voeding hond van 3 naar 2

17-03-2017 15:49 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



graag zou ik aan mede hondenbezitters het volgende willen vragen:

Hoevaak krijgt jullie hond te eten? 3 of 2 keer per dag?



Onze hond is nu 1 jaar oud en weegt 9 kilo.

Hij krijgt 3 x per dag brokken rond de 45 gram per keer.

Hij krijgt nu ongeveer om 08.00 - 13.00- 19.00.



Nu ben ik erover aan het denken om van 3 naar 2 voedingen over te gaan.

De totale portie die hij nu krijgt verdelen over 2 porties.

En dan eigenlijk uit praktisch oogpunt.



Maar hoe laat kan ik dan het beste het voer geven? Om 08.00 en 17.00 uur?

Misschien denk ik veel te moeilijk na maar ik hoop niet dat hij honger heeft door de dag heen....



Graag wat ervaringen en hoe laat jullie de hond eten geven.



Heel erg bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze gewoon een bak met brokken staan en eten ze wanneer ze zin hebben. Als de bak bijna leeg is vul ik hem bij.
Wij verdelen de hoeveelheid voeding over de uitlaatrondes.

Dus iedere keer als hij wordt uitgelaten krijgt hij daarna brokken.

Dat is zo'n 4 keer. Als we extra lopen krijgt hij een stukje gedroogd brood of komkommer ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen de honden 2x te eten per dag. 's Morgens na een uurtje lopen, zo rond 8 of 9 uur. En 's avonds rond 6 uur. Na de lange middagwandeling krijgen ze iets lekkers om op te kauwen.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer klinkt erg weinig. In die lange tussentijd hebben ze honger, dat is zielig. Wij geven wanneer onze hond aangeeft dat hij honger heeft.
Alle reacties Link kopieren
Onze honden krijgen 2 keer per dag eten. Na het uitlaten òchtends en om ca 17 uur. Onze honden hebben altijd honger, dus ..... en gelukkig kunnen ze het niet zeggen. Zijn beide Labradors....
Mijn honden kunnen de hele dag door eten pakken. De voerbakken zijn altijd vol en zijn altijd beschikbaar voor de honden. Ze pakken zelf wanneer ze honger hebben. Ik moet de voerbakken zo om de dag opnieuw vullen. Ik heb van die grote zilveren bakken dus daar kan best wat in.



Ik merk wel dat de honden vooral eten voor het uitlaten 's ochtends en 's avonds. Tussendoor pakken ze af en toe nog een hapje brokken, maar het meeste wordt 's ochtends en 's avonds dus gegeten.
quote:dojobo schreef op 17 maart 2017 @ 16:05:

Onze honden krijgen 2 keer per dag eten. Na het uitlaten òchtends en om ca 17 uur. Onze honden hebben altijd honger, dus ..... en gelukkig kunnen ze het niet zeggen. Zijn beide Labradors....Ik had ook een labrador en die pakte gewoon eten wanneer ze wilde. De bak stond de hele dag vol met voer.
Mijn hond krijgt één keer per dag te eten. Hij krijgt vers vlees en dan is dat gebruikelijk. Onze hond krijgt zijn eten 's avonds nadat wij hebben gegeten. Meestal is dat rond 19.00/20.00 uur.
quote:my-little-appletree schreef op 17 maart 2017 @ 15:55:

Hier hebben ze gewoon een bak met brokken staan en eten ze wanneer ze zin hebben. Als de bak bijna leeg is vul ik hem bij.



Hier hetzelfde.
Het ligt er maar net aan wat jij jouw hond aan wil leren en ook een beetje aan de voorkeur en eetgewoontes van de hond zelf. (Die van mij wilde maar 1x per dag eten en liet zelf zijn ontbijt gewoon tot het avondeten staan). 2x kan dus prima, maar dan wel goed opletten met bewegen na het eten (bij grotere hoeveelheden voer in 1x neemt het risico van maagtorsie toe).
quote:-NummerZoveel- schreef op 17 maart 2017 @ 16:07:

Het ligt er maar net aan wat jij jouw hond aan wil leren en ook een beetje aan de voorkeur en eetgewoontes van de hond zelf. (Die van mij wilde maar 1x per dag eten en liet zelf zijn ontbijt gewoon tot het avondeten staan). 2x kan dus prima, maar dan wel goed opletten met bewegen na het eten (bij grotere hoeveelheden voer in 1x neemt het risico van maagtorsie toe).Klopt inderdaad, goede aanvulling!
Hier ook een keer per dag vers vlees
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen de honden 2x per dag te eten. 's Ochtends brokken, en 's avonds vlees van smuldier. Of iets anders. En tussendoor krijgen ze na het wandelen een hapkluifje.

Honden alleen maar brokken voeren is slecht voor ze en doen mensen alleen maar uit gemakzucht en omdat ze het goedkoop vinden.
Bak met voer de hele dag laten staan kan alleen als je een hond hebt die niet geobsedeerd is met eten en die zichzelf niet overeet.



Zelf zou ik het overigens nooit 2 dagen laten staan, want dan worden de brokjes zo oud. Ik eet zelf ook geen brood wat 2 dagen op het aanrecht heeft gelegen. (En mijn hond deed dat trouwens ook niet, zelfs snoepjes uit een jaszak van de vorige wandeling waren hem al te min. )
quote:iones schreef op 17 maart 2017 @ 16:10:

Honden alleen maar brokken voeren is slecht voor ze en doen mensen alleen maar uit gemakzucht en omdat ze het goedkoop vinden.Dat is echt onzin, Iones. Mijn hond at altijd alleen brokken en geld is daarbij nooit een overweging geweest. Sterker nog, ik heb nu een oppashond die een dieet van vers vlees volgt en ik verbaas me erover hoe goedkoop dat Smuldier is.
Alle reacties Link kopieren
MAar waarom at jouw hond dan alleen brokken? Uit gemakzucht dan? Je weet toch wel dat brokken erg eenzijdig zijn en dat ze er zwakke darmen van krijgen zodat ze ander voedsel niet meer kunnen verdragen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is nu 9 maanden en krijgt ook 2x per dag eten om 8.30 en om 17.30.

Ze heeft de hele dag honger dus eten blijven neerzetten heeft weinig zin haha!
quote:iones schreef op 17 maart 2017 @ 16:19:

MAar waarom at jouw hond dan alleen brokken? Uit gemakzucht dan? Je weet toch wel dat brokken erg eenzijdig zijn en dat ze er zwakke darmen van krijgen zodat ze ander voedsel niet meer kunnen verdragen?De mijne at alleen brok omdat hij van rauw vlees vreselijk aan de race ging, dat had hij van kleins af aan. Hij kreeg wel eens iets door zijn brokken heen (zoals bijv een gekookt kipfiletje of een gegrild well-done biefstukje), maar rauw danwel onvoldoende gegaard vlees kon hij gewoon echt niet handelen.
In de brokken van tegenwoordig schijnen voldoende voedingswaarde te zitten voor je hond. Mij is verteld dat honden met vers vlees teveel proteïne binnenkrijgen en dat dit ook weer niet goed is. Om mensen nou meteen gierig of gemakzuchtig te noemen vind ik nogal kort door de bocht.



@to, ik geef mijn hond ' s ochtends en 's avonds eten. De ene keer wat vroeger of later dan de andere, het is maar net hoe het loopt.
Mijn hondjes krijgen rond 8uur s morgens (9uur in het weekend) en 's avonds rond 17uur 17:30uur eten. Brokken en de hoeveelheid is op lichaamsgewicht. 's morgens krijgen ze wel een kleine blokje renske (vers vlees) erdoor. Met zo'n pakje doe ik een week voor ze bijde.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 17 maart 2017 @ 16:19:

MAar waarom at jouw hond dan alleen brokken? Uit gemakzucht dan? Je weet toch wel dat brokken erg eenzijdig zijn en dat ze er zwakke darmen van krijgen zodat ze ander voedsel niet meer kunnen verdragen?



Wauw zeg! Mijn hond moet geen versvlees, dus die krijgt brokken. En brokken goedkoop? Die van mij krijgt Taste of the Wild en die zijn echt niet goedkoop. Nee dan Smuldier, goedkope vieze troep is dat zeg. Die koop jij dan ook alleen omdat het goedkoop is en je niet Haaksbarf kan veroorloven? En dus uit gemakzucht omdat je dat lekker in de supermarkt kan halen?



Leven en laten leven en vooral geen conclusie's trekken als je geen flauw idee hebt.



T.o, mijn hond kan ook de hele dag bij haar brokken. Probeer het anders geleidelijk af te bouwen tot je op 2x zit. Zou je hond makkelijk moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 17 maart 2017 @ 16:42:

In de brokken van tegenwoordig schijnen voldoende voedingswaarde te zitten voor je hond. Mij is verteld dat honden met vers vlees teveel proteïne binnenkrijgen en dat dit ook weer niet goed is. Om mensen nou meteen gierig of gemakzuchtig te noemen vind ik nogal kort door de bocht.

.

Dat zei de dierenarts zeker? Weet wel dat honden hoofdzakelijk carnivoor zijn, en dat in de meeste brokken van tegenwoordig nauwelijks vlees zit maar granen. Granen zijn belastend voor het gestel van honden. En vlees hebben ze toch echt nodig.

Zorg dat als je alleen maar brokken voert, dat er niet te veel granen in zit maar wel volop vlees.

Dierenartsen kunnen bijna niet adviseren in voer om twee redenen:

- in de veterinaire studie komt voedsel nauwelijks aan bod

- dierenartsen komen net zo min als iemand anders te weten wat een fabrikant in de brokken stopt. Als ze niet eens weten wat er in zit, hoezo kunnen ze het dan adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Verder zou ik graag willen weten waarom smuldier vieze troep is. Of het goedkoop is, is een tweede. Maar waar ik woon is het moeilijk om aan vers vlees zoals barf te komen. Ik geef ze ook nog wel eens van die diepvriesplakken van Prins als ik bij de Welkoop kom. En de honden krijgen ook wel eens kip met rijst en sperziebonen, of iets anders mits het niet te gekruid is. Ik geloof heilig in variëteit in voer. Zowel bij mensen als honden.
Mijn honden krijgen ook restjes avondeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven