Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) wonen?

24-08-2014 19:20 146 berichten
Heb jij ideeen over waar ter wereld (mag ook dicht bij huis zijn), je fijnste zou kunnen wonen voor lange tijd?



Dank je voor de input.
Ik voel me het best thuis in de USA (noordwest) en in Australie (omgeving Sydney, maar dan wel in 'n dorp tussen de weilanden)

Nadeel van noordwest USA is het klimaat. De winters zijn lang en streng. Verder vind ik dat mensen er teveel aan 't geloof hangen. Maar qua sfeer, vriendelijkheid van de bevolking en ruimte en natuur voel ik me er top!

Omgeving Sydney is helemaal goed. Vriendelijke mensen die gek zijn op Nederlanders, het klimaat is er ook top en men is er behoorlijk informeel. Dat zou dus de grootste kanshebber zijn wat mij betreft.

Alleen zal ik nooit willen emigreren zolang ik mijn ouders nog heb.
quote:M@rtje24 schreef op 24 augustus 2014 @ 19:52:

Ik weet ook dat het komt door mijn eigen karakter komt dat ik me daar zoveel beter voel dan hier in Nederland.Dat herken ik wel, wat je hier zegt. Al heb ik dat met Engeland. Ik heb echt overwogen om te blijven, de sfeer, de stad (Cambridge), de voorzieningen - de pubs zijn vele malen gezelliger dan de Nederlandse kroegjes die nu leeglopen - en de mensen. Het past echt bij me. Als man zou mee gaan naar Engeland - of Ierland dus - zou ik direct gegaan zijn!
quote:M@rtje24 schreef op 24 augustus 2014 @ 19:52:

Voor mij is het de VS. En dan aan de oostkust, in de Smokey Mountains. Ik ga dan niet voor de mensen, maar voor het land. Ik heb er al eerder 3 jaar mogen wonen (in de VS) en ik heb me nergens meer op mijn plek gevoeld dan daar. Ik weet ook dat het komt door mijn eigen karakter komt dat ik me daar zoveel beter voel dan hier in Nederland.Er schuilt ook 'n Amerikaantje in mij. Het voelt daar echt als thuiskomen.
Alle reacties Link kopieren
Terschelling!



Geef mij een vrijstaand huisje bij/in de duinen bij Lies of Hoorn met wat grond en mijn dierbaren en ik ben de gelukkigste vrouw op aarde. (Ben nu ook heel gelukkig hoor).
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 20:02:

[...]



Er schuilt ook 'n Amerikaantje in mij. Het voelt daar echt als thuiskomen.



+1



Maar elders zou ik ook kunnen aarden. Het zou mij benauwen om altijd in 1 land (welke dan ook) te wonen of niet weg te kunnen. Ik ben dan ook zodra ik kan weg.
quote:verhuisd schreef op 24 augustus 2014 @ 19:52:

Lupine, ik begrijp dat je zo denkt maar ben het er niet mee eens. Ik houd van mijn familie of ze nu om de hoek wonen of dat er een paar duizend km tussen zit. Natuurlijk zijn er wel eens logistieke/praktische problemen (verjaardagen, geboorten, sterfgevallen) maar daar stel je je op in. En daar heb je vliegtuigen voor.Dat is nooit meer hetzelfde als wanneer je ze wekelijks ziet, kan omhelzen en met ze kan genieten. En je gaat via skype ook geen problemen bespreken met iemand die 24 uur vliegen van je vandaan woont, want dan maakt de ander zich zorgen en kan niet naar je toe en v.v. En zou je het risico willen lopen dat persoonlijke contact met je ouders op te geven tot het te laat is? Ze worden ouder en zullen er op 'n gegeven moment niet meer zijn.
Tenerife is heerlijk wonen maar als ik oud ben wil ik toch echt naar Benidorm.
Alle reacties Link kopieren
Nooit geweest, maar mij lijkt Hawaii me wel wat.



En ik zou het lang uithouden in Thailand.



Maar Nederland is ook prima hoor
Alle reacties Link kopieren
Scottland of Duitsland.
Ik vind bellen en skypen toch wel anders dan samen uit eten gaan, een festival bezoeken of een dagje varen. Als je samen dingen onderneemt, maak je elkaar echt mee. Als je dingen aan elkaar vertelt, vertel je dingen, maar beleef je niks.
Alle reacties Link kopieren
Onder in Beieren.



Vind het daar erg mooi, de mensen erg vriendelijk en elke keer weer als ik daar ben voel ik me thuis.
Alle reacties Link kopieren
Daar waar ik woon :-) Zwitserland. Hoge levenskwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
quote:chicha schreef op 24 augustus 2014 @ 20:05:

Tenerife is heerlijk wonen maar als ik oud ben wil ik toch echt naar Benidorm.Dat is ongeveer de laatste plaats waar ik heen zou gaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Californie. Dus weer een stem voor de VS.
Alle reacties Link kopieren
quote:M@rtje24 schreef op 24 augustus 2014 @ 19:52:

Voor mij is het de VS. En dan aan de oostkust, in de Smokey Mountains. Ik ga dan niet voor de mensen, maar voor het land. Ik heb er al eerder 3 jaar mogen wonen (in de VS) en ik heb me nergens meer op mijn plek gevoeld dan daar. Ik weet ook dat het komt door mijn eigen karakter komt dat ik me daar zoveel beter voel dan hier in Nederland.

Wat is dan precies de match tussen jouw karakter en die plek?



Ik zou graag half Nederland, half elders willen leven (land met meer 'leven bij de dag' en beter klimaat). Gaat misschien ook nog wel gebeuren. Familie is een belangrijke factor. Mijn ouders worden ouder en ik wil er zeker voor ze zijn als dat nodig is. Die noodzaak wordt groter.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Hier, maar dan in een huisje middenin het bos ipv in een rijtjeshuis vlakbij het bos.
Alle reacties Link kopieren
de VS zijn prachtig, maar ik zou daar nooit willen leven.

enorme werkdruk en weinig vakantie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn, Friedrichshain. Ik vind het heerlijk daar, het voelt iedere keer als thuiskomen.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
quote:Nouschi schreef op zondag 24 augustus 2014 20:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="chicha in "Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) w..."" class="messagelink">chicha schreef op 24 augustus 2014 @ 20:05</a>:</b>

Tenerife is heerlijk wonen maar als ik oud ben wil ik toch echt naar Benidorm.</div></blockquote>Dat is ongeveer de laatste plaats waar ik heen zou gaan. +1 Oude jaren '70 meuk. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Penang, Maleisië
Of ik er voorgoed zou kunnen wonen weet ik niet, maar de Griekse eilanden en met name Kos vind ik geweldig. Iedere keer weer



Zuid Amerika trekt mij ook en dan met name de cultuur, de mentaliteit en de mensen.
quote:m@m schreef op zondag 24 augustus 2014 20:36 Penang, MaleisiëSerieus? Daar moet ik ook echt niet aan denken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat t ook afhangt van je levensfase waar je wil wonen.



Momenteel woon ik in Zweden en het lijkt me gaaf om eens een tijdje in Canada te wonen. En ook IJsland lijkt me wel bijzonder te wonen. En mochten er ooit kinderen komen dan wil ik misschien wel terug naar Nederland.
quote:valentinamaria schreef op 24 augustus 2014 @ 20:25:

de VS zijn prachtig, maar ik zou daar nooit willen leven.

enorme werkdruk en weinig vakantie.Je moet idd wel veel geld hebben wil je daar leuk kunnen leven en niet teveel hoeven te werken. Je moet zoveel geld hebben dat je regelmatig onbetaald verlof kunt nemen. De standaard 2 weken geloof ik die ze daar hebben in standaard baantjes is veel te weinig. Je leeft tenslotte niet om te werken, maar werkt om te leven.
Hier bijvoorbeeld:







Ik heb er de spiermassa niet voor, maar lijkt me cool om zo'n ranch te runnen in Noord-Amerika of Canada. Met heel veel ruimte om je heen zodat je altijd de zonsopkomst en -ondergang kan zien. En heel weinig mensen om je heen. Ben alleen bang dat op veel landelijke plekken in de VS de mensen mij te conservatief zijn dan hoe ik zelf leef/in het leven sta. Maar voor de rust en ruimte lijkt het mij heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven