Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) wonen?

24-08-2014 19:20 146 berichten
Heb jij ideeen over waar ter wereld (mag ook dicht bij huis zijn), je fijnste zou kunnen wonen voor lange tijd?



Dank je voor de input.
Het bevalt me hier prima, in het mooie Twente en hoef absoluut niet weg hier.



Mocht ik alleen echt mogen/ moeten kiezen, me nergens druk om hoeven te maken, dan wordt het Schotland of Cumbria/ Northumberland. Misschien, ooit.. Als we een leuke aanbieding krijgen ofzo ;)



Ik hou van het landschap, vind het echt een prachtig stukje van de wereld, het noorden van de UK. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat de mensen erg vriendelijk zijn, behulpzaam. Wel natuurlijk als toerist zijnde, maar toch.



Drukte heb ik niet nodig, geef mij maar de rust en ruimte.

En natuurlijk met mooie cottage.



Is nog redelijk af te reizen naar mijn familie, wat wel een belangrijke is.
Alle reacties Link kopieren
Portugal wellicht. Volgend jaar ga ik daar in ieder geval heen op vakantie.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Hier waar ik nu woon in mijn huisje tegen een dijk aan.

Hier wil ik oud worden.

Ik houd van het Nederlandse rivieren landschap en in dit land kan ik vrijuit atheïst zijn. Érg belangrijk voor mij.

Dat is elders in de wereld een stuk lastiger.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:NYC schreef op 24 augustus 2014 @ 22:00:

KO, plannen om te emigreren?



Nog geen harde plannen, maar ik wil op den duur denk ik toch liever wegkruipen op een fijn lieflijk plekje. Liefst weg van de asfalt massa, en toch met de basis voorzieningen binnen redelijk bereik.

Liefst op een plek waar het nog een beetje stil is.



Vrijgezel, verder geen plannen. Ik kan nog alle kanten op.



Weet iemand ook nog een plek waar het erg veel dagen lekker buiten-weer is? Lekker, buiten zitten, fietsen, etc.
Mijn dochter (15 pas) wil later in Engeland wonen. Ze is op haar zesde begonnen met Engelse boekjes lezen en volgens haar leerkracht zit ze nu al ruim op examenniveau. Vakanties in Engeland vinden wij altijd geweldig, dus als zij daar inderdaad ooit gaat wonen, volg ik haar op mijn 67e. Als het mag van haar
Ik zou overigens mijn huis willen houden als ik zou emigreren. Dus zolang ik de staatsloterij niet win, gaat 't toch niet gebeuren. Maar 't is wel leuk om er over te dromen. Vooral als het zoals de afgelopen weken zo koud is verlang ik naar 'n land met 'n stabiel warmer klimaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xaloy schreef op 24 augustus 2014 @ 20:20:

Daar waar ik woon :-) Zwitserland. Hoge levenskwaliteit!Lijkt me heerlijk, I. wilde ook al naar zwitserland verhuizen toen we bij jullie geweest waren. X
Alle reacties Link kopieren
En sommige dingen kun je niet plannen. Ik had ook nooit verwacht dat ik zou komen te wonen waar ik nu woon.
Alle reacties Link kopieren
Kroatie, Dalmatische kust. Die streek heeft het beste van zoveel landen, ik ben elke keer weer verbaasd. Het klimaat, de cultuur, de mensen, de voorzieningen, alles is zoals ik het graag zou zien.



Ik heb nooit serieus aan emigreren gedacht, tot ik daar kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier niet weg willen, ben toch wel erg gehecht aan Nederland. Of het zou naar een werelddeel moeten zijn waar het niet warmer wordt dan 20 graden ofzo

Heb altijd heimwee!
Alle reacties Link kopieren
Australië lijkt mij fantastisch. Wel in de stad. Ben nu alleen nog maar in West Australia geweest, dus ik weet niet hoe het verder is daar, maar als ik de kans heb zou ik zo mijn spullen pakken en gaan.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Italie of Australie
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me heerlijk om in een land te leven waar het een groot deel van het jaar aangenaam is van temperatuur. Waar het leven vooral buiten plaatsvindt, waar je slechts slippertjes hoeft aan te trekken en misschien een vestje mee voor als het ´s avonds afkoelt en waar je geen droger nodig hebt. Ohja, zo´n land moet wel een vredig land zijn. Ik wil mijn vrije leven niet te grabbel gooien, dan maar veel regen.



Helaas is zo´n warm land niet het land waar ik ben opgegroeid en waar mijn leven is. Dus blijf ik hier. Ik wil niet ergens een nieuw leven moeten opbouwen. Maar anders, als ik alles en iedereen zou kunnen oppakken en meenemen, dan was ik gisteren nog weg!
Alle reacties Link kopieren
Mocht het ooit van emigreren komen, dan wil ik wel naar Denemarken of Zweden. En dan iedere zomer naar Italië op vakantie, voor de zon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Duitsland tot nu toe een erg prettig land om te wonen. Ik woon in het zuiden en de natuur is hier echt prachtig. Ook regent en waait het hier een stuk minder dan in Nederland (geen herfstweer hier momenteel) en zijn het eten en de boodschappen een stuk goedkoper. Uit eten gaan is hier heel normaal en veel betaalbaarder, er is ook veel meer keus dan in nl. Ik zou ook graag in Zwitserland of Oostenrijk willen wonen vanwege de natuur. Al is Zwitserland takkeduur. Londen lijkt me ook fantastisch, of Oslo. Ik vind Europa eigenlijk erg fijn en zou hier niet per se weg hoeven.
Gewoon hier, omgeving Rotterdam. Hier wonen namelijk mijn vrienden en mijn familie, en die zou ik voor geen goud willen missen. Maar als ze allemaal mee zouden verhuizen, zou ik in Oostenrijk gaan wonen, of ergens anders waar je prachtige natuur hebt.
Luxemburg.
quote:liara schreef op 25 augustus 2014 @ 11:31:

Luxemburg.



Luxemburg... ik was even vergeten dat het bestond... hèhè.



Waarom Luxemburg?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo graag in italie willen wonen.

Vanwege de mooie taal, omdat het zo´n mooi land is met interessante cultuur, historie, natuur, fijn klimaat, veel sfeer, goede keuken...... Die Italianen hebben alles.



Jammer alleen van die maffia...
Ik vind Italianen zo overdreven druk. Ze zijn vreselijk luidruchtig en dan ook nog in zo'n irritante taal. Zou helemaal over de rel gaan als ik daar langer dan 'n paar dagen tussen zou moeten zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2014 @ 20:01:

Ik vind Italianen zo overdreven druk. Ze zijn vreselijk luidruchtig en dan ook nog in zo'n irritante taal. Zou helemaal over de rel gaan als ik daar langer dan 'n paar dagen tussen zou moeten zitten.

De taal is mooi, muzikaal!



En daarbij ben ik vrees ik ook wat luidruchtig en daar zou ik dan nooit opvallen!

Daarbij vind ik het juist zo mooi dat ze expressief en kleurrijk zijn. Bij Nederlanders mis ik dat.



Maar ik heb wel gehoord van mensen die daar wonen dat je heel weinig van ze te weten komt. Ze zullen zelden zo vertrouwd met iemand raken dat je er goede gespreken mee zult kunnen voeren. En dat vind ik wel jammer. Ik hou niet van gesprekken over koetjes en kalfjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op Belgie dus ik ga daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 augustus 2014 @ 21:16:

De westkust van Amerika, ergens tussen San Francisco en LA in. Pismo beach, santa cruz, iets langs de kustweg daar. Of anders iets zuidelijker van LA, Laguna beach ofzo heerlijke stranden, mooie weer, vriendelijke mensen, prachtige natuur op niet al te verre afstand, alles wat je je maar kan wensen in de supermarkt Las Vegas niet te ver weg haha! Ja, ik ben dol op dat stuk van Amerika. En als die kant niet gaat, dan zou ik in Celebration willen wonen! Vlakbij Disney world en het is zo heerlijk "perfect", zo disney-achtig, zo vredig. Daar zou ik mijn oud dag ook wel kunnen slijten.



Dichter bij huis, de vulkaan-eifel in Duitsland. Mijn ouders wonen er, prachtig ook! Wat een rust, natuur, leuke mensen, mooie dorpjes en steden, goed klimaat (echte winters en dan kan je er skieën en in de zomer net zoals hier), niet te ver van familie en vrienden



Dit overigens wel als ik met pensioen ben. Lekker rentenieren daar haha!



Heb het dorp Celebration even opgezocht naar aanleiding van jouw post. Ziet er leuk uit en ik begrijp precies wat je bedoelt. Alsof je in een film rondloopt.'



http://everythingwdisneyw ... loads/2010/09/CBhouse.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik droom van een penthouse in Berlijn. Heb ooit in een programma een woning gezien waar ik zo in zou willen trekken. jacuzi op het terras. Toch maar weer eens een lot kopen....
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat, in tegenstelling met een aantal jaren geleden, mensen nu meer antwoorden met "hier" of "in Nederland", dat is hoopgevend, ik had het gevoel dat dit zo'n 3 jaar geleden nog heel anders was als deze vraag op het forum werd gesteld.



Waar ik nu woon, in Canada. Ik houdt vd multiculturaliteit, de natuur (wij wonen in de zgn Foothills van de Rockies) en de soc. voorzieningen zijn hier ook prima. Ik woon Calgary, heerlijke cultuur. Tuurlijk mis ik mijn vrienden en familie maar die komen nu gezellig op vakantie.



Sommige dingen zijn moeilijk, zo vind ik huren hier heel lastig en voor kopen moet je wel rekening houden met een downpayment van zo'n 20% of meer.



Maar wel weer heel veel banen, door de oil en gas industry. Dus een goede economie, maar dat scheelt ook weer per provincie. Alberta heeft de resources maar bijv. de provincies aan de oostkust hebben het veel moeilijker.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven