Wat doen jullie voor extra voor je huisdier met hitte?

29-06-2015 17:16 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Ik vraag me af wat ik kan doen voor mijn kat met de aankomende hitte. Uiteraard staat er altijd vers schoon water en zojuist probeerde ik met een vochtig washandje over hem heen te gaan maar dat vond hij niet zo prettig.



Hebben jullie nog ideeën? Wat doen jullie voor je huisdier met de aankomende hitte?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn katten wat blikvoer (krijgen ze gewoonlijk alleen in de avond, een vorkje vol,dus niet veel) gemengd met water. Het wordt een soepje, en daar zijn ze gek op.

Verder regelmatig kattenmelk geven, alleen die ene van mij houdt er niet van als het koud is, en aangebroken kattenmelk buiten de koelkast bewaren is geen goed plan. Daarom krijgt ze een cupje koffiemelk, dat is op kamertemperatuur en slobbert ze zo uit het cupje, heel grappig.

Verder regelen ze zelf waar ze liggen. Poes buiten, kater binnen, liefst op schoot maar dat word me te gek. Dan maar strak tegen me aan..gek beest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat red zich wel...die ligt op de meest gekke plekken onder plantjes in de tuin. Loop je de tuin door, wordt je begroet door een mauwende vlinderstruik



Ook staat er altijd water klaar in zo een drinkfontijn voor dieren (stromend water).



Lekker weer de hogere temperaturen!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik heb ook een miauwende vlinderstruik.

Verder ligt ze op de tegels binnen of in de wasbak in de badkamer als ze het heet heeft.
Alle reacties Link kopieren
Een koud roseetje







Nee geintje, de katten zoeken nog steeds de zon op binnen, Bo altijd onder een dekentje of dekbed, Floyd in de zon op een kussen en Kane zo dicht mogelijk tegen iemand aan.







Alleen voor in de auto heb ik een mega grote koelelement gekocht als het warm is en ze dan vervoerd moeten worden. Dan zorg ik ook dat de zon niet op de kooi staat, koel element en koude handdoek over de kooi.

En eerst vraag ik overal rond of er iemand met airco mij kan wegbrengen. Zoniet zet ik de auto een paar straten verder in de schaduw om de warmte zoveel mogelijk te beperken.



In de slaapkamer heb ik een ventilator maar dat vinden ze maar koud dus ik lig in de warmte omdat ik alleen slapen ook zo ongezellig vind.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 29 juni 2015 @ 17:49:

[...]





Precies dit.

Ik vond twee van onze katten net in het dekbed van zoon, warmste kamer van het huis, lagen ze lekker te maffen. Zij kunnen nog beter tegen warmte dan wij.Ja misschien ben ik overbezorgd, maar ik zorg nou eenmaal graag goed voor mijn kat. Ik wil niet zeggen dat jij/jullie dat niet doen, vandaar ook mijn vraag. Overbezorgd is ook niet goed namelijk en daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat allemaal doen.
quote:anoniempje19877 schreef op 29 juni 2015 @ 18:06:

[...]





Ja misschien ben ik overbezorgd, maar ik zorg nou eenmaal graag goed voor mijn kat. Ik wil niet zeggen dat jij/jullie dat niet doen, vandaar ook mijn vraag. Overbezorgd is ook niet goed namelijk en daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat allemaal doen.Volgens mij heb je je kat nog niet zo lang. Toen ik de kat had was ik ook overbezorgd. Hij heeft een eigen wil dus als je erop in speelt dan denk je volgend jaar, wat was ik een aansteller zeg.
Hopen dat die zich niet zo aanstelt als alle mensen die doen alsof de apocalyps in aantocht is...
Alle reacties Link kopieren
Als het echt warm is ga ik op andere tijden lopen met de honden; dus vroeg 's ochtends en wat later 's avonds, in plaats van overdag. Zwemmen doen ze sowieso wel regelmatig, misschien wat vaker als het warm is. Binnen heb ik soms een ventilator aan staan, daar gaat de ene graag in liggen. En als het echt lang heet blijft gaat de tondeuse er overheen voor een lekker kort kapsel.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat ziet me aankomen met mijn natte washandje
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 29 juni 2015 @ 18:33:

Mijn kat ziet me aankomen met mijn natte washandje Deden ze dat maar bij mij, ik zit in de hitte door hun waar ik niet tegen kan
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Cavia's krijgen icepods in het verblijf. De een staat er steeds met de pootjes erop of alleen met het kopje en de ander is meer bad ass, die ligt er languit op.



Zijn wel speciale icepods voor huisdieren. Geen giftige stoffen of iets dergelijks mochten ze er wel aan gaan knagen.



Oh en ze hebben hier een zomercoupe gekregen. Zijn beide langharige cavia's met een hele dikke vacht. Het ziet er niet uit, maar dat groeit vanzelf weer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:theedoekje schreef op 29 juni 2015 @ 18:16:

[...]





Volgens mij heb je je kat nog niet zo lang. Toen ik de kat had was ik ook overbezorgd. Hij heeft een eigen wil dus als je erop in speelt dan denk je volgend jaar, wat was ik een aansteller zeg.Klopt, ik heb hem nu een jaar. De vorige poes moest ik op 3 jarige leeftijd laten inslapen na een hele vervelende emotionele week. Ik zag dat het niet goed ging met poes en wilde naar de dierenarts, iedereen in mn omgeving zei dat ik me aanstelde. Uiteindelijk na een dag toch mijn zin doorgezet en poes bleek na een week en heel veel onderzoeken ongeneeslijk ziek. Heb dr toen moeten laten inslapen. Ik ben daarna zo ontzettend verdrietig geweest, vandaar dat ik overbezorgd ben denk ik
quote:anoniempje19877 schreef op 29 juni 2015 @ 19:04:

[...]





Klopt, ik heb hem nu een jaar. De vorige poes moest ik op 3 jarige leeftijd laten inslapen na een hele vervelende emotionele week. Ik zag dat het niet goed ging met poes en wilde naar de dierenarts, iedereen in mn omgeving zei dat ik me aanstelde. Uiteindelijk na een dag toch mijn zin doorgezet en poes bleek na een week en heel veel onderzoeken ongeneeslijk ziek. Heb dr toen moeten laten inslapen. Ik ben daarna zo ontzettend verdrietig geweest, vandaar dat ik overbezorgd ben denk ikJe nieuwe kat "voedt" je vanzelf op Je instinkt gaat je echt niet in de steek laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ratjes die zich opzich prima redden, ze liggen nu meer in het 'open' alleen te slapen dan op een hoopje in een huisje.



Als het echt heel heel is, laat ik ze naar doperwtjes vissen in een pan of lasagne schaal met bevroren erwtjes, soms wat ijsklontjes er in.



http://youtu.be/ajDejravVIE

Dit filmpje is van vorig jaar zomer
Internagelaktisch
Ik zit nog even te twijfelen voor zonnebrand voor oudste kat . Maar man zegt dat kat toch of binnen zit of in de schaduw ligt. Alleen mensen bakken in de zon. Valt ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Mijn goudvissen krijgen met deze temperaturen een extra ijsblokje in de kom.
Leuk Maaique.
quote:Maaique schreef op 29 juni 2015 @ 19:31:

Ik heb ratjes die zich opzich prima redden, ze liggen nu meer in het 'open' alleen te slapen dan op een hoopje in een huisje.



Als het echt heel heel is, laat ik ze naar doperwtjes vissen in een pan of lasagne schaal met bevroren erwtjes, soms wat ijsklontjes er in.



http://youtu.be/ajDejravVIE

Dit filmpje is van vorig jaar zomer Wat schattig...
Toen we nog chinchilla's hadden kreeg het mannetje altijd een koud schijfje komkommer.....



Daar ging 'ie dan met z'n ballen opzitten.
Beestjes kunnen zichzelf over het algemeen wel redden hoor. Zeker katten, die zoeken gewoon het beste plekje in huis op.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniempje19877 schreef op 29 juni 2015 @ 19:04:

[...]





Klopt, ik heb hem nu een jaar. De vorige poes moest ik op 3 jarige leeftijd laten inslapen na een hele vervelende emotionele week. Ik zag dat het niet goed ging met poes en wilde naar de dierenarts, iedereen in mn omgeving zei dat ik me aanstelde. Uiteindelijk na een dag toch mijn zin doorgezet en poes bleek na een week en heel veel onderzoeken ongeneeslijk ziek. Heb dr toen moeten laten inslapen. Ik ben daarna zo ontzettend verdrietig geweest, vandaar dat ik overbezorgd ben denk ik



Luister, het geeft niet dat je het vraagt, liever een keer teveel gevraagd dan achteraf spijt. En we hebben allemaal eens aan het begin gestaan dus toch niet erg om ervaringen te delen?



Wat zielig van je vorige kat. Ik weet niet wat er was en dat doet er ook niet toe, je bent direct naar de DA geweest en meer kan je op dat moment ook niet doen.



Wel goed dat je toch durft te vragen wat je nu kan doen. Schaam je er niet voor en dieren zijn ook weer allemaal anders dus er is geen 1 goed antwoord, vergeet dat niet.



Veel plezier met je nieuwe kat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 19:35:

Leuk Maaique.



Ja schattig he!

Baloo is de enige badass die z'n hoofd helemaal onder doet, de rest doet alleen aan grijp handjes haha
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 29 juni 2015 @ 19:35:

[...]





Wat schattig...Dank je! Het zijn zulke leuke dieren met een verkeerd imago helaas
Internagelaktisch
Als het echt warm is (en dus niet vandaag): Kat ziet mij al aan komen zetten met koud water, hoewel een laserpointer in de douche nog interessant is voor haar . Pup ligt voor de ventilator en ik heb zo'n koelbandana om rond haar nek te knopen als het erg is. In de bench en in de kaviakooi doe ik dan ook een fles met bevroren water in een handdoek zodat ze verkoeling hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kat regelt het zelf wel, soms een ijsklontje in haar water dat vind ze wel leuk om mee te spelen.



Verder niet te druk spelen zodat ze niet 'over verhit' raakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven