Was ruikt naar natte hond

21-05-2016 17:54 42 berichten
Wellicht dat iemand hier de gouden tip heeft...



Zojuist mijn bonte was uit de wasmachine gehaald en deze stinkt echt enorm naar natte hond!!! Echt zooo vies!



De wasmachine is van AEG, ik was met vloeibaar wasmiddel meestal robijn en lenor of robijn wasverzachter. Wanneer ik witte was draai dan ruikt de was altijd heerlijk fris! Ligt dit aan de stof van de kleding of aan de wasmiddel die ik gebruik? Ik was de bonte was altijd op 40 graden. Bij mijn oude wasmachine en oude woning had ik precies hetzelfde. Draai de wasmachine regelmatig met vaatwastabletten of azijn/soda op 90 graden, laat altijd na het wassen de deur open staan en de filters etc ook al leeggemaakt en daar zat geen vies of stinkend water in.



Met poeder wassen werkt niet want dit lost niet op, zodra ik de was er dan uithaal heb ik precies hetzelfde en zit er nog poeder aan sommige stukken was.



Gebruikt mn wasmachine te weinig water? Heb wel de optie om extra spoelen aan te klikken maar weet ook niet of dit zal werken....



Als ik korte wasjes draai, bijvoorbeeld als ik 1 broek heb die stinkt (ivm uitgaan ofzo) dan ruikt deze heerlijk naar de wasverzachter. De trommel doe ik ook niet te vol... Weet niet meer zo goed wat ik nog kan proberen
Alle reacties Link kopieren
Ff wasmachine laten draaien zonder was op de allerhoogste stand met een vaatwasblokje.
Misschien is het wasluis/vetluis?

https://www.nudge.nl/blog ... chine-tips-tegen-wasluis/
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 21 mei 2016 @ 17:56:

Ff wasmachine laten draaien zonder was op de allerhoogste stand met een vaatwasblokje.Moeilijk hè, lezen.
Alle reacties Link kopieren
Er zit nog een klepje vaak aan de onderkant van de machine. Als je die open doet, komt er waarschijnlijk prut uit. Die helemaal leeg halen en schoonmaken en dan weer de truc met 90 graden wassen met azijn.
Only dead fish go with the flow
Zou het zweetlucht kunnen zijn? Dat er veel sokken en t shirts in de bonte was zitten?

Ik zou in elk geval je trommel even op 95 graden laten draaien met een beker azijn in de trommel.
Zit de afvoerbuis niet perongeluk in een knik tussen muur en de machine?



Ik deal met hetzelfde probleem en wat ik nu doe (als noodoplossing) is iedere keer voor dat ik er een was in gooi het slangetje achter het klepje legen in een lege colafles. Waarschijnlijk zit er veel troep in het roostertje maar daar krijg ik de dop niet meer vanaf die zit te vast



Sinds ik het slangetje leeg voor het wassen ruikt mijn was weer fris.
Alle reacties Link kopieren
De hond uit de wasmachine halen?????
quote:coldcoldwater schreef op 21 mei 2016 @ 18:14:

De hond uit de wasmachine halen?????







Bah!
Alle reacties Link kopieren
Mmm ik heb heel soms t zelfde probleem maar dan vooral met sportkleren die ik op een te kort programma of te lage temperatuur heb gewassen
Ik heb lang hetzelfde probleem gehad en dacht dat het aan mijn wasmachine lag. Nieuwe gekocht en hetzelfde probleem....

Mijn oplossing: alle t-shirts, sokken, onderbroeken en sportkleding gaan nu op 60 graden ipv 40.

En de trommel niet meer volproppen!

Nu komt alles er fris uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het probleem. Spijkerbroeken en donker ondergoed en sokken ook op 60 graden draaien. Was direct als het klaar is uit de machine halen.
quote:edamame schreef op 21 mei 2016 @ 17:56:

Ff wasmachine laten draaien zonder was op de allerhoogste stand met een vaatwasblokje.dit
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 21 mei 2016 @ 17:59:

[...]



Moeilijk hè, lezen.



Lastig zeker, zo'n kutkarakter?

Dat stond namelijk niet ik de OP eerst.
Wol ruikt als het nat is ook naar natte hond. Zit er misschien steeds iets van wol bij de donkere was?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso met poeder gaan wassen. Is beter voor me machine. Let ook op hoeveelheden wasmiddel

Voor nu even een machine draaien op 90 graden met fikse schep soda.
Wij gebruiken al jaren waspoeder. Wassen het meeste op 40 graden en nooit stinkende was of nog poederresten aan/in de was.
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook. Als je vaak op een laag temperatuur wast krijg je vetluis in je wasmachine en daardoor gaat je was stinken. Ik was nu nog alleen op 60 graden en het probleem is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Vetluis ontstaat eerder bij vloeibaar wasmiddel dan bij waspoeder is mijn ervaring. De temperatuur waarop je wast heeft er veel minder mee te maken.

Ik was alles op 40 graden met waspoeder, en ik heb nooit last van vetluis.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 21 mei 2016 @ 19:38:

Vetluis ontstaat eerder bij vloeibaar wasmiddel dan bij waspoeder is mijn ervaring. De temperatuur waarop je wast heeft er veel minder mee te maken.

Ik was alles op 40 graden met waspoeder, en ik heb nooit last van vetluis.Het heeft er beiden mee te maken. Op den duur ga je het wel merken als je alleen op 40 graden wast.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wasmachine reinigen. Filter zit verstopt of is gewoon zeer vervuild
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd op 30 of 40 graden met waspoeder en nooit meer een stinkende was gehad. Vroegah toen ik nog met vloeibaar wastte had ik het ook regelmatig dat de was minder fris eruit kwam. Ik leg dus wel de link met waspoeder of vloeibaar wassen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ditje schreef op 21 mei 2016 @ 19:54:

Ik was altijd op 30 of 40 graden met waspoeder en nooit meer een stinkende was gehad. Vroegah toen ik nog met vloeibaar wastte had ik het ook regelmatig dat de was minder fris eruit kwam. Ik leg dus wel de link met waspoeder of vloeibaar wassenDoe jij dan geen wasverzachter erbij dat is ook vloeibaar
Alle reacties Link kopieren
Nee, man met allergie. dus zo neutraal mogelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook wel eens een paar keer gehad een paar jaar terug. Vond het zelf meer naar hamsterkooi ruiken maar ik heb dan ook geen hond;)



Ik heb 'ontdekt' dat het bij ons waarschijnlijk komt door sommige t-shirts van mijn man. Die zweet nogal erg en als er zo'n shirt in zat rook mijn hele was goor. Nog een keer wassen maakte niet veel verschil. Uiteindelijk heb ik geur er uit gekregen door het wasgoed in een water/azijnoplossing te laten weken.



Nu laat ik die t-shirts af en toe (preventief) in een azijnoplossing weken en heb ik er geen last meer van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven