Vlooien, vlooien en nog meer vlooien!!

17-12-2014 10:59 45 berichten
Wij zijn onlangs verhuisd. Helemaal geweldig, een top huis. Minder fijn is dat de vorige bewoners een hele vlooienplaag hebben achtergelaten.

Mijn twee honden en kat begonnen meteen al te krabben toen we hier waren ingetrokken. Vorige week heb ik m'n maltezer nagekeken, en ja hoor. Daar lopen ze. Ik heb ze meteen alle drie een pipet van Advantix gegeven. De volgende dag met een borstel alles eruit gehaald. M'n grote hond bleef krabben, werkte het - volgens de dierenarts - wondermiddeltje dan niet?

Ik heb ze sindsdien iedere ochtend karnemelk en een biergist tabletje gegeven.

Gister is hier een verdelger geweest die het hele huis heeft behandeld. In de tussentijd ben ik naar de dierenarts geweest voor Stronghold. Zij gaf mij i.p.v. Stronghold een Comfortis tablet, want Stronghold zou geschikt zijn ter voorkoming van vlooien, maar niet als er al een hele plaag aanwezig is. Van Comfortis zouden alle vlooien die er nog zitten na een halfuur doodgaan en dit zou werken voor een maand. Alle drie een tablet gegeven. Ook nog ontwormd met Milbemax. Auto ingespoten met Indoor-X.

Nu zijn we een dag verder. Ik weet dat de vlooien in huis nog niet helemaal weg zijn, maar ik had toch wel gehoopt dat m'n dieren er geen last meer van zouden hebben. Bij m'n kat merk ik niets geks. Maar m'n grote hond zit nog veel te krabben en m'n kleintje wordt helemaal gek. Hij rent alsmaar rond door het huis, bijt zich helemaal kapot, vooral bij z'n ballen (nog niet gecastreerd). Nu heb ik op z'n ballen een aantal eitjes gevonden en heb ze eraf gehaald. Dat bijten op z'n ballen is nu wel verminderd, maar hij rent nog steeds onrustig rond.



Ik ben ten einde raad... Heb al vanalles geprobeerd, waarom hebben ze er nog steeds zo'n last van!?

Wat is er nog meer dat ik kan doen om m'n arme hondjes uit hun lijden te helpen?
Alle reacties Link kopieren
Loeiheet water pakken, dettol erin doen en dweilen maar. Dettol verdoofd vlooien en ze kunnen er niet goed tegen. Paar keer per dag herhalen en ook de honden een beetje inspuiten met een flaconnetje dettol (koud water haha)



Wij hebben het ook gehad en dit in combinatie met Advantix werkt



Succes ermee
No Regrets...the past is the past...no point in looking back, because you can't change it anymore
Ik hoop voor jou dat de vorige bewoners niet uit ellende gevlucht zijn voor resistente vlooien...



Alle producten die je opnoemt ken ik niet, want die ene keer dat ik last had van een vlooienplaag gebruikte ik een paardenmiddel: formaldehyde. Niet onschuldig: je moet de ruimtes waarin je spuit enkele uren dicht houden en je mag de dampen niet echt inademen, wat de bruikbaarheid, bijvoorbeeld in huis, niet evident maakt. Maar het werkt wel (tegen beessies en eitjes) en het is niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Kleden en manden in de vriezer leggen! Dit is niet zo maar weg, geduld, veel stofzuigen. Kam je dieren buiten, verschoon alles, was je beddengoed op 90 graden en heb geduld.. Succes!
Het is een beetje een zooi, maar je kunt er voor kiezen om je honden de kans te geven zich eens lekker door de modder te rollen. Dat heel goed laten drogen. Een deel van de eitjes en vlooien zullen in de opgedroogde modder blijven ´plakken´.



Verder overal in je huiskamer lage borden met een laagje water erin (kun je hier op het forum regelmatig lezen, zelf niet uitgetest). Waxinalichtje erin. Als het goed is kun je ´s ochtends de vlooiensoep door de afvoer mikken.



De honden scheren scheelt ook, maar dat wil je vast niet doen nu.
Ik mocht van de verdelger absoluut niet dweilen, met niks. Hij heeft ook letterlijk elk hoekje behandeld, dus dat zit wel goed, denk ik..

Honden inspuiten met dettol zal ik 'ns proberen. Bedankt!
quote:geve schreef op 17 december 2014 @ 11:18:

Ik hoop voor jou dat de vorige bewoners niet uit ellende gevlucht zijn voor resistente vlooien...



Alle producten die je opnoemt ken ik niet, want die ene keer dat ik last had van een vlooienplaag gebruikte ik een paardenmiddel: formaldehyde. Niet onschuldig: je moet de ruimtes waarin je spuit enkele uren dicht houden en je mag de dampen niet echt inademen, wat de bruikbaarheid, bijvoorbeeld in huis, niet evident maakt. Maar het werkt wel (tegen beessies en eitjes) en het is niet duur.



Ze zijn gevlucht met enorme schulden waar wij steeds mee lastig gevallen worden.

Waarschijnlijk hebben ze de honden nooit behandeld omdat er geen geld voor was. Formaldehyde ken ik niet, zal me er eens in verdiepen!
Kleding heb ik in vuilniszakken gestopt en in de tuin gelegd. Dat laat ik de komende week staan. Beddengoed heb ik inderdaad op 90 graden gewassen. Manden zijn helemaal ingespoten.

Stofzuigen doe ik 's ochtends en 's avonds. Pfjieuw, wat is er veel gebeurd als ik het zo typ..



Dat van modder kende ik ook nog niet. M'n kleine is een viespeukje, maar de grote is een diva-achtige reu Loopt zelfs om de waterplasjes heen, anders wordt meneer vies. Zal 't bij de kleine proberen als dettol niet helpt.
Jou beesten zijn gisteren behandeld door de DA? Het heeft even zijn tijd nodig om in te werken, duurt een paar dagen en dan zal het krabben ook minder worden. Ik zou echt de beesten niet meer behandelen nu.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog vlooien gezien dan? Als je hond nog zo'n jeuk heeft kan dat heel goed komen door de vlooienbeten van gister of eergister. Vergelijk het met een muggenbult, dat blijft ook jeuken.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:koffieprut schreef op 17 december 2014 @ 11:35:

Heb je nog vlooien gezien dan? Als je hond nog zo'n jeuk heeft kan dat heel goed komen door de vlooienbeten van gister of eergister. Vergelijk het met een muggenbult, dat blijft ook jeuken.



Geen vlooien, wel eitjes, en op die plekken zat hij heel erg te bijten en likken.

Hij is vandaag pas zo onrustig, na alle behandelingen. Zou toch denken dat de jeuk moet verminderen en niet dat het erger wordt?



Hmmz, toch maar even wachten met nog een behandeling dan..?
quote:mika65 schreef op 17 december 2014 @ 11:32:

Jou beesten zijn gisteren behandeld door de DA? Het heeft even zijn tijd nodig om in te werken, duurt een paar dagen en dan zal het krabben ook minder worden. Ik zou echt de beesten niet meer behandelen nu.Ze gaf me juist Comfortis omdat het alles binnen een halfuur zou doden...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik flea&tick shampoo van animology is geweldig spul.

Verzacht de huid na die rot beten

Suc6 erg vervelend
Als je steeds maar blijft behandelen kunnen de beesten ook ziek van worden. Zou er maar mee uitkijken
Je moet het even de tijd geven. Waarschijnlijk werkt het al prima, maar de huid van de dieren is geïrriteerd door de eerdere vlooienbeten. Het nadeel is dat dat nog heel lang door kan werken omdat die plekken, net bij ons mensen gewoon irriteren. Als het echt om open wondjes / bijtplekken gaat smeer er dan wat aloe vera op, verzacht direct.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt is afleiding! Ga lekker met je honden op pad, ga truucjes met ze oefenen, of geef ze een speeltje waar ze zelf een lekker hapje uit moeten zien te pulken.
Een tip die ik laatst las: vlooien schijnen een hekel te hebben aan lavendel. Dus de dekentjes e.d. van je dieren indruppelen met lavendelolie kan ze op afstand houden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me een onschuldige tip.

Verder schijnen de poppen dood te gaan van zuur, dus als je weer mag dweilen, kun je voor de zekerheid dweilen met schoonmaakazijn.

Sterkte ermee, het lijkt me echt een ramp!
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 17 december 2014 @ 11:20:

Het is een beetje een zooi, maar je kunt er voor kiezen om je honden de kans te geven zich eens lekker door de modder te rollen. Dat heel goed laten drogen. Een deel van de eitjes en vlooien zullen in de opgedroogde modder blijven ´plakken´.



Verder overal in je huiskamer lage borden met een laagje water erin (kun je hier op het forum regelmatig lezen, zelf niet uitgetest). Waxinalichtje erin. Als het goed is kun je ´s ochtends de vlooiensoep door de afvoer mikken.



De honden scheren scheelt ook, maar dat wil je vast niet doen nu.Water met wat afwasmiddel, in alleen water kunnen ze zwemmen de krengen. Waxine hoeft niet ze springen er zo wel in.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende, en zo zielig voor de dieren. Veel dieren krijgen een allergische reactie van vlooienbeten, en vlooien brengen ook weer wormen over. Kort op elkaar volgend allerlei verschillende chemische middelen gebruiken, en de dieren steeds met iets anders inspuiten is ook niet zo gezond voor hun huid en ademhalingsorganen.

Mijn advies zou zijn met zo'n enorme vlooienplaag om de dieren in een schoon huis van een andere dierenliefhebber te laten logeren, en liefst de mensen ook. Met name kinderen worden ook beetgenomen, sommige volwassenen ook. Een klacht indienen bij de huisbaas of verkopende makelaar, want dit is ziekmakend voor mens en dier. Misschien is er een verzekering die eventuele hotelkosten voor een aantal dagen zou dekken?

Er zijn anti-vlooienmiddelen waarvan de vlooien steriel moeten worden. Naam weet ik niet meer, maar 't zit in een afgesloten pipetje, dosis is 1 pipetje per 4-6 weken per dier.

Vlooien kun je vangen door 's avonds overal in huis neer te zetten: schoteltjes met olie (olijf, zonnebloem e.d.) met in het midden waxinelichtje. 's avonds komen de vlooien af op de warmte van het lichtje, ze springen en verzuipen in de olie (waarin ze niet kunnen zwemmen). Ik heb hier ervaring mee, en 't werkt.
a thing of beauty is a joy forever
Bedankt voor de tips allemaal!!

Dat van het bordje met water en afwasmiddel had ik al eens van gehoord, maar had niet verwacht dat het zo effectief was. Vanavond toch maar eens proberen!



Bedankt voor de tip van de flea & tick shampoo, lees er goede recensies over

Lavendelolie zal ik ook proberen, dat kan toch geen kwaad.



Ergens anders verblijven is helaas geen optie.. Zelfs onze oppas moet ik ruim van tevoren inlichten, dus ook m'n schatjes kunnen nergens anders heen.

Ik zorg inderdaad voor veel afleiding. Helpt enigszins ook wel. Nu zijn ze moe van het frisbeeën en liggen ze heerlijk te slapen



Laat die krengen maar snel verdwijnen, grr...
Iemand trouwens nog ervaring met Advantage?

Zit er aan te denken om dit in de toekomst te gebruiken. Toch een stuk goedkoper dan Stronghold en ik hoef er ook niet steeds voor naar de dierenarts.

Is dit beter dan Advantix / (bijna) net zo goed als Stronghold?
Alle reacties Link kopieren
druppels van de dierenwinkel zijn minder goed dan de druppels en wormenmiddelen van de dierenarts heb ik gehoord.

Wormen en vlooien gaan hand in hand denk daar ook aan.

Blijf je dieren druppelen met antivlooien druppels en probeer verschillende merken na elkaar (niet binnenelkaars werkingstijd uiteraard ).Veel stofzuigen en dweilen.

Geen vaste kleden op de grond ,hondenbedjes regelmatig wassen...honden kammen met vlooien kam en vlooien verzuipen in water met afwasmiddel (anders springen ze uit het water ).

Volhouden...jij gaat deze strijd winnen !!

O ja...en er bestaat ook omgevingsspray tegen vlooien.
Alle reacties Link kopieren
De Jack van mijn moeder werd ook onrustig van vlooienmiddel. Het is best agressief spul.
Alle reacties Link kopieren
Hè bah. Dat hebben wij ook gehad hier.

Zelfs de visite werd gebeten en ik kwam de vlooienpoep overal in huis tegen

Stronghold was het enige middel dat écht geholpen heeft. En nog steeds.

Verder gebruikte ik een omgevingsspray.

De huis-tuin- en keukenmiddeltjes konden niet op tegen onze plaag. Voor iedere vlo in het wasmiddelwater kwamen er weer tig bij.



En gooi na iedere stofzuigbeurt de zak in de kliko! Anders is het dweilen met de kraan open.

En volhouden!
quote:srs schreef op 17 december 2014 @ 13:36:

Iemand trouwens nog ervaring met Advantage?

Zit er aan te denken om dit in de toekomst te gebruiken. Toch een stuk goedkoper dan Stronghold en ik hoef er ook niet steeds voor naar de dierenarts.

Is dit beter dan Advantix / (bijna) net zo goed als Stronghold?Ik heb 2 katten met een vlooienallergie en haal altijd Advantage bij de DA. Werkt prima bij ze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven