waar goedkope witte standaard binnendeuren te koop?

19-11-2015 09:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Weet iemand waar ik goedkoop normale witte binnendeuren kan kopen? gewoon de standaard die je bv ook in huurwoningen ziet? Ik heb hier allemaal gelige deuren denk al wel twintig jaar oud die ik wil gaan verven maar misschien is het ook een optie ze nieuw te kopen. ik heb al flink gegoogled maar eigenlijk alles wat ik kan vinden zijn deuren met ruitjes of brandveilige duren. Die zijn allemaal schreeuwend duur. Wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Een bouwmarkt?
Alle reacties Link kopieren
ik bedoelde eigenlijk online :-) dus dat ze ook bezorgd worden, anders wordt het echt een gedoe met vervoeren.
Alle reacties Link kopieren
bouwmarkt!
Alle reacties Link kopieren
Ook een aantal bouwmarkten hebben een webwinkel.
Ik zou maar lekker verven. 20 jaar oud is echt niks voor een deur, en verven van gelige deuren volkomen normaal. Weet je hoeveel werk het is om een deur passend in het kozijn te krijgen? Dat vraagt heel wat stel en hangwerk, en soms bijschaven etc.



Dan is een pot verf echt goedkopen en makkelijker hoor.



Vreemde gedachtegang houden sommigen er toch op na.
Alle reacties Link kopieren
ikea bezorgt ook
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats?



Als tijdsbesparing de reden is waarom je niet wilt verven dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken. Een deur afhangen is nog niet zo'n eenvoudig klusje. Als het scharnier ook maar een mm te ver uitsteekt hangt je deur al scheef. Vaak moet je hem nog op maat maken, ervoor zorgen dat de kier overal even groot is, de slotkom in het kozijn aanpassen. En dan ben je alsnog aan het plamuren en schilderen. Ik zou lekker gaan verven.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 19 november 2015 @ 09:56:

Ik zou maar lekker verven. 20 jaar oud is echt niks voor een deur, en verven van gelige deuren volkomen normaal. Weet je hoeveel werk het is om een deur passend in het kozijn te krijgen? Dat vraagt heel wat stel en hangwerk, en soms bijschaven etc.



Dan is een pot verf echt goedkopen en makkelijker hoor.



Vreemde gedachtegang houden sommigen er toch op na.Opschuren, ontstoffen en ontvetten (ook alle randjes en hoekjes, ook het kozijn), klinken eraf halen, muren aftapen, zorgen dat er niet teveel stof rondvliegt/geen huisdieren tegenaanlopen/kinderen niet opletten terwijl de verf nog nat is, verven (1e laag), laten drogen, licht opschuren, weer afnemen met ammoniak, 2e laag erop, laten drogen. En gedurende die hele tijd moeten de deuren blijven openstaan. Kost ook behoorlijk wat tijd, werk en moeite! Wat is er mis met een set nieuwe deuren kopen?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats, sloop bedrijven zulk soort
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
quote:tof schreef op 19 november 2015 @ 10:01:

[...]



Opschuren, ontstoffen en ontvetten (ook alle randjes en hoekjes, ook het kozijn), klinken eraf halen, zorgen dat er niet teveel stof rondvliegt/geen huisdieren tegenaanlopen/kinderen niet opletten terwijl de verf nog nat is, verven (1e laag), laten drogen, licht opschuren, weer afnemen met ammoniak, 2e laag erop, laten drogen. En gedurende die hele tijd moeten de deuren blijven openstaan. Kost ook behoorlijk wat tijd, werk en moeite! Wat is er mis met een set nieuwe deuren kopen?

TO heeft het over gewone, rechte deuren. Als die er nu ook al inzitten, is verven waarschijnlijk echt minder werk dan nieuwe deuren erin zetten. Als ze alleen een beetje geel zijn, ben je met wat mazzel met 1 keer verven klaar. Dat gaat echt sneller dan passen en meten met een nieuwe.

Bij paneeldeuren met tig vlakken en ruitjes wordt het misschien anders, maar die wil je dan weer niet vervangen door saaie deuren.
Alle reacties Link kopieren
Verf op waterbasis is met twee uur stofdroog en met zes uur overschilderbaar. Tussen de verflagen kan gerust een paar dagen zitten als dat beter uitkomt. De klink kan intussen weer terug zonder afdekplaat. Een deur afhangen kost minstens een dag per deur.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
dat van dat bijstellen etc wist ik niet. ik denk dat ik toch maar ga verven!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip, TO: acrylverf vergeelt een stuk minder dan alkydverf.
Ik vind hier dingen van.
Ik zou ook voor verven gaan, verven met waterbasis (heel sneldrogend) zou ik wel linke soep vinden met een deur. Wat ik ook nog zou doen, is bij de bouwmarkt sierlijstjes halen, mooi verstek zagen en op je deur lijmen en dan afkitten, alles lakken. Dan heeft je deur weer een hele andere uitstraling.

Het is inderdaad even een klus, verven, maar aan de andere kant ben je ook zo een eind op dreef als je eraan begint.



In je auto stappen, naar de winkel gaan, deuren in de auto laden, deuren naar huis brengen, deuren naar binnen sjouwen, deuren afhangen, oude deuren naar buiten sjouwen, oude deuren in auto laden, oude deuren afvoeren is immers ook tijdrovend werk.



Het is mooi klusweer, radio lekker aan en aan de klus zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Het gele is aanslag en dat kan je verwijderen met spul van hg. Wij hadden ooit een gele douchedeur en toen ik een keer schoonmaakte met de schimmelverwijderaar van hg werd hij weer spierwit!
Alle reacties Link kopieren
bij de Hornbach zijn ze volgens mij het goedkoopst,

maar die krengen moet je ook zelf nog aflakken helaas
Of gewoon een keer boenen met bleek. Als je toch al van plan bent te verven kan je net zo goed eerst proberen met een goed schoonmaakmiddel. Wordt het niks kan je altijd nog verven.
Volgens mij bezorgt gamma ook
Wat voor deuren zijn het? Qua materiaal? Wij hebben hier van die standaard opdekdeuren die er sinds de bouw in zitten. Zijn van die gladde deuren en die heeft de vorige bewoonster geschilderd. Had ze dat maar nooit gedaan! Overal gaat de verf eraf, waar je de deur vastpakt. Dus naast de klinken zitten overal kale plekken en zie je de gelige kleur van de deur. Is echt heel lelijk en dan had ik liever gewoon die wat geligde kleur gehad ipv beide met nu gele stukken.
Dat is waarschijnlijk een kwestie van slechte voorbereiding. Als het goed ontvet is, geschuurd, in de grondverf gezet en afgelakt mag dat niet gebeuren Desperate Housewife.
Het is geen leuke klus, deuren verven, maar als het om het gemak gaat kan je voor het geld dat je uit wilt geven aan nieuwe deuren beter een schilder inhuren. Dan ben je nog goedkoper uit denk ik
Alle reacties Link kopieren
ja dat is de gouden tip inderdaad!

een schilder inhuren zal ongeveer hetzelfde kosten als al je deuren vervangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 19 november 2015 @ 09:56:

Ik zou maar lekker verven. 20 jaar oud is echt niks voor een deur, en verven van gelige deuren volkomen normaal. Weet je hoeveel werk het is om een deur passend in het kozijn te krijgen? Dat vraagt heel wat stel en hangwerk, en soms bijschaven etc.



Dan is een pot verf echt goedkopen en makkelijker hoor.



Vreemde gedachtegang houden sommigen er toch op na.





Dit. Om een deur passend in een kozijn te krijgen is echt heeeeeeel veeeeeeeeel werk.

Eerst de scharnieren lost krijgen (die er waarschijnlijk ingeroest zijn)

Scharnieren van de deur af schroeven. Deur weggooien.

Nieuwe deur kopen/laten bezorgen.

Die erin hangen. Past natuurlijk niet en dus kun je minimaal 3 keer hem erin en eruit halen om te kijken of je goed

geschaafd hebt. Dat alles moet natuurlijk buiten want anders zit je hele huis onder het stof.

Een deur is zwaar had ik dat al vermeld? Je moet dus met minimaal 2 man zijn.

En dat alles super voorzichtig want grote kans dat je anders je houtwerk beschadigd.

Oh, en dan moet je nog schilderen.



Bespaar het je en ga gewoon je deur schilderen.



PS mijn post komt misschien niet zo aardig over omdat ik zelf dus midden in een verbouwing zit

en dit dus echt een mega stomme vraag vindt omdat we zelf dus wel een nieuwe deur moesten hebben.

We vonden het echt zo'n gedoe en dat terwijl mijn vriend super handig is. Maar ja, trauma van die dag. nog steeds...



Doe het niet!!
OMG
Ja echt hè!



En dan te bedenken dat je nieuwe deuren ook moet verven want die worden geleverd in de grondverf, mrt hier en daar een beetje schade van het hangen.



Sorry, ik vond het ook zo'n suffe gedachtegang. Goede vergeelde deuren vervangen omdat je verven te veel moeite vindt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven