Wat doen jullie op een vrije dag, parttime werken

08-10-2015 11:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi !



Ik werk gemiddeld tussen de 24 en 30 uur per werk, onregelmatig.

Het komt dus best vaak voor dat ik een dagje thuis zit, mijn vriend is dan aan het werk en we hebben geen kinderen.

Vaak ga ik dan het huishouden doen, recepten proberen en ben ik met de hond bezig.

Verder hang ik veel op dit forum, voor de tv (Netflix) en slaap ik uit.

Dat laatste wil ik veranderen, maar ik weet niet wat ik anders moet gaan doen.



's Avonds ben ik altijd wel druk, sporten, trainen met de hond, lid van buurtvereniging, feestjes e.d.

Wat doen jullie nog meer op een vrije dag als je alleen bent?

En met name als je best veel vrije tijd hebt.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een nieuwe hobby?

Ik zou bijvoorbeeld graag mijn instrument weer oppakken maar daar heb ik nu te weinig tijd voor.

Als ik elke week een dag vrij zou hebben, zou ik dat weer eens gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dat veranderen? Wat is er mis met uitslapen, tv kijken en op het forum hangen op een vrije dag?
Life is short. Eat dessert first.
Je verveelt je echt?

Dan zou ik nog een dag meer gaan werken,

Of vrijwilligerswerk?

Iets opknappen in huis,meubels ofzo?
quote:doornroosje9 schreef op 08 oktober 2015 @ 11:28:

Waarom wil je dat veranderen? Wat is er mis met uitslapen, tv kijken en op het forum hangen op een vrije dag?Dit.
Ik ga zo werken (12 uur beginnen vandaag). Heb vanochtend mijn haar geverfd, was gedraaid, gelummeld en geforumd .



Dinsdag had ik vrij, maar ik ben gelukkig in het bezit van een paar vriendinnen die ook parttime werken, dus dinsdag was een shop-en-lummeldagje bij ikea, blokker, intratuin en nog een paar winkels. Koffie leuten aan de keukentafel komt ook regelmatig voor. Verder inderdaad wel huishouden, hobby, en in de ochtend joggen bevalt mij beter dan ´s avonds mezelf nog naar de sportschool moeten slepen.
Ik werk 4/5de en die vrije dag is inderdaad om uitgebreid inkopen te doen (echt auto vol), de kapper, de bank, de post, huishouden, wat koken, etc. en bankhangen omdat dat de enige dag is dat ik er echt tijd voor heb. Niks mis mee toch om die vrije dag rustig aan te doen?
Ik wou dat ik nog zulke dagen kon maken... (onmogelijk met twee kleine kinderen!)



Maar dat gezegd hebbende, toen ik nog geen kinderen had heb ik verschillende vormen van vrijwilligerswerk gedaan die me dan op mijn vrije dag een halve dag ofzo kostten. Heb in een maatjesproject gezeten, Nederlandse les aan vluchtelingen gegeven en een tijdje op een kinderboerderij meegeholpen.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn scriptie wel komen schrijven . Wat lijkt me dat heerlijk, tijd over hebben.



Ik zou de dingen die je 's avonds graag doet overdag doen. Sporten, naar buiten gaan, de hond uitlaten, een hobby zoeken die je overdag kunt doen. Ga lezen, ga een taal leren, ga oude dametjes gezelschap houden in het plaatselijke bejaardenhuis, taarten bakken. Maar uitslapen is ook heel leuk natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben om de week 1 dag vrij. Ik heb altijd allerlei plannen en to-do-lijstjes maar meestal ben ik om 10 uur beneden, ontbijten, opnames kijken van afgelopen week en dan is net zo 12 uur. Dan besluit ik maar eens lekker uitgebreid te gaan douchen. Tussendoor gooi ik een was in de machine. Eenmaal beneden is het weer tijd voor lunch en om 3 uur denk ik: laat ik nog maar even boodschappen doen anders komt vriend alweer thuis en heb ik echt heel de dag niks gedaan.

In januari krijg ik ons eerste kind dus dan zullen m'n dagen thuis wel wat drukker worden.
Alle reacties Link kopieren
voordat ik kinderen had werkte ik 4 dagen. Die dag zorgde ik voor het huishouden, sliep ik uit en zwom ik s'morgens.



Nu heb ik 2 kinderen en komt er van alles wat daar staat niets meer terecht. Nu breng ik de oudste naar school, entertain ik de jongste en doe af en toe nog iets in het huishouden.

Sporten doe ik nu s'avonds.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist het idee dat ik nog steeds tijd te kort kom. Ik ga hardlopen of zwemmen, bij mijn vader op bezoek, spreek af om te winkelen of kletsen met vriendinnen. Ik ben bezig een instrument te leren bespelen. Ik hou van lezen maar daar kom ik maar weinig aan toe en tv/series/films kijken doe ik ook maar weinig. Ik werk maar 2 of 3 dagen in de week en heb ook tijden helemaal niet gewerkt. Altijd kom ik tijd te kort. Elke dag is voorbij voordat ik alles wat ik van plan was gedaan heb, en het huishouden gebeurd nog steeds met de franse slag tussendoor. Ik zou willen dat ik nog uitgebreider kon koken/bakken. Zelfgemaakt brood en pasta bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan waarom je iets anders wil.

Als je nuttig bezig wil zijn, is vrijwilligerswerk een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je het anders?



Als je nou niets anders zou dan dan forum en tv dan zou je een schop onder je kont misschien nodig hebben maar zo komt het niet over.
Before you assume, there is this thing called asking.
Er is zoveel te doen! Waarom ben je niet blij met je vrije dagen hoe het nu is?
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren vrij. Ik heb uitgeslapen tot 11 uur, een thuis work-out gedaan, m'n boek uitgelezen en series gekeken. Daarna gekookt en kwam er een vriendin eten.

Heerlijk toch. Morgen ben ik ook vrij en dan heb ik een lijstje met kleine to-do's, zoals mijn fietslicht maken en even naar de stad voor een kleine boodschap.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Snelle reacties, dank jullie..



Wat er mis mee is, ik krijg er geen voldoening van ik wil echt iets te doen hebben, iets nuttigs of iets wat ik leuk vind.



Ik heb me als vrijwilliger opgegeven bij een bejaardentehuis vorig jaar, maar krijg ze hebben alleen maar plek voor iemand die elke week op de zelfde dag kan.. En met mijn werk kan dat niet, verder woon ik in een rustig dorp in het noorden van het land en is er verder niet zo heel veel van zulke plekken hier in de buurt.

Op een kinderboerderij helpen lijkt me wel iets, ga eens kijken of hier wat in de buurt is.



Een dag extra werken zou ik graag willen, heb liefst werk ik fulltime heb ik ook al meerdere keren aangegeven maar dat zit er niet in.

Verder heb ik een leuke baan met prima loon dus iets anders zou ik ook niet willen.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ik bem ook vaak vrij doordeweeks. Ik vind het dan heerlijk om lekker uit te slapen, bankhangen, beetje internetten etc. Verveel me eigenlijk nooit. Of gewoon in m'n eentje een dagje shoppen, met niemand rekening hoeven houden, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Een to do list maken is ook een goed idee, dingen wat ik wil / moet doen en dan gewoon doen!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ook ik werk onregelmatig en op een vrije dag doordeweeks slaap ik eerst uit. Dat kan tot 10 uur zijn en soms zit ik om 8 uur al beneden. Als ik wakker ben ga ik er wel gelijk uit.

Dan doe ik meestal het huishouden. De ene keer wat uitgebreider dan de andere keer. Soms alleen stofzuigen en soms alles van boven naar benden, het is maar net hoe het huis er bij ligt. Ik werk was wasjes weg, haal de boodschappen. Zorg dat het eten om 18.00 op tafel staat. Soms ga ik het dorp in naar de markt of even wat winkelen. Afspreken met vriendinnen gebeurd ook wel eens. En als ik geen zin heb, dan gebeurd er helemaal niets want ik ben vrij en zit gerust heel de dag op de bank series te kijken.

Gisteren had ik late avond dienst, dus overdag de was al gedaan, alles gestofzuigd en gedweild, vandaag ben ik vrij en ga zo even naar de markt, wat boodschappen doen en verder lekker niets.
Alle reacties Link kopieren
De tuin doe ik dan. Boodschappen en de was meestal ook.

Of met vriendinnen op stap. Lezen, of in de bieb. tijdschriften lezen.
Ben je al eens bij een vrijwilligerscentrale bij jou in de buurt geweest TO? Daar hebben ze vacatures van allerhande organisaties in jouw omgeving. Lijkt mij dat er organisaties zat zijn die superblij zijn met iemand, ook als die persoon niet iedere week op dezelfde dag kan.



Anders is misschien een nieuwe hobby wat? een taal leren (via internet) of een bijzondere sport, weet ik het.



Ik word wel een beetje weemoedig naar de tijd van voordat wij kinderen hadden, hoe heerlijk relaxed ik dan mijn vrije dagen kon indelen...
Alle reacties Link kopieren
Ik werk fulltime maar ook onregelmatig en heb dus best veel vrije tijd soms (en soms helemaal niet). Op vrije dagen doordeweeks (heb ik vaak) ga ik meestal sporten, doe ik boodschappen en/of iets in het huishouden. Verder ga ik dan op m'n gemak internetten en lezen en ik winkel graag in m'n eentje. Soms spreek ik met vriendinnen af en ben ik een hele dag weg. Maar om nou te zeggen dat ik heel nuttig bezig ben, nahh. Voel me soms ook een lambal hoor maar mijn baan is druk genoeg denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips en ideeën!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Als je je verveelt kun je net zo goed weer fulltime gaan werken.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven