Wanneer castereren

30-09-2016 14:27 11 berichten
Wij hebben een katertje van 6mnd. Nu is hij nogal ondernemend, (probeert elke keer naar buiten te glippen) dus binnen houden zal helaas niet gemakkelijk worden. (Heb totaal 5 katten, waarvan er tot nu toe slechts 1 regelmatig buiten komt) uiteraard is hij al gechipt en geregistreerd.



Nu wil ik hem dus op den duur laten castereren, maar wat is daar nu de beste leeftijd voor?
Nu.

Hier bij de buren een kater van bijna 6 maanden die vaak met mijn even oude poes speelt. As maandag gaat hij onder het mes.



Het belangrijkste was volgens de dierenarts dat zijn balletjes waren ingedaald en wat gegroeid. Voor vergelijking: bij hem zijn ze nu zo groot als pistachenootjes
Alle reacties Link kopieren
Nu inderdaad. Katers worden geslachtsrijp zo rond deze periode, dus als je ongewenste nestjes wil voorkomen (ook bij de buren), kan je het beter zo snel mogelijk doen nu. En een dierenarts zal inderdaad altijd beoordelen of het al kan voor je kat.
Neem eens hierover contact op met een dierenarts en maak meteen een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Zwerfkattenstichting adviseerde rond 6 maanden. Wij gaan onze kater over twee weken laten helpen (met 5 maanden al omdat we ook een poesje in huis hebben;)
Onze dierenarts adviseerde met een half jaartje. Nu dus.
Oké binnenkort (zit nu zelf in de lappenmand) even een afspraak maken dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat hij in huis gaat plassen/sproeien. Dei lucht krijg je er nauwelijks meer uit.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Rond de 6mnd!

Hier onze kater ook tussen de 5 en 6 mnd laten castreren vanwege andere poes in huis. En om sproeien te voorkomen.
Het kan al vanaf 12 weken en een gewicht van 1 kilo. Dat klinkt zielig, maar ze herstellen er enorm snel van, sneller dan op latere leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Nu.

Ik was te laat omdat ik het zo zielig vond.

Toen ging mijn kater sproeien in huis.



Kort daarna ben ik verhuist en toen stopte hij er gelukkig mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven