Waar leuk wonen in Rotterdam, Schiedam of Delft?

16-02-2014 17:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen graag een huis gaan kopen. Aangezien we binnen nu en drie jaar aan een gezin willen beginnen, willen we graag een huis/appartement met extra slaapkamers en een tuin.



In verband met ons werk zou het het meest praktisch zijn om naar Rotterdam, Schiedam of Delft (en omgeving) te verhuizen. We moeten nu namelijk beiden een uur reizen om op ons werk te komen.



Alleen, we kennen die omgeving niet zo goed, dus we hebben geen idee waar we moeten beginnen met zoeken. Dus vandaar mijn vraag: waar is het leuk wonen in Rotterdam, Schiedam of Delft als stel van rond de 30 met (jonge) kinderen?
Waar ben je naar op zoek? Koop- of huurhuis? Welke prijsklasse? En waarom niet bijvoorbeeld in Vlaardingen of Berkel & Roderijs?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Delft!!

Check eens op de site wonentussendeschatten.nl, veel leuke nieuwbouwprojecten voor eengezinswoningen met hele mooie prijzen. Eventueel kan je ook nog uitwijken naar Rijswijk met het nieuwbouwproject Tuinen van Sion. Succes en veel plezier bij de huizenjacht!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je ongeveer? Vanuit Pijnacker of Berkel en Rodenrijs ben je in ongeveer 20 minuten met OV zowel in Den Haag als in Rotterdam. Delft is van hieruit makkelijk bereikbaar met de auto.
Alle reacties Link kopieren
We zoeken een koophuis, max. 350.000 euro, maar liever wat minder.

Vlaardingen en Berkel & Roderijs ken ik totaal niet, maar dat zou qua locatie ook een optie zijn. Hoe is het om daar te wonen?
Alle reacties Link kopieren
Dat wonentussendeschatten.nl ziet er inderdaad goed uit!
Ik woon in Vlaardingen (import vanuit het Oosten) en ik zou nog niet dood gevonden willen worden in Schiedam. Schiedammers gaan in Vlaardingen winkelen omdat er in Schiedam haast geen winkel meer te vinden is. Veel leegstand. Qua huizenprijs verschilt het niet veel van elkaar. Wel weer van Delft. Dan is het hier 'goedkoper'.

Ik woon in de binnenstad en heb een koophuis gekocht voor 2 ton met 4 slaapkamers, grote woonkamer en een tuintje.
Ik woon zelf in .... Haal ik zo weer weg ivm privacy. Schiedam is niet zo sfeervol als bijvoorbeeld Delft, maar je kan in bepaalde wijken leuk wonen voor weinig geld. Ik woon hier nu zo''n 6 jaar en ik heb het erg naar mijn zin hier. Allemaal jonge gezinnen met kinderen, scholen in de buurt, kinderopvang enz. En je hebt hier ook nog een beetje de ruimte. Delft is ook leuk, sfeervol (heb er zelf ook gewoond), maar de huizenprijzen liggen daar een stuk hoger.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Rotterdam Prinsenland en daar is het goed toeven. Wijk is begin jaren '90 gebouwd en alle kinderziektes zijn er uit en alle voorzieningen zijn af en werken naar behoren.



Groene wijk bij afrit Kralingen van de A20, NS-station Alexander vlakbij, metrostation nog dichterbij. Klein winkelcentrum in de wijk (AH, Blokker, slager, visboer, ABN AMRO, drogist, slijter, bloemenzaak, boekhandel met postkantoortje, kroeg) en Alexandrium vlakbij. Ook in de wijk o.a. Lidl, sportschool (waaronder een alleen voor dames), fietsenwinkel, dierenwinkel, dierenarts. Meerdere huisartsen, apotheek, fysio, tandarts (super met kinderen en bange mensen), verschillende basisscholen, KDV's en KOV's. Ziekenhuis IJsselland op loopafstand, mooi park (met speeltuin Pietje Bell) en veel, heel veel fietspaden en woonerven.



Het enige nadeel dat ik na 15 jaar in deze wijk kan noemen is dat het niet in Oost-Brabant ligt maar dat is een stukje persoonlijke frustratie
4 huizen centrum Vlaardingen



De eerste 2 zijn bij mij om de hoek net als de 4e. Erg mooie huizen. Nieuw, staan er nu een jaar of 5. Hoogstraat is hartje centrum. De anderen zijn 3 minuten lopen van het winkelcentrum af. Geen overlast trouwens van stappende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ratteke, als ik op jouw link klink, zie ik een plaatje een plaatje van een pot Andrelon Wax
Ratteke, ik denk niet dat TO wil wonen in gel van Andrelon
Alle reacties Link kopieren
Delft! Of alles binnen een kwartier fietsen van Delft. Sfeervol, overzichtelijk en goed bereikbaar. De projecten van wonen tussen de schatten zijn leuk inderdaad. Den Hoorn en Delfgauw zijn ook heel leuk voor jonge gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
LouisaVuitton, hoe bevalt om daar te wonen? Heb je bijvoorbeeld goed contact met de buren of is iedereen erg op zichzelf? En zijn er leuke restaurants/kroegen in de buurt als je een keer een avond op stap wilt?
Ik woon in Schiedam, ik woon in groen noord en dat is leuk wonen. Zit vlakbij een klein winkelcentrum, sauna complex, zwembad, veel groen, vlakbij allerlei OV. En ben het niet met Ratteke eens, Schiedam stad is zeker wel leuk winkelen. Mooie is ik zit zo in R'dam, Vlaardingen of Delft. Delft is duurder wonen, wel mooi en gezellig ( gewoond vroeger) en ik kom er nog regelmatig. Succes met het vinden van jullie woning.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Rotterdam Schiebroek. Ik vind dit een kindvriendelijke gezellige wijk met een beetje dorps karakter. Ook dicht bij de uitvalswegen en randstadrail.
Ja, ik heb erg goed contact met de buren. Eigenlijk met de hele straat. Zeker nu de kinderen naar school gaan (er zijn hier twee scholen in de buurt) leer je iedereen natuurlijk nog beter kennen. wat Ratteke zegt, is waar. Voor shoppen moet je niet in Schiedam zijn. Daarvoor ga ik of naar Rotterdam (10 minuten met de metro) of naar Vlaardingen (5 minuten met de tram). Leuke restaurantjes, kroegen vind je hier ook niet in de buurt. Wat je hier wel vindt, is rust, ruimte en de kinderen kunnen hier redelijk veilig op straat spelen. Voor de kroegen en restaurants ga ik naar Rotterdam of Delft.



Als je inderdaad de drukte van de stad wil. dan zou ik het dichterbij Delft zoeken. Maar neem van mij aan. Als je eenmaal kinderen hebt, dan ben je toch eerder geneigd om te zoeken naar een huis met veel (speel)ruimte voor de kinderen dan dat je op zoek bent naar een kroeg. Ik vind het heerlijk om met mijn kinderen gelijk in de natuur te staan en een stukje te fietsen of te skaten.
Alle reacties Link kopieren
Delft is leuk als je geen auto nodig hebt etc. In een groot gebied rond het centrum moet er al betaald worden voor parkeren danwel een vergunning aangevraagd worden.



Vlaardingen heeft ook wel wat, het is maar net waar je naar op zoek bent, Vlaardingen is goedkoper qua huizenprijs dan Delft.
Ik kon een tijdje geleden in Rotterdam een superappartement kopen in de Montevideo op de Kop van Zuid maar echtgenoot wou niet

Prachtuitzicht op de Maas èn op Hotel New York.

Maar goed, ik heb geen kinderen, dus er is veel waar ik geen rekening mee hoef te houden.
quote:Procne schreef op 16 februari 2014 @ 17:26:

Ratteke, als ik op jouw link klink, zie ik een plaatje een plaatje van een pot Andrelon Wax





Nu wel huizen in Vlaaringen centrum. Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een appartement in het centrum van Rotterdam maar voor kinderen is het centrum niet echt geweldig, weinig groen en weinig speelruimte. Blijft over Hillegersberg, Blijdorp, Kleiwegkwartier. Schiebroek en Kralingen gaan in sommige delen erg achteruit en op zuid moet je echt niet gaan wonen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Schiedam en ga juist nooit in Vlaardingen ofz winkelen. Het centrum is maar 5 min. fietsen en je hebt genoeg winkels.

De meeste winkels hoef je toch niet zo vaak heen. Maar wij hebben bewust voor een huis in Schiedam gekozen omdat ze hier veel goedkoper zijn t.o.v. bv. Gouda, Utrecht, Woerden, etc. We hoefden er niets aan te doen en hebben 7 ruime slaapkamers voor niet veel geld. Dus ook lage maandlasten;) We wonen 2 min. van de snelweg dus dat is ideaal met woon- werkverkeer, en vlakbij de metro.
Alle reacties Link kopieren
We wonen trouwens ook vlakbij drie scholen (en nog een paar voor Voortgezet onderwijs) en verschillende parken.
Alle reacties Link kopieren
Capelle aan den IJssel.



prima OV, winkels en scholen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mensen die in Delfgauw wonen en het daar erg naar de zin hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven