Vragen inrichting jaren 30 woning

05-03-2015 11:42 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een jaren 30 woning gekocht waar we erg blij mee zijn! Hier wil ik graag tips krijgen/uitwisselen over de inrichting, ideeën over verbouwingen etc.



Meteen een paar vragen:

- zouden jullie nieuwe of oude paneeldeuren nemen in het hele huis? Oude vinden we mooie, maar dan zit je met afwijkende maten voor posten.

- er zitten 2 haarden in het huis die oorspronkelijk grijs (marmer?) zijn, maar met zwarte verf overgeschilderd zijn. Is dit nog te herstellen?

- in de woon- en eetkamer willen we een visgraten houten vloer leggen. Over de hal en keuken twijfelen: hout vanuit woonkamer/eetkamer doorleggen of zwart-witte tegeltjes? In de bijkeuken ligt nog een granito vloer, helaas dus meer niet in de gang en keuken...

- wat voor verlichting gebruik je in een jaren 30 huis? Onze stijl is strak landelijk, beetje Riviera Maison achtig maar niet te duur . We willen wel aansluiten bij het soort huis, maar niet in een jaren 30 inrichting wonen. We twijfelen dus over kroonluchters of iets anders in die richting.



Zo heb ik nog veel meer vragen, of gaan er vragen komen! Ideeën zijn dus heel erg welkom. En Pinterest ben ik al volop aan het verkennen, maar ervaringsverhalen enzo vind ik zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nooit zo goed, dat mensen al meubels kopen voor de verbouwing klaar is terwijl te prima meubels hebben.

Juist "proef"wonen met je oude meubels kan zo veel inzicht geven.

Daarnaast lees ik dat je verbouwingsbudget al niet groot is, dan zou ik nu persoonlijk even zuinig zijn met uitgeven aan dingen die je nu helemaal niet nodig hebt.



Voor de kruipruimte: ik heb de plank apart getegeld: deze valt dus echt weg in de vloer. Het enige dat mist is een klein stukje voeg, want daar kan een haakje onder om hem open te krijgen.
Tickel, mag ik ook een linkje van je huis?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hier hier vooral uit haal is dat we idd niet hoeven te haasten met nieuwe spullen zoeken. Sowieso wordt het nog zoeken naar een gemeenschappelijke smaak. Ik ben bij man ingetrokken (heb vrij weinig mee genomen) en hij had / heeft veel spullen uit zijn ouderlijk huis en dat is niet perse zijn smaak. Iig is het allemaal oude meuk die het huis een te studentikoze uitstraling geeft. We moeten dus sowieso veel gaan vervangen. Dat zal echt stukje bij beetje moeten gaan.



Flat, het lijkt er een beetje op dat je heel veel leuk vindt en het risico bestaat dan dat het rommelig wordt met al die stijlen bij elkaar. Ik zou daarom als ik jou was zeker even daar gaan zitten en kijken hoe het woont met hetgene dat je al hebt.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Boeiend topic! Helemaal vanaf t begin gelezen vanmorgen, en het is leuk om dit te volgen. Het is niet mijn smaak, maar ben wel benieuwd hoe het wordt uiteindelijk.

Ik zou in de erker niet zo'n bank maken, echt zonde. Gewoon een paar lekkere fauteuiltjes zetten, die trek je dan evt zo bij je bank als je wat meer mensen op visite hebt. En het zit ook veel lekkerder.

Heb je boven geen kamer waar je de tv kunt zetten? Hoe is het met dochters wensen nu?
Alle reacties Link kopieren
@dubbeltje: ik vind het wel leuk om ook de mening te horen van iemand met een hele andere smaak hoor!

@jadaiswa: we gaan gewoon bij elkaar sprokkelen, en dan voor zulke prijzen dat we het zo weer door kunnen verkopen als we het niets vinden. We hebben onze verbouwingsplannen helemaal uitgewerkt en we kunnen vrijwel het hele huis afmaken met een klein beetje meefinancieren in de hypotheek. De tuin valt nog niet binnen het budget, maar we maken liever het huis helemaal af en de tuin op een later moment. Daar kunnen we ook het meeste zelf in doen, dat vraagt vooral onze vrije tijd Voor de kruipruimte kijken we nog even, dat wordt afhankelijk van of er een houten vloer komt of een tegelvloer. Daar zijn we nog altijd niet over uit.

@pointdexter: mijn man en ik zijn al vanaf heel jong bij elkaar. Voordeel daarvan is dat je wat smaak betreft naar elkaar toegroeit. Het is misschien handig om een keer een woonboulevard te doen samen: niet om te kopen, maar om te kijken hoe jullie smaken liggen. Kijk een keertje vtwonen op sbs, daar zie je hoe ze stijlen van 2 heel verschillende smaken tot 1 geheel brengen . Of ga allebei pinteresten en maak een soort moodboard van hoe je ideale huis eruit ziet. Vond ik zelf erg leerzaam.

Uiteindelijk gaan we eigenlijk best wel voor 1 stijl. We wilden eerst de jaren 30 kant op vanwege het huis, maar in feite is dat niet écht onze smaak en zouden we dan óf in een inrichting komen te wonen die niet naar ons zin is, óf in een half-half jaren 30 inrichting. Daarom gaan we nu eigenlijk een andere kant op dan in het begin van dit topic (de country/klassiek/landelijke stijl). Die willen we wel consequent door gaan voeren, en dat betekent ook dat het grootste deel van de huidige inrichting gewoon écht niet meer past. Dat is veel te romantisch. Dat gaat de stijl van onze slaapkamer worden.

@marana: leuk dat je meeleest! We gaan waarschijnlijk geen bank maken in de erker maar inderdaad een fauteuil (de Chesterfield?) zetten. We hebben nu geen tv en van mij hoeft hij er ook niet te komen. Áls hij er komt, dan komt hij uit het zicht in ieder geval.

Dochter wil nog steeds een oceaankamer, dus daar zijn we spulletjes voor aan het verzamelen (schelpen, schilderijtjes, fotolijstjes, dolfijnenbeeldjes enzo). Ze ziet erg op tegen de verhuizing en zo maken we het toch iets om naar uit te kijken.We hebben met haar afgesproken dat de basis neutraal (beige/ecru of wit ofzo) blijft en ze met de accessoires haar gang mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 15 mei 2015 @ 01:40:

Tickel, mag ik ook een linkje van je huis?



PB.



Graag niet openbaar maken
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 15 mei 2015 @ 07:28:

Wat ik hier hier vooral uit haal is dat we idd niet hoeven te haasten met nieuwe spullen zoeken. Sowieso wordt het nog zoeken naar een gemeenschappelijke smaak. Ik ben bij man ingetrokken (heb vrij weinig mee genomen) en hij had / heeft veel spullen uit zijn ouderlijk huis en dat is niet perse zijn smaak. Iig is het allemaal oude meuk die het huis een te studentikoze uitstraling geeft. We moeten dus sowieso veel gaan vervangen. Dat zal echt stukje bij beetje moeten gaan.



Flat, het lijkt er een beetje op dat je heel veel leuk vindt en het risico bestaat dan dat het rommelig wordt met al die stijlen bij elkaar. Ik zou daarom als ik jou was zeker even daar gaan zitten en kijken hoe het woont met hetgene dat je al hebt.Heb ik niet gedaan, in geen enkel huis trouwens. Haast hebben. In huidige huis is pas het laatste jaar dat alles een beetje "in elkaar valt" qua inrichting. En we wonen hier nu 6 jaar
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@Flat, ik ben trouwens benieuwd hoe de binnenkant van de ensuitedeuren eruit zien. Of er panelen te zien zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@tickel: geen idee, hebben we niet naar gekeken (ik neem aan dat je de deuren voor de kasten bedoelt) . Als de deuren 'nieuw' blijken te zijn, dan gaan we ze eruit slopen en maken we het houtwerk netjes zodat het open kasten worden. Als het oude deuren met een lelijke laag blijken te zijn, dan gaan we ze in de oude glorie herstellen. Ik denk eigenlijk dat ze 'nieuw' zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 15 mei 2015 @ 22:27:

@tickel: geen idee, hebben we niet naar gekeken (ik neem aan dat je de deuren voor de kasten bedoelt) . Als de deuren 'nieuw' blijken te zijn, dan gaan we ze eruit slopen en maken we het houtwerk netjes zodat het open kasten worden. Als het oude deuren met een lelijke laag blijken te zijn, dan gaan we ze in de oude glorie herstellen. Ik denk eigenlijk dat ze 'nieuw' zijn.Ik heb het idee dat er paneeldeuren onder zitten. Had ik zelf boven ook. Heeft me veel plamuur gekost om die duizenden gaatjes te vullen, maar ze zijn erg mooi geworden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Duimen dan maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 15 mei 2015 @ 20:10:

[...]





Heb ik niet gedaan, in geen enkel huis trouwens. Haast hebben. In huidige huis is pas het laatste jaar dat alles een beetje "in elkaar valt" qua inrichting. En we wonen hier nu 6 jaar



Hmm. Ik ben aan het pinteresten geslagen sinds gisteren. Vooral om voor mezelf uit te vinden wat ik mooi vind. Ik noem het een mix van Scandinavisch, industrieel en jaren 30. Enige nadeel van deze exercitie is dat ik nu wel hebberig word! en staat natuurlijk haaks op mijn voornemen om niet meteen als een dolle te gaan inrichten.



Flat, ik zag die erkerbank ook voorbij komen. Denk dat ik ook op jouw pinterest heb gekeken.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 21 mei 2015 @ 21:48:

[...]





Hmm. Ik ben aan het pinteresten geslagen sinds gisteren. Vooral om voor mezelf uit te vinden wat ik mooi vind. Ik noem het een mix van Scandinavisch, industrieel en jaren 30. Enige nadeel van deze exercitie is dat ik nu wel hebberig word! en staat natuurlijk haaks op mijn voornemen om niet meteen als een dolle te gaan inrichten.



Flat, ik zag die erkerbank ook voorbij komen. Denk dat ik ook op jouw pinterest heb gekeken.

Erg hè? Ik zie nog steeds zoveel dingen die ik leuk vind. Maar ik heb er gewoon geen plek voor. Hier in huis allemaal kleine stukjes muur vanwege de ensuite en de schouwen (in iedere kamer één) en deuren.



Ik was wel gelijk verliefd op het stoeltje Almond van Danca, daar heb ik er wel 2 van gekocht als vervanging van mijn honderstehandse Ikea Ektorp stoelen. En ik ben er inmiddel wel achter dan mijn volgende bank eentje wordt waar je onderdoor kunt kijken. Heb met de stoeltjes al gemerkt dat het zoveel ruimtelijker lijkt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn in het verleden de en suite deuren er al uit gehaald, er zit nu alleen nog één kast maar die gaat er ook uit. Om te voorkomen idd dat je al te veel hoekjes krijgt. De kamer zal veel meer mogelijkheden hebben als die kast weg is. Dan kunnen we de schouw ook naar een betere plek verplaatsen.

Ik heb ook een bank gezien met van die pootjes. Gaat hem niet worden ivm diepte van de zitting. We zijn allebei lang dus dat is wel een feit om rekening mee te houden.



Tickel ik ben toch ook wel benieuwd naar jouw huis. Ruilen tegen een linkje van ons huis?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 22 mei 2015 @ 17:23:

Bij ons zijn in het verleden de en suite deuren er al uit gehaald, er zit nu alleen nog één kast maar die gaat er ook uit. Om te voorkomen idd dat je al te veel hoekjes krijgt. De kamer zal veel meer mogelijkheden hebben als die kast weg is. Dan kunnen we de schouw ook naar een betere plek verplaatsen.

Ik heb ook een bank gezien met van die pootjes. Gaat hem niet worden ivm diepte van de zitting. We zijn allebei lang dus dat is wel een feit om rekening mee te houden.



Tickel ik ben toch ook wel benieuwd naar jouw huis. Ruilen tegen een linkje van ons huis? Kijk even in je inbox
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds aan het verzamelen . Bureautje voor dochter, maar die is altijd goed (neutraal klassiek).

Chesterfield, eetkamerstoelen, rendiervachtje, konijnenvellen.... Ik heb straks een stuk meer te verhuizen dan gepland .

Maar nu houden we even op. Ook proberen we wat spullen kwijt te raken vóór het verhuizen.

Pointdexter: leuk dat je waarschijnlijk mijn Pinterest gezien hebt!
Konijnevellen?

(had ik gisteravond toch gas moeten geven dus ipv te remmen)



Al wat van je kopers gehoord?
Alle reacties Link kopieren
@anna: jep. We hebben ook nog een hertenkop, eekhoorntje, hele grote vogel (geen idee wat voor), een uiltje, een buizerd en een wezel . Die hebben we voor de foto's en bezichtigingen maar bij mijn ouders gestald, omdat er heel wat mensen zijn die er (op z'n zachtst gezegd) niet zo van houden.

De kopers hebben nog 1 week uitstel gevraagd. Starterslening van de kopers van de kopers is geregeld, maar ze zijn nog met de laatste administratieve rompslomp bezig. We mogen er dus wel voorzichtig vanuit gaan dat het volgende week rond is!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje flat, leert je wel op dat het niet propvol wordt??



Misschien is het puur marketing van de verfproducent, maar dit vind ik wel interessant. Iig is de kleur blauw 5340B wel in de richting die ik al in mijn hoofd had, dus in die zin zat ik wel 'goed'. Hollandse kleuren
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Die opgezette dieren hebben we al jaren hoor pointdexter . We gaan nog even bekijken wat we daarmee doen. De konijnenvellen zijn ook voor de diverse slaapkamers. De rendierhuid komt waarschijnlijk ook in onze slaapkamer, want die valt heel erg makkelijk uit en dat is niet handig met een hond.

Dat kleurenkaartje heb ik (eerder al een keer) gepind!
Alle reacties Link kopieren
Oh dan heb ik die misschien wel van jou!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
flat,



ik moest aan je denken



http://www.upcoming.nl/di ... ?internal_referrer=latest
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven