijn doet en ze er enorm veel last van hebben, maar het lijkt maar niet te landen...
Alle reacties Link kopieren
Misschien dan een idee om de honden te behandelen met tabletten die eens per 3 maanden moeten en evt de katten injecties te geven? Die moeten 2 keer per jaar doden de vlooien niet maar maken ze wel steriel... Als ze nl laks zijn komen ze er niet vanaf... Je moet echt langere tijd goed behandelen als je zo'n plaag hebt...
Maar van waar die angst voor broer en zus, denken ze hetzelfde als de ouders?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad miekemv, die hebben precies die denkbeelden van mijn ouders opgevolgd (wonen trouwens nog thuis) en vinden het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Ik heb al meerdere malen geprobeerd om samen met hun tot een oplossing te komen, maar mij wordt verweten dat ik zo graag een hond wilde vroeger en daardoor het huis nu onder de vlooien zit. Bovendien is het het huis van mijn ouders en zouden zíj zo verstandig genoeg moeten zijn om te bedenken dat dit zo niet langer kan.
quote:hoiikbeneenmeisje schreef op 03 februari 2016 @ 00:05:

Inderdaad miekemv, die hebben precies die denkbeelden van mijn ouders opgevolgd (wonen trouwens nog thuis) en vinden het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Ik heb al meerdere malen geprobeerd om samen met hun tot een oplossing te komen, maar mij wordt verweten dat ik zo graag een hond wilde vroeger en daardoor het huis nu onder de vlooien zit. Bovendien is het het huis van mijn ouders en zouden zíj zo verstandig genoeg moeten zijn om te bedenken dat dit zo niet langer kan.



Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn ouders ook zo konden bagatelliseren inclusief een broer. Ik heb altijd stug volgehouden, herhalen, zelf beesten naar de dierenarts gebracht en uiteindelijk namen ze mijn denkbeelden over. Was een lange adem maar heb het nooit opgegeven.



Geen idee waarom het ontkent werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven