Wassenaar, kak of ok?

25-04-2016 19:07 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover om te verhuizen naar Wassenaar. Groen, gek genoeg toch goedkoper dan wonen in de nabije steden, strand.. maar ik twijfel toch een beetje door het vooroordeel van het hoge kakgehalte. Valt dat reuze mee en is het er gewoon gezellig en prettig en rustig en groen of draait het erg om uiterlijk vertoon?
Ik ken heel aardige mensen daar, maar het is wel (behoorlijk!) meer dan gemiddeld kak. Kakkineuzer dan bijv. Bloemendaal, maar minder dan Heemstede. Het is natuurlijk wel prettig wonen, als je er een beetje tussen past, en niet te vergelijken met een druk stadscentrum.
Meer dan kak
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn mensen die een bepaalde levensstandaard en een bepaalde stijl in hun leven prettig vinden, per definitie "kak"? Over vooroordelen gesproken zeg!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik noem het dan ook niet voor niets een vooroordeel.
Alle reacties Link kopieren
Valt best mee. Je heb er ook normale eengezinswoningen en zelfs appartementen en op 2 km een azc, een pretpark is er ook. Dus er woont vanalles wat
Alle reacties Link kopieren
O dat is handige info. Dank!
Alle reacties Link kopieren
quote:moonlightdreamer schreef op 25 april 2016 @ 19:30:

Valt best mee. Je heb er ook normale eengezinswoningen en zelfs appartementen en op 2 km een azc, een pretpark is er ook. Dus er woont vanalles watBij Duinrell is dat toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 25 april 2016 @ 19:10:

Ik ken heel aardige mensen daar, maar het is wel (behoorlijk!) meer dan gemiddeld kak. Kakkineuzer dan bijv. Bloemendaal, maar minder dan Heemstede. Het is natuurlijk wel prettig wonen, als je er een beetje tussen past, en niet te vergelijken met een druk stadscentrum.Woon je in Heemstede?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 april 2016 @ 19:29:

Waarom zijn mensen die een bepaalde levensstandaard en een bepaalde stijl in hun leven prettig vinden, per definitie "kak"? Over vooroordelen gesproken zeg!Die bepaalde levensstandaard brengt bepaald gedrag met zich mee. Niet per definitie, nee. Maar wel vaak.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Daar zitten ze in de winter als het park dicht is. Er is ook een azc op het vormalige vliegkamp Valkenburg (waar ook soldaat van oranje draait)
Valt wel mee. De mensen die ik ken die er wonen zijn heel normaal. Vind ik dan hè...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een jaar gewoond. Je ziet wel wat meer Jaguars enzo rijden maar ik vond de mensen aardig.
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn wel de gemeentelijke belastingen daar hoog. Misschien ook wel iets om naar te kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 25 april 2016 @ 19:36:

[...]





Die bepaalde levensstandaard brengt bepaald gedrag met zich mee. Niet per definitie, nee. Maar wel vaak.Ik ken veel mensen uit Wassenaar en dat zijn allemaal hele aardige mensen. Maar je moet twee categorieën scheiden: de parvenu's en de mensen die van oudsher standing hebben. Die hebben onderling ook vrijwel geen contact. De eerste groep zijn inderdaad patsers, die geen stijlgevoel van huis uit meegekregen hebben en er alleen maar op uit zijn hun nieuw verworven rijkdom tentoon te spreiden. De tweede groep bestaat gewoon uit beschaafde aardige mensen. En die willen ook echt niks te maken hebben met die patsers. Dus beide groepen kun je er aantreffen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Kate2000 schreef op 25 april 2016 @ 19:36:

[...]





Woon je in Heemstede?Ik heb er kort gewoond. Net als in Bloemendaal, vandaar de vergelijking.
Geen antwoord op je vraag maar het is een geweldige plaats voor je boodschappen. Wij rijden er geregeld 30 minuten voor om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evien schreef op 25 april 2016 @ 19:45:

Geen antwoord op je vraag maar het is een geweldige plaats voor je boodschappen. Wij rijden er geregeld 30 minuten voor om.Evengoed leuke info.
Alle reacties Link kopieren
wassenaar is prachtig, als ik het geld had zou ik er wonen,

echter alles wat voor mij betaalbaar is ligt pal aan de A44 ( of verlengde daarvan ) . En dat is dan een deel waar ik zeker niet zou willen wonen.
Het is daar heel leuk kennisen van ons wonen daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evien schreef op 25 april 2016 @ 19:45:

Geen antwoord op je vraag maar het is een geweldige plaats voor je boodschappen. Wij rijden er geregeld 30 minuten voor om.Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd waarom? Hebben ze een ander (luxer) assortiment in de supermarkten? Ander soort mentaliteit onder medeshoppers? Vriendelijker winkelpersoneel? Moet ik er voortaan ook heen?
quote:pejeka schreef op 25 april 2016 @ 19:29:

Waarom zijn mensen die een bepaalde levensstandaard en een bepaalde stijl in hun leven prettig vinden, per definitie "kak"? Over vooroordelen gesproken zeg!Het klopt wel. Het hoeft niet per defenitie kak te zijn maar zo wordt het wel genoemd. Zelfde met tokkie buurten zoals duindorp daar wonen ook een bepaalde soort mensen.
Niks mis met kak. Wassenaar is best leuk.
Wassenaar links van het Rijnlands Lyceum is degelijk, kak en duur.

Wassenaar rond het Adelbert College is doodnormaal. Er woont zelfs veel 'plat' volk.

Wassenaar is ok, maar ik zou voor Voorschoten kiezen.
quote:Airecolette1 schreef op 25 april 2016 @ 20:04:

[...]



Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd waarom? Hebben ze een ander (luxer) assortiment in de supermarkten? Ander soort mentaliteit onder medeshoppers? Vriendelijker winkelpersoneel? Moet ik er voortaan ook heen?



Het personeel is erg vriendelijk al gaat het mij daar niet eens om. Al vind ik het wel bijzonder als je daar ongeveer 1x in de 2 maanden komt dat ze je bij de slager gewoon bij naam kennen en belangstellend vragen hoe het met je gaat.



Ik vind het daar zo leuk boodschappen doen omdat in 1 straat alle winkels zitten die je nodig hebt. En allemaal echt goed met een uitgebreid assortiment.

De slagerij geeft heerlijk vlees en uitgebreid keuze uit traiteur maaltijden. Aan de overkant verkopen ze heerlijke zoete olijven. En verder is er een goede groentewinkel, viswinkel, bakker (die heeft heerlijke saucijzenbroodjes ) en een poelier.

In de supermarkt ben ik daar nog nooit geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven