Vragen inrichting jaren 30 woning

05-03-2015 11:42 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een jaren 30 woning gekocht waar we erg blij mee zijn! Hier wil ik graag tips krijgen/uitwisselen over de inrichting, ideeën over verbouwingen etc.



Meteen een paar vragen:

- zouden jullie nieuwe of oude paneeldeuren nemen in het hele huis? Oude vinden we mooie, maar dan zit je met afwijkende maten voor posten.

- er zitten 2 haarden in het huis die oorspronkelijk grijs (marmer?) zijn, maar met zwarte verf overgeschilderd zijn. Is dit nog te herstellen?

- in de woon- en eetkamer willen we een visgraten houten vloer leggen. Over de hal en keuken twijfelen: hout vanuit woonkamer/eetkamer doorleggen of zwart-witte tegeltjes? In de bijkeuken ligt nog een granito vloer, helaas dus meer niet in de gang en keuken...

- wat voor verlichting gebruik je in een jaren 30 huis? Onze stijl is strak landelijk, beetje Riviera Maison achtig maar niet te duur . We willen wel aansluiten bij het soort huis, maar niet in een jaren 30 inrichting wonen. We twijfelen dus over kroonluchters of iets anders in die richting.



Zo heb ik nog veel meer vragen, of gaan er vragen komen! Ideeën zijn dus heel erg welkom. En Pinterest ben ik al volop aan het verkennen, maar ervaringsverhalen enzo vind ik zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Eemnes ligt heel erg uit de buurt van het huis van TO.



In Rotterdam zit deze:

http://mammoetoudebouwmat ... bouwmaterialen-Rotterdam/



Bij mij in de buurt zit Leen.

http://www.leenvanvelzen.nl/



Ik zou wel altijd even bellen om te vragen of ze iets voor je hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 06 juli 2015 @ 21:58:

Oei geen idee! Misschien weet tickel wel iets.



Maar begrijp ik nou goed dat je er al woont? Zitten jullie dan niet enorm in de zooi? Wij gaan nu week 4 in van het klussen. Al heel veel gedaan, vooral slopen en strippen. Vandaag is de elektricien gestart en gaan we starten met opbouwen. Wat een project zeg!En de vloer in de gang? Onbeschadigd graniet?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nog geen idee. Weer zijn nog aan het klussen en er gaan nog te veel bouwmaterialen heen en weer dus voorlopig ligt de oude vloerbedekking er nog. Over zes weken zijn we over en dan weet ik hoe het granito erbij ligt
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Yes, we hebben een ondervloer te pakken gekregen. Bedankt voor de tips trouwens! Iets smallere planken dan we nodig hadden, maar daar kunnen we wel een mouw aanpassen. Dit weekend hopen we de vloer dicht te hebben, en dan kunnen we gaan opbouwen. Ik ben nu maar niet bezig met de inrichting, eerst de verbouwing maar eens afmaken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Wat zijn jullie nu allemaal aan het doen en wat staat er nog op de planning? En wanneer gaan jullie erin?



Bij ons is een groot deel van het huis gestript. Originele schouw is eruit gehaald en op een andere plek weer opgebouwd. Buitenwanden worden geïsoleerd. Nieuw dubbel glas. CV vervangen, vloerverwarming. Nieuwe vloeren, Sommige kamers nieuw plafond. En aangezien er nu toch veel open ligt worden er al voorbereidingen getroffen voor klussen die op termijn gepland staan zoals de badkamer en het uitbouwen van de keuken. En dat allemaal in 9 weken. Manlief doet heel veel zelf en vanaf volgende week komen er allerlei aannemers die grote dingen doen.

Ik vind het zo gaaf om het even op me in te laten werken als ik een momentje alleen in het huis ben. Het gaat echt mooi worden.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Voor al het opbouwen hebben we trouwens nog precies 4 weken. Daar denk ik maar niet t veel over na...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen er al . We leven op de benedenverdieping en de 1e verdieping en de zolder zijn we aan het verbouwen: dubbel glas, elektra inbouwen, vloeren/plafonds/wanden vernieuwen en isoleren, wasruimte aanleggen (wastafel voor even tanden poetsen/wassen) etc. De CV-leidingen zijn ook verlegd naar in de vloer, zodat die onzichtbaar zijn en veel minder lengte af hoeven te leggen. Boven zijn de ramen al grotendeels vervangen door dubbel glas. Alleen het dubbel glas en het verleggen van de CV-leidingen hebben we laten doen, de rest doen we zelf. En daar gaan we nog heel wat weekjes over doen... De vloer is inmiddels deels vervangen, de rest hopen we dit weekend af te maken. Daarna gaan we een wand zetten en het plafond van de zolder uitbreiden, zodat we er een vide kunnen maken (en deels ook bergruimte). Voorlopig zijn we dus nog wel bezig. Later willen we de benedenverdieping gaan doen. Keuken en badkamer hoeven voorlopig gelukkig niet. De tuin ben ik aan het wieden, het is een paar honderd vierkante meter dus daar ben ik wel even mee zoet. Uiteindelijk moet er een nieuwe schuur op komen te staan en moet het wat meer een tuin in plaats van een grindbak overwoekerd met gras worden.
Alle reacties Link kopieren
Qua omvang vergelijkbaar met onze verbouwing zo te lezen. Maar ben niet jaloers op dat je er al woont, ik ben heel blij dat ik de deur na zo'n dag achter me dicht kan trekken.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een goed adresje (online) voor huisnummerbordjes in jaren 30-stijl?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
ik heb hier een naambordje vandaan: Naambordshop.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 31 juli 2015 @ 12:47:

Wie weet er een goed adresje (online) voor huisnummerbordjes in jaren 30-stijl?

Ik heb mijn bord hier vandaan.



http://missingklink.nl/photogallery.php?album_id=6



Ik vind zelf de bordjes met "oortjes" erg leuk.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Thanks! We hebben hier om de hoek appartementen uit dezelfde periode met nummerbordjes (origineel) waarvan ik het lettertype heel mooi vind, maar zie maar eens zo'n bordje te vinden in reproductie...



Ik zit nee te denken aan deze met lettertype Justus, en ik denk gewoon in wit met zwarte letters. En evt zwarte 'oortjes'.



Wat denken jullie, kan dat ermee door voor jaren 30?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 31 juli 2015 @ 21:35:

Thanks! We hebben hier om de hoek appartementen uit dezelfde periode met nummerbordjes (origineel) waarvan ik het lettertype heel mooi vind, maar zie maar eens zo'n bordje te vinden in reproductie...



Ik zit nee te denken aan deze met lettertype Justus, en ik denk gewoon in wit met zwarte letters. En evt zwarte 'oortjes'.



Wat denken jullie, kan dat ermee door voor jaren 30?Dat kan heel goed, maar gooi ff een foto neer van het bordje in de straat. Dan zoek ik even mee.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Lijkt deze niet op lettertype Justus?



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nee, Justus heeft een schreef en is iets sierlijker.

Ik zal morgen even een foto maken.



Begrijp ik goed van die site van jou dat ze alleen die nummers hebben die op de foto staan?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 31 juli 2015 @ 21:46:

Nee, Justus heeft een schreef en is iets sierlijker.

Ik zal morgen even een foto maken.



Begrijp ik goed van die site van jou dat ze alleen die nummers hebben die op de foto staan?Je moet ff mailen om te vragen of ze het nummer hebben. Tenminste, dat heb ik toen gedaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oei, dit art deco design is ook erg leuk!



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren


Deze is van hier om de hoek. Ik zie nu dat lettertype Justus misschien nog niet eens zo goed past, misschien nog beter Engelbrecht van die site.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net missing klink gemaild om te kijken wat hij heeft. Misschien stuur ik deze foto ook wel even aan hem. Kijken of hij een tip heeft.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens vreselijk suf vind bij al die sites met huisnummerborden...........er staan enkel lettertypes naast met letters, niet in cijfers. Je hebt dus geen idee hoe een cijfer eruit gaat zien in dat lettertype.



Deze 5 vond ik wel aardig lijken op die van jouw foto. Deze 5 heeft geen dikke stip aan het einde van de "lus".

Helaas is dit bordje emaille look en van kunstof.

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja en het zou ook helpen als ze een tooltje hadden waarmee je jouw huisnummer als voorbeeld kunt krijgen.

Heb al bericht terug, hij heeft er een heleboel, ook een uit mijn stad, maar die is heel klein en de ijzerhandel hier om de hoek waar ik net was, vertelde dat er kennelijk een plaatselijke verordening is waarin staat hoe groot een bordje moet zijn. Ik heb het even gegoogled maar kan daar niets over vinden.

En aangezien ons huis niet direct aan de stoep staat lijkt t me niet zo handig om een bordje van 6x8 cm te hebben......
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 01 augustus 2015 @ 12:22:

Ja en het zou ook helpen als ze een tooltje hadden waarmee je jouw huisnummer als voorbeeld kunt krijgen.

Heb al bericht terug, hij heeft er een heleboel, ook een uit mijn stad, maar die is heel klein en de ijzerhandel hier om de hoek waar ik net was, vertelde dat er kennelijk een plaatselijke verordening is waarin staat hoe groot een bordje moet zijn. Ik heb het even gegoogled maar kan daar niets over vinden.

En aangezien ons huis niet direct aan de stoep staat lijkt t me niet zo handig om een bordje van 6x8 cm te hebben......Laat je dat bordje op het muurtje zitten? Als je over de heg naar je voordeur kijkt zie je die namelijk niet zitten. Lijkt mij handig die oude te laten zitten en een "nieuwe" naast je voordeur op de zijgevel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de fundafoto nog even bekeken denk ik? Die oude cijfers vinden we allebei niet mooi. Afhankelijk van wat we uiteindelijk kopen kan ik me voorstellen dat we het nieuwe bordje op de plek van de oude plaatsen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 01 augustus 2015 @ 13:25:

Je hebt de fundafoto nog even bekeken denk ik? Die oude cijfers vinden we allebei niet mooi. Afhankelijk van wat we uiteindelijk kopen kan ik me voorstellen dat we het nieuwe bordje op de plek van de oude plaatsen.Persoonlijk zou ik er dan 2 ophangen, dus ook eentje naast de voordeur.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens het idee dat de bordjes van jouw foto gewoon zinken nummerbordjes zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven