Volslagen leipe kat van de buurvrouw

28-02-2015 17:24 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buurvrouw heeft twee katten, een zwarte en een grijze. Zodra ze thuis is en het een beetje goed weer is, mogen de katten naar buiten en zitten ze in onze tuin. Afgelopen zomer zaten ze ook standaard bij ons binnen, als we maar een deur of raam open hadden staan, ik heb er zelfs eens een betrapt die al onderweg was naar boven. Ik moet hier helemaal niks van hebben en we hebben de buurvrouw er ook al een aantal keer op aangesproken, maar zij reageert dan met dat we ze maar weg moeten jagen of nat moeten spuiten. Het probleem is alleen, dat dit alleen werkt voor de zwarte kat. Die deinst achteruit als hij ons ziet, een een 'ksssst' is over het algemeen genoeg om hem weg te krijgen.



De grijze is echter een ander verhaal, deze kat is volkomen leip. Reageert niet op water, legt zodra hij ons ziet zijn oren plat en begint als een gek tegen ons te blazen. Hij danst op ons aanrecht over servies heen, servies buiten is al een keer kapot gegooid en we hebben de buurvrouw al meer dan eens gehaald om dat beest weg te komen halen, omdat hij zich gewoon niet weg laat jagen. Dit alles leidt tot enorme irritaties, alleen al omdat we zodra het mooi weer is, geen tuindeur of wat dan ook open kunnen zetten, want dan hebben we die beesten weer binnen.



Nu hebben we sinds twee maanden een baby en ik wil die grijze dus absoluut niet in de buurt hebben van mijn kind. Dat leipe beest zou haar zomaar aan kunnen vallen ben ik bang, maar ik wil ook niet mijn baby constant binnen houden, zeker met het voorjaar in aantocht.



Praten met de buurvrouw hebben we al geprobeerd, dat lost dus niks op. Die wuift het weg en lacht zelfs dat het nooit een kat van haar kan zijn die gaat blazen, ook al is ze hem zelf bij ons weg komen halen. Natspuiten helpt dus ook niet. Iemand tips hoe we de katten kunnen weren, en zeker die grijze?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier iets aan:



http://landscaping.about. ... trol/a/cat_repellents.htm
Ik heb zelf tot mijn grote verdriet een kat in ons gezin (die niet naar buiten wil) maar onze hele binnentuin wordt verziekt door die beesten.

Je kunt niks buiten laten staan of het wordt ondergepist. Onze buren hebben een uitbouw gemaakt, wat wij niet hebben moeten doen om de kattenbak die de katten erin zien (onder ons balkon) te voorkomen.

De tuinen zijn amper begaanbaar wegens de stank. Vuilniszakken kun je niet op je balkon neerzetten, worden kapotgemaakt. Net als speelgoed van de kinderen, fietsjes compleet ondergezeken.

Ik ben het er grondig mee eens: de meeste kattenbezitters zijn gewoon asociaal. Hun kat heeft het nooit gedaan.

Ik snap heel goed dat he dat gelazer niet meer wil. Hier precies hetzelfde: enkele usual suspects met totaal niet aanspreekbare baasjes. Brutaal, komen binnen, vertonen eng gedrag.

Oplossing hier was inderdaad een hor en bepaalde deuren dicht. Dan zaten ze alsnog wel binnen maar dan niet bij de kinderen.

Hier ook nooit meer een kat trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 februari 2015 @ 17:51:

Valeriaanwortel in de tuin van de buurvrouw strooien of daar lavendel planten, twee dingen waar katten dol op zijn.Dit, en dan aan jouw kant van de tuin bemeste tuinaarde. Dat vinden katten ook niet leuk.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Hor? Wat denk je van een buks......

Asociaal van je buuf. Als je weet dat je kat bij de buren binnen loopt dan laat je ze toch niet meer buiten?
Film het beest trouwens als hij binnen komt en over je aanrecht loopt en staat te blazen.



Komt nog eens van pas om iets te bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me trouwens gewoon niet voorstellen dat als een kat bij jou standaard een emmer koud water over zich heen krijgt, hij weer blijft komen? Heb je dan een kopje water of echt een emmer vol gebruikt? En als je met iets vies gooit? Denk koude koffie of azijn? Iets waar hij niet aan dood gaat, maar wat vreselijk vies is bij het schoonlikken?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwartvlekje schreef op 28 februari 2015 @ 17:32:

Er zijn van die apparaatjes die een heel hoog geluid maken wat mensen in principe niet kunnen horen maar voor katten heel vervelend is, dat schijnt nog wel eens te werken? Al hoewel ik eigenlijk ook niet weet hoe goed dat is met een baby in huis. Die schijnen hoge tonen nogal wat makkelijker op te pikken dan volwassenen. Dat zou je waarschijnlijk even moeten navragen.



Als volwassen vrouw hoor ik die dingen ook, dus de baby zal daar knettergek van worden.

Gewoon kat uit je huis houden en in de tuin, dat zie je dan wel.
quote:Pauwenveer schreef op 28 februari 2015 @ 17:58:

Ik kan me trouwens gewoon niet voorstellen dat als een kat bij jou standaard een emmer koud water over zich heen krijgt, hij weer blijft komen? Heb je dan een kopje water of echt een emmer vol gebruikt? En als je met iets vies gooit? Denk koude koffie of azijn? Iets waar hij niet aan dood gaat, maar wat vreselijk vies is bij het schoonlikken?Zit ook je hele huis onder......
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 28 februari 2015 @ 17:57:

Hor? Wat denk je van een buks......

Asociaal van je buuf. Als je weet dat je kat bij de buren binnen loopt dan laat je ze toch niet meer buiten?Ja, want een buks is helemaal niet asocialer dan je kat niet binnen houden... Sjonge jonge.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Echt, koop een buks. Schiet een paar keer net naast de kat en laat de buuf weten dat je niet met je laat sollen.
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer, ik denk dat de zwarte daarom achteruit deinst zodra hij ons opmerkt, die vindt het water niet fijn, zelfs niet uit waterpistool. Maar die grijze is gewoon echt niet goed in z'n hoofd, hij kijkt ook heel raar uit z'n ogen. Ik denk dat we inderdaad maar eens koffie of azijn klaar gaan zetten, dat is best een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 28 februari 2015 @ 18:01:

[...]



Zit ook je hele huis onder......Mijn gedachte was dat het beest er bij TO niet in kan, dan wel zou afdruipen en de buuf met de vieze zooi zit.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Nee, ik vind het volkomen gerechtvaardigd dat je ongedierte uit je huis probeert te houden. Voor muizen zetten we vallen. Waarom zou het voor een kat anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Epinephrine87 schreef op 28 februari 2015 @ 17:29:

Geen idee of het werkt, maar ik was pas bij de Action en daar zag ik spul (volgens mij iets van knoflook-ruikend kruid o.i.d.) wat katten weg zou houden. Ik overweeg het te kopen omdat er een kat is die onze kleine voortuin verandert in een mesthoop.. Maar heb dus nog geen ervaringen met dit middel. Iemand anders misschien?



n!Helaas zelf vorig jaar geprobeerd, stinkt echt enorm alsof je letterlijk een berg knoflook vers hebt staan malen en helpt geen reet:(
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 28 februari 2015 @ 18:02:

Echt, koop een buks. Schiet een paar keer net naast de kat en laat de buuf weten dat je niet met je laat sollen.En dan maar hopen dat buuv dat incident vergeten is als het kind straks opgroeit en een keer een bal in haar tuin gooit.
Alle reacties Link kopieren
Het stomste is nog dat we vroeger in ons oude huis zelf een kat hadden, maar die wilde dus nooit naar buiten, dus ik heb er nooit zo over nagedacht hoe een kat weg te houden oid.
Alle reacties Link kopieren
Omdat een kat geen ongedierte is. Of valt een buurjongen die steeds de bal uit je tuin haalt of de verdwaalde hond van de buren er ook onder?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ah, katten met kinderen vergelijken. Daar is ie al. Ik zat erop te wachten.

Als dat kind ongenood de woning binnenwandelt en de buuf wil dat niet hebben, dan kan ze dat zeggen tegen de moeder van het kind en die kan dan zorgen dat het kind in de eigen tuin blijft.

Simpel.
Als die kat niet goed snik is en agressief is, ongenood je huis binnen. Komt en je bang bent dat ie de baby iets aandoet? Ja, dan is het ongedierte.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een stroomdraadje op je schutting en klaar. Vraag de buuv om mee te betalen. En tot die tijd een emmer water klaarzetten. Of zo'n ouderwetse supersoaker op de kop tikken, heeft je kind later ook nog lol van.
Alle reacties Link kopieren
Volslagen loopse buurvrouw heeft straks een krijsende stinkende baby en ik ben bang voor mijn nachtrust.

Ze wil ook in de tuin gaan zitten!!@$

Daar gaan mijn lange stille zomerdagen....
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen die in een tuin op katten schieten asocialer dan mensen die een kat niet binnen houden. Ik vind muizenvallen ook niet super, tenzij de muis boem bats dood is. En ja, daar is een verschil. Die muis is namelijk niet van iemand. Ik vind overigens ook dat de buuf wat aan dit probleem moet doen, maar over de stelling dat katten niet naar buiten mogen is nog steeds geen wetgeving. katten die dus al naar buiten gaan, zullen waarschijnlijk naar buiten blijven gaan.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 28 februari 2015 @ 18:08:

Als die kat niet goed snik is en agressief is, ongenood je huis binnen. Komt en je bang bent dat ie de baby iets aandoet? Ja, dan is het ongedierte.Ga ergens anders ruzie zoeken joh, als je toch niks te melden hebt waar TO ook echt iets aan heeft. Of moeten we zo effe met een buks net naast je richten soms? Beetje kinderachtig ook trouwens, een buks. Ik zou meteen een machinegeweer nemen. Dat maakt tenminste indruk.
Ach ja en ondertussen hebben wij een hor aangeschaft van 80 piek om te voorkomen dat de kat van de buren op mijn bed ligt en geef ik dat kutbeest nog eten als de buuf op vakantie is ook

Ik lach m wel elke keer vierkant keihard uit als ie niet over de schutting komt met dat vette kadaver van hem.
quote:groenteboerin schreef op 28 februari 2015 @ 18:11:

[...]



Ga ergens anders ruzie zoeken joh, als je toch niks te melden hebt waar TO ook echt iets aan heeft. Of moeten we zo effe met een buks net naast je richten soms? Beetje kinderachtig ook trouwens, een buks. Ik zou meteen een machinegeweer nemen. Dat maakt tenminste indruk.Goeie tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven