Waar wonen?

24-08-2012 21:26 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nieuwe baan gekregen in Boxmeer en nu zoek ik huisvesting in de buurt. Welke plaats adviseren jullie? Boxmeer of Cuijk of nog ergens anders?



*ben voorlopig afhankelijk van openbaar vervoer, fiets en m'n benen*
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
www.winkelcentrummalden.nl



Oja en meerdere restaurants !
Alle reacties Link kopieren
quote:speklap schreef op 24 augustus 2012 @ 22:44:

http://www.funda.nl/huur/ ... 7310723-schoolstraat-4-p/



Dit appartement is bovengelegen het winkelcentrum, echt een topper ! of wat dacht je hier van ?



http://www.funda.nl/huur/malden/huis-47 ... linker-17/



Dit huis staat op zo'n 5 minuten loopafstand van het centrum.Die zijn mooi maar ook duur (en die onderste is ook groot)!! Mijn huishouden bestaat uit 1 persoon + 2 katten...
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:speklap schreef op 24 augustus 2012 @ 22:46:

www.winkelcentrummalden.nl



Oja en meerdere restaurants !Leuke site. Die bewaar ik.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Te huur: Appartement Schoolstraat in Malden



Misschien kun je hier 'zaken' mee doen, staat al heul lang te koop en is boven het winkelcentrum ! ( prijs in overleg )



Te huur: Studio Rijksweg in Malden ( 725,- )



Lijk wel een makelaar haha.

Heb zelf 25 jaar met heel veel plezier gewoond in Malden.



Wilde je de linkje's doorsturen maar dat lukt blijkbaar niet....

Staan beide bij; huurwoningen.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken speklapje. Dank je wel.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker vooral kijken naar Boxmeer, Cuijk, Gennep, Venraij. Dat zijn de twee 'grote' plaatsen in die regio. Als je iets verder weg kijkt heb je ook nog Malden en vooral Grave is erg gezellig, maar qua reisafstand waarschijnlijk net te ver.



Je zit in deze regio wanneer je niet in de grotere plaatsen zit, al snel kilometers van de bewoonde wereld. Er zit weinig tussenmaat tussen Boxmeer, Cuijk etc. en gehuchten als Wanroij, Landhorst, Beers, Vierlingsbeek etc. In veel van die dorpjes is een actief dorpsleven, maar veel plaatsjes liggen geïsoleerd en de bevolking staat niet altijd open voor buitenstaanders (ook afhankelijk van waar je vandaan komt). Er is ook verder helemaal niets in de meeste dorpjes. Een voetbalclub, een carnavalsvereniging, met een beetje geluk nog een friettent, dat is het. Zonder auto kun je niet eens boodschappen doen.



Ik weet niet waar in Nederland je vandaan komt, maar als je niet uit Oost-Brabant of Noord-Limburg komt, ga je waarschijnlijk de komende tijd veel moeite hebben om je verstaanbaar te maken. De regio heeft een heel typisch dialect en dat wordt in het dagelijks leven nog heel erg veel gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Die studio is te klein (heb teveel zooi verzameld in de afgelopen jaren)...... en die andere is 160 vierkante meter. Da's weer te groot.



Heb de website wel al opgeslagen. Ga daar nog even verder speuren.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
heavenorhell: ik kom oorspronkelijk uit de provincie Utrecht, totaal ander dialect dus (spreek gelukkig niet het plaatselijke dialect). Ach, hier op IJsland spraken ze ook eigenlijk alleen hun eigen taal (vermoeiend, als je slechts 2-3 woorden uit even zoveel zinnen begrijpt).



Jij raadt dus ook de grotere plaatsen aan.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Die taalbarrière ben je dus in ieder geval aan gewend, dat scheelt. Als je uit Het Westen komt (en Utrecht is volgens de meesten hier in het westen) dan zul je wel even wat harder moeten werken aan je 'inburgering', maar dat zal in de grotere plaatsen makkelijker zijn dan in de kleine. Over het algemeen zijn de mensen wat stugger dan in de rest van Brabant, maar we leven ook niet meer in de jaren '50, dus daar hoef je je niet te druk om te maken.



Cuijk wordt over het algemeen als crimineel gezien vanwege de 'buutelânders' die daar wonen, maar het valt erg mee hoor. Ik geloof niet dat Cuijk crimineler is dan welke andere vergelijkbare plaats. Het is geen supermooie, gezellige plaats zoals Grave bijvoorbeeld wel is (vestingstadje met leuk centrum) maar je kunt er volgens mij prima wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 7 jaar vlakbij Boxmeer gewoond, en ik ben echt met geen stok meer terug te slaan naar de streek. Wat heavenorhell net erg politiek correct verwoordde, over buitenstaanders, heb ik aan den lijve ondervonden. En dan heb ik als Brabantse niet eens de taalbarriere te battlen



Maar, ik kwam vrij regelmatig in Malden, en ik vond de dorpskern daar erg leuk. Cuijk zou het voor mij ook niet doen, heeft idd een beetje een tokkie-reputatie, ondanks de gemeente hier zelf erg hard aan werkt.



Dus ik stem voor Malden! :-)
Alle reacties Link kopieren
Snjo! Ik ben bevooroordeeld en roep dus heel hard Nijmegen Nijmegen nijmegen. Maar okay, vooruit Malden is ook een goede optie! En als je gek wilt doen, Uden vind ik ook een heel leuk dorp met stadse voorzieningen .(op de trein na dan) als je gesetteld bent ergens dan trakteer ik je op lunch. En als je op dorpentour wil voor je besluit: ik ga graag een dagje met je mee! Ik spreek het regionale dialect best redelijk dus kan vertalen..
Alle reacties Link kopieren
Taalbarriere ervaar ik alleen zuidelijker (Venlo), maar in deze regio absoluut niet en ik vind de wat grotere dorpen juist minder kneuterig als in de randstad, ik ga nooit meer terug
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor Malden. Of Boxmeer zelf.



Taalbarriere valt echt wel mee, tenzij je met de boeren praat die nog nooit uit hun dorp zijn gekomen. Ze praten gewoon Nederlands met een brabants accent. Ik kom ook niet uit Brabant en de meesten kan ik gewoon verstaan. Als je weet dat ' dat zuuk ik nie' betekent dat ze er geen zin in hebben m te doen, dan ben je al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 25 augustus 2012 @ 00:36:

Snjo! Ik ben bevooroordeeld en roep dus heel hard Nijmegen Nijmegen nijmegen. Maar okay, vooruit Malden is ook een goede optie! En als je gek wilt doen, Uden vind ik ook een heel leuk dorp met stadse voorzieningen .(op de trein na dan) als je gesetteld bent ergens dan trakteer ik je op lunch. En als je op dorpentour wil voor je besluit: ik ga graag een dagje met je mee! Ik spreek het regionale dialect best redelijk dus kan vertalen..





Leuk, leuk leuk. een minimeet!!!



Ik ben bang dat ik een te grote cultuurschock krijg als ik in Nijmegen ga wonen (ben geen drukte meer gewend).
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:heavenorhell schreef op 25 augustus 2012 @ 00:00:

Die taalbarrière ben je dus in ieder geval aan gewend, dat scheelt. Als je uit Het Westen komt (en Utrecht is volgens de meesten hier in het westen) dan zul je wel even wat harder moeten werken aan je 'inburgering', maar dat zal in de grotere plaatsen makkelijker zijn dan in de kleine. Over het algemeen zijn de mensen wat stugger dan in de rest van Brabant, maar we leven ook niet meer in de jaren '50, dus daar hoef je je niet te druk om te maken.



Cuijk wordt over het algemeen als crimineel gezien vanwege de 'buutelânders' die daar wonen, maar het valt erg mee hoor. Ik geloof niet dat Cuijk crimineler is dan welke andere vergelijkbare plaats. Het is geen supermooie, gezellige plaats zoals Grave bijvoorbeeld wel is (vestingstadje met leuk centrum) maar je kunt er volgens mij prima wonen.Dus eigenlijk zou ik best in Cuijk passen. Ben per slot van rekening ook bijna een buitenlander
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 25 augustus 2012 @ 00:12:

Ik heb 7 jaar vlakbij Boxmeer gewoond, en ik ben echt met geen stok meer terug te slaan naar de streek. Wat heavenorhell net erg politiek correct verwoordde, over buitenstaanders, heb ik aan den lijve ondervonden. En dan heb ik als Brabantse niet eens de taalbarriere te battlen



Maar, ik kwam vrij regelmatig in Malden, en ik vond de dorpskern daar erg leuk. Cuijk zou het voor mij ook niet doen, heeft idd een beetje een tokkie-reputatie, ondanks de gemeente hier zelf erg hard aan werkt.



Dus ik stem voor Malden! :-)



Dank je voor je bijdrage.



Het gaat voorlopig over 1 jaar... dat moet ik toch kunnen overleven of niet dan
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 25 augustus 2012 @ 08:44:

Ik stem ook voor Malden. Of Boxmeer zelf.



Taalbarriere valt echt wel mee, tenzij je met de boeren praat die nog nooit uit hun dorp zijn gekomen. Ze praten gewoon Nederlands met een brabants accent. Ik kom ook niet uit Brabant en de meesten kan ik gewoon verstaan. Als je weet dat ' dat zuuk ik nie' betekent dat ze er geen zin in hebben m te doen, dan ben je al een heel eind.Het volgende topic zou dus "help wat betekent dit" kunnen zijn
Snjókorn falla, á allt og alla
Geen Cuijk (heb het even nagevraagd aan degene hier in huis die het vaakst aan die kant van Brabant woont),

dan eerder Boxmeer of (als het te doen is) DB of Nijmegen!
Alle reacties Link kopieren
quote:peacy schreef op 25 augustus 2012 @ 10:12:

Geen Cuijk (heb het even nagevraagd aan degene hier in huis die het vaakst aan die kant van Brabant woont),

dan eerder Boxmeer of (als het te doen is) DB of Nijmegen!





Cuijk valt nu bijna van het lijstje af



DB en Nijmegen zijn te grote steden voor mijn gevoel.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op zaterdag 25 augustus 2012 10:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jaimee21 in "Waar wonen?"" class="messagelink">jaimee21 schreef op 25 augustus 2012 @ 00:12</a>:</b>

Ik heb 7 jaar vlakbij Boxmeer gewoond, en ik ben echt met geen stok meer terug te slaan naar de streek. Wat heavenorhell net erg politiek correct verwoordde, over buitenstaanders, heb ik aan den lijve ondervonden. En dan heb ik als Brabantse niet eens de taalbarriere te battlen



Maar, ik kwam vrij regelmatig in Malden, en ik vond de dorpskern daar erg leuk. Cuijk zou het voor mij ook niet doen, heeft idd een beetje een tokkie-reputatie, ondanks de gemeente hier zelf erg hard aan werkt.



Dus ik stem voor Malden! :-)</div></blockquote>



Dank je voor je bijdrage.



Het gaat voorlopig over 1 jaar... dat moet ik toch kunnen overleven of niet dan



Moet te doen zijn

Succes in elk geval. (wilde bijna sterkte typen, maar voor jou is het natuurlijk wél leuk, hihi )
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 25 augustus 2012 @ 17:46:

[...]





Moet te doen zijn

Succes in elk geval. (wilde bijna sterkte typen, maar voor jou is het natuurlijk wél leuk, hihi )



Thanx

sterkte of succes, allebei goed.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Als je niet bekend bent in de buurt dan zou ik gewoon zo dicht mogelijk bij je werk gaan wonen. De reistijd naar je werk komt elke dag terug. In die tijd kun je dus ook een hele boel nuttige (of leuke) dingen doen als je die reistijd niet hebt omdat je vlak bij je werk woont.



Op openbaar vervoer wordt steeds meer bezuinigd en een buslijn die nu nog vrij frequent gaat kan volgend jaar zomaar ineens maar om de 3 uur gaan. Of alleen in de spits.



Winkelen doe je niet elke dag en naar de kroeg gaan ook niet dus is het daarvoor minder erg als je er wat reistijd voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook al rekening mee gehouden sugarmiss (daarom heb ik Cuijk genoemd, eerstvolgende treinstation).



Als ik in Boxmeer ga wonen moet ik op de fiets naar het werk. Als het Malden, Venray of zelfs Cuijk wordt, dan eerst met de trein om vervolgens alsnog te moeten fietsen.



De busverbindingen richting werk schijnen (nog) niet goed te zijn...



Ik ben het dus helemaal met je eens.
Snjókorn falla, á allt og alla
De taalbarriere vind ik hier best meevallen hoor. Wij leven hier ook niet meer in de jaren 50 en staan best open voor mensen die ergens anders vandaan komen en daarvoor kunnen we best ons dialect aan de kant zetten. Overigens merk ik al dat er nog maar weinig mensen van mijn leeftijd echt dialect spreken (ik zelf ook niet). Verder is het OV hier gewoon kut. Er rijdt 1 lijnbus die om het uur gaat, die gaat richting Sint Anthonis, Oploo, Bakel, Milheeze Helmond.



Verder vanuit Uden misschien een bus, maar ik weet niet eens of die rechtstreeks naar Boxmeer gaat. Uit Grave weet ik ook niet zeker.



Verder zijn er wel buurtbusjes, maar ook alleen maar 1 in het uur en alleen tussen 7.00 en 18.00



Ik zou dus echt kiezen voor een plaats op fietsafstand (Boxmeer zelf, eventueel Oploo of Sint Anthonis, maar dan zou ik eerder voor Boxmeer kiezen)

Of een plaats met een treinstation (Vierlingsbeek, Venray, Cuijk, Malden)
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een mailtje met de mededeling dat er een huurcontract opgemaakt gaat worden .... het appartement staat in hartje Boxmeer.
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven