Waarschijnlijk bedwantsen.

23-07-2015 15:35 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik typ dit bericht omdat ik even van me af moet schrijven. Ik ben nogal boos en verdrietig, dus wellicht helpt dit wat;).



Sinds ongeveer 6 weken huren wij een vrije sector woning van een grote woningbouwvereniging. Toen wij zijn gaan klussen in dit huis hebben wij wat dode beestjes gevonden op de benedenverdieping. Wij gingen er vanuit dat dit gewoon torretjes waren die binnen waren gekomen, wij wonen namelijk in een redelijk groene omgeving (vooral voor de stad). Na 1 of 2 weken merkte ik echter dat ik steeds vaker gestoken werd. Nu ben ik altijd de lul wat betreft muggen, dus ik zocht hier nog niet echt wat achter.



Na enige tijd begon het echter op te vallen dat wij ook bloedvlekjes in bed kregen. Dit werden er eigenlijk steeds meer. Na googelen kwamen wij op bedwantsen uit. Ik schrok hier best wel van, omdat ik ook las dat de verdelging van deze dieren erg lastig is. Ik was echter nog een beetje in ontkenning, dus we besloten om dit weekend het bed te verschonen en goed in de gaten te houden of er nog bloedvlekjes bij kwamen. Vanochtend hebben we weer twee bloedvlekjes in bed gevonden:(. Bij eerdere inspecties hadden wij geen diertjes oid in bed gevonden, maar nu hebben we besloten om het hele bed uit elkaar te halen. Uiteindelijk heb ik dus (wat lijkt op) een dode bedwants tussen de lagen van de boxspring gevonden. Ik ben wel enigzins in paniek, omdat ik weet hoe lastig de verdeling van deze diertjes is. Uiteraard hebben wij meteen een verdelger gebeld en deze komt morgen langs om het probleem vast te stellen en te kijken naar de juiste behandelmethode.



De reden waarom ik nu dus zo geïrriteerd ben, is omdat deze beestjes hoogstwaarschijnlijk dus al in deze woning zaten toen wij hier in trokken. In het vorige appartement hebben wij nergens last van gehad + wij zijn al ongeveer een jaar niet op vakantie geweest/in een hotel geslapen. Pas sinds ik hier woon worden wij dus gebeten en vinden wij bloedvlekjes in ons bed. Nu hebben wij met de woningbouwvereniging gebeld en zij schuiven het probleem op ons af. Wij moeten de boel hier maar gaan verdelgen en zij delen niet mee in de kosten o.i.d. De verhuizing heeft ons een paar duizend euro gekost (nieuwe vloeren, muren verven, nieuwe meubels incl bed gekocht) en de verdeling van bedwants kan ook behoorlijk duur zijn. Dit kan oplopen tot duizenden euro's + wellicht moeten wij ons (nieuwe!) bed en tapijt weg doen etc. Ik ben behoorlijk boos dat zij alles op ons afschuiven, terwijl zij ons een huis met ongedierte hebben verhuurd.



Ik heb niet echt een doel met dit verhaal, behalve dat ik het even van me af wilde schrijven. Wellicht heeft iemand positieve verhalen met een bepaalde vorm van bestrijding?
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat is mijn grootste nachtmerrie, letterlijk en figuurlijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat de woningbouw, dit bericht niet serieus neemt, jullie wonen er al 6 weken. De vorige bewoners hebben ze voor jullie achtergelaten. Ik hoop dat de financiële schade meevalt, maar heb al programma's gezien...
Alle reacties Link kopieren
Poeh! Wat vervelend! Ja dit zijn echt bedwantsen. Pas op dat je de wondjes gaat openkrabben. Dit kan lelijk gaan ontsteken. Had een vriend van ons in Amerika ook gehad.

Heb je al overleg gehad met de woningbouwvereniging?

Heb je er al gedacht om je verhaal bij je rechtsbijstandsverzekering neer te leggen? ( als je die hebt)

Verder heb ik echt geen idee..
Alle reacties Link kopieren
Wat balen zeg. Ik dacht dat die mormels zich overdag onder het randje van matrassen ophouden, en 's nachts al knagend rondjes door het bed gaan maken. Het is een beetje raar dat ze zich in een kaal, leeg, onbewoond appartement (zonder meubels) in leven zijn gebleven. Zijn er geen oude meubels, gordijnen of vloerbedekking van oude bewoners achtergebleven?



En je schrijft dat je je bed nieuw gekocht had, geldt dat voor alle onderdelen? Ook de boxspring zelf (niet alleen het matras), en de kussen, plaids, overtrekken, wollen winterdekens etc?



Alleen als je zeker weet dat de bedwantsen in het huis zaten, zou je nog eens kunnen proberen om de verhuurder mee te laten betalen, maar dan moet je dat wel echt heel aannemelijk maken, en dat wordt hier wel moeilijk.



En heb je al gekeken of je inboedelverzekering misschien iets dekt?



Qua bestrijding heb ik helaas geen ervaring. Ik zou luisteren naar de professionele verdelger.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbje83 schreef op 23 juli 2015 @ 15:44:

Poeh! Wat vervelend! Ja dit zijn echt bedwantsen. Pas op dat je de wondjes gaat openkrabben. Dit kan lelijk gaan ontsteken. Had een vriend van ons in Amerika ook gehad.

Heb je al overleg gehad met de woningbouwvereniging?

Heb je er al gedacht om je verhaal bij je rechtsbijstandsverzekering neer te leggen? ( als je die hebt)

Verder heb ik echt geen idee..Ja, we hebben al overleg gehad met de woningbouwvereniging. Hun reactie was dus eigenlijk dat we het zelf maar uit moeten zoeken.. En we hebben inderdaad een uitgebreide rechtsbijstand verzekering en wij hebben ook al contact met hen opgenomen. Gelukkig pakken zij het ook verder op en gaat er nu een jurist naar kijken etc.
quote:MissFields schreef op 23 juli 2015 @ 15:48:

Wat balen zeg. Ik dacht dat die mormels zich overdag onder het randje van matrassen ophouden, en 's nachts al knagend rondjes door het bed gaan maken. Het is een beetje raar dat ze zich in een kaal, leeg, onbewoond appartement (zonder meubels) in leven zijn gebleven. Zijn er geen oude meubels, gordijnen of vloerbedekking van oude bewoners achtergebleven? .



Bedwantsen kunnen maanden lang overleven zonder voedsel, gewoon verstopt in een kiertje of achter een plintje. Dus in een huis wat een klein poosje heeft leeggestaan kunnen ze best overleeft hebben.

En zodra zich een nieuwe voedselbron aandient gaan ze weer verder met eten (en voortplanten), dus het kan best dat er maar enkele zijn achtergebleven, maar ze planten zich heel snel voort dus voor je het weet heb je een plaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissFields schreef op 23 juli 2015 @ 15:48:

Wat balen zeg. Ik dacht dat die mormels zich overdag onder het randje van matrassen ophouden, en 's nachts al knagend rondjes door het bed gaan maken. Het is een beetje raar dat ze zich in een kaal, leeg, onbewoond appartement (zonder meubels) in leven zijn gebleven. Zijn er geen oude meubels, gordijnen of vloerbedekking van oude bewoners achtergebleven?



En je schrijft dat je je bed nieuw gekocht had, geldt dat voor alle onderdelen? Ook de boxspring zelf (niet alleen het matras), en de kussen, plaids, overtrekken, wollen winterdekens etc?



Alleen als je zeker weet dat de bedwantsen in het huis zaten, zou je nog eens kunnen proberen om de verhuurder mee te laten betalen, maar dan moet je dat wel echt heel aannemelijk maken, en dat wordt hier wel moeilijk.



En heb je al gekeken of je inboedelverzekering misschien iets dekt?



Qua bestrijding heb ik helaas geen ervaring. Ik zou luisteren naar de professionele verdelger.



Nee, er is niks van de vorige bewoners achter gebleven. Het huis is geheel kaal opgeleverd. Al lag er volgens onze buren nog wel een vloer in (laminaat), maar deze is door de woningbouwvereniging verwijderd voordat wij het huis te zien kregen (hoorden wij achteraf van de buren). Wij hebben verder nog geen levende wantsen gezien, alhoewel we we alle naadjes etc van het bed hebben nagekeken.



Het bed is trouwens inderdaad helemaal nieuw en de kussens ook. Alleen de deken hadden wij al eerder. Die beetjes schijnen echter wel ook achter het behang te kunnen leven en in het hele huis hangt behang. Verder schijnen ze enkele maanden zonder bloed te kunnen.
Woningbouw is hier niet verantwoordelijk voor, eerst officieel laten vaststellen dat het bedwantsen zijn,zo ja, dan toch maar laten verdelgen. Ik denk dat je er verder weinig mee kan. Je kunt namelijk niet bewijzen dat ze niet van jou zijn meegekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hadden wij een keer bijna in Turkije, gelukkig zag ik vlekjes op de muur bij het bed dus de kamer in dat hotel hebben we maar niet genomen, je brengt ze makkelijk mee, net als kakkerlakken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 juli 2015 @ 16:04:

Hadden wij een keer bijna in Turkije, gelukkig zag ik vlekjes op de muur bij het bed dus de kamer in dat hotel hebben we maar niet genomen, je brengt ze makkelijk mee, net als kakkerlakken.Hoe doe je dat dan als je midden in het hoogseizoen zit en alles is vol?
Alle reacties Link kopieren
@gismo

Waarom zeg je dat zo stellig, dat de woningbouw hier niks mee te maken heeft?



Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar wat vreselijk. Echt een nachtmerrie. Sterkte!
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als we ze zelf hadden meegenomen dan is dat kut, maar dan is dat maar zo. Het frustreert me echter enorm dat deze beestjes waarschijnlijk van de vorige huurder afkomen. Ik snap ook dat we dat waarschijnlijk niet kunnen bewijzen, maar voor mij voelt het echt ontzettend krom.



Morgen komt de bestrijder en dan gaan we kijken hoe duur het een en ander wordt. Als het te duur wordt (enkele duizenden euro's), ben ik geneigd om gewoon weer te gaan verhuizen. Betaal dan liever enkele duizenden euro's voor een nieuwe verhuizing, dan voor de bedwantsen van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de verhuurder moet betalen. Het is aannemelijk dat die beesten er al waren en hij moet als eigenaar de kosten dragen om het huis weer bewoonbaar te maken. Als hij die kosten dan vervolgens op jou wil verhalen, dan moet hij bewijzen dat jij ze hebt meegenomen en dat zal niet lukken.



Dat dreigen met weggaan is ook wel een goeie. Dan zal hij alsnog iemand moeten laten komen, want het huis is zo niet verhuurbaar.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je rechtsbijstand op tijd met een goed advies komt.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 23 juli 2015 @ 16:19:

Ik hoop dat je rechtsbijstand op tijd met een goed advies komt.



Bedankt!



Wat mij ook een beetje verkeerd zit, is dat wij best onbeschoft en kortaf ter woord werden gestaan aan de telefoon. Uiteraard is dit geen leidinggevende oid, maar het zit me toch niet lekker. Het is een grote organisatie, dus wat dat betreft zijn we echt een nummertje.
Alle reacties Link kopieren
Dreigen met weggaan haalt weinig uit, als je een huurcontract tekent zit je er het eerste jaar aan vast tenzij je zelf een nieuwe huurder voordraagt, dat kan dan weer wel als het om vrije vestiging gaat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 juli 2015 @ 16:27:

Dreigen met weggaan haalt weinig uit, als je een huurcontract tekent zit je er het eerste jaar aan vast tenzij je zelf een nieuwe huurder voordraagt, dat kan dan weer wel als het om vrije vestiging gaat.Nee, wij zitten niet aan dit huis vast. Wij hebben geen jaarcontract maar kunnen gewoon maandelijks opzeggen. We hebben ook geen borg etc. betaald gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend TO In amsterdam kun je gewoon naar de gggd gaan en dat kost meestal niets.

Hebben jullie niet zoiets.?
Maar verhuizen heeft geen zin, je neemt ze net zo makkelijk weer mee naar je volgende huis. Zeker als je een boxspring bed hebt..
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 23 juli 2015 @ 16:40:

Vervelend TO In amsterdam kun je gewoon naar de gggd gaan en dat kost meestal niets.

Hebben jullie niet zoiets.?Ja, ik woon in Rotterdam, dus de GGD hebben wij wel. Ik zal eens kijken hoe zij met de bestrijding omgaan, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
quote:haedor schreef op 23 juli 2015 @ 16:41:

Maar verhuizen heeft geen zin, je neemt ze net zo makkelijk weer mee naar je volgende huis. Zeker als je een boxspring bed hebt..Ja, dat vind ik dus lastig hieraan. Maar mochten we gaan verhuizen dan kijken we alles goed na + we kopen uiteraard een nieuw bed.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig een inboedelverzekering? Misschien vergoeden die ook nog e.e.a., want die boxspring bijvoorbeeld is technisch afgeschreven, lijkt me.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZusterPetronella schreef op 23 juli 2015 @ 16:52:

Heb je toevallig een inboedelverzekering? Misschien vergoeden die ook nog e.e.a., want die boxspring bijvoorbeeld is technisch afgeschreven, lijkt me.Die hebben we ook inderdaad, ik zal er even in gaan duiken of we daar nog wat van terug kunnen krijgen.
Ik heb nu overal de kriebels!





Sterkte ermee. Ik hoop dat het op een goede manier wordt opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niks van bedwantsen, maar als ik zo op internet lees, is het waarschijnlijk dat je buren er ook last van hebben. Kunnen jullie samen iets ondernemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven