Wasmachine-droger combinatie. Ervaringen?

16-11-2015 18:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren viel de deur van onze wasmachine er bij het dichtdoen vanaf. Ik probeerde hem in een reflex op te vangen en dat was geen goed idee De machine is 16 jaar oud, dus lijkt me niet dat we hem moeten laten repareren. Tijd voor een nieuw modelletje!

De wasmachine en wasdroger staan in onze (kleine) badkamer onder een 'vouwplank'. Ik vind het wel handig zo, maar man oppert om te kijken naar een combinatie van wasmachine en wasdroger omwille van de ruimte die we zo winnen. Heeft iemand ervaring met deze apparaten, welk merk is goed?

Wij zijn een tweepersoons huishouden en het enige tegenargument dat ik nu kan bedenken is dat je geen tweede was kan draaien terwijl was 1 aan het drogen is. Maar dat kan omwille van de stroomgroepen hier in huis nu ook niet.



Update: het wordt een aparte wasmachine, maar welke? Waar zijn jullie blij mee - en nog belangrijker - waar zijn jullie absoluut niet blij mee?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Plaats voor maken in de garage, bijkeuken, zolder. Een wasmachine hoort niet in de badkamer.

Verder niet zo'n dubbele functie machine nemen want als je wast wil je je was gelijk in de droger kunnen gooien en de volgende was in de was. Dat kan dus niet als je het met hetzelfde apparaat moet doen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Bulletje, ik heb geen garage of dergelijke. Wel een box, maar om met mijn was in de lift te stappen om 16 etages lager een wasje te gaan draaien, neuh dat zie ik niet echt zitten. Ik kan in de huidige situatie ook niet de wasmachine en de droger samen laten draaien omdat de stroomgroep dit niet trekt. Heb je ooit zo'n combi ding gehad?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
heb er toevallig recentelijk ook even naar gekeken.

wat ik écht niet handig vond. de machines kunnen meer was aan dan de droogfunctie, maw je wast bv 6 kg was, maar de droger kan maar 4 kg aan (voorbeeld klopt niet maar dit is wel ongeveer de verhouding).

dus ofwel vele kleine wasjes van slechts 4 kg, kostbaar en milieuonvriendelijk, ofwel een deel van de natte was apart leggen terwijl de machine een deel aan t drogen is..

ik besloot een wasmachine te kopen, geen combi.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een combi en gebruiken alleen de was functie. Droger deed het na een jaar al veel minder goed. En je kunt veel minder drogen dan wassen. Daardoor was je halve wasjes ipv hele omdat alles in 1 programma gaat.

Geen aanrader....
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 16 november 2015 @ 18:32:

Bulletje, ik heb geen garage of dergelijke. Wel een box, maar om met mijn was in de lift te stappen om 16 etages lager een wasje te gaan draaien, neuh dat zie ik niet echt zitten. Ik kan in de huidige situatie ook niet de wasmachine en de droger samen laten draaien omdat de stroomgroep dit niet trekt. Heb je ooit zo'n combi ding gehad?Nee, nooit gehad, omdat ik het niet praktisch vind. De dag dat ik was, wil ik meerdere wassen achter elkaar door kunnen doen. En gelukkig heb ik 'n berging waar ze bovenop elkaar kunnen staan naast 'n koelvriescombi. Vervelend dat je zo'n kleine woning hebt zonder bergruimte. Maar als ze nu naast elkaar kunnen staan zou ik dat gewoon weer doen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Als het nu ook al nooit tegelijkertijd kan, zou ik een combi kopen. Heb ik zelf ook, maar in mijn nieuwe appartement heb ik meer ruimte en dus mogelijkheid de was op te hangen. De droger gebruik ik nu dus niet meer. Als je weinig ruimte hebt, is een combi zeker een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Laat in elk geval 'n extra groep in je stoppenkast installeren (of eentje op 'n minder gebruikte groep bijzetten) zodat je je apparaten gelijktijdig kunt gebruiken.
Shoot first, ask questions later!
Ik ben wel positief.over een combi. Ik gooi de was erin en het komt er droog weer uit. Wel inderdaad de machine niet te vol doen want dan droogt het minder goed. Eigenlijk doe ik alleen ondergoed, handdoeken en beddengoed drogen en dat gaat prima. Wij hadden ook.te weinig ruimte voor 2 vandaar de keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een combi wegens ruimtegebruik en ben zeer tevreden. Droger gebruik ik alleen voor ondergoed, beddengoed en handdoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 16 november 2015 @ 18:36:

[...]



Nee, nooit gehad, omdat ik het niet praktisch vind. De dag dat ik was, wil ik meerdere wassen achter elkaar door kunnen doen. En gelukkig heb ik 'n berging waar ze bovenop elkaar kunnen staan naast 'n koelvriescombi. Vervelend dat je zo'n kleine woning hebt zonder bergruimte. Maar als ze nu naast elkaar kunnen staan zou ik dat gewoon weer doen.Onze woning is niet echt klein te noemen, maar nogal 'lofterig' met veel verborgen bergruimte (wandkasten van vloer tot plafond die onderdeel zijn van de kamer). De badkamer is de enige kamer die niet open is waardoor je het lawaai van de machines in de rest van het huis niet zo hoort. Maar ik neig toch ook naar opnieuw twee machines omwille van de opmerking over het aantal kg dat je kunt wassen, maar dus niet drogen. En omdat ik bedacht dat je dus de kleding die niet in de droger mag, er uit moet plukken. Nu doe ik dat terwijl ik de was van het ene naar het ander aparaat verhuis, maar ik vermoed dat het sneller fout gaat als alles in 1 machine gebeurt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 16 november 2015 @ 18:45:

Ik heb een combi wegens ruimtegebruik en ben zeer tevreden. Droger gebruik ik alleen voor ondergoed, beddengoed en handdoeken.Dus je draait een was, haalt het natte goed uit de machine en stopt wat in de droger mag er weer terug in? Welke heb jij?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik had er een toen we heel klein woonden. Het was dit of niks. Ik waste dan grote wassen en viste er wat uit dat op een rekje ging de rest in de droger. Ik deed daar gewoon elke dag een was. Beddegoed deed ik vaak 's avonds wassen en dan een tijdje drogen. Daarna hing ik het rond bedtijd aan een rekje aan de huiskamerdeur. Was het 's morgens droog.



Ik ben sowieso iemand die liever gratis droogt, dus bij ons was de droger echt voor als het bij slecht weer niet goed droogde. Nu wonen we veel groter en heb ik geen eens een droger meer.



Combi is goed te doen zolang je niet dezelfde resultaten verwacht als bij een losse droger.
Alle reacties Link kopieren
#Dank je fietsie. Wij wonen in een 'lofterige' flat met een groot balkon, maar van de VVE mag je geen wasrekken op het balkon zetten en binnen staat een wasrek altijd in het zicht en dat vind ik niet fijn. Vandaar dat ik de droger wel veel gebruik. Spulletjes die er niet in mogen, droog ik op een hangertje dat ik in de badkamer kwijt kan (aan een boven plank). Die drogen daar ook sneller door de warmte die de wasdroger afgeeft Welk merk had jij?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb nu een combi en vind het een onding. Wassen gaat prima, maar drogen is een drama en duurt hartstikke lang. Ik ben ongeveer acht uur kwijt aan een was doen en drogen.



Goed, we hebben veel kinderen en veel was. We huren dit huis en, ondanks dat het ruim is, hebben we geen ruimte voor een aparte droger. De wasmachine staat in de keuken en de badkamers zijn dusdanig ingedeeld dat er geen droger past.



Als het aan mij lag, dan koos ik voor een aparte wasmachine en aparte droger.
Alle reacties Link kopieren
#Muis welke heb jij?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een was/droogcombinatie (condensdroger) gehad. Ik vond het ideaal in een kleine ruimte. Ik draaide was en hing dan een gedeelte op een rekje en droogde de rest met de droger. Handdoeken, vaatdoekjes, ondergoed.

Volgens mij was het een AEG.
Ik had toen een Bauknegt. Is al zeker tien jaar geleden dat we het ding weg deden.
Hier ook een wasdroogcombo en nu we de ruimte hebben ga ik een droger bijkopen. Opzich droogt hij wel redelijk hoor, maar het duurt eindeloos en er kan niet veel tegelijk in, dan blijft 't nat.



Wij hebben een Samsung Eco Bubble btw.
Nu droog ik op rekjes op zolder en zet daar vaak een ventilator bij. Vanmorgen mijn beddegoed ruim uitgehangen, net weer op bed gelegd. Door de ventilator!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allen! Het feit dat je hier echte ervaringsverhalen krijgt en weet dat het geen verkooppraatjes zijn, is toch erg fijn aan het forum!

Man en ik werken deze week tegengestelde diensten, dus ik mailde hem net wat van jullie reacties: krijg ik als antwoord: 'dit is wel een van de vreemde mailconversaties die we ooit gevoerd hebben'.

Het wordt dus een aparte wasmachine. Ik voeg dit even toe aan de OP. Maar dan de volgende vraag: Welke? Ik zie apparaten van 300 euro en van 1300 euro en ik kan in de productomschrijvingen niet echt het verschil zien?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 16 november 2015 @ 19:17:

Nu droog ik op rekjes op zolder en zet daar vaak een ventilator bij. Vanmorgen mijn beddegoed ruim uitgehangen, net weer op bed gelegd. Door de ventilator!Ingenieus fietsie! Maar de ventilator verbruikt toch ook? Maar natuurlijk niet zoveel als een droger
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verschrikkelijk. Heb een Samsung eco bubble was/droog combinatie. Drogen duurt lang. Als ik mn beddengoed op het langste programma zet (2,5 uur) komt het er warm en klam uit. Zeker niet droog. Wat mij betreft geen aanrader!!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 16 november 2015 @ 18:39:

Laat in elk geval 'n extra groep in je stoppenkast installeren (of eentje op 'n minder gebruikte groep bijzetten) zodat je je apparaten gelijktijdig kunt gebruiken.Heb er me tot nu nooit druk over gemaakt, maar aannemer komt volgende week nog wat laatste dingetjes afwerken en dan gooi ik dit er meteen mee in. Dank je Bulletje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:sade-adu schreef op 16 november 2015 @ 19:33:

Ik vind het verschrikkelijk. Heb een Samsung eco bubble was/droog combinatie. Drogen duurt lang. Als ik mn beddengoed op het langste programma zet (2,5 uur) komt het er warm en klam uit. Zeker niet droog. Wat mij betreft geen aanrader!!Sade (oh jeugdsentiment, hoge paardenstaarten, zwijmel emotie en een prachtige stem). We gaan dus ook voor een losse wasmachine. Dank je!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven