Warmtekussen voor kat?

28-11-2016 15:06 36 berichten
Mijn kat-op-leeftijd heeft artrose. Ze krijgt pijnstillers en speciale voeding, maar ik wil de hoeveelheid medicijnen graag zo laag mogelijk houden. Ze slaapt veel en vaak, en natuurlijk graag op zachte en warme plekjes. Overigens is ze verder vrolijk en levenslustig, en speelt ook nog steeds graag.

Nu zag ik dat er speciale warmtekussens bestaan, oa de Comfy en die is niet zo duur. Dat lijkt me fijn voor mijn kat. Heeft iemand er ervaring mee?



En hoe gebruik je zo'n ding, laat je die altijd aan staan? Zet je een tijdklok? Of is het een paar uurtjes per dag lekker warm zijn en dan de stekker er weer uit?
Dat is toch niet voor de kat?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet zo'n mandje dat je aan verwarming hangt? Die zijn speciaal voor katten i.t.t. zo'n warmtekussen.



edit: ik bedoel zoiets http://imakin.nl/wp-conte ... -mand-verwarming-diy3.jpg
Heb wel gehoord van een coolkussen, maar niet van een warmtekussen....

Ik hou 'm in gedachten voor als mijn kat 'm misschien nodig gaat hebben.

Mijn kat ligt de hele avond op de convectorput of op schoot.

Dan zijn warme plekjes, maar de convectorput ligt niet zacht. Had dus voor haar een kussentje opgelegd, maar daar ging ze niet in.. Madam ging er gewoon naast liggen



Deze warm je op in de magnetron, daarna houd het je kat 10 uur warm...

Er staan ook wat recencies bij. Misschien helpt dat je verder?
Bij de Lidl nu allerlei warmtekussens in de aanbieding zelfs een deken, gewoon proberen wie weet vindt ze het erg lekker.
Ik lees even mee. Dat is ook wel handig voor de poezen als ik een dagje weg ben en aan de gaskachel kun je geen mandje hangen.
Zolang die dingen niet zijn afgesteld op de lichaamswarmte van de kat zou ik geen mensen warmtekussen gaan gebruiken voor katten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude poes heeft een warmtekussen en ze vindt het heerlijk. Ik heb hem de hele dag aanstaan, ook als ik van huis ben. Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een kruik een optie? Hier zijn de katten er gek op (zelfs als de kruik koud is.. ). Dan zit je ook niet met ingestekkerde apparaten als je niet thuis bent.

Dekentje oid eromheen en het is ook veilig voor eventuele scherpe nageltjes.
quote:Goede-Fee schreef op 28 november 2016 @ 15:32:

Zolang die dingen niet zijn afgesteld op de lichaamswarmte van de kat zou ik geen mensen warmtekussen gaan gebruiken voor katten.Dat is een goeie niet bij nagedacht eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kersenpit kussen voor een van mijn hondjes, als ze ziet dat ik hem ga pakken, wordt ze helemaal blij.
Deze bedoelde ik. http://www.zooplus.nl/sho ... ging/warmtekussens/395111

Hoezo is die niet bedoeld voor de kat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 november 2016 @ 15:32:

Zolang die dingen niet zijn afgesteld op de lichaamswarmte van de kat zou ik geen mensen warmtekussen gaan gebruiken voor katten.Als ze er niet op willen gaan ze wel ergens anders liggen. Ik neem aan dat ze wel meer plekjes hebben. Op de verwarming kunnen ze ook gaan liggen en die is ook niet op katten afgestemd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
En we hebben overdag de verwarming niet aan, dus een radiatormandje helpt dan niet. Een warmtekussen lijkt me goedkoper dan de hele dag de verwarming aan hebben maar ik vroeg me vooral af of mensen die zo'n ding gebruiken hem dan langdurig aan laten staan. Zeedier wel dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat mijn katten speciale kattendingen niet waarderen maar normale kussentjes en dekens wel.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO heeft het toch ook over een speciaal warmtekussen voor katten?







Hier een heel rijtje beoordelingen.



Temperatuur bij lichaamscontact: max. 40 - 45°C

Temperatuur van de oppervlakte: ca. 30 °C

Ideaal voor het verwarmen van zieke, pasgeboren of zogende dieren

Aangename warmte bij gewrichtsproblemen
quote:Zeedier schreef op 28 november 2016 @ 15:32:

Mijn oude poes heeft een warmtekussen en ze vindt het heerlijk. Ik heb hem de hele dag aanstaan, ook als ik van huis ben. Echt een aanrader!Welke heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige kat was kouwelijk, daar maakte ik nog wel eens een kruik voor. Dit lijkt me een beter alternatief!
quote:Fluithaas schreef op 28 november 2016 @ 15:51:

En we hebben overdag de verwarming niet aan, dus een radiatormandje helpt dan niet. Een warmtekussen lijkt me goedkoper dan de hele dag de verwarming aan hebben maar ik vroeg me vooral af of mensen die zo'n ding gebruiken hem dan langdurig aan laten staan. Zeedier wel dus Degene die ik heb geplaatst, warm je op in de magnetron voor een paar minuten en blijft dan zo'n 10 uur warm.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 28 november 2016 @ 16:11:

[...]

Degene die ik heb geplaatst, warm je op in de magnetron voor een paar minuten en blijft dan zo'n 10 uur warm.Die heb ik ook zien staan, maar dan lijkt me dat hij in het begin behoorlijk heet is, en gaandeweg afkoelt naar lauw. Klopt dat? Ik heb liever iets dat gelijkmatig warm blijft.
Ik heb er zoeen voor mijn oude kat en ze ligt er altijd op. De eerste was wel meteen stuk, de tweede doet het nu al bijna een jaar (die met de stekker dus).



Ik heb ook van die dingen gezien voor de magnetron maar die lijken me klein en hard. Dus daar twijfel ik nog over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 november 2016 @ 15:32:

Zolang die dingen niet zijn afgesteld op de lichaamswarmte van de kat zou ik geen mensen warmtekussen gaan gebruiken voor katten.Waarom niet? De kat ligt ook de hele dag op de verwarming.
Lichaamstemp katten is hoger dan van mensen.
quote:Fluithaas schreef op 28 november 2016 @ 16:13:

[...]





Die heb ik ook zien staan, maar dan lijkt me dat hij in het begin behoorlijk heet is, en gaandeweg afkoelt naar lauw. Klopt dat? Ik heb liever iets dat gelijkmatig warm blijft.

Ik heb geen idee, ik heb er geen.

Maar even vluchtig naar de recencies gekeken: sommige katten gaan er meteen op/tegenaan liggen
Ik lees even mee ik heb ook een oudere kat die met dat koude weer strammer word en ook pas flink ziek is geweest. Hij warmt zich nu vaak op aan zijn vriendje die dat niet erg vind. Maar z`n matje zou die misschien ook wel kunnen waarderen.

Aan de andere kat is deze zo eigenwijs dat die juist op de enigste kamer gaat liggen waar de kachel niet aan staat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven