Vreemde man binnen laten

29-11-2016 07:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Een aantal weken geleden kreeg ik een "vreemd" verzoek. Ik kwam met mn kinderen thuis (einde middag) en een vriendelijk ogende jongeman vroeg of hij gebruik mocht maken van mijn toilet. Ik was een beetje verbaasd en het kwam niet in me op om te vragen waarom of hij zelf niemand in de buurt kende etc. Heel toevallig kwam toen mijn man aanrijden dus ik stemde toe. Hij heeft 1 min op ons toilet gezeten, bedankte ons en is weer gegaan.

Mijn vraag is wat jullie hadden gedaan? Ik weet niet wat ik had gezegd als mijn man niet was aan komen rijden.



Ik had hem niet binnen gelaten en vriendelijk verwezen naar de dichtstbijzijnde boom/wc.
Wildvreemde binnenlaten of niet?



Hier staan reacties op bijna hetzelfde verhaal.
Ik zou het niet gedaan hebben. Iedereen mag hier naar de wc hoor, als ik mensen 'ken' een weet wat ze komen doen. De man die de folders komt brengen, de postbode, de kleindochter van de buurvrouw omdat oma niet thuis was. Maar iemand van wie het doel van zijn komst niet duidelijk is niet. Er zijn hier de afgelopen jaren te veel insluipingen en babbeltrucs geweest.
Oh en de titel gaat over een man, maar vreemde vrouwen laat ik ook niet binnen. Zelfde reden.
Een vent kan toch wel ergens tegen een boom plassen? En een grote boodschap van een Vremde hoef ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou geen vreemden m/v binnenlaten voor een plasje.
Je verwacht het niet........
quote:Marana_ schreef op 29 november 2016 @ 07:20:

Een vent kan toch wel ergens tegen een boom plassen? En een grote boodschap van een Vremde hoef ik niet.Ja dat klopt maar aan de andere kant: als je buiten tegen een boom plast krijg je ook niet hele enthousiaste blikken dus het was wel vrij beschaafd van hem.
Ik vind het lastig zoiets. Wil geen vreemde in huis, want je weet nooit of er iets anders achter zit. Van de andere kant zou ik het ook rot vinden om iemand met hoge nood weg te sturen.
Nee laat ik niet binnen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik laat hem niet binnen. Ook niet als mijn man ook thuis is. Ik vind het ook raar. Waarom is hij niet thuis even naar het toilet gegaan en wat doet hij in de wijk als hij daar niets te zoeken heeft. Misschien is dit goed afgelopen omdat je man net thuis kwam.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook niet doen. Voor t zelfde geld heeft hij wel kwade gedachtes en heeft hij nu even snel gezien hoe je huis er van binnen uit ziet en wat voor 'apparatuur' en dergelijke er aanwezig is.

Mij niet gezien
Alle reacties Link kopieren
Het hangt af van de situatie. Ik woon vlakbij de Hema bijvoorbeeld, dus als die open is zou ik hem daar heen verwijzen denk ik.



Maar als ik zie dat iemand niet lekker is, de nood echt heel hoog is zou ik iemand wel binnen laten.



Ik ga dan toch uit van het goede van de mens en ik laat niemand aan zijn lot over.



Maar ik woon op het platteland, en we hebben hier gelukkig niet (veel) te maken met criminaliteit.



Overigens heb ik weleens iemand geweigerd bedenk ik me, die bleek later minder begaafd te zijn en begeleid te wonen, diegene kwam heel intimiderend over en wilde naar binnen stappen, hij vroeg de tijd. Dat vond ik gek en voelde heel verkeerd/bedreigend.



Ik laat dus ook mijn gevoel spreken, hoewel dat niet alles zegt, denk ik wel veel.
Alle reacties Link kopieren
Wat gek om te zeggen 'laat 'm maar op straat plassen'. Alsof dat normaal is, gatver.



Gewoon een medemens mag toch wel even naar je toilet?! Wat zijn mensen toch vaak afstandelijk en zo wantrouwend... Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten, denk ik dan.



Kans is t grootst dat mensen gewoon aardig zijn, net als jij. Hoe prettig is het om daar naar te leven. Realistisch niet angstig.
Alle reacties Link kopieren
No way. Zeker niet in de buurt waar ik nu woon. Zéker geen man. Er zit bovendien een tankstation en horeca vlakbij, dus dan gaan ze daar maar naar het toilet. Er gebeuren hier te vaak ongure dingen. Ben al eens opgelicht door een zogenaamde buurman die geen geld had voor de bus naar zijn werk. Vond ik zo zielig dat ik geld gaf en nadien bleek dat hij dat in het hele stadsddeel deed. Doei.



Ik heb wel lang aan de Vierdaagseroute gewoond en dan had ik soms wel 100 wc bezoekers op een dag. Dat vind ik wel wat anders. Dan weet je ook zeker dat het geen rare figuren zijn.



Als ik daar nou een euro per keer voor had gevraagd was ik rijk geweest...
Mijn toilet is gelijk boven aan de trap dus bij raar gedrag ligt zo iemand ook zo weer beneden

Heb weleens een dame die het zeer dringend nodig had (ook zo te horen toen ze zat ) aan de deur gehad.

Die toiletgang klonk echt dramatisch, maar even een muziekje aangezet. Ze ging daarna ook uitgebreid schoonmaken dus trof een blinkend schoon toilet aan.

Ze bedankte en dook gelijk de trap weer af, schaamde zich misschien wel dood.

Ik vind het ook weer zo wat om iemand zomaar te weigeren. Die dame had anders duidelijk een probleem gehad.
Lastig om te zeggen wat je gaat doen.

Meestal denk je er niet over na en staan ze opeens voor je deur met die vraag.

Weet niet direct wat ik zou doen.

Zie dan wel.
quote:permis schreef op 29 november 2016 @ 07:48:

Wat gek om te zeggen 'laat 'm maar op straat plassen'. Alsof dat normaal is, gatver.



Gewoon een medemens mag toch wel even naar je toilet?! Wat zijn mensen toch vaak afstandelijk en zo wantrouwend... Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten, denk ik dan.



Kans is t grootst dat mensen gewoon aardig zijn, net als jij. Hoe prettig is het om daar naar te leven. Realistisch niet angstig.

Helemaal mee eens, zo dacht ik ook een velen met mij. Helaas lopen er veel gekken rond. Hier zijn al zo veel insluipingen en babbeltrucs geweest dat bij mij direct alle alarmbellen gaan rinkelen bij zo'n vraag.



Paar huizen verder geeft een buurvrouw een glaasje water aan iemand die 'onwel' was geworden. In haar voortuin want gealarmeerd door alle verhalen laat ze niemand binnen. Ondertussen is er aan achterkant ingebroken.
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 29 november 2016 @ 07:46:

Nee ik laat hem niet binnen. Ook niet als mijn man ook thuis is. Ik vind het ook raar. Waarom is hij niet thuis even naar het toilet gegaan en wat doet hij in de wijk als hij daar niets te zoeken heeft. Misschien is dit goed afgelopen omdat je man net thuis kwam.Je weet niet waar hij woont en daarbij soms red je het niet meer tot thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 29 november 2016 @ 07:48:

Wat gek om te zeggen 'laat 'm maar op straat plassen'. Alsof dat normaal is, gatver.



Gewoon een medemens mag toch wel even naar je toilet?! Wat zijn mensen toch vaak afstandelijk en zo wantrouwend... Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten, denk ik dan.



Kans is t grootst dat mensen gewoon aardig zijn, net als jij. Hoe prettig is het om daar naar te leven. Realistisch niet angstig.Ik snap mensen wel aangezien naar toilet moeten ongeveer smoes 1 is van alle babbeltruc oplichters. Deur open laten voor handlanger, per ongeluk na toiletbezoek een andere kamer inlopen etc. Die mensen (mannen en vrouwen) zijn zo gehaaid. Ik weet ook niet of ik t wel zou doen zeker als ik alleeen ben
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 29 november 2016 @ 07:48:

Wat gek om te zeggen 'laat 'm maar op straat plassen'. Alsof dat normaal is, gatver.



Gewoon een medemens mag toch wel even naar je toilet?! Wat zijn mensen toch vaak afstandelijk en zo wantrouwend... Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten, denk ik dan.



Kans is t grootst dat mensen gewoon aardig zijn, net als jij. Hoe prettig is het om daar naar te leven. Realistisch niet angstig.Dit inderdaad. Ik zou er niet eens aan denken dat het misschien een crimineel is of iemand met kwaad in de zin. Naïef misschien, maar ik ga er inderdaad altijd vanuit dat de mensen die ik ontmoet gewoon aardig zijn. En dat dus iemand met deze vraag gewoon nodig naar de wc moet
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 29 november 2016 @ 07:52:

No way. Zeker niet in de buurt waar ik nu woon. Zéker geen man. Er zit bovendien een tankstation en horeca vlakbij, dus dan gaan ze daar maar naar het toilet. Er gebeuren hier te vaak ongure dingen. Ben al eens opgelicht door een zogenaamde buurman die geen geld had voor de bus naar zijn werk. Vond ik zo zielig dat ik geld gaf en nadien bleek dat hij dat in het hele stadsddeel deed. Doei.



Ik heb wel lang aan de Vierdaagseroute gewoond en dan had ik soms wel 100 wc bezoekers op een dag. Dat vind ik wel wat anders. Dan weet je ook zeker dat het geen rare figuren zijn.



Als ik daar nou een euro per keer voor had gevraagd was ik rijk geweest...

Hoezo opgelicht? Je had ook gewoon niks kunnen geven natuurlijk. Da's hetzelfde als met zwervers geld geven. Dan voel je je toch ook niet opgelicht als hij er drugs van koopt ipv eten. Ik zou zoiets niet als opgelicht bestempelen.

En in de vierdaagse kunnen geen rare types meelopen?
Nee cafés genoeg in de buurt. Ik woon op 3 hoog dus zou ook niet heel logisch zijn. Het zou andersom niet eens in me opkomen om bij iemands huis aan te bellen voor een wc eigenlijk. En ik doe meestal niet eens de deur open als ik niemand verwacht die dag. Dan vraag ik eerst vanuit het raam wat diegene wil.
Nee, vaak is zoiets een smoesje om binnen te kijken of er wat te halen valt of gelijk iets te stelen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik laat geen vreemden binnen. Vind dat geen prettig gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven