Volslagen leipe kat van de buurvrouw

28-02-2015 17:24 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buurvrouw heeft twee katten, een zwarte en een grijze. Zodra ze thuis is en het een beetje goed weer is, mogen de katten naar buiten en zitten ze in onze tuin. Afgelopen zomer zaten ze ook standaard bij ons binnen, als we maar een deur of raam open hadden staan, ik heb er zelfs eens een betrapt die al onderweg was naar boven. Ik moet hier helemaal niks van hebben en we hebben de buurvrouw er ook al een aantal keer op aangesproken, maar zij reageert dan met dat we ze maar weg moeten jagen of nat moeten spuiten. Het probleem is alleen, dat dit alleen werkt voor de zwarte kat. Die deinst achteruit als hij ons ziet, een een 'ksssst' is over het algemeen genoeg om hem weg te krijgen.



De grijze is echter een ander verhaal, deze kat is volkomen leip. Reageert niet op water, legt zodra hij ons ziet zijn oren plat en begint als een gek tegen ons te blazen. Hij danst op ons aanrecht over servies heen, servies buiten is al een keer kapot gegooid en we hebben de buurvrouw al meer dan eens gehaald om dat beest weg te komen halen, omdat hij zich gewoon niet weg laat jagen. Dit alles leidt tot enorme irritaties, alleen al omdat we zodra het mooi weer is, geen tuindeur of wat dan ook open kunnen zetten, want dan hebben we die beesten weer binnen.



Nu hebben we sinds twee maanden een baby en ik wil die grijze dus absoluut niet in de buurt hebben van mijn kind. Dat leipe beest zou haar zomaar aan kunnen vallen ben ik bang, maar ik wil ook niet mijn baby constant binnen houden, zeker met het voorjaar in aantocht.



Praten met de buurvrouw hebben we al geprobeerd, dat lost dus niks op. Die wuift het weg en lacht zelfs dat het nooit een kat van haar kan zijn die gaat blazen, ook al is ze hem zelf bij ons weg komen halen. Natspuiten helpt dus ook niet. Iemand tips hoe we de katten kunnen weren, en zeker die grijze?
Horren.
Alle reacties Link kopieren
Hond lenen?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Of een hordeur
never a failure, always a lesson
Geen asocialer volk dan katteneigenaren helaas...



Ik zou een stroomdraadje langs de tuin spannen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het werkt, maar ik was pas bij de Action en daar zag ik spul (volgens mij iets van knoflook-ruikend kruid o.i.d.) wat katten weg zou houden. Ik overweeg het te kopen omdat er een kat is die onze kleine voortuin verandert in een mesthoop.. Maar heb dus nog geen ervaringen met dit middel. Iemand anders misschien?



Ik ben overigens zelf groot kattenliefhebber, maar vind dat je absoluut rekening moet houden met andere mensen die niet zitten te wachten op jouw kat. Ik zou me zeker schuldig voelen als onze kat bij andere mensen naar binnen gaat terwijl mensen dat niet willen!
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 28 februari 2015 @ 17:26:

Geen asocialer volk dan katteneigenaren helaas...



Ik zou een stroomdraadje langs de tuin spannen.Natuurlijk, allemaal over één kam scheren. Staat je niet zo intelligent.
Vraag de buurvrouw te betalen voor dit systeem op jullie schutting. Dan kunnen ze er niet meer in: http://catproofgardens.eu/nl/

Of deze http://www.akantiklim.nl
Alle reacties Link kopieren
Er zijn van die apparaatjes die een heel hoog geluid maken wat mensen in principe niet kunnen horen maar voor katten heel vervelend is, dat schijnt nog wel eens te werken? Al hoewel ik eigenlijk ook niet weet hoe goed dat is met een baby in huis. Die schijnen hoge tonen nogal wat makkelijker op te pikken dan volwassenen. Dat zou je waarschijnlijk even moeten navragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ten eerste de kat even filmen met mobiel, zodat buurvrouw weet dat je niet overdrijft. Dan krijg je misschien meer medewerking?

Een stroomdraadje kan alleen als je tuin omheind is met schuttingen. Ik zou zelf dus echt gaan voor horren voor opendeuren en ramen, houd je ze in ieder geval uit je huis en dat zal een hoop ergernis schelen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
quote:Epinephrine87 schreef op 28 februari 2015 @ 17:29:

Geen idee of het werkt, maar ik was pas bij de Action en daar zag ik spul (volgens mij iets van knoflook-ruikend kruid o.i.d.) wat katten weg zou houden. Ik overweeg het te kopen omdat er een kat is die onze kleine voortuin verandert in een mesthoop.. Maar heb dus nog geen ervaringen met dit middel. Iemand anders misschien?



Ik ben overigens zelf groot kattenliefhebber, maar vind dat je absoluut rekening moet houden met andere mensen die niet zitten te wachten op jouw kat. Ik zou me zeker schuldig voelen als onze kat bij andere mensen naar binnen gaat terwijl mensen dat niet willen!Werkt niet. En de stank van dat spul is echt overweldigend. Ik heb staan kokhalzen
Op laten halen door de dierenambulance, kan ie naar het asiel. Mogen de buren hem weer ophalen voor een fikse bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 28 februari 2015 @ 17:26:

Geen asocialer volk dan katteneigenaren helaas...



Welja joh. Ik heb mijn katten altijd binnen de grenzen van onze tuin gehouden en zo ken ik er genoeg. Asociaal he?



TO, als kattenliefhebber vind ik het niet meer dan logisch dat je ervoor zorgt anderen geen overlast te bezorgen. Jammer dat je een asociale buurvrouw getroffen hebt. Hopelijk krijg je hier goede tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 28 februari 2015 @ 17:26:

Geen asocialer volk dan katteneigenaren helaas...



Ik zou een stroomdraadje langs de tuin spannen.Zo, lekker kort door de bocht. Bevalt het een beetje, zo judgemental zijn?
Alle reacties Link kopieren
Met horren houden we ze weliswaar buiten, maar niet uit de tuin en uit onze buurt. Ik wil straks ook gewoon met mijn meisje in de tuin kunnen zitten zonder dat blazende beest in mijn nek. Bovendien merk ik dat het me ook zwaar irriteert dat ik allerlei oplossingen moet verzinnen die ook nog eens geld gaan kosten, omdat zij zo nodig die mormels buiten wil laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 28 februari 2015 @ 17:33:

[...]



Werkt niet. En de stank van dat spul is echt overweldigend. Ik heb staan kokhalzen oh oeps hahahaha bedankt voor de waarschuwing! Klinkt niet echt als een goede optie dus.. (tenzij anderen wel hele positieve ervaringen hebben? maar anders zou ik deze dus maar skippen)
Alle reacties Link kopieren
Sowieso een hordeur natuurlijk, dat houdt andere ongenodigde gasten ook meteen buiten. Als eens een emmer ijskoud water over hem gegooid?
Alle reacties Link kopieren
Geordie, waterpistolen, plantenspuiten, emmers, zelfs in een woedeaanval een pak soepgroenten. Nergens is hij van onder de indruk.
Alle reacties Link kopieren
quote:fonduepan schreef op 28 februari 2015 @ 17:35:

Met horren houden we ze weliswaar buiten, maar niet uit de tuin en uit onze buurt. Ik wil straks ook gewoon met mijn meisje in de tuin kunnen zitten zonder dat blazende beest in mijn nek. Bovendien merk ik dat het me ook zwaar irriteert dat ik allerlei oplossingen moet verzinnen die ook nog eens geld gaan kosten, omdat zij zo nodig die mormels buiten wil laten.Tja, daar heb je een punt. Maar wil je gelijk hebben of wil je een oplossing? Ik zou dat echt liever wat geld investeren en rust hebben dan me steeds zitten ergeren in mijn eigen tuin. En aangezien jij geen invloed hebt over wat zij wel of niet onderneemt, zou ik zelf wat ondernemen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
quote:misschicken schreef op 28 februari 2015 @ 17:33:

Op laten halen door de dierenambulance, kan ie naar het asiel. Mogen de buren hem weer ophalen voor een fikse bijdrage.Zo werkt dat niet, het eerste wat de ambulance vraagt of het een zwerfkat is die er al lang zit (nee dus) en het tweede of je weet van wie ie kan zijn (ja). En dan komen ze echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Waterpistolen en plantenspuitjes zetten geen zoden aan de dijk . Ik zou gewoon de tuinslang pakken. Daar komt echt een fikse waterstraal uit.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
tja, als buurvrouw er echt niets aan wil doen, dan zou ik zelf een hoop servies kapot flikkeren en haar aansprakelijk stellen.



Het alternatief is al helemaal niet fraai.
quote:clemance schreef op 28 februari 2015 @ 17:42:

[...]





Zo werkt dat niet, het eerste wat de ambulance vraagt of het een zwerfkat is die er al lang zit (nee dus) en het tweede of je weet van wie ie kan zijn (ja). En dan komen ze echt niet.



Wij hadden vroeger een kat, en die konden we een paar keer ophalen in het asiel. Er was een buurtbewoonster die last had van hem en hem daar liet opsluiten. Hebben we het wel over meer dan 20 jaar geleden.

En als ik genoeg last had van een kat was mijn antwoord op vraag 1: ja, vraag 2: nee.
Alle reacties Link kopieren
Valeriaanwortel in de tuin van de buurvrouw strooien of daar lavendel planten, twee dingen waar katten dol op zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik, als kattenliefhebber, zou het ook wat fermer aanpakken. Een kat kan best een stootje hebben, dus de eerst volgende keer dat het beest zich in je tuin/huis bevindt:



- Gooi je een emmer koud water over z'n kop en daarna:

- Pak je hem in zijn kraag (doe tuinhandschoenen aan) en gooi je hem via de voordeur weer naar buiten of mik je hem zo over de schutting heen terug naar de buurvrouw (ik zou niet gooien, een flinke zet moet het doen).



Als je dit consequent volhoudt, dan moet het toch afgelopen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven