Volslagen leipe kat van de buurvrouw

28-02-2015 17:24 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buurvrouw heeft twee katten, een zwarte en een grijze. Zodra ze thuis is en het een beetje goed weer is, mogen de katten naar buiten en zitten ze in onze tuin. Afgelopen zomer zaten ze ook standaard bij ons binnen, als we maar een deur of raam open hadden staan, ik heb er zelfs eens een betrapt die al onderweg was naar boven. Ik moet hier helemaal niks van hebben en we hebben de buurvrouw er ook al een aantal keer op aangesproken, maar zij reageert dan met dat we ze maar weg moeten jagen of nat moeten spuiten. Het probleem is alleen, dat dit alleen werkt voor de zwarte kat. Die deinst achteruit als hij ons ziet, een een 'ksssst' is over het algemeen genoeg om hem weg te krijgen.



De grijze is echter een ander verhaal, deze kat is volkomen leip. Reageert niet op water, legt zodra hij ons ziet zijn oren plat en begint als een gek tegen ons te blazen. Hij danst op ons aanrecht over servies heen, servies buiten is al een keer kapot gegooid en we hebben de buurvrouw al meer dan eens gehaald om dat beest weg te komen halen, omdat hij zich gewoon niet weg laat jagen. Dit alles leidt tot enorme irritaties, alleen al omdat we zodra het mooi weer is, geen tuindeur of wat dan ook open kunnen zetten, want dan hebben we die beesten weer binnen.



Nu hebben we sinds twee maanden een baby en ik wil die grijze dus absoluut niet in de buurt hebben van mijn kind. Dat leipe beest zou haar zomaar aan kunnen vallen ben ik bang, maar ik wil ook niet mijn baby constant binnen houden, zeker met het voorjaar in aantocht.



Praten met de buurvrouw hebben we al geprobeerd, dat lost dus niks op. Die wuift het weg en lacht zelfs dat het nooit een kat van haar kan zijn die gaat blazen, ook al is ze hem zelf bij ons weg komen halen. Natspuiten helpt dus ook niet. Iemand tips hoe we de katten kunnen weren, en zeker die grijze?
eens met whopper. Als straks die kat een oog uit krabt van de baby is het weer van 'ik had die kat al lang kwaadschiks weg gehouden van mijn baby'.



Je kan hem ook gewoon 40 km verder op uit zetten.



Die kat kan er niets aan doen nee, maar wat doe je als de eigenaar er niets mee doet?



ik zou wel echt dat beest filmen en een incidenten logboek bij houden. Kan je straks naar de verzekering gaan. Wellicht dat de buurvrouw zelfs een zorgplicht heeft tov het voorkomen van schade gemaakt door de kat.
Ik zou persoonlijk in geval van agressieve en getikte kat ook de wijkagent inschakelen. Echt. Zie kan bemiddelen en dan heb je een dossier als er echt iets gebeurt....
Ik zou ook voor horren kiezen. Is ook wel zo prettig voor jullie (incl baby) omdat het ook muggen, vliegen, wespen, bijen etc buiten houdt.



Vwb de tuin: consequent blijven wegjagen. Ik kan het me niet voorstellen dat een kat maar blijft terugkomen als je hem regelmatig natgooit met een emmer water.
quote:clemance schreef op 28 februari 2015 @ 17:42:

[...]





Zo werkt dat niet, het eerste wat de ambulance vraagt of het een zwerfkat is die er al lang zit (nee dus) en het tweede of je weet van wie ie kan zijn (ja). En dan komen ze echt niet.



gewoon de antwoorden op beide vragen omdraaien, opgelost toch?

Onze kattenbeesten mogen de tuin niet uit, en doen dit ook niet op een enkele uitzondering na.

Gelukkig durven ze niet zomaar bij iedereen naar binnen etc, en aanvallen doen ze al helemaal niet, de bangerds.
Katten kan je trainen. Gewoon 3 maanden mee lopen en ze komen niet in tuinen. Ik heb er 4. Ik loop dan elke avond met ze en dan leren ze waar ze wel heen mogen en waar niet. En geloof het maar, ze luisteren. Niet in tuinen, dus het kan best.



Schieten is natuurlijk onzin.
quote:misschicken schreef op 28 februari 2015 @ 17:48:

[...]





Wij hadden vroeger een kat, en die konden we een paar keer ophalen in het asiel. Er was een buurtbewoonster die last had van hem en hem daar liet opsluiten. Hebben we het wel over meer dan 20 jaar geleden.

En als ik genoeg last had van een kat was mijn antwoord op vraag 1: ja, vraag 2: nee.



Tegenwoordig gaat dit anders. Als de kat niet gewond is (en niet gechipt), wordt er een papieren bandje bij de kat omgedaan met het verzoek aan een eventuele eigenaar de dierenambulance te bellen. Gebeurt dit niet, dan pas wordt de kat als zwerver gezien en worden volgende stappen ondernomen.



@TO; ik heb helaas geen goede tips, aangezien je buurvrouw het weglacht. Ik heb al heel wat asociale buren gehad en ben met praten nog nooit verder gekomen. Het enige wat werkte was dezelfde middelen inzetten. Ik zou dus even een logeerhond nemen, het liefst een jachthond of drijver.
quote:catacarax schreef op 28 februari 2015 @ 18:30:

Katten kan je trainen. Gewoon 3 maanden mee lopen en ze komen niet in tuinen. Ik heb er 4. Ik loop dan elke avond met ze en dan leren ze waar ze wel heen mogen en waar niet. En geloof het maar, ze luisteren. Niet in tuinen, dus het kan best.



Schieten is natuurlijk onzin.

Ja, natuurlijk is schieten onzin. Dat begrijp je zelf ook wel hoop ik.

(Kun je buurvrouwen dan ook trainen?)
Dat kan ook! Hahaha!
Logeerhond werkt niet, wij hebben zeer regelmatig een jonge goedgetrainde jachthond te logeren en de buurkatten blijft alleen weg als ie er is. Is de hond weer naar huis, zit de kat in de tuin. Of in huis als ie de kans krijgt.
Ik ga zo even aanbellen.
Ik vind het echt heel erg naar om te lezen dat er iemand aanraad om azijn over een kat heen te gooien. Hebben jullie enig idee hoe dit brand in de oogjes? Dat is dierenmishandeling!!!



Ik snap dat het vervelend is dat de kat steeds op jullie terrein komt en daarbij agressief gedrag vertoont. Maar vergeet niet, het is een kat, een kat snapt het niet. Die begrijp niets van een erfafscheiding en de daarbij horende regels.



Pak de buurvrouw aan, zij is verantwoordelijk voor haar kat. Film hoe de kat zich gedraagt, ga hiermee naar de rechter en laat hem beslissen dat zij maatregelen moet nemen. Zij kan heel gemakkelijk haar tuin zo aanpassen dat de katten haar tuin niet meer uit kunnen. Kunnen ze wel naar buiten maar niet de tuin uit. Misschien is een gesprek met de wijkagent al voldoende, ik ken haar niet.



Verder, ik snap dat je geen zin hebt om hier zelf geld aan uit te geven. Ik vind dit ook jouw taak niet. Echter zou ik, als het erop aan komt, hier wel voor kiezen. Ga in elk geval het beestje geen pijn doen. Nogmaals, het beestje kan het niet helpen. Pak de buurvrouw aan.
quote:groenteboerin schreef op 28 februari 2015 @ 18:08:

Gewoon een stroomdraadje op je schutting en klaar. Vraag de buuv om mee te betalen. En tot die tijd een emmer water klaarzetten. Of zo'n ouderwetse supersoaker op de kop tikken, heeft je kind later ook nog lol van.



Weet je dat die dingen nu voor flink wat geld verkocht worden? Maar water heeft echt niet altijd zin hoor:



https://www.youtube.com/watch?v=t_7Rypn ... freload=10
Het probleem is dat mensen niets met de katten doen. Dus dat beestje kan er niks aan doen. Je kan katten prima opvoeden. Het kost veel tijd en ik vind dat ze dat waard zijn. Het zijn leuke beesten. Voor TO misschien een tip, je kan er wat aan doen, maar je klinkt al niet als een liefhebster. Die kat kan je echt wel je huis uit krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 28 februari 2015 @ 17:33:

Op laten halen door de dierenambulance, kan ie naar het asiel. Mogen de buren hem weer ophalen voor een fikse bijdrage.

En dat werkt dus niet zo. Als je enig idee hebt wie de eigenaar is en je laat 'm toch ophalen mag jij de kosten betalen.

(vriend heeft buren die nogal laks zijn met hun ongecastreerde dieren)
quote:whopper schreef op 28 februari 2015 @ 18:34:

Logeerhond werkt niet, wij hebben zeer regelmatig een jonge goedgetrainde jachthond te logeren en de buurkatten blijft alleen weg als ie er is. Is de hond weer naar huis, zit de kat in de tuin. Of in huis als ie de kans krijgt.Hm, dat is balen. Dan weet ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Btw TO Ik denk dat het kattengedrag ook heel erg aan jouzelf ligt. Het zijn geen speelgoedjes maar levende beesten met een instinkt. Jij reageert op poes dus poes reageert op jou.

Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan katten?
Baby
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2015 @ 18:40:

Btw TO Ik denk dat het kattengedrag ook heel erg aan jouzelf ligt. Het zijn geen speelgoedjes maar levende beesten met een instinkt. Jij reageert op poes dus poes reageert op jou.

Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan katten?



Waarom leg je de verantwoordelijkheid bij TO neer?

Het is haar goed recht om een hekel aan katten te hebben. Dat hoeft ze toch niet verklaren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lange ovenwanten aandoen, met een mouw, en hem met 1 hand in het nekvel en met 1 hand onder de kont oppakken en naar buiten gooien. Niks aantrekken van geblaas. Als je dat elke keer consequent doet meteen als je hem ziet, gaat hij wel reageren want dan weet hij al wat je gaat doen. Dan gaat ie rennen als je de ovenwanten laat zien.



Dan nog ter preventie, een hele gekke tip. Vraag bij een dierentuin om een emmertje leeuwenmest of mest van een ander groot roofdier en sprenkel rond in je tuin. Dat heb ik een keer gelezen. Dat schijnt erg effectief te zijn, al heb ik het nooit zelf geprobeerd.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2015 @ 18:40:

Btw TO Ik denk dat het kattengedrag ook heel erg aan jouzelf ligt. Het zijn geen speelgoedjes maar levende beesten met een instinkt. Jij reageert op poes dus poes reageert op jou.

Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan katten?als je zo dol bent op katten zou ik me eerder zorgen maken over buurvrouw, waar om zit dat beest liever bij mensen die hem wel kunnen schieten dan bij bazinnetje?
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 28 februari 2015 @ 17:33:

Op laten halen door de dierenambulance, kan ie naar het asiel. Mogen de buren hem weer ophalen voor een fikse bijdrage.Dit vind ik wel een goeie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
De kat een tik verkopen met zo'n elektrische vliegenmepper? Geen idee of het werkt hoor, maar dat was het eerste waar ik aan dacht. Heb zelf namelijk wel een schurfthekel aan die dingen
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de buurvrouw verantwoordelijk is voor haar katten.
Waarom die beestjes pijn doen?
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2015 @ 18:39:

[...]



En dat werkt dus niet zo. Als je enig idee hebt wie de eigenaar is en je laat 'm toch ophalen mag jij de kosten betalen.

(vriend heeft buren die nogal laks zijn met hun ongecastreerde dieren)

Oh maar géééén idee van wie die kat is. Zelfs de buurvrouw zegt dat ie niet van haar is, toch?

En er zal ook geen naambordje aan hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven