Vochtig ruikend huis.

14-06-2008 20:48 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Misschien heeft iemand van jullie tips of ideeën voor het volgende. Ons huis ruikt muf en ik weet niet hoe het komt. Mijn vriend ruikt het niet, maar ikzelf wel en ik heb 't ook van andere mensen gehoord. Als ik thuis ben, ruik ik niks (waarschijnlijk omdat ik er dan midden in zit), maar op het moment dat ik ergens anders ben, ruik ik het aan mijn kleding, mijn haren en spullen die in het huis hebben gelegen (bv. een toilettas). Als ik pas gewassen kleren aantrek (die bv. een dag in de kast hebben gehangen) en dan wegga, ruik ik mezelf. En het is niet zomaar een muffe lucht, het ruikt naar vocht. We hebben al een vochtmeter gehuurd en verschillende muren op de bovenverdieping gemeten, maar niks. Er zijn verder ook geen natte plekken te zien, of schimmel op de muren. Ik vind het echt vervelend, want ik wil niet het gevoel hebben dat anderen me ruiken en bovendien voel ik me daardoor ook nooit echt fris. Maar ik kan moeilijk een bedrijf laten komen kijken, zonder enige aanwijzing, behalve een paar mensen die beweren vocht te ruiken. Dat is subjectief en dus niet makkelijk aan te tonen. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat er dus ergens vocht zit. Iemand ervaring/tips/ideeën wat ik het beste kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Kan het misschien je wasmachine zijn?



Ook onze kleding rook op een gegeven moment muffig.

Na lang zoeken bleek dat de rubberen ring versleten was, zat een gat in er daarin zat heel veel vuil dat zorgde voor de muffe lucht.

Nieuwe ring erin en het was verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo'n meter hebben we eens gehuurd en daarmee de muren gemeten, daar kwamen geen abnormale waardes uit. Vraag me trouwens wel af hoe betrouwbaar zo'n ding is, maar goed. Mochten die vochtvreters en de kruipruimte niet helpen, dan toch maar een deskundige laten komen...
Alle reacties Link kopieren
Ok, hoop dat het helpt!
Alle reacties Link kopieren
TjaTja schreef op 14 juni 2008 @ 22:58:

Kan het misschien je wasmachine zijn?



Ook onze kleding rook op een gegeven moment muffig.

Na lang zoeken bleek dat de rubberen ring versleten was, zat een gat in er daarin zat heel veel vuil dat zorgde voor de muffe lucht.

Nieuwe ring erin en het was verdwenen.
Nee, want het komt fris uit de wasmachine en blijft fris ruiken, totdat het in huis komt zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Thx!!
Ruim je je was dan wel helemaal droog op?

Als ik mijn was per ongeluk licht vochtig in de kast hang, gaat het ook muffig ruiken.

Het valt me zo op dat je aangeeft dat je het vnl aan je kleren ruikt en niet echt bij binnenkomst van het huis o.i.d. Of begrijp ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat begrijp je goed. Maar ik ruik het ook aan mijn haren en mijn was is goed droog voordat ik het ophang. Snap wat je bedoelt, maar daar is geen sprake van. Helaas, anders was het makkelijk geweest...
Alle reacties Link kopieren
Lalotta, misschien is het een geur waar je aan moet wennen. Wanneer zelfs je haar zo ruikt, dan kan het niet uit je huis afkomstig zijn. Haar pakt niet zo snel een muffe geur. Wel bijv. frietvet, sigarettenrook of de lucht van shampoo.

Is het geen lijfgeur van je? Bijv. door een dieet of andere eetgewoonte kan je lijfgeur veranderen.
Wat gek eigenlijk. Je ruikt het dus alleen aan je kleding en haren, dus eigenlijk stoffig materiaal. Wat voor bank heb je? Wat voor soort materiaal? Hoe ruikt die dan?

Ruik je het ook aan de haren van je vriend (gekke vraag misschien)?
Dat bedoelde ik dus ook met die vraag van die vriend.

Als je het gaat ruiken pas nadat je je kleding aan hebt getrokken en je ruikt het ook in je haar, dan kan het misschien aan jou liggen. Misschien gebruik je een voor jou verkeerde shampoo/zeep, reageer je niet lekker op het wasmiddel, slik je bepaalde medicijnen, ligt het aan andere voeding, ......?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, nee. Ik ruik het ook aan de kleren van m'n vriend en aan zijn haar. Leuke theorie, maar gelukkig niet!
Alle reacties Link kopieren
pom508 schreef op 15 juni 2008 @ 13:26:

Lalotta, misschien is het een geur waar je aan moet wennen. Wanneer zelfs je haar zo ruikt, dan kan het niet uit je huis afkomstig zijn. Haar pakt niet zo snel een muffe geur. Wel bijv. frietvet, sigarettenrook of de lucht van shampoo.

Is het geen lijfgeur van je? Bijv. door een dieet of andere eetgewoonte kan je lijfgeur veranderen.
Nou, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Denk wel degelijk dat je haar snel een muffe geur pakt. Zoals je zelf al een aantal voorbeelden opnoemt...waarom een vochtlucht dan niet?
Alle reacties Link kopieren
tangerine schreef op 15 juni 2008 @ 13:27:

Wat gek eigenlijk. Je ruikt het dus alleen aan je kleding en haren, dus eigenlijk stoffig materiaal. Wat voor bank heb je? Wat voor soort materiaal? Hoe ruikt die dan?

Ruik je het ook aan de haren van je vriend (gekke vraag misschien)?
We hebben een leren bankstel. Die ruikt gewoon naar leer :-]
Alle reacties Link kopieren
Denk..of eigenlijk hoop ik meer dat het aan de kruipruimte ligt. Zoals iemand hier al zei, kan daar een vochtige lucht vandaan komen die je door een heel huis kan ruiken. En aangezien kleren de hele dag door in je huis liggen, zouden die de geur kunnen opnemen...

We gaan in elk geval volgende week de kruipruimte inspecteren en extra luchtgaten erbij maken.
Alle reacties Link kopieren
hoe oud is je huis? heb je spouwmuren of steens muren? zijn de muren misschien nageïsoleerd?

of heb je een oud huis waar later isolatie zoals b.v. dubbel glas is aangebracht?
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik zou het niet weten. Ik zal het eens navragen aan m'n vriend...
Alle reacties Link kopieren
Huis komt uit 1969 met spouwmuren waar geen na-isolatie is geplaatst (hebben nog steeds enkele beglazing).

Zou dat nog iets kunnen zeggen?
Alle reacties Link kopieren
He LaLotta,



Ik las jouw stukje over vocht in huis en ben erg benieuwd of je inmiddels al actie hebt ondernomen/ een oplossing hebt kunnen vinden?



Wij hebben namelijk ook ergens een vochtprobleem in huis want ik ruik ook een muffe vochtige lucht als ik buiten mijn huis kom en aan mijn kleren (of eigenlijk alles wat even in mijn huis gelegen heeft) ruik.



Als je tips hebt over hoe ik erachter kom waar het aan ligt of wat ik eraan kan doen, hoor ik het erg graag.
Alle reacties Link kopieren
Topic is verplaatst van overige naar thuis.
Een ontvochtiger in huis zetten en vaak luchten.
Alle reacties Link kopieren
Het huis wordt al praktisch 24 uur gelucht dus daar kan het niet aan liggen.



Een ontvochtiger is wellicht een idee....
Alle reacties Link kopieren
Handig forum is dit toch, ik wilde net +/- hetzelfde topic plaatsen.



Net verhuisd naar een heel oud huisje in the middle of nowhere. Heeft lang leeg gestaan, dus ook zeer muf en vochtig.



Iemand ook nog een gouden tip tegen pissebedden en spinnen?



Overdag zie je ze niet maar als ik 's avonds ga slapen zie ik ineens overal spinnen en s ochtends pissebedden. Krijg er helemaal de kriebels van.
Alle reacties Link kopieren
Hallo somebody!



Sinds één week ruik ik in mijn huis in de gang (bij de voordeur) ook een vochtige lucht. Ik heb het idee dat het uit de mterkast komt. Herkent iemand dit probleem en zo ja, wat kan ik eraan doen? Als ik op internet zoek, lees ik voornamelijk ventileren. Houdt dit dan in gaten in de deur maken of in de buitenmuur? Of zal ik er een professioneel bedrijf naar laten kijken? ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die dit probleem hebben (gehad)...



Bedankt alvast!



Groetjes Nero
Alle reacties Link kopieren
Vochtige muren hoeven je niet op te vallen als zijnde vochtig. Dat merk je vooral aan het feit dat ze koud aanvoelen. Is dat het geval bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook last van , enkel glas , app. complex is uit de begin jaren 60. Dus slecht geisoleerd.

En wanneer ik mijn ramen en deuren 1 volle dag potdicht heb gehad , stinkt het hier ook naar lijkt wel opgedroogd en nat vocht.



Standaard is hier zomer of winter de balkondeur open op een kiertje wanneer ik niet thuis ben of op bed lig.

En altijd een raampje open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven