Waar wonen?

24-08-2012 21:26 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nieuwe baan gekregen in Boxmeer en nu zoek ik huisvesting in de buurt. Welke plaats adviseren jullie? Boxmeer of Cuijk of nog ergens anders?



*ben voorlopig afhankelijk van openbaar vervoer, fiets en m'n benen*
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
(*Heee, Snokorn! Sorrie, geen tips voor je, kom je alleen even welkom heten en zwaaien!*) Graag goede tips voor Snjo: want ze is een leuk viva-forum-schrijfster!
Ik zou niet in Cuijk gaan wonen als ik jou was. Ik vind het geen fijne plaats, veel criminaliteit, voel me er nooit heel veilig. Boxmeer is wel gezellig, maar wel klein. Uden zou ook nog kunnen, is ook leuk. Ik weet niet hoe ver je maximaal wilt rijden naar je werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook Uden voorstellen, heeft een leuk winkelcentrum, veel leuke restaurantjes en vandaar uit zit je naar mijn idee ook wat centraler naar andere steden als Den Bosch en Eindhoven.



Edit: zie alleen nu via google maps dat het toch wat verder van elkaar af ligt dan ik dacht, 31 km, 37 minuten
Ga je kopen of huren?

En in geval van huur, hoe zit 't met de wachtlijsten in de plaats waar je wil of is er veel particulier beschikbaar?

Verhuis je je auto niet mee?
Alle reacties Link kopieren
Haaai snjokorn! Ga je in het ZH Boxmeer werken? Gennep is geen aanrader maar Boxmeer vond ik wel een leuke plaats. Succes met je zoektocht! Kom je nog eens langs op het andere topic?
Alle reacties Link kopieren
IBI. Dank je wel voor de referentie



mniekske: Goed om het verschil te horen. Kom oorspronkelijk niet uit die omgeving en weet dus helemaal niets over het gebied en de plaatsjes.



Een klein stadje (dorp) past wel bij me hoor. Wil niet in een grote stad wonen.



45-60 minuten om naar 't werk te komen zou mooi zijn.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
LadyPhoxy: Ik zal Uden ook gaan googelen. Dank je wel.



Nien: mijn auto mag gezellig naar de sloop , zonde van het geld om 'm te verschepen.



Nicolientje: PC staat helemaal stil nu bij mij, ben daarom niet zo vaak op het andere topic aanwezig (lees wel mee hoor).



Boxmeer vind ik wel een leuk plaatsje volgens mij (moeilijk te zeggen na 1,5 dag).
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Oeffelt is ook leuk

Kom zelf uit Gennep en ik vond dat wel leuk. Bus naar Boxmeer is goed en ook te fietsen. Nijmegen zou ook nog kunnen.

Maar ik zou iets in Boxmeer zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hai Snjokorn,

Woonde jij niet in het buitenland? Dacht ik...



Maar Boxmeer is best een leuke stad om te wonen. Niet heel groot, maar wel met een centrum. Cuijk heeft betere wijken en wijken waar ik liever niet zou wonen ( als ik zou kunnen kiezen). Wat ook nog het overwegen waard is: malden. Ligt tussen nijmegen en boxmeer in, heeft ook een klein maar wel vrij leuk centrum. Ken het niet heel goed, maar ik zou er wel willen wonen.

Omgeving Boxmeer is al snel heel landelijk. Er zijn veel kleine dorpjes omheen, boerendorpen bedoel ik. Dus als je dat zoekt: keuze zat!
Alle reacties Link kopieren
Cuijk in ieder geval niet
Alle reacties Link kopieren
O ja, wat ik zelf ook heel leuk vind is Ottersum. Beetje oud, maar wel gezellig. Mooi huizen ook volgens mij. Veel leuker dan Gennep in mij ogen. Maar ieder het zijne natuurlijk. ( wil geen mensen uit Gennep voor het hoofd stoten )
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 24 augustus 2012 @ 21:54:

IBI. Dank je wel voor de referentie



mniekske: Goed om het verschil te horen. Kom oorspronkelijk niet uit die omgeving en weet dus helemaal niets over het gebied en de plaatsjes.



Een klein stadje (dorp) past wel bij me hoor. Wil niet in een grote stad wonen.



45-60 minuten om naar 't werk te komen zou mooi zijn.Uden is geen grote stad, zoals Eindhoven, maar is tegenwoordig wel een redelijk stadje, ze zijn nu zelfs een V&D en H&M aan het bouwen. Als je van klein en gemoedelijk houdt, is Boxmeer ook leuk, maar daar vind ik het nadeel van dat het voor mijn gevoel zo landelijk/afgelegen ligt. Maar als jij daar juist van houdt, zou dat een goede keus zijn.
Alle reacties Link kopieren
In Boxmeer is een treinstation, dat is wel handig als je geen auto hebt. In Uden niet volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Malden ( net onder Nijmegen ) een mooi dorp met alles wat je nodig hebt.

Is trouwens een aantal maanden geleden uitgeroepen tot meest gastvrije gemeente van Nederland !
Alle reacties Link kopieren
Ow en Nien: ik wil graag huren en ik kom niet in aanmerking voor sociale huur.



Helena2: dat heb je heel goed. Ik woon nu in IJsland (2 weken nog). Welke wijk(en) in Cuijk zou je eventueel wél aanraden?



Chocs: duidelijke mening
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Oh,,,ik lees nu pas dat je van OV afhankelijk bent, nee dan is Uden niet zo handig, er is geen rechtstreekse busverbinding tussen Uden en Boxmeer

Zou dan voor Boxmeer gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:speklap schreef op 24 augustus 2012 @ 22:17:

Malden ( net onder Nijmegen ) een mooi dorp met alles wat je nodig hebt.

Is trouwens een aantal maanden geleden uitgeroepen tot meest gastvrije gemeente van Nederland !Is ook goed om te weten. Dank je wel. Ik ga googelen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Uden heeft een vliegveld (m'n brevet is dan wel verlopen maar het blijft leuk, die vliegtuigen en vliegtuigjes) maar ja, geen goede OV verbinding dus
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
En Malden heefteen treinstation

@helena2 ik heb in Gennep en Ottersum gewoond, maarin Ottersum heb je alleen een heel erg lekkere ijswinkel, snackbar, bakker en kerk. Dat vind ik net wat te weinig. En bus in ottersum is ook niet alles.
Uden een vliegveld?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel luke plaatsen in de omgeving, venray, cuijk en boxmeer zelf.



Ga er eens rondrijden, het is de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
Even off topic,,,,,



Chocs; wij gingen vroeger altijd speciaal naar Ottersum om ijs te halen ( moest ik even kwijt, jeugd sentiment haha )
Alle reacties Link kopieren
Er is eigenlijk maar 1 wijk die volgens mij wel oké is, maar ik weet even niet hoe die heet. Kan je er wel naartoe leiden door de weg te wijzen

Ik zal even opzoeken hoe het heet. Maarre, Cuijk zou ik zelf nooit doen. Ook niet die wijk. Je hebt toch met de algemene sfeer van de stad te maken en ik vind het niet echt prettig.



Wat een onderneming om van het mooie Ijsland naar Boxmeer te komen! ijsland was het toch, sneeuwvlokje?

Veel succes met zoeken.

Echt ook googelen op Malden en Ottersum hè? Nijmegen Boxmeer is ook maar 40 minuten rijden met de auto. OV gaat ook snel.
Alle reacties Link kopieren
Maar Cuijk zou ik niet eens overwegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven