vocht in huis.

25-11-2016 19:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen twee kleine klapraampjes in onze woonkamer. Normaal staat er een op een kier, maar nu het kouder word is dat erg fris.

Daarom zit het nu dicht... alleen nu beslaan de ramen heel erg. Vooral als het hard gevroren heeft.

Waarschijnlijk hebben we dan wat teveel vocht in huis,dus slechte ventilatie.



Iemand hier tips voor?



We zitten te denken om een raampje te vervangen door een rooster, maar misschien zijn er simpelere oplossingen?



Bedankt voor een reactie alvast!
Verwarm je je huis wel goed? En je hebt enkele ramen neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
We hebben dubbel glas.. verwarming staat erg vaak aan. Max 21 gr.
Dat is apart! Ik had dat toen ik nog een gaskachel had en enkele ramen.

Nu heb ik dubbele ramen en CV, en nooit meer beslagen ramen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen hier nu een jaar. Vorige winter geen last van gehad. In ons vorige huis ook niet, maar nu...

vreemd ja!
Is je kruipvloer wel droog?
Rooster plaatsen is een goede oplossing. Of van die vochtvreters neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 25 november 2016 @ 19:52:

Is je kruipvloer wel droog?Kurkdroog
Alle reacties Link kopieren
Voegen van je buitengevel nog goed?
quote:NosceTeIpsum schreef op 25 november 2016 @ 20:28:

Voegen van je buitengevel nog goed?Hoe check je dat en repareer je dat eventueel?
Hier ook een slecht geïsoleerd huis. Toch vaker luchten, ik zet in de ochtend en avond de klapraampjes even tegen elkaar open terwijl de verwarming nog uit is. Is ook niet gezond om niet te luchten.
Had ik ook on vorige huis in een kleine slaapkamer. Was redelijk geïsoleerd, dubbel glas en huis was verder niet vochtig

Maar door warme mensen die vocht produceren s nachts was het was klam en beslagen ramen in de ochtend. Daarvoor had ik huizen met een rooster of raam op kier, daar deden we dat niet ivm geluidsoverlast.



Het extra vocht raakten we kwijt door overdag goed te luchten. Zolang we dat niet vergeten, konden we prima de ramen dicht houden s nachts. Voordat we naar bed gingen hadden we bij koud weer nog wel een tijdje de verwarming in de slaapkamer aan.
Wat ik in mijn vorige woning (giga vochtprobleem) nog wel eens deed: flink stoken met de bovenluikjes open. Paar uur.
Alle reacties Link kopieren
'snachts een raampje open? ik weet niet of dat kan met het oog op inbraak.
Alle reacties Link kopieren
http://www.heldervastgoed ... tileren__waarom_V1_01.pdf
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:miedo schreef op 25 november 2016 @ 22:03:

'snachts een raampje open? ik weet niet of dat kan met het oog op inbraak.Daar heb je barrièrestangen voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 25 november 2016 @ 22:03:

'snachts een raampje open? ik weet niet of dat kan met het oog op inbraak.



Inderdaad dat. Maar dan word het ook behoorlijk koud in huis, waardoor je daarna flink moet stoken om het weer een beetje behagelijk te krijgen.

En ik wil het oze hond niet aan doen



Gisteravond wel een klapraampje op een ieniemini kier gezet, was vanochtend ook iets beter. Vandaag bij de Action paar vochtvreters kopen.



Bedankt voor de reacties.



Wat ik me wel net bedacht, heel slim, dat wij in ons vorige huis een centraal afzuigssysteem en roosters hadden, dat huis was ook pas 11 jaar oud. Dit is een jaren 70 woning
Alle reacties Link kopieren
Eerst hygrometers plaatsen bij veel te hoge vochtpercentage dus ruim boven de 70 procent zou ik een ontvochtiger aanschaffen hier ook 2 gehad maar is bij aanschaf droger overbodig geworden.
Inderdaad: geen was in huis drogen scheelt t heel veel vocht, zelfde voor afzuigkap: aanzetten dat ding als je kookt!
Alle reacties Link kopieren
voor je chemische vochtvreters gaat kopen; zout helpt ook.
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Foodsandbeats schreef op 26 november 2016 @ 11:58:

Inderdaad: geen was in huis drogen scheelt t heel veel vocht, zelfde voor afzuigkap: aanzetten dat ding als je kookt!Doe ik, maar vaak niet voluit. Want ik vind dat zo'n gezoem aan het hoofd. Maar ik had me al bedacht dit maar wel eens te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Check ook of je CV-ketel (of een verwarming) geen vocht lekt.... (= hoevaak vul je dat ding bij?) In mijn vorige woning was dat deel van het probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje88 schreef op 26 november 2016 @ 12:28:

[...]





Doe ik, maar vaak niet voluit. Want ik vind dat zo'n gezoem aan het hoofd. Maar ik had me al bedacht dit maar wel eens te gaan doen.Laat het na het koken ook nog een half uurtje aan staan. Scheelt enorm in geurtjes en vocht.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven