Wat doen jullie voor extra voor je huisdier met hitte?

29-06-2015 17:16 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik vraag me af wat ik kan doen voor mijn kat met de aankomende hitte. Uiteraard staat er altijd vers schoon water en zojuist probeerde ik met een vochtig washandje over hem heen te gaan maar dat vond hij niet zo prettig.



Hebben jullie nog ideeën? Wat doen jullie voor je huisdier met de aankomende hitte?
Alle reacties Link kopieren
Het is 23 graden! Das echt nog niet zo warm voor een kat. Gewoon lekker laten slapen in de schaduw.

In India hebben ze ook katten. Daar is het pas warm...
Heel veel extra's kan je naar mijn idee niet doen voor een kat.

Genoeg water inderdaad, zorgen dat dat vers en koud is indien mogelijk.

Hij is dit soort dagen zelf al behoorlijk sloom en lui en zoekt koele plekjes op om te slapen. Dat slapen doet hij op dit soort dagen het liefst de hele dag!



Verder vindt hij het erg leuk om met het water uit de tuinslang te spelen dus dat doen we iedere dag wel even wanneer ik de planten in de tuin sproei.

Ik zorg er wel altijd voor dat ik hem extra goed borstel, scheelt toch weer wat haren en warmte voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon water in de gaten houden. Verder is mijn huis niet zo warm (staat grotendeels in de schaduw) en zal het dus allemaal hartstikke meevallen. Mijn vorige huis werd gewoon 37 graden en dat heeft ze ook overleefd, dus dit zeker.



Ik heb weleens meegemaakt dat ik gek van de warmte in mijn nakie op bed ben gaan liggen en poes kwam gezellig knus en warm in mijn oksel rollen. Ze houdt van warmte, denk ik.
Binnen houden, in ieder geval. Het kan zijn dat een kat lekker in het zonnetje gaat liggen en met deze temperaturen kan het gebeuren dat ze dan dood gaan. Thuis kan je dat in de gaten houden.



Je kan tegenwoordig een mat kopen die verkoeld.
ijsklontjes op een bord vinden ze hier geweldig, lekker verkoelend en ook nog leuk om mee te spelen.

Ik zet meestal ook een ventilator aan in de woonkamer en daar gaan ze voorliggen als ze het warm hebben, ze kunnen hem wel makkelijk ontwijken.

Ze zijn hier ook gek op de kraan maar de meeste katten worden daar niet zo blij van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn konijntje krijgt een natte handdoek over de ren naast zijn hok heen zodat hij daar lekker koel in de schaduw kan zitten. De katten zitten met dit weer liever buiten dan binnen, liggen graag in de tuin in de schaduw op de koude tegels. Daarnaast hebben ze altijd beschikking tot vers water. Als ze echt sloom worden van de hitte probeer ik ze af te koelen met wat koud water op de voetkussentjes.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 29 juni 2015 @ 17:21:

Het is 23 graden! Das echt nog niet zo warm voor een kat. Gewoon lekker laten slapen in de schaduw.

In India hebben ze ook katten. Daar is het pas warm...Hier was het vandaag toch echt al 28 graden en komende week wordt het warmer volgens de voorspelling. Maar wellicht maak ik me ook al weer te druk
Alle reacties Link kopieren
Katten kunnen beter tegen de warmte dan honden. Mijn hond heeft een koelband, water zet ik niet alleen naast haar eten in de keuken maar ook in de badkamer, slaapkamer en op het balkon, ze zoekt zelf de koelste plek. Als het héél warm is pak ik een washand met koud water om haar pootjes af te koelen. Vindt ze lekker. Er zijn ook koelmatten maar ze heeft een hekel aan matjes, kussens en kleedjes. Morgen gaat de airco aan, die staat nog in de kelder.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kater vind zn eigen weg wel, alles wat wij bedenken vind ie toch niks. Dus hij ligt lekker onder de coniferenhaag op de wind met dit weer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn konijnen gaan naar binnen, daar is het een stuk koeler.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Bij de action hadden ze laatst koelmatten en je kunt ook koelbandjes voor om de hals kopen bij de dierenwinkel. Verder inderdaad zorgen voor voldoende water en schaduw. Onze hond duikt zelf ook geregeld in de vijver op warme dagen, alleen nu is ie heel ziek, en doet hij niks.
De katten hier houden zich overdag nog rustiger dan normaal en zoeken zelf de schaduw op. De hond laat ik zelf met rust met dit weer, dus niet fietsen of wandelen (loopt heel de dag buiten dus is niet zielig verder). De hond kan ook naar binnen als ze wil en zowel de hond als de katten liggen met dit weer vaker in de stal, daar is het koeler.



Ik denk dat zolang je dieren in goede gezondheid verkeren er echt niks kan gebeuren als het wat warmer is. Zoals al geschreven is, n India hebben ze ook dieren.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
onze knagers krijgen elke paar uur vers water, staan in het koelste hoekje van de kamer en als het warmer is dan 26 graden in de woonkamer (ze voelen zich tot en met 25 graden prima, heb ik gemerkt, rustig liggen, met koele voetjes en oortjes) dan leg ik een coolpack in het hok, met een theedoek eromheen. En daar gaan ze dan tegenaan liggen knuffelen
De hond gaat uit zichzelf in de badkamer liggen.
Alle reacties Link kopieren
Cavias gaan de bbadkamer in overdag. Handdoek op de grond en rennen maar. Snachts buiten op het gras in de megagroot ren. Katten gewoon binnen.
Onze hondjes dompelen we onder met wandelen, want het zijn niet van die zwemmers. En ik heb ook een koelmat, daar gaan ze soms op liggen. Eentje zoekt zelf wel een kouder plekje op, maar de andere ligt alleen constant zo dicht mogelijk bij ons dus die verleggen we dan af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Konijn hier krijgt een apart spa flesje met half bevroren water. Hij gaat daar tegenaan liggen als hij af wil koelen, en dat vindt hij wel best.
Nat washandje voor een kat?



Mensenkinderen, als je over al die maatregelen leest is de apocalyps zowat gaande. Ik doe niks extra's, ja, ik zet de kraan eens een keer vaker open zodat ze drinkt. Verder kan ze prima zelf regelen of ze binnen of buiten en in de zon of in de schaduw wil liggen lijkt me. Binnenhouden doe ik ook niet, ze kan naar binnen als ze dat wil.
Ik heb net met het waterpistool de katten nat gespoten, eentje bleef gewoon liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:malibu82 schreef op 29 juni 2015 @ 17:26:

Mijn konijnen gaan naar binnen, daar is het een stuk koeler.



Dit doe ik ook. En ik laat ze zwemmen in koel water vinden ze heerlijk.

mijn hond blijft op de dag binnen en 's avonds na het werk ga ik met hem naar het strand.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Natte handdoek over de kooien, het drinkwater vaker verversen en verder probeer ik het zo koel mogelijk binnen te houden door de gordijnen dicht te houden. Ventilator gaat hier ook aan, natuurlijk niet direct op de dieren gericht
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Maar voor katten is 25-28 graden ofzo toch echt niet zo warm? Die van ons ligt óp de verwarming in de winter, die wordt gloeiend heet. Ze voelt nu koeler dan in de winter, eigenlijk...
Ik heb bij de action een koeldeken gekocht. Zo een die je nat maakt en uitwringt. Voor de rest eigenlijk niets. Ze kunnen via de luik naar binnen en buiten en zoeken vaak ook de zon op. Er is altijd eten en drinken en ze vermaken zich wel.
quote:Sidroht schreef op 29 juni 2015 @ 17:43:

Nat washandje voor een kat?



Mensenkinderen, als je over al die maatregelen leest is de apocalyps zowat gaande. Ik doe niks extra's, ja, ik zet de kraan eens een keer vaker open zodat ze drinkt. Verder kan ze prima zelf regelen of ze binnen of buiten en in de zon of in de schaduw wil liggen lijkt me. Binnenhouden doe ik ook niet, ze kan naar binnen als ze dat wil.



Precies dit.

Ik vond twee van onze katten net in het dekbed van zoon, warmste kamer van het huis, lagen ze lekker te maffen. Zij kunnen nog beter tegen warmte dan wij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven