Vriezer of vrieskist?

10-02-2016 14:39 17 berichten
Wij willen een nieuwe vriezer of vrieskist voor in de garage. Binnen hebben we alleen een klein vriesvakje boven de koelkast voor dingen voor alledaags/veelvuldig gebruik en in de garage staat nu een tafelmodel vriezer. Deze is eigenlijk te klein dus willen we een andere gaan kopen. Twijfelen nu tussen een grote (hoge) vriezer en een vrieskist. Ruimetechnisch zal een hoge vriezer fijner zijn, dan hoeft het niet ten koste van een wandrek te gaan. Welke (extra) vriezer/vrieskist hebben jullie en zijn jullie tevreden over? Dingen waar ik nog op zou kunnen letten of maakt het allemaal niet zo heel veel uit?
Ik vind het veel makkelijker om dingen terug te vinden in lades in de vrieskast dan in een grote vrieskist. Moet je er wel even op letten dat de lades een voor jou handig formaat hebben (de hoogte van 1 brood bijv, want je legt niet nog iets op het brood). Verder letten op het energielabel natuurlijk. Een superfroststand is wel fijn als je ineens veel moet invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kast met 6 lades.



In de bovenste twee liggen broden en broodjes.

Nummer drie bevat groente, vier is voor vis en vlees. Vijf is een wat diepere lade, voor diversen (pizza´s, ijsjes, overgebleven porties eten zoals macaroni en stamppot) en lade nummer zes voor frites & co. En daarmee bedoel ik niet frikandellen en kroketten maar aardappelkroketjes en andere aardappel-diepvriesproducten.



Mijn moeder heeft een kist, het nadeel daarvan is dat de dingen die onderop liggen vaak vergeten worden en op die manier soms zo lang in die kist liggen dat ze weggegooid worden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
De superfrost gebruik ik alleen als ik hem heb schoongemaakt. Onze lades zijn dicht en de vriesplanken zijn open. Is ook weer makkelijk met schoonmaken. Wij hebben een grote vrieskast en een koelvriescombi. De grote vrieskast geeft meteen alarm als je hem net niet goed dicht hebt. Vind ik persoonlijk ook wel fijn. De kleine heeft totaal geen alarm en die zit soms idd net niet goed dicht. Kist is een stuk minder overzichtelijk. Een kist kan wel weer veel meer in als in een kast, maar als je voor een kist je wandrek moet opofferen zou ik toch voor een kast gaan. Wij hebben een kast met verschillende lades. Er is 1 diepere lade bij, vind ik persoonlijk ook handig en ik sorteer mijn vriesspullen per soort. Dus 1 lade met brood. Daar passen er 4 in. Dan een lade met vlees. De grootste bak heb ik dan voor groente. Dan nog 1 voor snacks en ijsjes. 1 voor maaltijden (restjes en voor 2 dagen gekookt.) En dan nog wat verschillende bakken. Let vooral op de hoogte van je kast. Op een kast kun je eventueel nog wat bovenop zetten. Op een kist doe je dat niet zo gauw, want als je erbij moet, moet alles eraf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een no frost met acht lades. Jaren geleden had ik een kist, daar ging iets meer in maar als je een paar keer rommelt zoek je je uiteindelijk een ongeluk (al dan niet met handschoenen aan).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een vriezer met lades! Een vrieskist is super onhandig, alles ligt op en door elkaar, je hebt geen overzicht en moet er steeds in gaan hangen. Het enige voordeel aan een vrieskist is dat je er dingen in kwijt kunt die qua formaat niet in een lade kunnen. Een kalkoen ofzo. Heb je niet de ambitie om hele kalkoenen in je vriezer te stoppen dan gewoon een met lades nemen.
Alle reacties Link kopieren
hier no frost met 6 lades. Wordt voornamelijk gebruikt voor zelfgekweekte groentes, soep en vis.

Ik vond een kist niet handig omdat ik aan de kleine kant ben....
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Samsung no frost kast 6 lades.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso voor een kast gaan! Ik heb zelf een klein extra vriezertje (50 cm hoog) waarin een legplankje ligt (dus twee 'vakken'), maar als ik meer ruimte heb, ga ik ook zeker voor een kast met lades. Kist is vaak zo onhandig, onderin kom je bijna niet of je moet er half in hangen, en inderdaad, ijskoude handen als je datgene wat onderin lag eindelijk te pakken hebt, als je het al niet vergeten bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriezer met 3 laden in mijn keuken. Maar ik heb ook een hele grote vrieskist in de schuur.

Ik vind het super om heel veel vlees/diepvriesgroente in huis te hebben. En brood (stokbrood), soep, hapjes voor die kleine. Ik gooi alles er zo in. In zo'n grote vrieskist zitten ook mandjes voor de dingen die je vaak nodig hebt enz.

Ik stem dus voor een grote kist. Veel meer plezier van dan die laden waarin je zo wordt beperkt door de ruimte.
Wij hebben een hoge vrieskast met 6 lades. Ik vind het ideaal, alles netjes uitgesorteerd (vlees, groente, brood, bereide maaltijden, fruit, taart/ijs/deeg). Zo'n kist vind ik een verschrikking, je moet er half induiken om iets van de bodem op te duikelen en hebt totaal geen iverzicht van wat er allemaal in zit en wat als eerste op moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn berging 'n koel/vriescombi (staand dus) wat ideaal is voor o.a. een voorraad flessen spa en wijn die niet in de keukenkoelkast passen. Het vriesgedeelte heeft 4 schuiven wat voor mij genoeg is.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker voor een kast met lades gaan. Als ik een vrieskist zou hebben, zou ik alles bovenop elkaar gooien en dan zou ik na 2 jaar alles wat onderop ligt kunnen weggooien. In lades is alles goed terug te vinden. Wij hebben in de keuken 3 lades en in de bijkeuken 6. Precies genoeg, ik heb altijd een redelijke voorraad in de vriezer en veel broden. Ideaal!
Ooit toen ik studeerde op mijn kot zo'n vrieskist gehad (van de eigenaar).

Echt behoorlijk onpraktisch en je vindt werkelijk niks terug.

Alles wordt totaal door elkaar gesmeten, je ziet nauwelijks iets van de onderkant en je zou er al bijna een lijstje naast moeten hangen wat erin steekt.



Geef mij dus maar een vriezer met lades.
eerder had ik een kist, nu een kast met 7 lades

de kast is overzichtelijker, maar is voor ons eigenlijk net te klein (4 personen)
Hoge vrieskast met 7 of 8 lades. Weet het niet zeker het aantal, en wil er niet naartoe lopen.



Maar het is onwijs handig en absoluut aan te raden.



Zo'n vrieskist is onoverzichtelijk en je moet er overheen hangen wil je wat pakken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eerst een kist in de keuken en het had vooral nadelen. Zoals veel al zeggen wat onderin ligt vergeet je snel en je vind nooit wat terug. Ook gebruikte ik hem als extra keukenblad/post plek en moest je hem eerst leegruimen voordat je hem kon gebruiken.

Voordeel was dat je wel een hele krat bier erin kan zetten.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven