Waar wonen in Almere

08-02-2009 17:38 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de gok wagen!! Verhuizen naar Almere. Ik werk daar en ik word gek van het reizen elke dag! Maar waar moet ik gaan wonen? Welke wijken zijn leuk, welke zijn af te raden? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Nou, Almere is nogal groot, er zijn dus ook veel wijken leuk.

Af te raden zijn in ieder geval: stedenwijk en delen van kruidenwijk. Ook bepaalde delen in buiten zijn niet zo geweldig, maar buiten groeit wel enorm (met alle voordelen van dien).

Wat voor soort buurt zoek je? Heb je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Haven is beetje dorp-achtig, moet je van houden.(vind het persoonlijk niks, veel te ver van alles)
Alle reacties Link kopieren
almere stad is het gezelligst
Alle reacties Link kopieren
ik zou de staatsliedenwijk meteen overslaan als ik jou was.

danswijk idem dito .
Alle reacties Link kopieren
Muziekwijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet. Dat is het allerbeste.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen. Ga ws appartement kopen. Tussen de Vaarten lijkt me leuk. Maar is zo lastig, heb er slecht zicht op omdat het zo groot is daar....
Alle reacties Link kopieren
Als je op zoek bent naar een appartement zou ik voor Almere Stad Centrum gaan of voor de nieuwe wijken in Almere Buiten.



Heb zelf mijn hele leven in Almere gewoond. Als je specifieke vragen hebt, stel ze gerust
Alle reacties Link kopieren
Koop dan een appartementje in Almere Haven, da's best gezellig. En een mooi uitzicht over het meer en in de verte zie je Naarden.
Wijken waar je, zover ik weet, absoluut niet moet gaan wonen;



* stedenwijk-midden

* stedenwijk-noord

* danswijk

* staatsliedenwijk

* muziekwijk

* kruidenwijk

* molenbuurt



Misschien zijn er nog wel meer wijken die niet aan te raden zijn, maar die weet ik even niet te noemen.



Wijken die wel aan te raden zijn;



* literatuurwijk

* Almere- Haven (erg dorps, maar lekker knus en kneuterig plus échte bomen )

* eilandenbuurt

* noorderplassen

* Almere- Poort

* Almere- Stad centrum





Maar goed, dit is mijn mening. Als ik zou verhuizen zou ik voor 1 van de laatste wijken kiezen.
Ik ken mensen die in de Seizoenenbuurt wonen en daar heel blij zijn. Lijkt me wel wat als je kinderen hebt, anders zou ik voor Stad gaan: vlakbij nieuw winkelcentrum (en dat is mega, en echt heel mooi, vlak bij station, schouwburg, bioscoop en restaurants.)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu ruim een half jaar in de Eilandenbuurt. Hiervoor woonden wij in Amsterdam, dus ik was best bang dat het tegen zou vallen. We wonen hier heel prettig, het is een vrij rustige wijk, lekker dicht bij het station.
Alle reacties Link kopieren
quote:La Vie en Rose schreef op 08 februari 2009 @ 18:42:

Gewoon niet. Dat is het allerbeste. was ook meteen mijn gedachte, na het lezen van de topictitel..oww wat flauw en zuur toch weer..
Alle reacties Link kopieren
helemaal mee eens met La Vie, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Verschrikkelijk!! Sorry!!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik dat ook altijd dacht van Almere maar nu ik er dagelijks kom voor mijn werk en er ook wat meer van heb gezien en gehoord moet ik zeggen dat het mij echt mee valt...Maar ja, is voor iedereen anders. En asl ik er echt woon zal ik het allemaal zeker weten....
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom willen sommigen van jullie er 'nog niet dood gevonden worden'?
quote:micnick schreef op 09 februari 2009 @ 09:11:

Maar waarom willen sommigen van jullie er 'nog niet dood gevonden worden'?



Da's bon-ton onder stedelingen.



Ik heb, als rechtgeaarde Amsterdammer, ook altijd gezegd dat ik van mijn leven niet in een Vinex-wijk zou gaan wonen. Principes zijn er dus toch om overboord te gooien
Alle reacties Link kopieren
ach ja, die stedelijke opmerkingen dat Almere NOT is,



la maar.



Ik woon er nu 19 jaar en je bent van alle gemakken voorzien.



Ik woon zelf in de verzetswijk en daar is het rustig en heel centraal tegelijkertijd, het is Almere stad, maar stad moet je niet zo zien,



je zit heel dichtbij de uitvalswegen naar a6 etc

ik zit dicht bij Ah, etos etc en altijd een sportclub in de buurt.

station 3 minuten loopsafstand.

ik zit heel dichtbij uren in de natuur kunnen lopen, lekker als je buiten wilt sporten.



tis ruim opgezet.



kindvriendelijk.



ik zou niet weten wat niet eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
en idd , het centrum is immens geworden met leuke winkels en leuke eettentjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:micnick schreef op 09 februari 2009 @ 09:11:

Maar waarom willen sommigen van jullie er 'nog niet dood gevonden worden'?

tja, tis persoonlijk maar om te beginnen heb ik iets tegen nieuwbouw en vinex. Vind ik sfeerloos, uniform en lelijk.

Zo'n truttig woonwijkje lijkt me ook niets, ik wil ergens wonen met musea, kroegen, veel leven op straat (ook na 9 uur savonds).



Ben weleens naar het theater geweest in almere, verschrikkelijk, na afloop sta je in 1 of ander doods, donker waaigat van een plein tussen het beton, compleet treurig daar. Doe mij maar de kleine komedie, stap je zo de deur uit aan de amstel.



en ze kunnen nog zo veel horeca en winkels enzo daar neerplempen, maar het blijven nieuwbouwdozen. Kweenie, ik denk dat je er op zich comfortabeler kan wonen dan ik nu doe op een te krappe etage in de stad, maar ik vind het er compleet sfeerloos. Wonen is meer dan een zo praktisch mogelijke omgeving met een dak boven je hoofd, persoonlijk zou ik er doodongelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je een appartement wil kopen, zeker niet in Tussen de Vaarten! Doodsaaie wijk met vooral allemaal gezinnetjes. Leuk, maar niet als je alleen bent/woont. Ik wilde na mijn break-up ook een appartement kopen (in stad-centrum) maar ik vond niks naar mijn zin. Ik heb nu een heuse eensgezinswoning gekocht voor exact hetzelfde geld als waarvoor de appartementen te koop waren. Een hoekhuis ook nog (maar dat was pure mazzel, zocht ik niet op). En in een oudere wijk, waar de bewonerssamenstelling zeer varieert. Voel me in deze wijk veel meer thuis dan in dat duffe Tussen de Vaarten. En ik betaal nu ook geen bijdrage VVE omdat ik in een huis woon. En heb meer ruimte en een tuin. Voor hetzelfde geld.
Alle reacties Link kopieren
Korenwolf, kom nog eens terug, zou ik zeggen. De nieuwe binnenstad is nu bijna gereed, de ruimte om het theater is nu bebouwd met moderne architectuur. Maar ja smaken verschillen uiteraard, qua bouw. Ik kom uit een architectenfamilie en kan moderne architectuur erg waarderen (hoewel ik het stadhuis van Almere foeilelijk vind!)

En ik heb nu eenmaal niks met krappe (veel te dure) bovenhuizen in een vochtig scheefgezacht en gehorig pand waar ik mijn auto niet kwijt kan. :-)
Alle reacties Link kopieren
En Sarah heeft gelijk, ik loop 50 meter, zit dan in een park en kan van daaruit uren hardlopen, skeeleren of fietsen zonder een auto tegen te komen. De bus stopt om de hoek (overal in Almere) en rijdt elke 5/10 minuten richting stad.



Ik kom zelf van oorsprong uit het Gooi maar daar kan je echt niks meer kopen als je geen loterij gewonnen hebt. Met tegenzin ging ik destijds richting Almere, maar ik wil er nu echt niet meer weg.
Alle reacties Link kopieren
wow, en ik krijg echt niet betaald voor mijn promotie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven