Waar wel/niet wonen in Almere??

14-12-2009 11:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn eruit; mijn vriend en ik gaan samenwonen! En wel in Almere (of omgeving). Dit ligt centraal ten opzichte van beide huidige woonplaatsen.



Nu ben ik benieuwd waar je wel of niet wilt wonen in Almere. Heb al een aantal mooie woningen gezien (huur), maar ja, ik vind de wijk wel zo belangrijk.



Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 14 december 2009 @ 12:03:

[...]





Ik woon in Buiten

En bedankt he! Ik ook, maar ben gelukkig springlevend. Buiten heeft ook mooie delen, ik woon aan de rand van het bos bijvoorbeeld. Heerlijk rustig!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 14 december 2009 @ 12:06:

Je bent daar toch ook niet dood te vinden, Liv? Ik geloof het niet. Nóg niet althans!
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Vrije sector huurwoningen zullen toch wel 'redelijke' mensen aantrekken? Daar moet je toch wat euries voor neertellen.



En ja, ik weet dat het duurder is dan kopen, maar wij willen flexibel zijn. Is het helemaal niks, willen we ook weer kunnen vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilous schreef op 14 december 2009 @ 12:05:

Wat erg voor je Liv Dank je.... Ach, je went eraan hoor! Ook aan die "leuke" opmerkingen trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:Antsje82 schreef op 14 december 2009 @ 12:06:

Wat een reacties! Super!



Ik was idd in mijn post niet duidelijk om wat voor woning het ging. Het is in eerste instantie ook de bedoeling dat het tijdelijk is. Kom zelf uit het noorden van het land en mijn vriend uit het westen (haarlem); het is eerst een tussenoplossing.Ga lekker in Haarlem wonen joh. Almere is echt afschuwelijk. Nieuwbouwkerkhof met zombie-volk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Helianthus2106 schreef op 14 december 2009 @ 12:07:

Oh echt Carrera? Ik ga even proberen vriendjes met je te worden. Kijken of me dat vandaag lukt!



Edit: mislukt...What's up? Info nodig? Ik kan ook mijn mailadres even snel neerzetten...
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
En weg!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Helianthus?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spinster schreef op 14 december 2009 @ 12:12:

[...]

Almere is echt afschuwelijk. Nieuwbouwkerkhof met zombie-volk.Ach, weer zo'n lolbroek....
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 14 december 2009 @ 12:26:

[...]





Ach, weer zo'n lolbroek....



Laten die lolbroeken maar oppassen. We zijn hard op weg om Amsterdam over te nemen. De rest is dan een kwestie van tijd.







Opmars van de zombies!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik voel me vereerd als ik me mag aansluiten bij die zombies! Volgens mij moet je gewoon zelf je best doen om er iets van te maken. Ik heb het idee dat er wel veel aan gedaan wordt om Almere leefbaar te maken en te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antsje82 schreef op 14 december 2009 @ 12:34:

Hahaha, ik voel me vereerd als ik me mag aansluiten bij die zombies! Volgens mij moet je gewoon zelf je best doen om er iets van te maken. Ik heb het idee dat er wel veel aan gedaan wordt om Almere leefbaar te maken en te houden.Ach, net als in andere grote steden moet je gewoon weten welke buurten je moet mijden. Er zijn overal hangjongeren en rotte appels, maar het grootste deel van de bevolking wil toch net als jij gewoon lekker wonen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Antsje (fries? ik ook!). Er kan inderdaad heel veel in Almere, das best prettig. Bovendien wordt er enorm veel gedaan aan verbetering van de stad.

Okee, een sfeer zoals in oude steden heb je uiteraard niet, maar goed, dan moet je hier gewoon lekker niet gaan wonen
Alle reacties Link kopieren
quote:Antsje82 schreef op 14 december 2009 @ 12:34:

Hahaha, ik voel me vereerd als ik me mag aansluiten bij die zombies! Volgens mij moet je gewoon zelf je best doen om er iets van te maken. Ik heb het idee dat er wel veel aan gedaan wordt om Almere leefbaar te maken en te houden.

Mijn advies was serieus bedoeld hoor. Zeker als je uit zo'n levendige stad als Haarlem komt ga je echt verpieteren in een stad als Almere.

Maar ik spreek je over twee jaar nog wel .
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 14 december 2009 @ 12:26:

[...]





Ach, weer zo'n lolbroek....Was niet lollig bedoeld. Ik denk dat veel mensen doodongelukkig worden van zulke slaapsteden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spinster schreef op 14 december 2009 @ 12:38:

[...]



Mijn advies was serieus bedoeld hoor. Zeker als je uit zo'n levendige stad als Haarlem komt ga je echt verpieteren in een stad als Almere.

Maar ik spreek je over twee jaar nog wel .Ik heb in Leeuwarden, Amsterdam en Haarlem gewoond. Woon nu alweer 9 jaar in Almere. En ik ga er voorlopig niet weg.
Alle reacties Link kopieren
@spinster: ik weet dat haarlem een mooie stad is, maar het is loeiduur wat betreft het huren van een huis. daarnaast heb ik een hang naar het noorden (@Liv: fries idd). Het gaat in eerste instantie ook om tijdelijke bewoning. Het kan zijn dat we na een jaar of 2/3 naar het noorden gaan of misschien toch naar Haarlem. Maar voor hetzelfde geld heb ik daar een leuke baan en wonen we er prettig. Ik ben daar heel neutraal in. Moet het toch eerst ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze zegt toch ook dat het een tussenoplossing is, Spinster?



Bovendien staat er geen hek rond de stad dat 's avonds op slot gaat hoor! Genoeg steden in de buurt voor cultuur en gezelligheid.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spinster schreef op 14 december 2009 @ 12:39:

[...]

Was niet lollig bedoeld. Ik denk dat veel mensen doodongelukkig worden van zulke slaapsteden.



Oh, dat zal vast. Als je denkt dat het een slaapstad is. Maar goed, je komt er regelmatig, neem ik aan, dus je zult het wel weten dan.

Weet je, het is zo enorm simpel: als het je niet aanspreekt moet je hier niet gaan wonen. Maar er wonen nu al 187000 mensen, dus ik ga er toch even vanuit dat die niet allemaal doodongelukkig zitten te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven