Waarom nou geen steun?!

19-10-2016 18:11 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een klein probleem. Even in het heel kort. Mijn oma is ernstig ziek, mijn moeder zit hierdoor niet lekker in haar vel en heeft veel lichamelijke ongemakken door alles. (Lees stress)



Ik vind het allemaal verschrikkelijk, maar dat is eigenlijk nog zacht uitgedrukt en mijn manier om hiermee om te gaan is om heerlijk in de ijshal te trainen.



Ik ben namelijk kunstschaatser, nog niet heel lang (lees 1.5 jaar, wat in die wereld totaal niet land is) maar hier ligt mijn hart en kan er al mijn emotie in kwijt. Het voelt heerlijk om zoiets te hebben gevonden, op het ijs voel ik me thuis.



Maar nu komt dus het euvel. Ik krijg geen enkele steun. Natuurlijk bedoel ik niet financieel, zou ik niet eens accepteren, maar ik krijg geen steun van paps en mams. Ze zal het nooit zeggen maar het liefst ziet mijn moeder mij "als al die andere" stoïcijns in een sportschool op een apparaat voor zich uit te zitten kijken. Onder het mom doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.



Alleen vind ik hier dus geen zak aan. Helemaal niet competatief of uitdagend. En hier hou ik juist zo van. Daarbij ben ik nou eenmaal geen dertien in een dozijn iemand, wil juist iets doen wat niet veel anderen doen. Ik heb ze vorige maand verteld dat ik in januari mijn eerste wedstrijd heb maar ipv een wauw wat spannend, succes krijg ik een zou je dat nou wel doen en opgetrokken wenkbrauwen. Ik heb er al over nagedacht dat ze misschien bang zijn dat ik me bezeer ofzo maar ze komen ook nooit kijken bij trainingen om te zien of alles veilig gaat, wat natuurlijk wel het geval is.



Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn pa en ma er iets positiever over worden en me aanmoedigen om lekker sportief bezig te zijn en er beter in te worden. Heb al zovaak gevraagd of ze een keertje mee gaan maar dan vraag ik blijkbaar iets heel raars! Gemiddelde antwoord : ha, nou nee hoor. Mij niet gezien + weer opgetrokken wenkbrauwen.



Ik ben en blijf onwijs gemotiveerd om zoveel mogelijk uit deze sport te halen maar ik word er erg verdrietig van dat ik hiervoor geen enkel schouderklopje krijg of dat er nooit word gevraagd : goh, ging het lekker vandaag?



Groetjes en liefs van een kunstschaatsgek
Alle reacties Link kopieren
Ben je nog een tiener die thuiswoont?
Juist door jouw verwachtingen word je telkens teleurgesteld.

Stel je verwachtingen bij. Je kan je ouders niet veranderen.
Zij zijn niet enthousiast over jouw schaatsen. Jij niet over hun sudoku verslaving. Leven en laten leven. Je kunt ze niet dwingen. Jammer dat ze jouw enthousiasme niet delen maar na meerdere keren vragen zou ik voortaan mijn mond houden. Scheelt je een heleboel teleurstellingen en frustratie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 19 oktober 2016 @ 18:15:

Ben je nog een tiener die thuiswoont?Ben 21 en ja woon nog thuis. Heb gelukkig wel een redelijk goede baan waar ik mijn lessen, schaatsen etc van betaal..
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je en woon je nog thuis? Waarom is het nog belangrijk dat je ouders komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 19 oktober 2016 @ 18:17:

Zij zijn niet enthousiast over jouw schaatsen. Jij niet over hun sudoku verslaving. Leven en laten leven. Je kunt ze niet dwingen. Jammer dat ze jouw enthousiasme niet delen maar na meerdere keren vragen zou ik voortaan mijn mond houden. Scheelt je een heleboel 9teleurstellingen en frustratie.Sudoku, moest hier wel even bij grinniken???? blijf hopen maar probeer het maar van me af te zetten.. thanks!
Waarvoor heb je steun nodig dan? Jij bent blij met je nieuwe hobby, dan is het goed toch?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus een baan, bent volwassen... moeten "papa en mama" dan serieus nog naar je sportwedstrijden komen kijken? Jammer dat er geen steun is natuurlijk en dat je niet even je verhaal kwijt kan, maar je moet het niet overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:KingsAndQueens schreef op 19 oktober 2016 @ 18:19:

Hoe oud ben je en woon je nog thuis? Waarom is het nog belangrijk dat je ouders komen kijken?Kijken is totaal niet belangrijk, maar zeker mijn ma geeft vaak negatief commentaar dat ze het belachelijk vind...
Alle reacties Link kopieren
de wereld draait niet om jou..denk dat je moeder wel iets anders aan haar hoofd heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je erbij neer moet leggen dat je ouders weinig interesse hebben in jouw passie. Niet leuk voor je, maar je ouders kun je niet veranderen. Zolang je daar op blijft hopen, zal je telkens teleurgesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je al 21 bent, heb je toch helemaal geen toekomst in die sport? Dan is het gewoon een hobby of recreatie. Of bedoel je dat je wil dat je ouders naar je hobby komen kijken en je schouderklopjes geven voor je hobby?
Vervelend als je van thuis uit geen interesse krijgt. Hoe is het met je trainingsgenoten?
quote:Medina schreef op 19 oktober 2016 @ 18:21:

Maar als je al 21 bent, heb je toch helemaal geen toekomst in die sport? Dan is het gewoon een hobby of recreatie. Of bedoel je dat je wil dat je ouders naar je hobby komen kijken en je schouderklopjes geven voor je hobby?
Alle reacties Link kopieren
mijn manier om met stress om te gaan is op het vf rondhangen..ik zal mijn moeder vragen om iedere dag tegen me te zeggen hoe geweldig ze dat vindt...



Waar komt die behoefte om gezien te worden vandaan? Je benadrukt dat je anders bent enz waarom benadruk je dat? Is dat belangrijk voor je? heb je het idee dat je aandacht krijgt als je anders bent?



negatieve aandacht vragen is ook aandacht vragen he
Alle reacties Link kopieren
quote:KingsAndQueens schreef op 19 oktober 2016 @ 18:20:

Je hebt dus een baan, bent volwassen... moeten "papa en mama" dan serieus nog naar je sportwedstrijden komen kijken? Jammer dat er geen steun is natuurlijk en dat je niet even je verhaal kwijt kan, maar je moet het niet overdrijven.

En waarom zouden ouders niet komen kijken? Houd interesse in je kind tonen op wanneer ze meerderjarig zijn?



En ze zegt niet eens dat ze moeten komen kijken maar dat ze wel een beetje leuk mogen reageren ipv die opgetrokken wenkbrauwen.



To, ik zou gaan sparen om op jezelf te gaan. Je bent er iig oud genoeg voor. Toen ik je op las dacht ik dat je een jaar of vijftien was... zo kom je dus over. Daar zou ik ook over na gaan denken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Je zou wat meelevender kunnen zijn naar je moeder die haar moeder gaat verliezen. Kan me voorstellen dat ze die puberprobleempjes van jou er nu niet bij kan hebben. Doe gewoon je ding en ga lekker schaatsen en doe ns wat liefs voor je moeder/ouders.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je bent volwassen. Je moeder is bezig om haar moeder te verliezen. Ik denk dat het haar nu even niet lukt om zich in jou in te leven.

Bedenk eens hoe jij je zou voelen in jaar schoenen. Je bent 50 en 1 van de belangrijkste personen in je leven is doodziek en je dochter van 21/22 is in de ban van glitterpakjes, de zweefstand en pirouettes op schaatsen.



Wees blij dat dit voor jou heel ver van je bed is, hopelijk blijft je moeder nog lang in je leven.

Wees blij met je fijne afleiding en iets waar je je hart in kwijt kunt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 19 oktober 2016 @ 18:30:

[...]



En waarom zouden ouders niet komen kijken? Houd interesse in je kind tonen op wanneer ze meerderjarig zijn?



En ze zegt niet eens dat ze moeten komen kijken maar dat ze wel een beetje leuk mogen reageren ipv die opgetrokken wenkbrauwen.



To, ik zou gaan sparen om op jezelf te gaan. Je bent er iig oud genoeg voor. Toen ik je op las dacht ik dat je een jaar of vijftien was... zo kom je dus over. Daar zou ik ook over na gaan denken.



Ze MOGEN best komen kijken, maar ik vind het echt niet vreemd dat je niet naar de wedstrijd van je volwassen dochter gaat. Dus ik snap dat haar ouders dat een vreemd verzoek vinden.



Dat ze onverschillig of zelfs negatief reageren wanneer er over de sport (niet het komen kijken) gesproken wordt vind ik dan wel jammer. Je hoeft niet ZO enthousiast te zijn dat je meegaat, maar een normal gesprek over de hobby van je dochter zou fijn zijn.
Eens met Amber. Je moeder heeft nu wel iets anders aan haar hoofd. En je vader zit heel begrijpelijk op zijn minst met een supergespannen vrouw. Die hij hopelijk zo goed als hij kan, steunt...
Alle reacties Link kopieren
quote:KingsAndQueens schreef op 19 oktober 2016 @ 18:37:

[...]



Dat ze onverschillig of zelfs negatief reageren wanneer er over de sport (niet het komen kijken) gesproken wordt vind ik dan wel jammer.Ik vraag me daarbij af hoe TO met haar hobby omgaat. Doet ze wel genoeg in het huishouden, hoe vaak kookt ze, helpt ze haar moeder of wordt ze, naast haar baan, totaal opgeslokt door haar hobby?
Alle reacties Link kopieren
Hej to was even aan het eten..



Even een paar dingen duidelijk maken. Goddank is mijn oma niet ongeneeslijk ziek en ook niet bezig met hemelen. We zijn er helaas een paar weken geleden achtergekomen dat ze een hersentumor heeft wat gelukkig wel goed te behandelen is.



In de afgelopen anderhalf jaar heb ik nog geen enkele motivatie van hun gekregen, daarintegen krijgen andere meiden van de groep wel steun van hun ouders.



Ik deed het al voordat mijn moeder last kreeg van haar lijf maar ik zuig en dweil de vloer, die de badkamer en de was. Ik doe al jaren strijken omdat ik het niet heel vervelend vind en mn ma er een hekel aan heeft. Doe dus wel het een en ander thuis..
Alle reacties Link kopieren
nou,ik zou wel naar je komen kijken hoor!!!!zou toch ook een fijne afleiding zijn,je dochter zien genieten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven