Waar laat jij je natte vuile was?

12-04-2015 23:29 59 berichten
Ik heb een ontzettende andijvie vraag:

Zoals de topic titel al zegt, ik vraag me af wat jullie doen met je natte vuile was. De droge vuile was gaat natuurlijk gewoon in de wasmand (dat is tenminste de bedoeling, man's was lijkt alleen maar naast de wasmand te kunnen worden gegooid). Vroegah hing ik natte vuile was over de rand van de wasmand, zodat het enigszins kon drogen en het niet ging liggen broeien in de wasmand. Maar sinds ik kinderen heb, heb ik veel meer natte vuile was. Etensresten die ik direct even uitspoel, plas of poep ongelukjes, natte dweiltjes waar even een knoeivlek mee weggepoetst moest worden, het houdt maar niet op. Dat past niet allemaal over de rand van mijn wasmand. Dus daarom wend ik mij tot het allewetende vivaforum: Wat doen jullie?

Waar laat jij je natte vuile was?

Totaal aantal stemmen: 81

Gewoon in de wasmand bij de andere was (20%)
In een speciale wasmand voor natte was (12%)
In de badkamer op de grond (7%)
Die hang ik over de verwarming (20%)
Alvast in de wasmachine (21%)
In de gootsteen (4%)
Onder mijn bed (1%)
Ergens anders (15%)
Alle reacties Link kopieren
Ik was het gelijk.

Eigenlijk was ik heel de dag door, 2 knullen die sporten, een man die sport, iedere dag zijn vuile werkkleding.

Dus als ik al iets van natte was heb en de wasmand is nog niet helemaal vol dan is hij in de avond echt wel weer gevuld dus mijn natte was gooi ik in de wasmand En blijft daar nooit langer als een paar uur liggen.
Alle reacties Link kopieren
In een emmer naast de wasmand. Dezelfde avond gaat het mee in de wasmachine.
Ik ga voor kwantiteit.
Over de rand vh bad
Alle reacties Link kopieren
Draai dagelijks in ieder geval twee wassen dus als ik natte was tegenkom is het altijd ook wel het moment om de wasmachine weer aan te zetten. Heel soms gooi ik alvast wat natte was in de wasmachine als ik hem bv pas een tijdje later aan wil zetten. En als er een was aan het draaien is gooi ik de natte was tijdelijk op de grond.
Alle reacties Link kopieren
In de douche, over het rekje aan de verwarming of over een wasrek.
In de wasmachine, beetje droge was erbij (heb ik meestal wel op voorraad ) en wassen maar.

Als ik per ongeluk geen droge was heb doe ik de natte stukken even op de hand.
Ik heb maar zelden natte vuile was. Hier gaan wel heel wat keukenrollen er doorheen (kan in de biobak). Natte handdoeken hangen we gewoon op het handdoekenrekje. Alleen Dochter komt wel eens natgeregend uit school, zij hangt haar kleren dan over de trapleuning boven, maar dat is een luxe die maar weinig mensen hebben.



In jouw geval zou ik een extra mand aanschaffen, daar alles bij elkaar mikken en ´s avonds de machine in.
Alle reacties Link kopieren
heb zelf niet veel natte was, en de natte was die ik heb, hang ik over de rand van de wasmand of schoonmaak emmer tot het droog is en dan gewoon in de wasmand tot ik het ga wassen.
quote:Belbe schreef op 12 april 2015 @ 23:47:

Over de rand van het bad of de wasmand. Of ik gooi het direct in de wasmachine met andere was van dezelfde kleur of bij de handdoeken was



Ik las de hele tijd 'bed'.

Heb echt eventjes nagedacht hoe dat dan slaapt
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 12 april 2015 @ 23:53:

Gewoon in de wasmand. Ik was ongeveer twee keer per week en heb nooit last van weerplekken in mijn wasgoed en de was wordt altijd goed schoon, dus ik vind het wel prima.+1
Alle reacties Link kopieren
Ik hang het over de deur van de wasmachine als het niet meteen aan kan of op de grond ervoor.
In de natte was-mand
Alle reacties Link kopieren
de wasmachine draait hier bijna dagelijks, dus meestal gaat het direct in de machine en anders over de rand van de wasmand.
Alle reacties Link kopieren
Kletsnatte kleding knijp ik eerst even uit in een handdoek. Dan aan het rek.

Vochtige handdoeken hang ik ook eerst op. Anders gaan ze stinken, en die muffe lucht blijft erin. Vaatdoeken en dweilen gaan over de rand van een emmer.



Nu kan alles weer fijn naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Over de rand van de wasmand en over de verwarming in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Buiten onder het afdak aan een lijn. Is het echt roteert buiten dan hang ik het over de emmer in de kast.



Maar ik was erg veel, dus lang ligt het er niet, een dag, hooguit twee.

Ik gooi het niet nat of vochtig in de wasmand, gaat vies ruiken en de andere was word er ook nat en klammig van.
Als ik echt veel natte boel heb (man gezwommen, 3 kids gebadderd, enz) wil ik het nog wel eens even in de droger gooien. Anders hangt de boel overal en nergens te drogen..... Het moet, maar heb er een hekel aan!

Bij echt vieze spullen (poep, pias, ed) natuurlijk niet (in de droger).
Vieze kleren van de kinderen gaan in een emmertje water dat blijft staan tot ik weer ga wassen (meestal binnen twee dagen).

Natte handdoeken die in de was moeten gaan over de douchedeur.

Natte keukendoeken en dergelijke, liggen op de verwarming in de keuken en gaan 's avonds mee naar zolder waar de wasmachine staat. Meestal is het dan droog, anders leg ik het op een aparte stapel tot het de machine in gaat.
Alle reacties Link kopieren
Alleen nat op de lijn buiten. Nat en vies in een emmertje sop. Voor gebruikte vaatdoekjes/theedoeken/keukenhanddoeken heb ik een emmertje in het gootsteenkastje staan, daar gooi ik ze iedere avond na gebruik in en hang nieuwe op en was de hele handel 1x per week met de hete was. Maar die gooi ik dus niet meer in mn wasmand sinds ik een keer weer in een mooi jurkje heb gehad van een nat doekje.
Zeg maar Spijker.
Ik hang het aan een wasrekje dat ik alleen voor natte doekjes enzo gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik flikker het ergens in een hoek en binnen het uur gooi ik er gewoon een was in. Maar mocht ik geen was hebben liggen, of niet de juiste kleur of zo, dan heeft mijn machine gelukkig nog een optie tot een superkort wasje van 15 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je een bad hebt. Je kunt voor in het bad een staand wasrekje kopen.

Daar hangen wij altijd Het is de bedoeling dat wij daar de natte handdoeken e.d. ophangen. Iedereen weet dus ook dat die was vuil is.
Sinds de baby er is staan er standaard twee bakken in de bijkeuken naast de wasmachine waar haar vieze kleding in staat te weken. Een voor wit en een voor kleur met groene zeep Anders ben ik bang dat de vlekken er niet meer uit gaan.
Alle reacties Link kopieren
Over het handdoekenrekje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit heel veel nat spul, maar ik gooi het over de rand van de wasmand of alvast in de wasmachine, ik was alles bij elkaar en was zeker om de dag, dus heel lang ligt het er nooit. Ik hou van een lege wasmand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven