vriendin is alles kwijt

19-02-2015 13:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, vandaag is de woning van een goede vriendin en haar ouders volledig afgebrand. ( de droogkast had vuur gevat)

Heb er geen woorden voor. Heeft bijna 5u geduurd eer alles geblust was. Het dak is ingestort, hun huis is onbewoonbaar en valt niet meer te renoveren. Alleen hun auto en hun paard is er nog. Al de rest is in de vlammen opgegaan. Verschrikkelijk. :( Gelukkig zijn er geen gewonden, maar toch het valt me zwaar.



Moest het even van me afschrijven. Ik kwam er ook wel regelmatig eens op bezoek.. :(
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg.. Was ze thuis toen het gebeurde of werd ze gebeld door buren o.i.d.? Vreselijk zeg, al die herinneringen in rook opgegaan.. Sterkte !
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurd er nu trouwens met hun? Ik bedoel, waar gaan ze nu wonen nu hun huis niet meer te renoveren is?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn ze er levend uit gekomen, maar lijkt me echt vreselijk!!
Alle reacties Link kopieren
@ md ze worden nu opgevangen in een bed en breakfast.. ze krijgen van het ocmw een woning toegewezen.

zij zelf was niet thuis, de man ook niet. Enkel de moeder en de zoon. Dus de moeder had haar verwittigd.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, een vriend van mij overkwam het, toen hij een stuk jonger was (ouderlijk huis).

Hij heeft geen tastbare herinneringen meer, geen speelgoed, foto's, knuffels van voor de brand. Niks

Heel bizar

Heeft ook lang geduurd, voor hij weer een beetje uit het dal kwam
Alle reacties Link kopieren
mja dat geloof ik. en voor je alles weer terughebt ... pff. zeker dat huis. Als het nog bewoonbaar zou zijn oké, maar totaal niet. vraag me af hoe dat geregeld word met verzekering e.d.
Alle reacties Link kopieren
En dan sta je op straat. Wat ontzettend naar voor die mensen. Hoop dat ze snel permanente opvang en nieuwe spullen kunnen krijgen. Niet dat dat iets afdoet aan het verlies natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, het is echt een traumatische ervaring. Toen ik 10 was, is het huis van onze buren helemaal en ons huis deels afgebrand. Ik kan me alles tot in detail herinneren. Dat we op school op de stoelen mochten staan om naar de brandweerwagens te kijken, hoe een buurjongetje ons tegemoet fietste en zei dat ons huis was afgebrand, mijn ouders die buitenstonden, de platen van mijn buurmeisje die gesmolten buiten lagen, het besef dat mijn cadeautjes die ik kort daarvoor op mijn verjaardag had gekregen weg waren, etc..



Het blijft je je hele leven bij, als je een brandlucht ruikt, de brandweer hoort, het besef dat je geen foto's meer hebt van toen je jong was, etc.. Twintig jaar na dato heb ik nog zitten hyperventileren in de bus die achter een brandweerwagen met gillende sirenes richting mijn huis reed. Ik was ervan overtuigd dat ons huis in brand stond.



Anyhow, dit topic gaat niet over mij, het is meer om aan te geven wat een impact het kan hebben op je leven. Veel sterkte TO, ik kan me voorstellen dat het wat met je doet.
Wat vreselijk. Zoiets is gewoon niet te bevatten. Al je dierbare herinneringen en spulletjes gewoon weg.



Hopelijk kun jij je vriendin goed opvangen TO want het besef zal misschien nog wel op een later moment komen.
Ninon, wat erg dat jij dit ook hebt meegemaakt. Ik snap heel goed dat je nog altijd schrikt van brandlucht of brandweerwagens.

Denk dat zoiets je altijd bij blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook meegemaakt in 2008. De bovenverdieping brandde af, waarschijnlijk door het doorbranden van een stekker in het stopcontact. Wij waren beneden toen de brand begon gelukkig en de katten waren snel buiten. Dus geen gewonden. Maar wel alles behalve de keuken was verbrand of beschadigd door rook/bluswater.



Idd de brandlucht doet me er meteen aan denken. En tot de dag van vandaag check ik altijd internet als ik sirenes hoor, zeker als het in de buurt is. Ik zie mezelf nog zitten, huilend in pyjama met mijn oudste kat tegen me aan gedrukt. Er waren wel lieve buren die meteen wat warms te drinken gaven en een deken.



Het kostte ons zeker vijf jaar om dat te boven te komen. Gelukkig hadden we mazzel en waren onze foto's en Afrikaanse beelden niet verbrand. En bankpassen en paspoorten ook niet.



Echt heel naar voor je vriendin, ik weet er iets van maar het heeft een verschillend effect op mensen. Bij ons hakte het er behoorlijk in. Ik wilde een tijdje s avonds buiten zijn omdat de brand s avonds was begonnen. We hebben niks gemerkt/gehoord tot de boel al heftig in de fik stond. Dus ik voelde me even niet veilig in huis.



Misschien kun je haar vragen wat ze nodig heeft, als je haar wilt helpen. Ik had bv geen kleding meer behalve jassen. En moest zoveel huisraad kopen, zoveel kleine dingen heeft een mens nodig waar je niet aan denkt, tot het weg is. Ik heb veel in kringloopwinkels vertoefd in die tijd. Wens haar maar veel sterkte. En jij ook sterkte, je zult wel enorm zijn geschrokken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend erg voor je vriendin en haar familie! Dit lijkt me echt iets dat je nooit meer vergeet. Ik kan niet eens bevatten hoe dat moet zijn.
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk goed verzekerd?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit misschien iets om toch nog wat foto's terug te halen? http://www.attingodatarecovery.nl/wat-k ... overy.html Hebben tav vliegramp Tripoli wonderen verricht.
Alle reacties Link kopieren
Dat is erg, als je alles hebt opgebouwd, om dat kwijt te raken. Dat kun je je niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker erg zeg! 🌷🌷🌷
Verschrikkelijk zeg. Zijn jullie al lang vriendinnen? Heb jij nog foto's van haar en heb je misschien bekenden die ook nog foto's hebben, dan kun je misschien een album maken voor haar.
Alle reacties Link kopieren
nee ik heb helaas niets van haar ... Ik ben er een 2tal jaar bevriend mee. mja, ik heb daarstraks met haar naar de manege gereden, ze wou naar haar ander paard gaan. Ze heeft nog wel wat spullen, de ouders zijn ook goed opgevangen. Ze hebben blijkbaar al veel spullen gekregen. En hebben misschien ook al een woning bij mij in t dorp. Daarstraks toen ik mijn vriendin daar afzette (haar auto stond daar) stond er politie, de brand was weer beginnen smeulen .... 12 u na dat die begonnen was. Ben ook binnen gaan kijken in de namiddag, ongeloofelijk ik werd er gewoon stil van. NIKS is gespaard gebleven. De vogel is de enige die het niet overleefde, het paard heeft veel geluk gehad aangezien het afdak van waar het hooi opgeslagen lag ook vuur gevat heeft, en er daar een grote gasfles stond. Die gasfles is niet in brand gevlogen gelukkig, maar de kast waar die in stond wel. Het dak is weg, je ziet enkel nog muren en zelfs die zijn niet meer te renoveren.. Nu heb ik wel bang gekregen, maar eigelijk mag je daar niet teveel bij stil staan ... :(
Raar dat je zo te koop loopt met de narigheid van een ander. Denk niet dat ze hun ellende ook nog eens op een forum geplempt willen hebben inclusief link naar het nieuws dat voor hen zo ingrijpend is. Maar zo zie ik het.
Alle reacties Link kopieren
Zij weten niet dat ik het hier post, en dan nog. de meesten hier zijn van NL en kennen hen toch niet. Ik heb de link weggehaald. Maar ik mag het toch van me afschrijven of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:nevermind_ schreef op 19 februari 2015 @ 22:29:

Zij weten niet dat ik het hier post, en dan nog. de meesten hier zijn van NL en kennen hen toch niet. Ik heb de link weggehaald. Maar ik mag het toch van me afschrijven of niet?Dan was het wel zo netjes geweest om te vragen of ze dat wel goed vond.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 19 februari 2015 @ 14:33:

Ninon, wat erg dat jij dit ook hebt meegemaakt. Ik snap heel goed dat je nog altijd schrikt van brandlucht of brandweerwagens.

Denk dat zoiets je altijd bij blijft.Inderdaad IBI, ik denk er ook nog regelmatig aan en er wordt met familie nog veel over gepraat al is het al zo lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk. Dat ons huis afbrandt en ik al mijn spullen kwijt ben, is echt mijn grootste nachtmerrie.

Wat betreft foto's heb ik eens gehoord dat een man wiens huis was afgebrand contact zocht met *bekend fotoboekenbedrijf* en dat dat bedrijf kostenloos kopieën heeft toegestuurd van alle fotoboeken die hij had gemaakt en nog bij hen in het bestand stonden.
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als het gezin goed verzekerd is... Nieuw huis, nieuw begin toch?

Vervelend dat het zooitje afgebrand is, niks aan te doen. Paard leeft nog en auto is er ook nog dus ze kunnen nog voor uit...
life is to celebrate

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven