Geld & Recht alle pijlers

Dagtekening belastingdienst

22-04-2024 22:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo ben erg benieuwd of iemand al een brief inkomstenbelasting 2023 heeft ontvangen van de belastingdienst met daarop een dagtekening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook nog niet. Vorig jaar ook in mei pas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ook nog niet. Maar waarom is de dagtekening belangrijk voor je?
Alle reacties Link kopieren Quote
nope, vorig jaar pas begin mei.. ik moet ook vet betalen, dus mag van mij nog wel even duren :)
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
23-04-2024 11:00
Nee ook nog niet. Maar waarom is de dagtekening belangrijk voor je?
Die datum is meestal de datum dat het op je rekening staat

Als je snel was met invullen zal lhet ergens in mei wel komen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ok. Ik zie het altijd wel verschijnen op m'n rekening. Ook vaak genoeg gehad dat het eerst op m'n rekening stond en pas later een keer een brief kreeg.
Meestal ergens half mei geloof ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog niet eens aangifte gedaan :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh heerlijk dit topic weer!. Wij krijgen meer terug dan vorig jaar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog geen bericht van de BD ontvangen maar zag vandaag de uitbetaling in de Rabo app er al wel tussen staan als voorspelling voor volgende maand bij 'kijk vooruit'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even terug gekeken.. wij doen altijd (zonder uitzondering) aangifte op 1 maart. Dat vind mijn man leuk.. de dagtekening data van de afgelopen jaren zijn als volgt:

Over 2018: 4 mei 2019
Over 2019: 2 mei 2020
Over 2020: 7 mei 2021
Over 2021: 26 april 2022
Over 2022: 9 mei 2023

Dus deze lijn volgende zal er ergens de komende 2 a 3 wkn wel wat komen.. en anders is het later maar altijd voor 1 juli :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
rosepudding schreef:
23-04-2024 15:34
Nog geen bericht van de BD ontvangen maar zag vandaag de uitbetaling in de Rabo app er al wel tussen staan als voorspelling voor volgende maand bij 'kijk vooruit'
Ja logisch. Dan heb je het vorig jaar in mei terug gehad. Die app is gebaseerd op wat er in voorgaande jaren en maanden is gebeurd.
Zeg een abonnement op en in je app staat er dan de eerste paar maanden gewoon een voorspelling bij kijk vooruit dat het afgeschreven wordt
Alle reacties Link kopieren Quote
biol schreef:
23-04-2024 15:39
Ik heb even terug gekeken.. wij doen altijd (zonder uitzondering) aangifte op 1 maart. Dat vind mijn man leuk.. de dagtekening data van de afgelopen jaren zijn als volgt:

Over 2018: 4 mei 2019
Over 2019: 2 mei 2020
Over 2020: 7 mei 2021
Over 2021: 26 april 2022
Over 2022: 9 mei 2023

Dus deze lijn volgende zal er ergens de komende 2 a 3 wkn wel wat komen.. en anders is het later maar altijd voor 1 juli :-)
bedoel je dan datum dagtekening registratie inkomen of dagtekening brief?

Over 2021: aangifte 29-03-2022 - registratie inkomen 29-4-2022 - dagtekening brief/aanslag 14-05-2022
Over 2022: aangifte 08-03-2023 - registratie inkomen 28-4-2023 - dagtekening brief/aanslag 13-05-2023

Vorig jaar dus 3 weken eerder aangifte gedaan dan het jaar ervoor en maar 1 dag eerder de brief.

Als ik verder terugkijk, variëren de aangifte data van 3-3 tot 29-3. Maar de dagtekeningen maar van 9-5 tot 17-5.
Dus ik ga maar uit van half mei.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosepudding schreef:
23-04-2024 15:34
Nog geen bericht van de BD ontvangen maar zag vandaag de uitbetaling in de Rabo app er al wel tussen staan als voorspelling voor volgende maand bij 'kijk vooruit'
Dat betekend dat vorig jaar op die datum er op stond. Meer niet he?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is binnen! Dagtekening 3 mei...heel fijn kan de Spaarrekening weer gespekt worden :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook net binnen en gelijk even ingelogd. Dagtekening 3 mei. Toch weer 50% van mijm vanmorgen bestelde overkapping voor in de tuin weer terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
23-04-2024 12:52
Ik heb nog niet eens aangifte gedaan :-D
Ik ook niet, krijg nooit iets terug dus geen haast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
23-04-2024 16:23
bedoel je dan datum dagtekening registratie inkomen of dagtekening brief?

Over 2021: aangifte 29-03-2022 - registratie inkomen 29-4-2022 - dagtekening brief/aanslag 14-05-2022
Over 2022: aangifte 08-03-2023 - registratie inkomen 28-4-2023 - dagtekening brief/aanslag 13-05-2023

Vorig jaar dus 3 weken eerder aangifte gedaan dan het jaar ervoor en maar 1 dag eerder de brief.

Als ik verder terugkijk, variëren de aangifte data van 3-3 tot 29-3. Maar de dagtekeningen maar van 9-5 tot 17-5.
Dus ik ga maar uit van half mei.
Dagtekening brief…
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net ingelogd… hij staat er in. Dagtekening 3 mei!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
biol schreef:
26-04-2024 20:58
Ik heb net ingelogd… hij staat er in. Dagtekening 3 mei!
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had de brief van de week, dagtekening 3 mei
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn geregistreerd inkomen stond eerst op 22 maart, en nu op 24 april sinds vandaag...is dat een goed teken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand enig idee wanneer je het krijgt wanneer je pas eind april aangifte hebt gedaan? Nog wel in mei of pas veel later?
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
23-04-2024 12:52
Ik heb nog niet eens aangifte gedaan :-D
Heb je uitstel aangevraagd dan? Normaal gesproken moet je voor 1 mei aangifte doen dus vandaag is je laatste dag.

Ik heb begin april aangifte gedaan, net als vorig jaar. De aangiftes voor 1 april worden voor 1 juli afgehandeld. De rest kán later zijn, maar dat hoeft niet. Maar ik krijg elke maand al een beetje terug met de voorlopige aangifte, hier is het dus vooral een verrekening. Ik krijg nog wel wat extra terug omdat ik bij de voorlopige aangifte alleen de hypotheek heb aangegeven en niet de giften en andere variabele aftrekposten. Vorig jaar had ik het 9 juni op de rekening staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koekiemonster716 schreef:
30-04-2024 08:53
Mijn geregistreerd inkomen stond eerst op 22 maart, en nu op 24 april sinds vandaag...is dat een goed teken?
Ja, dat is een goed teken. Ik heb ook net gekeken en bij mij stond eerst 20 maart en nu 26 april (ook sinds vandaag).
Voorgaande jaren kreeg ik dan 2 weken later de brief.

Vorig jaar registratie inkomen 28-4-2023 en dagtekening brief 13-05-2023.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven