vraag over reactie over dierproeven wasmiddel

03-01-2014 15:14 21 berichten
Beetje vreemde titel maar goed. Ik ben erg tegen dierproeven en probeer zoveel mogelijk dierproefvrij te leven. Nu gebruik ik wasmiddel van de Hema, Hema geeft aan niet te testen op dieren en staat ook zo vermeld op dierproefvrije websites. Nu begin ik alleen weer meer last te krijgen van jeukende allergie en ik vermoed dat dat te maken heeft met dit wasmiddel. Ook ruiken mijn kleren niet bijster fris en blijven de kleuren minder lang mooi.



Nu heb ik een mail gestuurd naar Robijn om te vragen of zij nou wel of niet op dieren testen. Immers staat unilever aangeschreven als een bedrijf dat wel dierproeven verricht. Ik kreeg onderstaande reactie terug maar weet niet goed wat ik nou met dit antwoord aanmoet. Ik zou graag jullie mening willen horen...



Hartelijk dank voor uw reactie aan Robijn, Sunil, Omo en Neutral over gebruiken van dierproeven.



Unilever zet zich in voor de afschaffing van dierproeven en ijvert evenzeer voor de gezondheid en de veiligheid van haar consumenten. Wij testen onze producten niet op dieren en de meeste van onze producten bereiken de consument zonder dat de ingrediënten daarvan op dieren zijn getest. In gevallen waarin testen wettelijk verplicht zijn of momenteel onvermijdelijk zijn, trachten wij het aantal gebruikte proefdieren tot een minimum te beperken. Onze wetenschappers spelen wereldwijd een hoofdrol en werken samen met vooraanstaande wetenschappers uit de academische wereld, overheidsinstanties en NGO's aan het ontwikkelen en toepassen van diervrije methoden om te beoordelen of producten veilig zijn voor consumptie. Wij zullen nooit concessies doen als het gaat om de veiligheid van onze producten. Wij brengen geen producten op de markt tenzij we over degelijke wetenschappelijke bewijzen beschikken dat ze veilig zijn voor consumenten, voor ons personeel en voor het milieu.



Bezoek onze website voor meer informatie over ons standpunt en de vooruitgang die we boeken bij het ontwikkelen van werkwijzen waar geen dieren aan te pas komen:
Voor de duidelijkheid, ik weet dat alles ooit op dieren is getest en dat dierproefvrij dus eigenlijk niet bestaat. Cruelty free is een betere benaming...
Ze testen het eindproduct niet op dieren, grondstoffen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo'n antwoord nooit vertrouwen. Zodra er een kleine hint in staat dat er wél dierproeven worden gedaan, worden die ook gedaan.



Dit is voor mij de hint (en de rest verder) In gevallen waarin testen wettelijk verplicht zijn of momenteel onvermijdelijk zijn.



Dierproeven heeft trouwens weinig met een allergische reactie te maken, dus ik snap de link in je post niet helemaal.
De link met allergie is dat ik vermoed dat ik allergie krijg van Hema wasmiddel en dus wil ik overstappen naar een ander wasmiddel. Maar wel ook dierproefvrij graag.
quote:Mevrouw75 schreef op 03 januari 2014 @ 15:18:

Ik zou zo'n antwoord nooit vertrouwen. Zodra er een kleine hint in staat dat er wél dierproeven worden gedaan, worden die ook gedaan.



Dit is voor mij de hint (en de rest verder) In gevallen waarin testen wettelijk verplicht zijn of momenteel onvermijdelijk zijn.



Dierproeven heeft trouwens weinig met een allergische reactie te maken, dus ik snap de link in je post niet helemaal.Ik neem aan dat TO op zoek is naar een ander dierproefvrij wasmiddel waar ze geen allergische reactie op krijgt.



Mosterd
Alle reacties Link kopieren
Ze testen alleen als de overheid hun dat verplicht.
Het schijnt erg lastig te zijn om dierproefvrij wasmiddel te vinden, ivm het wel testen van de grondstoffen op dieren.



Sonett zegt dit niet te doen:

http://www.sonett-online.de/2hol/dierprov.htm
Alle reacties Link kopieren
quote:neve81 schreef op 03 januari 2014 @ 15:20:

De link met allergie is dat ik vermoed dat ik allergie krijg van Hema wasmiddel en dus wil ik overstappen naar een ander wasmiddel. Maar wel ook dierproefvrij graag.Oh ok, dat snapte ik even niet.
Alle reacties Link kopieren
Ecover wasmiddel is niet op dieren getest.
Alle reacties Link kopieren
Zelf wasmiddel maken van marseillezeep, haar wassen met baking soda, schoonmaken met huishoudazijn en soda.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phips schreef op 03 januari 2014 @ 17:11:

Zelf wasmiddel maken van marseillezeep, haar wassen met baking soda, schoonmaken met huishoudazijn en soda.Of Sunlight nog goedkoper
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 januari 2014 @ 15:35:

Ze testen alleen als de overheid hun dat verplicht.



of momenteel onvermijdelijk zijn.



Met zo'n mail zou ik ook weinig kunnen.



Ik vraag mij af of wasmiddel ook een cosmeticaproduct is. Volgens wikipedia in elk geval niet. Sinds 11 maart zijn dierproeven tbv cosmeticaproducten verboden, maar weet dus niet of het ook voor wasmiddelen geldt.
Ik heb gebeld met dierproefvrij en zij geven aan dat ze van geen enkel wasmiddel kunnen garanderen dat het cruelty free is. Ze proberen wel dingen te achterhalen maar vanwege grote onduidelijkheid zijn ze hier momenteel niet meer mee bezig. Dit geldt ook voor schoonmaakmiddelen. Dit heeft ook weer te maken met wetten wbt irriterende stoffen (geel vierkant met zwart kruis)..



Hele andere regels dan voor cosmetica dus...



Ondertussen krab ik mijn hele schouders open... Vind het echt zo naar, dan wil je iets goed doen, volgens je eigen principes maar het word je gewoon onmogelijk gemaakt zo...



Ecover ken ik niet... ga ik me in verdiepen.. thanks!
Alle reacties Link kopieren
Mijn complimenten, Neve. Ik zou een voorbeeld aan je moeten nemen
Alle reacties Link kopieren
Shit zeg, nooit bij stilgestaan dat ook bij alle andere middelen getest zou zijn op dieren. "omdat dit wordt verplicht". wat belachelijk! Als er voor make up niet getest hoeft te worden, dan ook niet voor schoonmaak middelen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze het niet op dieren testen mag het niet in de handel genomen worden. Dat is heel krom toch is dat een eis voor dat iets op de markt komt.



Dierproefvrije producten: dierproefvrij heeft een boekje met alle dierproefvrije merken. Kruidvat is ook veel dierproefvrij. Wil je het echt zeker weten: Natuurwinkels verkopen ook wasmiddel. Helaas is dat een stuk duurder. Ah heeft ook dierproefvrije producten zoals tandpasta (net gegoogled) hoe dat met wasmiddel zit etc. geen idee.
quote:creed schreef op 03 januari 2014 @ 16:20:

Ecover wasmiddel is niet op dieren getest.Schijnt van wel dus. Alleen voldoen ze aan de voorwaarde van niet op dieren testen volgens de Europese wetgeving, maar op dat wat er buiten valt wordt wel getest.
Alle reacties Link kopieren
Als je zeep kan vinden die niet op dieren getest is kan je heel makkelijk zelf wasmiddel maken http://www.genoeg.nl/handig/huis/zelf-wasmiddel-maken
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 03 januari 2014 @ 17:55:

[...]





Of Sunlight nog goedkoper Wel goedkoper maar in sunlight wordt veel rotzooi toegevoegd. Niet zo erg als in de kant en klare dozen en flessen maar toch....
Alle reacties Link kopieren
Zou jij graag een wasmiddel gebruiken waarvan niet bekend is of je er heftige allergische reacties van krijgt? Waarschijnlijk niet, en daarom zijn dergelijke testen verplicht. De manier waarop bedrijven dat ontwijken, is door ingrediënten te gebruiken waarvan de veiligheid al bekend is. Oftewel: die al eerder getest zijn. Ik vind het altijd zo flauw om heel hard te roepen dat jouw product proefdiervrij is, terwijl je dat product alleen kunt maken omdat iemand anders de tests al voor je heeft gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven