Waarom miauwt kat zoveel?

21-12-2014 12:46 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 katers 1 van 1,5 jaar en 1 van 7 maanden.



Die oudste kwam wel regelmatig buiten tot op het een moment zo 2 weken geleden, dat ik hem 2 weken kwijt was. Hij kwam niet meer thuis. Na 2 weken kwam hij weer thuis. En sindsdien, laat ik hem binnen tot dat hij gecastreerd wordt. En dat doe ik pas in het nieuwe jaar. Ik heb daar mee gewacht omdat ik de jongste kitten van mij ook wil laten castreren en 2 katers castreren is goedkoper voor mij, omdat ik dan korting krijg..



de jongste kitten heeft nu de leeftijd bereikt dat ik hem ook kan castreren. Maar heb al een afspraak gemaakt voor in januari.



Maar mijn oudste kat, zit nu constant te miauwen en het is niet een normaal miauw, maar echt een overdreven miauw en luid net alsof hij overstuur is. Daarbij zit hij steeds voor de deur om naar buiten te kunnen, of voor het raam naar andere katten te kijken en probeert steeds naar buiten te komen. En als ik dar geen gehoor aan geef, gaat hij luider miauwen...



Kan het zo zijn, dat hij op jacht wil en doordat hij nog niet gecastreerd is, dat hij graag weer wil jachten? Of kan daar een andere oorzaak van zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat hij idd graag naar buiten wil. Mss kun je de afspraak voor castratie vervroegen?
Dan wil ie aandacht, ik heb pas een vet mooie docu over katten gezien dat volwassen katten eigenlijk alleen mauwen om aandacht te trekken van mensen.



Het grommen en huilen is geluid voor elkaar maar het mauwen niet, dat is om met mensen te communiceren.



Dus hij zegt inderdaad dat de deur open moet
Alle reacties Link kopieren
Ivm de kerstdrukte gaat dat niet lukken, ze zitten vol en hebben aangepaste tijden, en die afspraak die ik heb staat voor 5 januari gepland..
En katten vinden een indringer in het huis echt niet tof. Meeste katten willen helemaal geen vreemde katten erbij.

Zorgt voor stress.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk miauwt hij omdat hij naar buiten wil gaan. Gewoon je afspraak vervroegen. Persoonlijk vind ik dat je beter je kat binnen had kunnen houden totdat hij geholpen was. Voor hem zelf en voor zwerfpoezen die door hem zwanger gemaakt kunnen worden.



Succes, denk dat hij een lange adem heeft mbt het naar buiten willen gaan als hij `er zin in heeft`
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Duh, hij voelt zich nu opgesloten en wil naar buiten.

Natuurlijk laat hij je weten dat hij het er niet mee eens is. Lijkt me een conclusie die je zelf ook wel kan trekken.
1x is genoeg
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 21-12-2014 12:54
Reden: dubbel geplaatst
% gewijzigd
Waarom moet ie precies binnen blijven? Want onze gecastreerde kater is ook vaak weg, laatst nog een week.

Dat was niet leuk maar om hem nu op te gaan sluiten vind ik zielig.
quote:AnnaP1977 schreef op 21 december 2014 @ 12:58:

Waarom moet ie precies binnen blijven? Want onze gecastreerde kater is ook vaak weg, laatst nog een week.

Dat was niet leuk maar om hem nu op te gaan sluiten vind ik zielig.Het gaat hier om een ONgecastreerde kater. Die laat je niet buiten hangen ivm het bezwangeren van zwerfpoezen en het veroorzaken van overlast. (Ruzie maken met andere katers)
quote:theamuts schreef op 21 december 2014 @ 13:01:

[...]





Het gaat hier om een ONgecastreerde kater. Die laat je niet buiten hangen ivm het bezwangeren van zwerfpoezen en het veroorzaken van overlast. (Ruzie maken met andere katers)Dat deed ie al en nu moet ie ineens binnen blijven omdat ie even weg was. Dan gaat ie wel mauwen ja.
quote:AnnaP1977 schreef op 21 december 2014 @ 13:04:

[...]





Dat deed ie al en nu moet ie ineens binnen blijven omdat ie even weg was. Dan gaat ie wel mauwen ja.Jij had het over jullie gecastreerde kater.
quote:theamuts schreef op 21 december 2014 @ 13:06:

[...]





Jij had het over jullie gecastreerde kater.Om aan te geven dat ook wel gecastreerde katers weglopen. Duh.
quote:AnnaP1977 schreef op 21 december 2014 @ 13:07:

[...]





Om aan te geven dat ook wel gecastreerde katers weglopen. Duh.Die bezwangeren geen poezen en veroorzaken minder overlast (duhuh)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel apart dat je dus blijkbaar niet de financiële middelen hebt om de oudste gelijk te laten castreren toen hij de leeftijd had bereikt, maar nog eens maanden blijft wachten tot je korting krijgt. Nu zit je inderdaad met de gebakken peren en door jou toedoen is hij nu zo bezig.



Hoe gaat dat als 1 van je katten iets heeft wat veel kosten met zich mee brengt, of wat als ze allebei tegelijkertijd iets krijgen? Heb je ze verzekerd daarvoor? En hou je ook geld apart voor de jaarlijkse inentingen, en de nog frequentere wormenkuren en vlooiendruppeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Hm, in een ander topic van je uit oktober zeg je dat je kitten van 6 maanden al gecastreerd was... Maar nu opeens niet meer? Of is die overleden en heb je in een maand tijd een ander kitten van precies dezelfde leeftijd ergens vandaan gehaald?
quote:theamuts schreef op 21 december 2014 @ 13:12:

[...]



Die bezwangeren geen poezen en veroorzaken minder overlast (duhuh)



Dat was voordat ie wegliep anders geen reden voor de TO om hem binnen te houden .. duh.

Dus ik gaf aan dat als dat de reden is om hem binnen te houden het een onzin reden is.



Moeilijk he lezen?

Ik begrijp jouw redenen wel maar ik had het tegen TO en ging over haar OP.
Alle reacties Link kopieren
Tja dat wordt een lawaaierige kerst. Als je hem weer naar buiten laat, is er de kans dat hij nooit meer terugkomt. Omdat hij zijn ballen nog heeft. Ongecastreerde katten zijn zwervers, ze lopen kilometers om te zoekrn naar vruchtbare poezen. Als je ze laat laat castreren, blijven ze dat soms doen. Wij hadden zo'n kater die eens in het jaar zeker een week weg bleef. Wij noemden dat, hij is on walkabout.



En hij gaat zeker niet stoppen met miauwen. Ik heb het ook meegemaakt. We verhuisden naar een plek met druk verkeer en ik wilde van mijn buitenkatten binnenk atten maken. Ik heb het drie weken volgehouden, hele ballades zong hij. De jongste kater, jong gecastreerd zelfs, ging het niet accepteren. Wat een draak! Ik heb veel geduld maar dat werd echt teveel. Dus koop oordoppen en een waterpistooltje. Even wat water sprayen, helpt om 5 minuten rust te creeren. Feliway kun je proberen. Ik heb dus weinig goeie raad, sorry.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje inlezen had een paar maanden ook voldoende geweest, dan had je geweten dat je erg aan de late kant bent. Tegenwoordig mogen katers zelf vrij vroeg geholpen worden.



En over buitenkatten die geen binnenkatten kunnen worden, hier 3x een bewijs ervan. En 4 die er nu niet meer zijn. 2 waren zwervertjes, moet wel zeggen dat mijn eerste poes in het begin niet binnen te houden was, maar later toen ik op een flat ging wonen, en het kattenluikje naar het balkon was, vond ze het ook prima.



De 3 katers die ik nu heb, waren voorheen buitenkatten maar ze vinden het veels te gezellig hier binnen En nee ze zijn niet eens zo oud .

Moet wel eerlijk van 1 zeggen dat Kane toen hij een zwervertje was met 6 weken bij mij kwam dus dat was geen probleem en hij durft niet eens naar buiten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:AnnaP1977 schreef op 21 december 2014 @ 13:32:

[...]





Dat was voordat ie wegliep anders geen reden voor de TO om hem binnen te houden .. duh.

Dus ik gaf aan dat als dat de reden is om hem binnen te houden het een onzin reden is.



Moeilijk he lezen?

Ik begrijp jouw redenen wel maar ik had het tegen TO en ging over haar OP.Ja en???? Beter laat dan nooit.
Alle reacties Link kopieren
als de kat de neiging heb om lang weg te blijven, zou ik hem nu binnen houden, vooral straks met het vuurwerk
Wees jezelf....
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 december 2014 @ 13:53:



En over buitenkatten die geen binnenkatten kunnen worden, hier 3x een bewijs ervan. En 4 die er nu niet meer zijn. 2 waren zwervertjes, moet wel zeggen dat mijn eerste poes in het begin niet binnen te houden was, maar later toen ik op een flat ging wonen, en het kattenluikje naar het balkon was, vond ze het ook prima.







Hangt ook van de kat af. Wij wilden van onze adoptiepoes ook een binnenkat maken, maar ze is erg eigenwijs en een paar keer in de week weet ze toch te ontsnappen. Gelukkig komt ze nooit erg ver, en ze staat ook altijd na een kwartier weer voor de deur te bleren dat ze naar binnen wil .



En wat TO betreft: we kunnen ervan vinden wat we vinden willen, maar haar katten worden dus 5 januari pas geholpen. Tot die tijd wordt het dus binnen houden en in de herrie zitten, of toch maar weer buiten laten en het risico lopen dat kat allerlei poezen onderweg bezwangert of nooit meer terugkomt. Meer smaken zijn er niet.
quote:theamuts schreef op 21 december 2014 @ 13:55:

[...]





Ja en???? Beter laat dan nooit.OMG.
quote:AnnaP1977 schreef op 21 december 2014 @ 14:04:

[...]



OMG.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 december 2014 @ 14:01:

[...]



En wat TO betreft: we kunnen ervan vinden wat we vinden willen, maar haar katten worden dus 5 januari pas geholpen. Tot die tijd wordt het dus binnen houden en in de herrie zitten, of toch maar weer buiten laten en het risico lopen dat kat allerlei poezen onderweg bezwangert of nooit meer terugkomt. Meer smaken zijn er niet.



Ik heb wel een oplossing hoor. Een van mijn katers dacht dat hij buiten leuk vond, om buiten te ontdekken dat het veels te eng is. Zo eng dat hij in paniek mij aanviel.



Wat helpt zijn de homeopatische druppels van Bach. En ja, ik heb ondanks dat het op de site staat dat katten het mogen hebben, heb ik ze toch ook zelf gebeld. Je kan huisdieren namelijk niet zomaar alle homeopatische dingen geven.



Ik gaf Bo een paar druppels en na 2 dagen was het `gehuil` over. Op internet staat er iets van 4 dagen maar hier was ik er na 2 dagen vanaf. Kost geen drol het flesje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven