Waar wel/niet wonen in Almere??

14-12-2009 11:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn eruit; mijn vriend en ik gaan samenwonen! En wel in Almere (of omgeving). Dit ligt centraal ten opzichte van beide huidige woonplaatsen.



Nu ben ik benieuwd waar je wel of niet wilt wonen in Almere. Heb al een aantal mooie woningen gezien (huur), maar ja, ik vind de wijk wel zo belangrijk.



Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Niet in de stedenwijk of kruidenwijk.

Waar heb je een huis gezien?
Alle reacties Link kopieren
Wil daar nog een paar aan toevoegen:



niet het centrum van Buiten, Molenbuurt, sommige delen van Eilandenbuurt en Regenboogbuurt en Bouwmeesterbuurt.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
In verschillende wijken.

Wonen bij de Noorderplassen spreekt mij ook wel aan, maar heb het idee dat dat een heel eind van het centrum is en een beetje in de rimboe. Of valt dat mee?
Alle reacties Link kopieren
En Tussen de Vaarten? Is dat wat? Staan redelijk wat vrije sector huurwoningen (daar gaan we nl vanuit)
Alle reacties Link kopieren
Is wel mooi daar, geen idee hoever het van het centrum is. Maar met auto is alles te doen uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Als 1 van jullie 2 afhankelijk is van OV, zou ik het sowieso in Stad zoeken, of misschien Muziekwijk maar dat ken ik slecht.

Haven heeft leuke plekken, maar is slecht bereikbaar met OV.
Wel in 'De velden' (heb er zelf gewoond.... ). Ligt leuk vrij in het groen, direct aan het Gooimeer. en niet echt verbonden met de rest van Almere. Waar niet wonen... tja, de rest van Almere daar zou ik persoonlijk niet dood gevonden willen worden. Dat ligt OF aan de wijk OF aan de ontsluiting van die wijk omdat ik anders elke ochtend in de file stond.



Almere is en blijft een pauperstad (sorry maar dat vind ik dus echt) maar dat stukje Almere (de Velden), heeft gewoon een paar dingen mee. Locatie, locatie, locatie. Er komt geen tuig, want het is geen wijk die aan een doorgaande route ligt v.w.b uitgaan e.d. en het is er heel rustig.

Ik heb er maar twee jaar gewoond overigens, maar ik vond het huis en het plekje ansich mooi. Jammer dat het in 'Almere' lag ;)
Alle reacties Link kopieren
Noorderplassen en Tussen de Vaarten zijn allebei erg mooi. Ver van het centrum valt reuze mee, met de auto ben je in 5 minuten in Almere Stad hoor! De bus doet er iets langer over.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
...
Ah sorry, in de velden staan geen huurwoningen. Wist nog niet dat je daar naar op zoek was toen ik mijn stukje typte.



Die hele nieuwe wijk? Almere Poort? Is dat mischien wat?
Alle reacties Link kopieren
Almere Poort is duur wonen ten opzichte van de rest van Almere.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Poort is nog niet af.
quote:Liv schreef op 14 december 2009 @ 11:59:

Poort is nog niet af.Nope, maar van 't weekend met kennissen die daar vlak bij wonen doorheen gereden en er is al wel degelijk veel opgeleverd. Daarbij zijn er veel huurwoningen/appartementen die eerdaags (eerste kwartaal) worden opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Centrum van buiten is niet zoveel mis mee. Maar wonen veel bejaarden.

Zijn ze momenteel trouwens bezig met een enorm opknapbeurt. Gaat erg mooi worden.
quote:Carrera schreef op 14 december 2009 @ 11:59:

Almere Poort is duur wonen ten opzichte van de rest van Almere.Maar ze zoekt toch iets in de vrije sector en niet in de sociale woningbouw?
Alle reacties Link kopieren
Poort zit je trouwens ook een behoorlijk end van het centrum vandaan. Wordt wel mooi volgens mij, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 14 december 2009 @ 12:01:

[...]





Maar ze zoekt toch iets in de vrije sector en niet in de sociale woningbouw?Oh, dacht dat het over koopwoningen ging. Had ik niet begrepen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ook nog even een lijstje 'wil je niet dood gevonden worden'



Buiten

Kruidenwijk

Stedenwijk

Haven Centrum
quote:Carrera schreef op 14 december 2009 @ 12:02:

[...]





Oh, dacht dat het over koopwoningen ging. Had ik niet begrepen.Dat dacht ik eerst ook, maar het is dus huur
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 14 december 2009 @ 12:02:

Ook nog even een lijstje 'wil je niet dood gevonden worden'



Buiten

Kruidenwijk

Stedenwijk

Haven Centrum



Ik woon in Buiten

En bedankt he!
Alle reacties Link kopieren
Zou trouwens voor geen geld in een huurhuis hier bij mij in de buurt willen wonen: das nou net het slechte gedeelte van deze buurt......
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je Liv
Alle reacties Link kopieren
Je bent daar toch ook niet dood te vinden, Liv?
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties! Super!



Ik was idd in mijn post niet duidelijk om wat voor woning het ging. Het is in eerste instantie ook de bedoeling dat het tijdelijk is. Kom zelf uit het noorden van het land en mijn vriend uit het westen (haarlem); het is eerst een tussenoplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven