Waar hangt jullie cv ketel?

26-04-2015 16:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een nieuwe cv ketel te kopen. Hij hangt nu in een slaapkamer boven ( kamer wordt als waskamer gebruikt). Zit te denken om hem naar zolder te verplaatsen ivm ruimte en lawaai. Maar ja aan de andere kant duurt het dan wel weer langer voordat ik beneden warm water krijg. ( geen geiser).



Hebben jullie tips/ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Vorige huis op zolder, dit huis in de keuken. En je hebt zo warm water als die ketel op zolder hangt.



En in de keuken kun je ook een boiler(tje) plaatsen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hij hangt op zolder en is heel stil. Een nieuwe zal een stuk stiller zijn, dan wat je nu hebt.
hier op zolder, met in de trapkast een boilertje voor warm water in de keuken
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hangt de ketel op zolder, man heeft er een klein opruimhok gemaakt waar hij in hangt, zodat hij ook niet in het zicht hangt.



Veel geluid maakt hij niet, maar ik let daar ook niet goed op, want hoort een beetje bij de geluiden van het huis.

En dat warme water is er zo hoor, zo lang duurt dat niet.
Ik heb in een huis gewoond met de ketel op zolder, maar ik hoefde nooit lang te wachten op heet water en er zaten twee etages tussen, dus je kan het zo doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hangt ie in de kelder. En in no time warm water 2 verdiepingen hoger.
Alle reacties Link kopieren
Alleen het verplaatsen van een ketel kan nogal wat gedoe geven met de bestaande leidingen....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op zolder, en ik vind het inderdaad vrij lang duren voordat ik warm water heb in de keuken. In de badkamer is het dan weer razendsnel, terwijl die recht boven de keuken ligt.

Maar misschien was ik gewoon nog verwend van mijn vorige huis, daar had ik een boiler in de keuken en dus per direct heet water.
Bij ons hangt de ketel op zolder en ik vond het wel lang duren voor het water warm werd. We hebben nu een close-in boiler in de keuken (ook voor de heetwaterkraan, dus twee vliegen in één klap).
Alle reacties Link kopieren
In ons vorige huis stond ie op zolder, nu beneden in de berging. Ik heb niet het idee dat ik nu sneller warm water heb in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons (vrijstaand huis) hangt hij in de bijkeuken (waar ook het voorraadrek, de vriezer, droger en wasmachine staan). Nooit verschil gemerkt qua warmwatervoorziening.
Alle reacties Link kopieren
Op zolder. Warm water duurt niet echt lang, misschien 'n minuutje ofzo. Let er nooit zo op.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat de afstand niet echt mee te maken hoe snel je warm water hebt. In mijn kleine appartementjes hangt de cv ketel in de kamer naast de badkamer. Er zit letterlijk alleen een muur tussen, maar ik moet net zo lang wachten als vroeger bij mijn ouders toen hij een verdieping lager hing. Ik merk wel verschil sinds in een nieuwe/ modernere heb gekregen.
Hier hangt hij in de gang, in een aparte kast. Recht naast de keuken, maar ik heb soms het idee dat ik in bad sneller heet water heb dan in de keuken. Qua herrie hoor ik hem nooit. De vorige ook niet trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ketel hangt op zolder. Enige wat ik hoor is tik tik tik als er wat water in de afvoer druppelt.

Warm water heb ik snel op badkamer.

In de keuken duurt wat langer, kan ook aan waterspaarder liggen.

50%minder waterverbruik is 100%langer wachten.

Het afgekoelde water moet toch eerst uit de leiding.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Op zolder. Bijna direct warm water dus in de badkamer maar thermostaatkranen gemonteerd na de nieuwe cv.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hier de cv ketel op zolder en overal snel warm water.

De wasmachine en droger staan trouwens ook op zolder, alles op de overloop.

Is dat geen optie? Dan heb je gewoon een hele slaapkamer over.
Alle reacties Link kopieren
Hier een appartement, hij hangt in de keuken. Ik heb er een ombouwkast omheen gemaakt dus netjes weggewerkt. Ik hoor hem echt werkelijk nooit. Ik wist niet eens dat hij geluid maakte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven