waar goedkope voer kopen

27-11-2014 11:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
waar kan ik in groot verpakking goedkoop valkparkieten voer kopen,

En schelpzand
Huisdieren zijn niet goedkoop..



Maar vogels wel, hie goedkoop wil je het hebben? Een zak zand kost nog 2 euro
Alle reacties Link kopieren
klein verpakking kost 2 euro ja, maar ik wil in 1keer voor een poos klaar zijn, dus minimaal een verpakking van 20 a 25 kilo
Vindt je 90 cent per kilo zand goedkoop?
De duinen. Gratiesjjj.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 november 2014 @ 12:01:

De duinen. Gratiesjjj.ik ga kijken
Alle reacties Link kopieren
Vaak kun je het vinden bij de plaatselijke plantenhal/tuincentrum. Niet die dure zoals intratuin dus maar gewoon een kleinschalige.



Kijk uit dat je niet alleen goedkoop voer gaat halen waar geen drol aan voedingsstoffen in zit. Dan kan je net zo goed geen dieren nemen als het je alleen om het besparen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Groothandel.

Boerenbond.
Gewoon bij de bouwmarkt?
Alle reacties Link kopieren
Bestel een paar kuub zand bij een groothandel. Spotgoedkoop, alleen de bezorging kost wel wat. En je moet er ook maar ruimte voor hebben natuurlijk.
winnie, valkparkieten zijn kwetsbare vogels. Laat je alsjeblieft goed informeren welk voer geschikt voor ze is. Dat zal niet het goedkoopste zijn. Een goede site die ik je kan aanraden is: http://www.valkparkiet.com/index_second.htm
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 27 november 2014 @ 12:14:

winnie, valkparkieten zijn kwetsbare vogels. Laat je alsjeblieft goed informeren welk voer geschikt voor ze is. Dat zal niet het goedkoopste zijn. Een goede site die ik je kan aanraden is: http://www.valkparkiet.com/index_second.htmIk weet dat ze heel kwetsbaar zijn, heb er 1 die dood en dood ziek is geweest, [maag] zei eet nu speciaal voer, Ik bedoel eigenlijk goedkoop in groot verpakking, Heb jij ook valken? wat geef jij ze?
Dierenspeciaalzaak? En ik hoor wel eens dat mensen het online ergens bestellen.

Hier kopen we voor de hond altijd grootverpakkingen waar hij ruim een maand mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 27 november 2014 @ 13:00:

Dierenspeciaalzaak? En ik hoor wel eens dat mensen het online ergens bestellen.

Hier kopen we voor de hond altijd grootverpakkingen waar hij ruim een maand mee kan doen.kleine verpakking doe ik een kleine week mee [10 valkjes]
Voor de kat kijk ik vaak bij Zooplus. Misschien hebben ze daar ook de juiste dingen voor vogels? (daar heb ik geen verstand van)

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/strooisel/vogelzand
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 27 november 2014 @ 13:06:

Voor de kat kijk ik vaak bij Zooplus. Misschien hebben ze daar ook de juiste dingen voor vogels? (daar heb ik geen verstand van)

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/stroo ... elzandDank je wel. Ik zie me nog niet met 20kilo voer fietsen namelijk
Google
quote:winnie2000 schreef op 27 november 2014 @ 12:08:

[...]



ik ga kijken









En on topic: www.zooplus.nl
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 november 2014 @ 12:01:

De duinen. Gratiesjjj.
Zooplus inderdaad. Let wel op dat ze de eerste keer willen dat je vooruit betaald, terwijl dat niet duidelijk aangegeven staat op de website. Wel kun je gratis punten sparen en hebben ze dingen vaak goedkoper dan de 'reguliere' handels.
http://www.tuinendier.nl/schelpenzand-5-kg-2-kg-20-kg



Laatste bestelling voor mijn (andere) beestjes heb ik bij deze winkel gekocht. Geen idee of dit schelpenzand wat is verder. Zelf geen goede ervaringen met ZooPlus, kreeg een kapot ding en moest toen gaan bewijzen dat ik het al kapot had gekregen terwijl ik toen al jaren bij hun bestelde en er toch best van mijn onschuld mocht worden uitgegaan. Beetje raar. Kreeg pas m'n geld terug toen ik elke dag ging mailen.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik valkparkieten had Ze kregen een speciaal voermengsel, gedeeltelijk uit de dierenwinkel, gedeeltelijk van de dierenarts, omdat ik er één had met een aangeboren vitamine A tekort. Dat schijnt vaak voor te komen bij deze vogels. Er is speciaal voer voor valkparkieten te koop. In ieder geval moet het wel voer zijn waar niet teveel zonnepitten inzitten want die bevatten teveel vet.

Je kunt ze trouwens beter op houtsnippers zetten in plaats van op zand. Zand is niet zo goed voor ze. Houtsnippers kun je in grote balen kopen. Destijds was dat niet zo duur; we haalden ze bij een tuincentrum annex dierenspeciaalzaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 27 november 2014 @ 17:17:

Het is alweer een tijdje geleden dat ik valkparkieten had Ze kregen een speciaal voermengsel, gedeeltelijk uit de dierenwinkel, gedeeltelijk van de dierenarts, omdat ik er één had met een aangeboren vitamine A tekort. Dat schijnt vaak voor te komen bij deze vogels. Er is speciaal voer voor valkparkieten te koop. In ieder geval moet het wel voer zijn waar niet teveel zonnepitten inzitten want die bevatten teveel vet.

Je kunt ze trouwens beter op houtsnippers zetten in plaats van op zand. Zand is niet zo goed voor ze. Houtsnippers kun je in grote balen kopen. Destijds was dat niet zo duur; we haalden ze bij een tuincentrum annex dierenspeciaalzaak.Even een vraag, Hoe merkte jij dat je valkparkiet vitamine a te kort had? Behalve 1 valk is de rest super gezond,vliegen de hele dag rond. Merk aan hun niet of ze wat mankeren
Na de rui groeiden de veren niet goed terug. Dus dat merk je meteen.

Een vogel laat niet snel merken dat hij ziek is, maar zolang ze vrolijk en gezond rondvliegen, zou ik me geen zorgen maken. Zodra ze opgebold op hun stok blijven zitten, is er echt iets mis! (En dan bedoel ik natuurlijk niet als ze lekker knus zitten te suffen )
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 27 november 2014 @ 20:22:

Na de rui groeiden de veren niet goed terug. Dus dat merk je meteen.

Een vogel laat niet snel merken dat hij ziek is, maar zolang ze vrolijk en gezond rondvliegen, zou ik me geen zorgen maken. Zodra ze opgebold op hun stok blijven zitten, is er echt iets mis! (En dan bedoel ik natuurlijk niet als ze lekker knus zitten te suffen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven