Handdouche per se nodig?

03-05-2024 14:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig om een nieuwe badkamer uit te zoeken. Een van de dingen die ik wil, is zo’n grote regendouche die bevestigd is aan het plafond.
Nu heb ik aan de aannemer laten zien wat ik allemaal wil kopen. Hij zei tegen me dat er nog wel een handdouche ontbreekt en dat dat echt een must is.
Ik zie niet zo goed in waarom ik naast de hoofddouche ook nog zo’n losse handdouche zou willen. Op dit moment heb ik een douche met zo’n eenvoudige douchekop. Je kunt ‘m van de stang halen, maar dat doe ik nooit. Ook was ik laatst in een hotel met een regendouche en aparte handdouche. Die handdouche heb ik toen niet gebruikt of nodig gehad.

Wat zijn jullie ervaringen met zo’n handdouche? Kunnen jullie me ervan overtuigen dat ik die toch echt moet aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je de douche gebruikt om te masturberen is een handdouche wel handiger, maar voor de rest zou ik het ook niet weten hoor.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou nooit alleen een regendouche willen.

Even afspoelen zonder je haar nat te maken kun je dan wel vergeten.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
In hotels waar een regendouche met handdouche is gebruik ik 9 van de 10 keer ook alleen de handdouche (mits die ook hoog genoeg kan hangen)

schuin naar beneden het water vind ik veel fijner dan zo'n stortbui van boven.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het bij zo'n regendouche zeker willen. Water komt altijd van recht boven ipv vanuit de wand, waardoor je haren altijd nat worden. Badmuts kan natuurlijk om dat te voorkomen, maar vind ik altijd een irritant geluid maken. Zou bij een regendouche dan ook altijd een handdouche willen om mezelf te wassen zonder helemaal nat te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de stralen van een regendouche meestal niet hard genoeg en gebruik daarom liever een handdouche.
Douchen zonder haren wassen onder een regendouche is lastiger, tenzij je een douchemuts gebruikt.
Hoe maak je de douche schoon zonder handdouche?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw keuze toch?
Voor gasten of wellicht toekomstige huisgenoten kan het wel voordelen hebben. Ik heb zelf ook een regendouche, maar een handdouche is wel fijn als je ergens plaatselijk wilt wassen (je reet uitbaggeren bijv) of tijdens het schoonmaken de tegels moet afsproeien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een losse douchekop. Ik haal hem regelmatig van de stang omdat wij een kind hebben en geen bad. Wij vullen dan een opvouwbaar badje daarmee.
Zal waarschijnlijk ook wel gaan hoor als je een regendouche hebt.
Weet niet of dit ook voor jou van toepassing kan zijn maar verder zou ik het idd ook niet goed weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
:misselijk:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-05-2024 15:23
In hotels waar een regendouche met handdouche is gebruik ik 9 van de 10 keer ook alleen de handdouche (mits die ook hoog genoeg kan hangen)

schuin naar beneden het water vind ik veel fijner dan zo'n stortbui van boven.
Inderdaad. Zelf wil ik kunnen kiezen of mijn haar nat wordt of niet, dus alleen een regendouche zonder handdouche is uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je kleine kinderen? Wil je kinderen? Hier breekt de oorlog uit wanneer zo voor elke afspoelbeurt onder een regendouche moeten staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor het schoonmaken van de douchewanden is een handdouche heel handig (naast dat ik een regendouche persoonlijk helemaal niet fijn vind)
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
03-05-2024 15:21
Ik zou nooit alleen een regendouche willen.

Even afspoelen zonder je haar nat te maken kun je dan wel vergeten.
Dit inderdaad. Voor mij is een handdouche dan inderdaad een must, zodat ik op mijn niet-haar-wassen-dagen die kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
kastella schreef:
03-05-2024 15:24
Jouw keuze toch?
Voor gasten of wellicht toekomstige huisgenoten kan het wel voordelen hebben. Ik heb zelf ook een regendouche, maar een handdouche is wel fijn als je ergens plaatselijk wilt wassen (je reet uitbaggeren bijv) of tijdens het schoonmaken de tegels moet afsproeien.
Wat een mooie combinatie qua taalgebruik van Hyacinth Bucket en Ma Flodder. Complimenten!
Alle reacties Link kopieren Quote
En voor de persoonlijke hygiëne kan het ook handig zijn, zo’n handdouche, al verstaat ieder mens daar blijkbaar wat anders onder
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nooit begrepen hoe mensen zich schoonmaken met alleen een regendouche. Deze discussie had ik honderd jaar geleden al met een ex met alleen een regendouche. Gruwelijk. Echt een must dus, ja!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haal de handdouche tegenwoordig altijd even van z'n standaardje om onder m'n borsten af te spoelen. Want die hangen inmiddels zo dat ik ze echt moet optillen en de straal eronder zetten om de zeep daar weg te krijgen. Ik weet niet hoe oud je bent (dus hoeveel jaar deze vreugdevolle ontwikkeling nog van je verwijderd is) en of je weleens oudere vrouwen op bezoek krijgt...
kweepeer wijzigde dit bericht op 03-05-2024 15:31
11.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een handdouche lijkt mij essentieel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de handdouche dagelijks voor de plekken waar de regendouche niet makkelijk bij komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker. Voor jezelf, onderkant, voeten etc en om de douche uit te spoelen/schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
De handdouche is toch wel een noodzakelijkheid om jezelf goed te wassen vind ik. En ik wil niet altijd mijn haren nat hebben. Eens met de aannemer dus. En een verstelbare handdouche zou ik nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij hem nu echt nooit loshaalt dan ga jij die handdouche ook niet missen. Mogelijk toekomstige huisgenoten (of toekomstige bewoners) zeer waarschijnlijk wel. Maar het is jouw keuze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast alles wat er ia gezegd lijkt me een handdouche ook makkelijker als je ouder wordt. Je kan dan je armen misschien minder goed omhoog doen bijvoorbeeld waardoor je niet meer onder je oksels kunt wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk aan, jullie hebben me al bijna overtuigd, leuk!
Even wat korte reacties:
- Als ik ga douchen, was ik vrijwel altijd m’n haren. Douche niet elke dag i.v.m. droge huid etc, maar was me dan aan de wastafel.
- Ik was me plaatselijk (onder oksels, nek, onder de borsten) met een spons en douchegel. En dan zeep weg laten spoelen onder de douche. Gaat wel goed naar mijn idee.
- Hoe ik de douche schoonmaak: met een spuitbus met water en azijn, een spons om te boenen en een doek om te drogen.

Wat ik me dan wel afvraag als je vrijwel altijd de handdouche gebruikt: hoe was je dan je haren? Dan heb je in je ene hand die handdouche en in je andere hand moet je nog een klodder shampoo krijgen en daarmee zeep je dan ook je haren in.
Ik wilde een Grohe sena handdouche kopen en die hangt dan ongeveer naast je douchekraan Dus niet boven je hoofd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook echt niet zonder kunnen! Voor mannen kan ik me het ergens nog voorstellen, omdat “de onderkant” daar wat minder uitgebreid is (en dan kom je er met even de billen naar achteren onder de straal ook nog wel ;)) maar ik gebruik echt elke dag de handdouche om mezelf goed schoon te spoelen van onder en met name bij menstruaties vaak ook nog even tussendoor. Voelt voor mij niet fris om daar een washand oid voor te gebruiken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven