Volkswagen Up!

13-07-2014 15:15 66 berichten
Wie rijdt er hier in een Up! en hoe bevalt die ?

Rij nu een Fiat Punto en overweeg een nieuwe Up! aan te schaffen en zou graag wat ervaringen horen .

Groeten Pretzel.
Prima auto en je merkt tijdens het rijden eigenlijk niet dat hij zo klein is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in alledrie gereden en mijn inziens zijn het eerlijk gezegd alledrie speelgoedauto's haha. Maar een totaal verschillend rijgevoel? Nee. Dat was er echt niet, ze zijn dan ook motorisch exact hetzelfde en qua comfort en uitrusting waren de verschillen minimaal. (De aanschafprijs ligt dus ook heel dicht bij elkaar) Qua looks vond ik persoonlijk de Seat het mooist.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallogeenlampje schreef op 13 juli 2014 @ 17:02:

Ik heb in alledrie gereden en mijn inziens zijn het eerlijk gezegd alledrie speelgoedauto's haha. Maar een totaal verschillend rijgevoel? Nee. Dat was er echt niet, ze zijn dan ook motorisch exact hetzelfde en qua comfort en uitrusting waren de verschillen minimaal. (De aanschafprijs ligt dus ook heel dicht bij elkaar) Qua looks vond ik persoonlijk de Seat het mooist.rijgevoel is precies wat het woord zegt: een gevoel. Dat jij iets anders voelt dan een ander, wil niet zeggen dat jouw gevoel leidend is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:bording schreef op 13 juli 2014 @ 16:46:

De Skoda citigo en Seat mii zijn inderdaad exact hetzelfde, komen uit dezelfde fabriek, alleen het merk is anders.



Maar is de garantie ook hetzelfde?



Binnenkort komen er nieuwe concurrenten op de markt, de Aygo/C1/107 en de nieuwe Twingo, en nieuwe Smart (2 en 4 zitter)
quote:rosanna08 schreef op 13 juli 2014 @ 16:19:

I mijn Upje



en het is geen bejaardenauto

heb je een nieuwe? Is het beetje betaalbaar?



Ik vind m namelijk ook leuk en ben op zoek naar een goedkoopje.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 13 juli 2014 @ 17:22:

[...]



heb je een nieuwe? Is het beetje betaalbaar?



Ik vind m namelijk ook leuk en ben op zoek naar een goedkoopje. ik heb een nieuwe ja, december gekregen en dat krijgen is letterlijk

Wij hebben toen zowel in een Suzuki alto als in de UP gereden en de UP is in mijn beleving meer auto

Ik rij er ongeveer, 1:17, 1:18 mee

Aanschafwaarde is volledig rijklaar rond de 11000 euro
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
De high-up ligt wel een stukje hoger qua prijs .



En Rosanna gekregen ? Bofferd !
Alle reacties Link kopieren
rijgevoel is precies wat het woord zegt: een gevoel. Dat jij iets anders voelt dan een ander, wil niet zeggen dat jouw gevoel leidend is [/quote]



Vreemde interpretatie. waar zeg ik dat mijn gevoel leidend is? Ik geef alleen feiten weer.



TO, de UP is een hartstikke leuk autootje, maar het is gewoon heel afhankelijk van wat je verwachtingen zijn en wat je ermee wilt gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een met alle opties! Rij er nu al ruim 2 jaar in, ik kreeg hem via mijn werk net nadat hij uit was. Heerlijke auto rij er met plezier in! Koop maar lekker
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe Twingo
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd hem regelmatig via Greenwheels. Bevalt mij prima, heb zelfs overwogen er zelf een aan te schaffen.

(Dat plan is voornamelijk afgeketst op de parkeerkosten bij mijn werk, dit lag dus niet aan de Up zelf.)

Ik vind dat je eigenlijk niet merkt dat hij klein is wanneer je erin zit (voorin dan:-)), en het vermogen valt mij ook zeker niet tegen.
quote:slobberbone schreef op 13 juli 2014 @ 18:22:

De nieuwe Twingo Die is leuk, ik heb 'm toevallig al live gezien. Maar hij is pas vanaf september/oktober te koop.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe Aygo (met de X aan de voorkant). Ziet er mooier uit dan de Up!
De Up! is leuk, vind het een geinige auto om te zien. Heb die ook nog overwogen, samen met de Opel Adam, voordat ik mijn Fiat 500 kocht. Niet dat ik je op andere gedachten wil brengen, maar de 500 ook al overwogen? Hij rijdt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 13 juli 2014 @ 19:38:

[...]



Die is leuk, ik heb 'm toevallig al live gezien. Maar hij is pas vanaf september/oktober te koop.Echt een leuk karretje is wachten meer dan waard en door zijn motor achterin en achterwielaandrijving weer eens wat anders
Ja de Fiat wel overwogen maar rijd al jaren Fiat en na een proefrit in de Up! toch wel om .
Oh en de nieuwe Aygo niet echt mijn ding beetje te hip voor mij vrees ik
Alle reacties Link kopieren
Quattro35: garantie bepalingen zijn volgens mij hetzelfde. Alle drie de merken komen uit dezelfde Tsjechische fabriek.
Ik rij nu een seat mii, verwacht over een paar maanden ook een Up te rijden.

Maar als die seat mii toch hetzelfde is, kan ik ook wel zeggen hoe die rijd toch?

Ik vind hem heerlijk rijden! Al vind ik mijn 13 jarige oude vw polo toch echt veel lekkerder rijden hoor. Hij trok lekker snel, dat was echt mijn scheurwagen. Ik moest echt wennen aan de seat mii.
Alle reacties Link kopieren
Heb er 1 gehad als leen auto, beviel mij uitstekend leuk pittig autotje.

En ik had een automaat ( had nog nooit eerder in een automaat gereden ) maar wat rijdt dat super relaxed! Weet wel wat mijn volgende auto wordt! ( rijd zelf in een Seat arosa )
beetje bi is niet bah
Alle reacties Link kopieren
De UP is echt een geweldige auto. In mijn beleving minder plastic dan de Citigo en Mii. Ik heb een hele uitgebreide uitvoering en als je ongeveer de zelfde opties op de Citigo of Mii neemt zijn die net zo duur als de UP. Ik heb gekozen voor minder plastic interieur en de opties van de UP sloten beter aan bij wat ik wilde.

De boordcomputer/navigatie vind ik het min punt, het handsfree bellen werkt bij mij niet goed. Mijn telefoon ziet/herkent de boordcomputer maar andersom niet, dus bellen in de auto doe ik nog steeds met oordopjes



Ik rij trouwens ongeveer 1 op 20 (had van te voren iets zuiniger gehoopt)
Hij is besteld een dark silver high Up! Nu wachten hoe lang de levertijd is wit en zwart was op voorraad maar deze helaas niet . Mijn eerste echte nieuwe auto en dat op mijn 48e )
Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met private lease van een volkswagen Up? Ik heb geen geld om een nieuwe auto te kopen wel ongv ¤ 2000 om aan te betalen het lijkt mij erg interssant! Op internet wordt ik er niet echt wijs uit..
De verkoper had het over 260¤ all-in looptijd 48 maanden neer weet ik niet want geen gebruik van gemaakt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven