Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) wonen?

24-08-2014 19:20 146 berichten
Heb jij ideeen over waar ter wereld (mag ook dicht bij huis zijn), je fijnste zou kunnen wonen voor lange tijd?



Dank je voor de input.
Ik zou overigens wel wat zien in deeltijdwonen. Dus bijv. april t/m oktober in Nederland en noordwest USA en november t/m maart in Australie. Ik hou écht niet van winters en een kale natuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 20:42[/message]:

[...]



Je moet idd wel veel geld hebben wil je daar leuk kunnen leven en niet teveel hoeven te werken. Je moet zoveel geld hebben dat je regelmatig onbetaald verlof kunt nemen. De standaard 2 weken geloof ik die ze daar hebben in standaard baantjes is veel te weinig. Je leeft tenslotte niet om te werken, maar werkt om te leven.



op elk niveau begin je daar met 2 weken.

hoe hoger je functie, hoe meer je moet werken.

en hoe hoger je functie, hoe meer je dat moet laten zien.

vlgns een vriend van mij die daar woont moet je min 180.000 dollar per jaar verdienen om leuk te kunnen leven.



maar dan heb ik het over stedelijk gebied.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op zondag 24 augustus 2014 20:37 Serieus? Daar moet ik ook echt niet aan denken!Waarom niet??
quote:NYC schreef op 24 augustus 2014 @ 20:44:

Hier bijvoorbeeld:



[afbeelding]



Ik heb er de spiermassa niet voor, maar lijkt me cool om zo'n ranch te runnen in Noord-Amerika of Canada. Met heel veel ruimte om je heen zodat je altijd de zonsopkomst en -ondergang kan zien. En heel weinig mensen om je heen. Ben alleen bang dat op veel landelijke plekken in de VS de mensen mij te conservatief zijn dan hoe ik zelf leef/in het leven sta. Maar voor de rust en ruimte lijkt het mij heerlijk.

Helemaal geweldig dit!!



Ik denk dat ik me bij langdurig verblijf ook zou gaan storen aan het feit dat veel mensen toch best wel religieus zijn. Dit bijt elkaar overigens niet in normale omgang want op bepaalde biblebelt gebieden na zijn ze volgens mij niet heel extreem, maar wil je er 'n diepere vriendschap mee opbouwen, gaat het misschien toch wringen dat ze geloven dat god het wel gewenst zal hebben als iets fout loopt e.d.
Alle reacties Link kopieren
zelfs in de stad is godsdienst erg belangrijk EN.

mijn broertje is maar baptist geworden, voor een baan moet je connecties hebben.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 24 augustus 2014 @ 20:46:

[...]





op elk niveau begin je daar met 2 weken.

hoe hoger je functie, hoe meer je moet werken.

en hoe hoger je functie, hoe meer je dat moet laten zien.

vlgns een vriend van mij die daar woont moet je min 180.000 dollar per jaar verdienen om leuk te kunnen leven.



maar dan heb ik het over stedelijk gebied.Ik zou nooit in stedelijk gebied willen wonen. Waarschijnlijk woon je in Montana niet zo duur, maar zie daar maar 'ns een baan te vinden. En ik zou juist navenant ik meer ga verdienen, meer vrije dagen willen. Dus gewoon onbetaald verlof. Want wat heb je aan 'n hoog salaris als je het niet kunt uitgeven aan je vrije tijd?
Alle reacties Link kopieren
Hier, in de stad waar ik al mijn hele leven woon en net zoals nu in het centrum. Heb hier alles wat ik nodig heb.



Als ik de loterij zou winnen in een appartement met groot dakterras.



Als ik niet zo honkvast zou zijn misschien Barrow, Alaska of in ieder geval ergens waar het heel lang heel koud is.
Alle reacties Link kopieren
Jeruzalem :-)
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 20:48:

[...]



Helemaal geweldig dit!!



Ik denk dat ik me bij langdurig verblijf ook zou gaan storen aan het feit dat veel mensen toch best wel religieus zijn. Dit bijt elkaar overigens niet in normale omgang want op bepaalde biblebelt gebieden na zijn ze volgens mij niet heel extreem, maar wil je er 'n diepere vriendschap mee opbouwen, gaat het misschien toch wringen dat ze geloven dat god het wel gewenst zal hebben als iets fout loopt e.d.Dat zou me dus ook tegenstaan, dat geloof. Ik ben zelf sowieso atheïst en daarnaast dus getrouwd met een vrouw dus ik zou het wel belangrijk vinden dat dat geaccepteerd wordt, waar ik ook woon. Ik zie het ook niet gebeuren dat we gaan emigreren en bovendien zou mijn vrouw niet willen verhuizen naar een plek met lange strenge winters (ik wel!) maar ik zie dit dan ook als een droomtopic. Maar die rust en ruimte zouden mij wel bevallen, wat dat betreft heeft de move van de stad naar een stil en ruimtelijk dorp mij al goed gedaan. Er lopen hier meer koeien en paarden dan mensen rond volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu waar ik de rest van mijn leven wil blijven. In West Yorkshire.

Aan de rand van de stad en de natuur.
quote:NYC schreef op 24 augustus 2014 @ 20:44:

Hier bijvoorbeeld:



[img]http://www.jetsetmag.com/categories/out ... anch_1.jpg[/img]



Ik heb er de spiermassa niet voor, maar lijkt me cool om zo'n ranch te runnen in Noord-Amerika of Canada. Met heel veel ruimte om je heen zodat je altijd de zonsopkomst en -ondergang kan zien. En heel weinig mensen om je heen. Ben alleen bang dat op veel landelijke plekken in de VS de mensen mij te conservatief zijn dan hoe ik zelf leef/in het leven sta. Maar voor de rust en ruimte lijkt het mij heerlijk.Daar heb ik ook vaker over nagedacht, hoe gaaf lijkt mij dat! Zeker omdat ik wel mijn weg ken in het paardrijden en dat het mij wel erg stoer lijkt kuddes met koeien te leiden met een paard (er is meer dan dat, maar als ik even mag dagdromen? ).
Alle reacties Link kopieren
En mocht de loterij een leuk bedrag zijn zou ik er wel een tweede appartementje in Praag op na willen houden.
Hier. Met alle vertrouwde dingen dichtbij.

Maar wel een tweede huis in Rome, de mooiste stad ter wereld.
quote:Xaloy schreef op 24 augustus 2014 @ 20:20:

Daar waar ik woon :-) Zwitserland. Hoge levenskwaliteit!én belasting technisch goed geregeld.
quote:Nouschi schreef op 24 augustus 2014 @ 20:20:

[...]





Dat is ongeveer de laatste plaats waar ik heen zou gaan.



Nou, dat dacht ik dus ook. Tót ik pas een documentaire zag op de spaanse TV.

Als 60plusser zit je daar helemaal op je plek. Iedere dag feest! Echt, die doelgroep geniet zich helemaal suf daar.

Veel basken zijn daar naartoe verhuisd, dus prima restaurants. Ideaal klimaat heel het jaar en goed bereikbaar voor de familie.

Goedkoop wonen en prima medische voorzieningen.
Zwitserland.. Geweldig mooi land, goede voorzieningen. Ja; daar zou ik gelukkig zijn..



Hier in Nederland trouwens ook..
quote:elninjoo schreef op zondag 24 augustus 2014 20:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="valentinamaria in "Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) w..."" class="messagelink">valentinamaria schreef op 24 augustus 2014 @ 20:25</a>:</b>

de VS zijn prachtig, maar ik zou daar nooit willen leven.

enorme werkdruk en weinig vakantie.</div></blockquote>Je moet idd wel veel geld hebben wil je daar leuk kunnen leven en niet teveel hoeven te werken. Je moet zoveel geld hebben dat je regelmatig onbetaald verlof kunt nemen. De standaard 2 weken geloof ik die ze daar hebben in standaard baantjes is veel te weinig. Je leeft tenslotte niet om te werken, maar werkt om te leven. Je begint met twee weken en vaak komen daar extra dagen bij naarmate je langer bij het bedrijf werkt. Dan loopt het op naar een dag of 20-25 per jaar.
quote:m@m schreef op zondag 24 augustus 2014 20:46 Waarom niet??Ik vond er echt helemaal niets aan daar. Alles zo vies en goor, de mensen niet erg vriendelijk, enz. Ik heb behoorlijk veel gereisd en die vakantie bungelt echt ergens onderaan in de Top 50 van mijn reisbestemmingen.
De westkust van Amerika, ergens tussen San Francisco en LA in. Pismo beach, santa cruz, iets langs de kustweg daar. Of anders iets zuidelijker van LA, Laguna beach ofzo heerlijke stranden, mooie weer, vriendelijke mensen, prachtige natuur op niet al te verre afstand, alles wat je je maar kan wensen in de supermarkt Las Vegas niet te ver weg haha! Ja, ik ben dol op dat stuk van Amerika. En als die kant niet gaat, dan zou ik in Celebration willen wonen! Vlakbij Disney world en het is zo heerlijk "perfect", zo disney-achtig, zo vredig. Daar zou ik mijn oud dag ook wel kunnen slijten.



Dichter bij huis, de vulkaan-eifel in Duitsland. Mijn ouders wonen er, prachtig ook! Wat een rust, natuur, leuke mensen, mooie dorpjes en steden, goed klimaat (echte winters en dan kan je er skieën en in de zomer net zoals hier), niet te ver van familie en vrienden



Dit overigens wel als ik met pensioen ben. Lekker rentenieren daar haha!
Alle reacties Link kopieren
Echt voorgoed ergens anders gaan wonen zou ik niet kunnen, want ik ben toch best wel gehecht aan mijn familie en vrienden wat dat betreft. Maar vroeger al droomde ik er wel eens over dat ik in Zuid-Frankrijk of Oostenrijk geboren was, in zo'n knus bergdorpje.

Nu blijf ik toch liever in Nederland, en dan op een waddeneiland, of in een verbouwde boerderij in een rustig dorpje niet ver van de grote stad.
Nou ik lees hier al veel goede tips!



Dank jullie wel!



En laat ze nog maar komen als je nog iets weet.



Ook de 'waarom' wel-of-niet is erg handig.
Ik merk in het buitenland pas hoe nederlands ik eigenlijk ben, maar toch, ik zou het liefst in frankrijk wonen. Ik hou van het land, van de taal, van het eten, van het klimaat, alles. Maar ik overweeg het niet, vanwege familie, vanwege de kinderen. Wil dat ze hier opgroeien.
KO, plannen om te emigreren?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 20:00:

Ik voel me het best thuis in de USA (noordwest) en in Australie (omgeving Sydney, maar dan wel in 'n dorp tussen de weilanden)

Nadeel van noordwest USA is het klimaat. De winters zijn lang en streng. Verder vind ik dat mensen er teveel aan 't geloof hangen. Maar qua sfeer, vriendelijkheid van de bevolking en ruimte en natuur voel ik me er top!

Omgeving Sydney is helemaal goed. Vriendelijke mensen die gek zijn op Nederlanders, het klimaat is er ook top en men is er behoorlijk informeel. Dat zou dus de grootste kanshebber zijn wat mij betreft.

Alleen zal ik nooit willen emigreren zolang ik mijn ouders nog heb.



Het ligt eraan waar in de NW je bent. Ik woon er ook en gelukkig geen lange koude winters. Net een beetje milder dan Nederland, wil je sneeuw dan ga je richting de bergen, prachtige zomers die door gaan tot eind oktober. Ik zit hier prima op mijn plek.

Dat was ik in Nederland ook wel, geluk zit ook een beetje in je zelf.
Gewoon Nederland of Duitsland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven