Wasdroger. Wat voor droger heb jij??

27-11-2016 14:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op dit moment geen droger en ik ben wat online aan het rondkijken naar een droger..

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer want er zijn zoveel verschillende soorten.

Natuurlijk ga ik naar een winkel om mij goed te laten informeren maar ik vind het zelf wel fijn om vast ervaring van andere mensen te horen.

Hebben jullie een warmtepompdroger of een condensdroger?

En als je een warmtepompdroger hebt wordt dat water dan opgevangen in een bak ?

Wat ik zelf belangrijk vind is dat mijn kleding niet snel slijt en dat hij zuinig in gebruik is.



Nou een heel verhaal dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Alvast bedankt!
Ik heb een Miele met een afvoer.

Al tien jaar oud maar werkt nog als een tierelier.
Een condensdroger van Miele van 18 jaar oud. Hij is van mijn vriend en zijn ex geweest en ik heb hem omdat hij er geen plek voor had. Inmiddels begint hij wel gammel te worden, dus ik gebruik hem niet heel vaak meer.

Overigens gebruik ik niet de lekbak. Er zit een slang aan die het condenswater afvoert in de wasmachineafvoer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een warmtepompdroger. Die heb je zowel met afvoer als met een bak waarin het water wordt opgevangen.



De mijne staat bovenop de wasmachine en je kan op de afvoer van de wasmachinr een extra stukje zetten zodat het water van de droger daar ook afgevoerd wordt.



Voorheen had ik nooit een wasdroger en merk dat klecing en handdoeken toch wel harder slijten in de droger.



Het pluizenfilter zit na elke droogbeurt vol en dat zijn toch afgesleten deeltjes van kleding
Ik heb sinds een jaar of twee een hele zuinig Siemens. Zo eentje met een bak. Helaas staat ie in een logeerkamer omdat ik in de badkamer geen plek heb dus ik moet die bak elke keer legen. Maar verder vind ik het wel heel handig. Merk wel dat kleren niet zo mooi blijven als wanneer ze aan de lucht drogen.
Warmtepompdroger van AEG aan te sluiten op afvoer en bak. Ideaal ding! Zuinig en maakt weinig geluid. Kleding slijt altijd als je het vaak in de droger doet; maar dat heb ik ervoor over
quote:Wat ik zelf belangrijk vind is dat mijn kleding niet snel slijt en dat hij zuinig in gebruik is.In dat geval kun je beter een wasrek aanschaffen. Ik heb mijn droger een tijdje geleden verkocht. Ik gebruikte 'm zelden, omdat de was buiten bijna net zo snel droog is als in de droger. En buiten drogen is daarnaast goedkoper en frisser, dus toen was de keuze niet meer zo moeilijk.
quote:Tr0tter schreef op 27 november 2016 @ 15:18:quote:Wat ik zelf belangrijk vind is dat mijn kleding niet snel slijt en dat hij zuinig in gebruik is.In dat geval kun je beter een wasrek aanschaffen. Ik heb mijn droger een tijdje geleden verkocht. Ik gebruikte 'm zelden, omdat de was buiten bijna net zo snel droog is als in de droger. En buiten drogen is daarnaast goedkoper en frisser, dus toen was de keuze niet meer zo moeilijk.



Was net hetzelfde aan het typen... Je wasgoed slijt behoorlijk in een droger, voor handdoeken vind ik het niet zo erg, maar shirts etc. doe ik er om deze reden niet in.

Beter een rekje gebruiken dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 november 2016 @ 15:18:quote:Wat ik zelf belangrijk vind is dat mijn kleding niet snel slijt en dat hij zuinig in gebruik is.In dat geval kun je beter een wasrek aanschaffen. Ik heb mijn droger een tijdje geleden verkocht. Ik gebruikte 'm zelden, omdat de was buiten bijna net zo snel droog is als in de droger. En buiten drogen is daarnaast goedkoper en frisser, dus toen was de keuze niet meer zo moeilijk.Ja dat klopt inderdaad. Ik heb wel waslijntjes binnen en buiten maar het is helaas vaak zo dat ik mijn dekbed niet goed droog krijg.. Ik hang het het liefst buiten maar omdat we nu weer richting de winter gaan droogt het steeds minder. Ik ben 1 dag in de week vrij en dan doe ik altijd de was. Ik was als eerst mijn dekbedovertrek uit en die hang ik dan zo snel mogelijk buiten maar regelmatig haal ik het dan toch nog vochtig weer naar binnen.. Ik begin het een beetje vervelend te vinden om dit telkens in de kamer te moeten ophangen over stoelen om het te laten drogen..
Hier een siemens warmtepompdroger met zo'n bak. Wij gebruiken m vooral voor beddengoed en handdoeken. Beste aanschaf ooit. Heerlijk geen beddengoed door m'n hele huis.

En buiten aan de lijn gaat het prima, maar dat zou op dit moment bevriezen dus dat heeft weinig zin
Ik heb een AEG lavatherm condensdroger. Het is een fijne machine die snel en goed droogt, maar ik doe er alleen de witte was in drogen. Kleding gaat nog steeds naar buiten op een rek.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een warmtepompdroger met bak. Is iets duurder in aanschaf dan een condensdroger, maar zuiniger in gebruik. Hij is trouwens net stuk nu, we krijgen eind van de week een nieuwe. Geen idee wat voor droger dat is, we krijgen 'm van m'n zus die 'm over heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 27 november 2016 @ 15:26:

Hier een siemens warmtepompdroger met zo'n bak. Wij gebruiken m vooral voor beddengoed en handdoeken. Beste aanschaf ooit. Heerlijk geen beddengoed door m'n hele huis.

En buiten aan de lijn gaat het prima, maar dat zou op dit moment bevriezen dus dat heeft weinig zin Dat lijkt me dus echt geweldig ! inderdaad wou ik hem het meeste gaan gebruiken voor beddengoed en handdoeken..
quote:Floor789 schreef op 27 november 2016 @ 15:32:

[...]





Dat lijkt me dus echt geweldig ! inderdaad wou ik hem het meeste gaan gebruiken voor beddengoed en handdoeken..Alleen doordat ik nu dat in de wasdroger kan gooien ben ik al een heel stuk gelukkiger, wastechnisch
Ik heb een Miele warmtepompdroger, da's m'n derde na een Zanker en Bosch condensdroger. De Bosch was een kreng, door een constructiefout kwam pluis in de hele machine terecht. Die heb ik na een paar jaar vervangen in plaats van 'm helemaal schoon te laten maken, ik vond het doodeng voor zo'n brandgevaarlijk apparaat.



Een warmtepompdroger vind ik fijner dan een condensdroger. Het apparaat staat bij mij in een bergkast en die is nu geen sauna, zoals bij de condensdroger wel het geval was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 november 2016 @ 15:18:quote:Wat ik zelf belangrijk vind is dat mijn kleding niet snel slijt en dat hij zuinig in gebruik is.In dat geval kun je beter een wasrek aanschaffen. Ik heb mijn droger een tijdje geleden verkocht. Ik gebruikte 'm zelden, omdat de was buiten bijna net zo snel droog is als in de droger. En buiten drogen is daarnaast goedkoper en frisser, dus toen was de keuze niet meer zo moeilijk.Nou nee hoor. Ik haat het echt om natte kleding op een rek te hangen, het duurt echt veel langer om je kleding op een rek te hangen dan in de droger te gooien, ik vind zo'n rek altijd in de weg staan, het is ongelofelijk lelijk zo'n rek in de tuin en in mijn oude huis duurde het een week! voor mijn kleding droog was en ik doe behoorlijk lang met kleding. Dus, allemaal argumenten om wel een droger te gebruiken.
Ik heb een simpele Indesit met luchtafvoer, goedkoop, zuinig en ik heb geen ruimte om was op te hangen. Hier gaat vrijwel alles in de droger.
Ik heb een Bosch condensdroger.

Ik vind serieus mijn kwaliteit van leven verhoogd

Geen was meer door mijn hele huis.

Zindelijk worden geen issue.

Op 1 dag kjn je in principe de was van een week grotendeels wassen, drogen en in de kast leggen ipv doseren ivm ruimte op het rek.

Hierdoor ook makkelijker was gesorteerd kunnen doen.

Ik gooi de meeste kleding van de kinderen erin, beddegoed en handdoeken, keukendoeken, ondergoed en sokken.

De kleding van de volwassenen niet.
ik heb ook een droger, maar doe er eigenlijk nooit mijn bovenkleding in. Wel de handdoeken, onderbroeken, sokken en dekbedovertrek. Kleding is zonde om er in te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een warmtepompdroger van Miele. Het is wel een investering waar ik absoluut geen spijt van heb.

Wij sporten 3 x per week en douchen vaak. De handdoeken vliegen erdoor heen. Zo kan je je wasdagen makkelijk plannen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hier een 15 jaar oude Bauknechtdroger, condensdroger uiteraard, de warmtepompvariant bestond nog niet. Ik doe beddengoed, handdoeken, kinderkleding en sokken en niet-luxe-ondergoed erin, de bulk zeg maar.



Eigen en mans kleding niet, dat vind ik zonde want het slijt wel harder. En ik heb ook trouwens veel kleding die er sowieso niet goed tegen kan.



Als ie stuk gaat haal ik dezelfde dag nog een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Miele afvoerdroger en ik gooi er echt alles in. Voordeel: ik hoef niet te strijken.

De machine is ruim 25 jaar oud en werkt nog als een tierelier.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor onze nieuwe woning een warmtepompdroger van Bosch aangeschaft omdat we geen ruimte hebben om alles aan de lucht te laten drogen. Het is sneller en ik had een hekel aan dingen ophangen op een was rek, maar ik merk wel dat het filter iedere keer vol zit met stof. Onze spullen zullen dus gegarandeerd harder slijten dan voorheen, maar dat nemen wij voor lief.

We zijn wel voor een warmtepompdroger gegaan omdat deze het minst "slecht" zouden zijn voor je spullen omdat het minder heet droogt dan een condens- of afvoerdroger. Ook vonden wij het verschil in prijs prima opwegen tegen het energieverbruik.
ik heb een droger van zanussi met zo'n witte afvoerslang, die gooi ik de achterdeur uit als ie aanstaat.



Ik gebruik hem niet voor kleding, enkel voor beddengoed, ondergoed, sokken en handdoeken.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn inmiddels al even naar de mediamarkt geweest en deze hadden nog de blackfriday aanbiedingen. we gingen heen om te kijken maar zijn uiteindelijk thuisgekomen met een miele warmtepompdroger.

Iedereen bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven