Volslagen leipe kat van de buurvrouw

28-02-2015 17:24 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buurvrouw heeft twee katten, een zwarte en een grijze. Zodra ze thuis is en het een beetje goed weer is, mogen de katten naar buiten en zitten ze in onze tuin. Afgelopen zomer zaten ze ook standaard bij ons binnen, als we maar een deur of raam open hadden staan, ik heb er zelfs eens een betrapt die al onderweg was naar boven. Ik moet hier helemaal niks van hebben en we hebben de buurvrouw er ook al een aantal keer op aangesproken, maar zij reageert dan met dat we ze maar weg moeten jagen of nat moeten spuiten. Het probleem is alleen, dat dit alleen werkt voor de zwarte kat. Die deinst achteruit als hij ons ziet, een een 'ksssst' is over het algemeen genoeg om hem weg te krijgen.



De grijze is echter een ander verhaal, deze kat is volkomen leip. Reageert niet op water, legt zodra hij ons ziet zijn oren plat en begint als een gek tegen ons te blazen. Hij danst op ons aanrecht over servies heen, servies buiten is al een keer kapot gegooid en we hebben de buurvrouw al meer dan eens gehaald om dat beest weg te komen halen, omdat hij zich gewoon niet weg laat jagen. Dit alles leidt tot enorme irritaties, alleen al omdat we zodra het mooi weer is, geen tuindeur of wat dan ook open kunnen zetten, want dan hebben we die beesten weer binnen.



Nu hebben we sinds twee maanden een baby en ik wil die grijze dus absoluut niet in de buurt hebben van mijn kind. Dat leipe beest zou haar zomaar aan kunnen vallen ben ik bang, maar ik wil ook niet mijn baby constant binnen houden, zeker met het voorjaar in aantocht.



Praten met de buurvrouw hebben we al geprobeerd, dat lost dus niks op. Die wuift het weg en lacht zelfs dat het nooit een kat van haar kan zijn die gaat blazen, ook al is ze hem zelf bij ons weg komen halen. Natspuiten helpt dus ook niet. Iemand tips hoe we de katten kunnen weren, en zeker die grijze?
Alle reacties Link kopieren
Whopper stond vandaag in de krant.



Ik heb trouwens enorm veel last van de auto's in de buurt. De uitlaatgassen waaien zo mijn huis in en ik ben als de dood dat een van mijn kinderen er copd van krijgt. Ik denk dat ik de buren maar ga vragen om hun auto voortaan binnen te houden. Anders sta ik niet voor de gevolgen in, ik verniel gewoon die auto als hij weer zijn rook de tuin in blaast. Ik moet nou eenmaal niks van die ondingen hebben.



Mensen, zo gaat het toch niet. Het is geven en nemen als je buren hebt. Zij zullen bijvoorbeeld straks overlast ondervinden van jouw kind, dat beslist periodes zal gaan huilen en krijsen op de raarste tijden. Dan is het hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze bijvoorbeeld niet hun slaapkamer pal naast jullie kinderkamer hebben, of extra geluidsisolatie aanbrengen. Want in een woonwijk leven nou eenmaal mensen met kinderen. En mensen met katten. Dus als jullie last van die kat hebben, zorg dan dat hij niet binnen kan. Stroomdraadje op de schutting, hordeur en klaar.



Het is nou niet bepaald zo dat iedereen zoiets als last ervaart, ik vind het bijvoorbeeld reuze gezellig als hier dieren of kinderen van anderen komen buurten. Had ik er wel last van, dan zou ik ervoor zorgen dat ze hier het terrein niet meer op konden. Simpel.
*niet alles gelezen*



De meeste katten houden niet van onverwachte geluiden. Dus je kunt het volgende proberen;



Zet een raam open en de stofzuiger ingeschakeld in de buurt. Ga met de stekker zelf op de gang zitten. Als het poezebeest binnen wil komen, steek je de stekker in het stopcontact. Hij schrikt zich het apezuur en maakt dat ie weg komt.



De aanhouder wint. Dat geldt dus voor jou maar ook voor de kat. Je moet dus wel volhouden.



En hier koop ik het bij de drogist, ik neem aan dat ze bij de action ook te koop zijn; horren die je met een soort klittenband in je raam bevestigd. Is een zelfklevende strip, gaas ertegenaan, helpt ook heel goed tegen muggen en vliegen. Dus dat zou je op de slaapkamers kunnen doen (kost een euro ofzo).



Bij dierenwinkels kun je dan nog een soort rekjes kopen die je in kiepramen plaatst. Ze zijn eigenlijk bedoeld om je raam open te kunnen zetten zonder dat je eigen poezen naar buiten kunnen, dus ik neem aan dat het andersom ook werkt. Blijft een tuindeur over. Een hordeur is fijn (hebben wij ook, ideaal tegen vliegen enzo) maar als je dat niet wilt, kun je ook teatree olie langs de drempels druppelen. Daar houden katten (en mieren) ook niet van. Teatree is wel giftig, dus een minder goed plan als je je kindje van binnen naar buiten wilt laten kruipen. In dat geval kun je beter een laagje koffieprut strooien. Of zwarte peper.
Mijn god! Komen jullie nou echt met oplossingen als een buks en azijn. Dan ben je zelf ook niet goed snik en ik zou je gelijk aangeven wegens dierenmishandeling.



Waarschijnlijk zal buurvrouw de eerstkomende jaren zomers niet rustig buiten zitten met een kind in de tuin. Heb hier hetzelfde naast ons wonen en de kinderen schreeuwen alles bij elkaar. Dus ja, voor je kattenprobleem horren plaatsten dat ie niet meer binnen kan komen zowieso, en water gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwartvlekje schreef op 28 februari 2015 @ 17:32:

Er zijn van die apparaatjes die een heel hoog geluid maken wat mensen in principe niet kunnen horen maar voor katten heel vervelend is, dat schijnt nog wel eens te werken? Al hoewel ik eigenlijk ook niet weet hoe goed dat is met een baby in huis. Die schijnen hoge tonen nogal wat makkelijker op te pikken dan volwassenen. Dat zou je waarschijnlijk even moeten navragen.

Hè, ja. En dat geluid blijft natuurlijk netjes binnen de omheining van je eigen tuin....



Die apparaatjes zijn vreselijk en zouden verboden moeten worden.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik zou het filmen, meerdere keren.



Vervolgens naar de buuf met de mededeling dat als ze er nu niets aan doet (katten op eigen terrein houden) dat je er werk van gaat maken.



Is ze nou helemaal belazerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 28 februari 2015 @ 18:44:

[...]





Waarom leg je de verantwoordelijkheid bij TO neer?

Het is haar goed recht om een hekel aan katten te hebben. Dat hoeft ze toch niet verklaren.

Gewoon nieuwsgierigheid, vind mensen die een hekel aan dieren hebben altijd een beetje raar. Je hoeft ze niet te willen hebben of ontzettend leuk te vinden maar een hekel.....

En verder is het de verantwoordelijkheid van TO hoe ze met die trasspass kat omgaat. Ik hoef ook geen buur katten in de tuin (die van ons hebben een afgesloten stuk) maar het ene gedrag lokt het andere uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje08 schreef op 28 februari 2015 @ 19:01:

Mijn god! Komen jullie nou echt met oplossingen als een buks en azijn. Dan ben je zelf ook niet goed snik en ik zou je gelijk aangeven wegens dierenmishandeling.



Waarschijnlijk zal buurvrouw de eerstkomende jaren zomers niet rustig buiten zitten met een kind in de tuin. Heb hier hetzelfde naast ons wonen en de kinderen schreeuwen alles bij elkaar. Dus ja, voor je kattenprobleem horren plaatsten dat ie niet meer binnen kan komen zowieso, en water gooien.



Hier een kattenbezitter en klein kind bezitter.

Wat mij opvalt is dat iemand aan het begin roept dat kattenbezitters erg zijn en hierboven worden alle kleine kinderen over 1 kam geschoren.

Als mijn kat bij de buren overlast zou veroorzaken zou ik mij hiervoor excuseren en als katteneigenaar een oplossing proberen te zoeken. Daarnaast heeft kind nog nooit in tuin gegild. Ze is 5.

Kwestie van fatsoen en als buurvrouw enig fatsoen in haar donder heeft dient zij er zorg voor te dragen dat kat niet meer in andermans huis komt.

Oh en als kattenliefhebber zou een (vreemde) kat die agressief doet een oplawaai krijgen. Is de kat nou helemaal. Heb niets met die onzin van 'katten zijn de baas' en wij de bediening.
quote:Zwartvlekje schreef op 28 februari 2015 @ 17:32:

Er zijn van die apparaatjes die een heel hoog geluid maken wat mensen in principe niet kunnen horen maar voor katten heel vervelend is, dat schijnt nog wel eens te werken? Al hoewel ik eigenlijk ook niet weet hoe goed dat is met een baby in huis. Die schijnen hoge tonen nogal wat makkelijker op te pikken dan volwassenen. Dat zou je waarschijnlijk even moeten navragen.Dat zou ik niet doen. Ik ben 25 en ik kan die hoge geluiden horen, dus als baby zou ik waarschijnlijk hartstikke gek zijn geworden van dat geluid.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 28 februari 2015 @ 19:15:

[...]





Dat zou ik niet doen. Ik ben 25 en ik kan die hoge geluiden horen, dus als baby zou ik waarschijnlijk hartstikke gek zijn geworden van dat geluid.Ahh, ja, ik zag dat meer mensen moeite hadden met die dingen. Ik heb er zelf niet echt veel ervaring mee, maar blijkbaar werken ze niet helemaal naar behoren. Geen goed idee dus!
zet je tuin af met kattenschrikdraad
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2015 @ 19:08:

[...]



Gewoon nieuwsgierigheid, vind mensen die een hekel aan dieren hebben altijd een beetje raar. Je hoeft ze niet te willen hebben of ontzettend leuk te vinden maar een hekel.....

En verder is het de verantwoordelijkheid van TO hoe ze met die trasspass kat omgaat. Ik hoef ook geen buur katten in de tuin (die van ons hebben een afgesloten stuk) maar het ene gedrag lokt het andere uit.



Ik ken wel meer mensen die een hekel hebben aan katten. Zo raar is dat niet.

En verder vind ik het niet de verantwoordelijkheid van TO maar van de buren.

Zij heeft last van de kat en de kat is niet van haar. Aan de buurvrouw de taak om ervoor te zorgen dat anderen geen last hebben van haar kat.



en ik heb zelf 2 katten. Voor ik weggezet word als kattenhater ofzo
Stressed is just desserts spelled backwards
en ja dat kost geld, en ja dat zou eigenlijk je buurvrouw moeten betalen, maar die doet het niet, je kan dat zelf even investeren of je kan blijven zeuren en je ergeren en hopen dat je buurvrouw ooit tot ander inzicht komt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 en kan de hoogste piepen ook horen. Ze hadden hier in de buurt zo'n piepding geinstalleerd bij een jongeren hangplek. Daar liep ik langs met de vingers in de oren. Die hebben ze gelukkig verwijderd want het is een fabeltje dat alleen jonge mensen die kunnen horen. Ik las laatst trouwens dat veel jongeren kampen met gehoorschade door koptelefoongebruik en harde muziek in discotheken. Vind het ook sneu dat men jongeren zo weg wil jagen. Je kunt toch ook vragen of ze geen lawaai en troep willen maken. Het zijn gewoon mensen.



Maar ik vind hoge geluiden voor dieren een vorm van mishandeling, ja. Onbewust/onwetend maar toch. Voor honden is het iig meer dan irritant.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Nog eens met je buurvrouw praten? Kan ze hem niet met een lijn in de tuin zetten?



Zodra een van onze katten een stap in iemands anders huis zet, zou ik me toch wel schuldig voelen. Tegelijkertijd zou ik ook niet weten wat ik er aan zou moeten doen. Behalve vastbinden voorkom je niet dat zo'n beest naar andermans tuin gaat.

Een hor(deur) klinkt leuk, maar met die nagels zijn ze daar ook zo doorheen.



Beesten gaan nou eenmaal naar binnen zodra er iets open staat. Op mijn werk is er een keer een eend door een open raam op de derde verdieping naar binnen gevlogen en heeft daar de vloerbedekking onder gepoept en een stapel veren achter gelaten. Dat verwacht je ook niet en daar kan ook niemand wat aan doen.



Zou hem nat blijven gooien met een plas water. Of je moet zelf een kat nemen die lief is voor jullie en zich het huis toe eigent en indringers gaat verjagen. Als ik het zo lees, is dat ook niet echt een optie.
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2015 @ 18:40:

Btw TO Ik denk dat het kattengedrag ook heel erg aan jouzelf ligt. Het zijn geen speelgoedjes maar levende beesten met een instinkt. Jij reageert op poes dus poes reageert op jou.

Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan katten?
quote:gladoortje74 schreef op 28 februari 2015 @ 18:44:

Ik zou lange ovenwanten aandoen, met een mouw, en hem met 1 hand in het nekvel en met 1 hand onder de kont oppakken en naar buiten gooien. Niks aantrekken van geblaas. Als je dat elke keer consequent doet meteen als je hem ziet, gaat hij wel reageren want dan weet hij al wat je gaat doen. Dan gaat ie rennen als je de ovenwanten laat zien.



Dan nog ter preventie, een hele gekke tip. Vraag bij een dierentuin om een emmertje leeuwenmest of mest van een ander groot roofdier en sprenkel rond in je tuin. Dat heb ik een keer gelezen. Dat schijnt erg effectief te zijn, al heb ik het nooit zelf geprobeerd.

Poep van een hele grote kat. Ik heb connecties bij Blijdorp.

Tijgerpoep. Ik heb het geprobeerd. Weet je wat erger is dan katten in je tuin? Tijgerpoep. Intens verschrikkelijk. en een theelepeltje in de tuin al voldoende om je gierend over je nek te laten aan.
quote:groenteboerin schreef op 28 februari 2015 @ 19:00:

Whopper stond vandaag in de krant.



Ik heb trouwens enorm veel last van de auto's in de buurt. De uitlaatgassen waaien zo mijn huis in en ik ben als de dood dat een van mijn kinderen er copd van krijgt. Ik denk dat ik de buren maar ga vragen om hun auto voortaan binnen te houden. Anders sta ik niet voor de gevolgen in, ik verniel gewoon die auto als hij weer zijn rook de tuin in blaast. Ik moet nou eenmaal niks van die ondingen hebben.



.

voor de krant link

voor het op de kast klimmen.

Kom je er zelf wel af of zal ik je even helpen? Ik beloof dat ik mijn buks dan even weg leg....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de OP gelezen dus misschien is het al gezegd maar wij hadden last van zwerfkatten in onze tuin en we hebben toen voor ¤5 een emmertje tijgerpoep gekocht bij de dierentuin en dat als mest gebruikt tussen de plantjes. Nooooooit geen kat meer gezien in de tuin;)
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 28 februari 2015 @ 20:16:

[...]



Poep van een hele grote kat. Ik heb connecties bij Blijdorp.

Tijgerpoep. Ik heb het geprobeerd. Weet je wat erger is dan katten in je tuin? Tijgerpoep. Intens verschrikkelijk. en een theelepeltje in de tuin al voldoende om je gierend over je nek te laten aan.Echt? Wij hebben dat ook gekocht bij Blijdorp en wij roken er niks van. En de katten bleven weg!
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 28 februari 2015 @ 20:26:

[...]





Echt? Wij hebben dat ook gekocht bij Blijdorp en wij roken er niks van. En de katten bleven weg!

Gekocht?

Moehahaha....echt? Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Oh ik lees het al. 5 euro.

Grappig dat ze dat verkopen zeg, maar goed. Bij ons dus geen succes, bij mijn ouders ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 28 februari 2015 @ 18:39:

Het probleem is dat mensen niets met de katten doen. Dus dat beestje kan er niks aan doen. Je kan katten prima opvoeden. Het kost veel tijd en ik vind dat ze dat waard zijn. Het zijn leuke beesten. Voor TO misschien een tip, je kan er wat aan doen, maar je klinkt al niet als een liefhebster. Die kat kan je echt wel je huis uit krijgen.



Het spijt me, maar ik ga echt niet zoveel tijd en moeite steken in het opvoeden van het huisdier van een ander. Ik heb een baby van 8 weken en een ouder dochtertje dat ook wat aandacht wil, ik heb wel wat beters te doen!



quote:nina1966 schreef op 28 februari 2015 @ 18:40:

Btw TO Ik denk dat het kattengedrag ook heel erg aan jouzelf ligt. Het zijn geen speelgoedjes maar levende beesten met een instinkt. Jij reageert op poes dus poes reageert op jou.

Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan katten?



Ik heb helemaal geen hekel aan katten, we hebben er zelf eerder een gehad zoals ik al vertelde. Die van ons bleef altijd binnen en ik heb nooit eerder problemen met de dieren van een ander gehad, de hond van de buren blaft, maar dat vind ik niks raars. Ik ben inmiddels zwaar geïrriteerd doordat de katten van een ander in mijn huis zitten, nu we zelf geen huisdieren meer hebben, en dat een van de twee dusdanig geschift is, dat hij me aan lijkt te vallen. Die wil ik dus uit de buurt van mijn baby hebben.



Buurvrouw van een paar deuren verder vertelde me dat haar (vrij grote) hond bang is als ze uitgelaten wordt, omdat deze zelfde kat de hond aanvalt. Dat is toch werkelijk van de zotten?
Ik verbaas me echt over katteneigenaren. Ook hier op dit forum weer. Waarom is het slechts voor een beperkt deel van de katteneigenaren normaal dat je je eigen beest op je eigen terrein houdt? Die schattige poeziewoezies veroorzaken veel overlast en doen ook nog eens een hoop schade in de natuur. Maar nee, Tijg moet lekker vrij kunnen scharrelen en dat is belangrijker dan wat ook. Ronduit asociaal.



Ik stel voor dat TO haar kind zodra het een beetje kan lopen leert om over de schutting te klimmen en eens lekker bij buurvrouw tussen de struiken te gaan zitten poepen. Of beter, laat TO's man dat eens doen. En daarna even bij buuv over het aanrecht een aai halen. Moet je eens kijken hoe snel er schrikdraad op de schutting zit!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook een aantal keer de vergelijking tussen overlast van de kat en overlast van de baby. Mijn baby zal hoorbaar zijn ja, dat zijn de honden in de buurt ook en dat maakt me niks uit. Maar mijn baby gaat het huis van de buurvrouw niet om de haverklap binnen, sloopt geen spullen in haar tuin en is al helemaal niet agressief tegen haar. Wat een bizarre vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een leren handschoen aantrekken, hem bij zijn nekvel pakken en buiten zetten. Maar meestal kan je hem wegdrijven met een tennisracket.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n eigenwijs geval op 4 poten.

Lange tijd geprobeerd binnen te houden maar op 1 of andere manier wist meneer op het balkon te komen.

Ok prima balkon mag..

Totdat gevalletje besloot naar beneden te jumpen.

balkon afgeschermd op de plekken waar hij sprong.

Probleem opgelost.

na langere tijd mocht hij dan toch eens naar buiten, ook hij vond de tuin van de onderbuurvrouw erg interessant.

Uitkrabben van planten aan toe.

Samen met de buurvrouw een soort van gaas werk op de schutting geplaatst zodat meneer niet meer de tuin in kan.

Probleem ook weer opgelost.



heb je geen schutting maar bv, struiken? plaats een hoog , groot stuk gaas op de scheiden ter voorkoming van binnenkomend wild

Beest kan erin klimmen maar zolang de bovenkant ervan naar de buurvrouw haar tuin buigt heeft hij geen grip en komt hij er niet over.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Nu kan het nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven