Waar laat jij je natte vuile was?

12-04-2015 23:29 59 berichten
Ik heb een ontzettende andijvie vraag:

Zoals de topic titel al zegt, ik vraag me af wat jullie doen met je natte vuile was. De droge vuile was gaat natuurlijk gewoon in de wasmand (dat is tenminste de bedoeling, man's was lijkt alleen maar naast de wasmand te kunnen worden gegooid). Vroegah hing ik natte vuile was over de rand van de wasmand, zodat het enigszins kon drogen en het niet ging liggen broeien in de wasmand. Maar sinds ik kinderen heb, heb ik veel meer natte vuile was. Etensresten die ik direct even uitspoel, plas of poep ongelukjes, natte dweiltjes waar even een knoeivlek mee weggepoetst moest worden, het houdt maar niet op. Dat past niet allemaal over de rand van mijn wasmand. Dus daarom wend ik mij tot het allewetende vivaforum: Wat doen jullie?

Waar laat jij je natte vuile was?

Totaal aantal stemmen: 81

Gewoon in de wasmand bij de andere was (20%)
In een speciale wasmand voor natte was (12%)
In de badkamer op de grond (7%)
Die hang ik over de verwarming (20%)
Alvast in de wasmachine (21%)
In de gootsteen (4%)
Onder mijn bed (1%)
Ergens anders (15%)
Alle reacties Link kopieren
In de kelder totdat het droog is. Als je geen kelder hebt, iig ergens waar het kan drogen en niet op een hoopje of op de grond.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Uitgespoelde kleding over de rand van het bad tot het de was in kan. Ik was bijna dagelijks dus het hangt er nooit lang.
Ik laat het in ieder geval eerst drogen voordat het de wasmand in gaat, anders komt het weer erin. Dus over de verwarming of, als daar geen plek meer is, over de rand van de emmer (schoonmaakdoekjes) of over de wasmand.
Alle reacties Link kopieren
Over mijn douchecabinedeuren
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Over de rand van de wasmand.
Alle reacties Link kopieren
Over de rand van de wasmand of over een handdoek rekje. (Met handdoeken die ik s ochtends voor mn haar heb gebruikt)
Rand van het bad, over de douchestang soms laat ik het in de emmer met sop totdat ik een was ga draaien en dan gaat het dus zo van de emmer in de machine. Ik laat die emmer natuurlijk geen dagen staan.
Alle reacties Link kopieren
Over de rand van het bad of de wasmand. Of ik gooi het direct in de wasmachine met andere was van dezelfde kleur of bij de handdoeken was
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik hang het mooi over de verwarming. Wij hebben een badkamerverwarming met buizen. Wat volgens mij de meeste badkamers heeft. Maar daar kunnen wij mooi veel was op kwijt.
Gewoon in de wasmand. Ik was ongeveer twee keer per week en heb nooit last van weerplekken in mijn wasgoed en de was wordt altijd goed schoon, dus ik vind het wel prima.
Alle reacties Link kopieren
Over de verwarming en in de zomer buiten aan een wasrekje wat aan de schuurdeur hangt.
Alle reacties Link kopieren
Aan een haakje aan de deur of aan zo'n klein wasrekje voor aan de verwarming of meteen de was in.
Mijn vader gooide vroeger altijd natte washandjes enzo in de wasmand. Ook bijna nooit weerplekken gehad, behalve 2x op mijn favoriete kledingstukken. Wat was ik boos. Een truitje was van een duur merk, had ik al jaren en woonde er zowat in. Omdat ik het truitje al jaren had was een nieuwe helaas ook nergens meer te krijgen :(
Alle reacties Link kopieren
Meteen in de wasmachine, bijpassende andere was erbij (wit/bont/60°) en wassen maar!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
ik denk dat ik gewoon pech heb dat ik zowel geen radiatoren heb, en ook geen handdoeken rekje. De badrand is ook een goed idee, daar heb ik wel plek! En eventueel over randen van schoonmaakemmers heb ik ook nog wel plek. Fijn om weer even nieuwe ideetjes te krijgen. Ik heb het het liefst uit het zicht, maar helaas geen kelder of zolder...
Alle reacties Link kopieren
Anders even aan een hangertje ergens ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n radiatorrekje kan overigens ook aan een deur hangen.
Wij hebben een bad en een douche maar gebruiken het bad nooit, dus ik gooi het in bad (ongevuld) / over de rand totdat ik het in de machine kan gooien.
ja, ik denk dat ik toch een rekje aan de deur ga hangen.

We hebben ook wel een soortement van washok, of eigenlijk is het meer een was-kast. 90 cm diep en ong 2m breed met daarin de wasmachine met daarbovenop de droger, een gootsteen, de vuilnisemmer en een paar plankjes voor schoonmaakmiddelen en schone doekjes/theedoeken. Tot nu toe gooi ik het altijd in de gootsteen waar ik het ook in uitspoel, maar dat is toch niet ideaal omdat ik er dan steeds nieuwe natte was bij gooi en sommige dingen er dus best wel lang liggen. Ik zoek dus een plek om het te laten drogen. Er is weinig plek voor een rekje in mijn was-hok, maar anders doe ik het in de badkamer.



Het bad gebruiken wij wel om de paar dagen voor zoon. Maar misschien is het handig om wat dingen daar te laten drogen.
ok, ik heb even gegoogled en dit pareltje wil ik jullie niet onthouden:

Een iemand adviseert om de natte was in een plastic zak in de vriezer te leggen. Dan krijg je niet het weer erin en kun je je was (bevroren en al neem ik aan) zo in de wasmachine gooien... Hahaha. Zit je halve vriezer vol met vuile was...
Kletsnatte spullen mogen eerst effe drogen. Op een stoel of aan de verwarming.

Dingen die gewoon wat vochtig zijn gaan gewoon de wasmand in. Nooit last mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik was iedere dag minimaal 1 was (3 kinderen, vandaar). Dus natte vuile was verzamel ik voor of in de wasmachine, afhankelijk van of daar al een draaiende was in zit. Als t droog weer is gooi ik t ook wel eens over t droogrek buiten.
Mijn natte was gooi ik in de wasmand voor de natte was, het droge gaat in de droge was ton. Ik ben alleen, maar heb gek genoeg toch iedere dag één was te draaien.
Ik heb nooit zoveel natte spullen. Kleding met vlekken gaat meteen in de machine, ander spul erbij en draaien maar. Als je het laat drogen, gaan de vlekken er daarna niet meer uit. Omgegooide dingen en ongelukjes doe ik op met de vaatdoek en die gaat 's avonds in de was. Ik pak niet continu een nieuw doekje. En anders pak ik zo'n allesreinigerdoekje of smoelenpoetser, die gaan meteen in de prullenbak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven