Wat geef jij je hond te eten?

27-04-2015 20:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze hond is een prullenbak. Eet alles!

Van aardappels tot aan gehaktbal. Fruit en groente gaat er ook in. Brinta is hij gek op en krijgt hij dan ook als onbijt met de korsten van ons brood.

Zoontje wil appels alleen geschild eten, dus hup de schil gaat naar de hond.



Hij krijgt brokken en daarnaast eet hij vaak met de pot mee.



Toen ik bij vriend kwam was Tank, zo heet hij, er al en vriend die had al de gewoonte om van de pot te laten mee eten zolang het niet te vet/te zout/te zoet etc. is. Tank krijgt dus vrijwel alles als het maar gezond is.



We krijgen na de mei vakantie een puppy. En vroeg mij eigenlijk af wat is normaal eten voor een hond? Wat geven jullie de hond en dan wat geven jullie voornamelijk naast de brokken.



Even ter informatie;

Tank is Deense dog en de puppy is ook een Deense dog.
Navragen wat de fokker adviseert , onze honden krijgen KVV ofwel komplot vers voer .
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond krijgt gewoon brokken en van dat andere hondenspul, dat gelei troep. Verder krijgt ze soms restjes als ik m'n bord niet leeg eet
.
Hier een pup van 16 weken. Ze krijgt farmfood versvoer pens/rund compleet. En 1x daags de geperste brokken van farmfood.

Bij de fokker kreeg ze proplan brokjes.mik merkte dat ze hier erg veel van ging drinken. Bij farmfood krijg je telefonisch een goed voedingsadvies.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen er nog geen (honden)brokken waren at de hond gewoon met de pot mee, maar dat waren dan vaak gewoon gekookte aardappels met groente en geen Babi Pangang :-) Dus dat kan prima.



Maar ik denk dat je wel gewoon moet kiezen en consequent zijn in wat hij precies krijgt en wanneer. Dus bijvoorbeeld brokjes in de keuken, en niet ''mensen-eten' bij de eettafel.. Anders gaat hij schooien en dat wil je vast niet.



Onze hond kreeg altijd gewoon brokjes, soms gingen daar dan in zijn bakje nog een gekookte aardappel door of boontjes en rijst als afwisseling :-) Vond ie heerlijk !
Ons ukkie krijgt brokjes, zachtvoer en lekkers variërend van pensstokjes tot kleine beetjes van wat wij eten. Zo krijgt ze in ieder geval alle voedingsstoffen die ze nodig heeft en wij eten zelf ook niet alleen maar gezond. Ze lust trouwens opvallend weinig groente en fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf : barf bones and raw food

Dat ging van: stukken vis / diepvrieskippetje inclusief bot / niet dragende botten/ rundvlees en hun favoriet : verse stukken PENS

Daarnaast was er nog een groentenmix waarin soms een eitje werd geklutst.



Toen ik deze voedingswijze toepaste ben ik nooit meer naar de dierenarts hoeven gaan vanwege: tandsteen/oorontsteking etc
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Voor een pup zou ik voorlopig even doorgaan met het voer dat de fokker geeft. Laat hem eerst maar even wennen aan zijn nieuwe thuis.



Mijn hond krijgt vers vlees en geen brokken. Daarnaast krijgt hij inderdaad de restjes: stukjes kip die ik afsnijd, korstjes brood, gekookte rijst, gekookte groente (vooral broccoli), maar ook meloen, banaan, appel (alleen in stukjes ) e.d.



Misschien ben ik een zeikerd, maar let je goed op dat niet alles wat gezond is voor ons, gezond is voor een hond? Druiven zijn bijvoorbeeld niet zo goed.
Die van ons krijgt alleen maat brokken, prins senior. Weleens zo'n diepvriesmaaltijd gegeven, maar raakte diverse keren aan de diarree dus daar maar mee gestopt.
Hier krijgt de hond:

Begint de ochtend met een dental stick

ochtend en middag een snee brood al dan niet met beleg (hij is gek op pindakaas).

Bij het avondeten krijgt hij vaak ook wat (klein stukje vlees, vis of als er nog wat over is zoals nasi).

Zijn bak met brokken wordt 1 of 2x gevuld, hangt er vanaf hoe snel hij het op eet. En om de dag zit daar een zakje vlees bij in de avond.

En tussendoor nog een kluifje, stukje kaas of iets dergelijks als je zelf aan het snacken bent.
quote:Plienn schreef op 27 april 2015 @ 20:34:

Vroeger toen er nog geen (honden)brokken waren at de hond gewoon met de pot mee, maar dat waren dan vaak gewoon gekookte aardappels met groente en geen Babi Pangang :-) Dus dat kan prima.



Maar ik denk dat je wel gewoon moet kiezen en consequent zijn in wat hij precies krijgt en wanneer. Dus bijvoorbeeld brokjes in de keuken, en niet ''mensen-eten' bij de eettafel.. Anders gaat hij schooien en dat wil je vast niet.



Onze hond kreeg altijd gewoon brokjes, soms gingen daar dan in zijn bakje nog een gekookte aardappel door of boontjes en rijst als afwisseling :-) Vond ie heerlijk !



Haha ik denk dat chinese honden vroeger als kliekje babi pangang kregen dus geen gekke dingen als aardappelen, groente, vlees. Ging ook prima

Rare gedachtengang net als dat je zegt ach die arme chinese kinderen die moeten elke dag bami eten Ipv gewoon hutspot enzo
KVV



Overigens wat echte meuk is, zijn Dentastix.
Alle reacties Link kopieren
Hier echt niet met de pot mee. Tegenwoordig is het al snel te zout, te vet en te ongezond. Wat ik al eerder las, vroeger ging dat prima. Nou is het voor de gezondheid van de hond niet aan te raden. Ook uitkijken met alle voedingsmiddelen die (zwaar) giftig kunnen zijn. Zoals krenten, chocola en teveel zout.

Hier alleen brokken op het menu. En dan elke dag 1 dentastick.

En dan sporadisch een bot om aan te knagen, kleine snoepjes als beloning en ander knabbelspul als we toch bij een dierenwinkel in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 27 april 2015 @ 21:19:

[...]





Haha ik denk dat chinese honden vroeger als kliekje babi pangang kregen dus geen gekke dingen als aardappelen, groente, vlees. Ging ook prima

Rare gedachtengang net als dat je zegt ach die arme chinese kinderen die moeten elke dag bami eten Ipv gewoon hutspot enzoDit is helemaal geen rare gedachtegang. Ik geef een voorbeeld van scherp en zout eten wat vroeger nog niet in Nederland bestond, dus dat een gekookte aardappel geen kwaad kan, maar zout en scherp eten voor een hond zeker wel. Een hond met een kind/mens vergelijken vind ik eerder vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Kivo compleet.

af en toe n stuk gedroogde pens, of n gekookt eitje, of wat gekookte groente (zonder zout)

Geen mensen eten voor de hond, hij gaat er ook meteen van aan de race als ie brood voor de vogeltjes van de grond eet in n onbewaakt ogenblik.
life's a beach and then you die
Hier ook KVV



En af en toe een stukje appel, is ze gék op
Alle reacties Link kopieren
Kluif is n stuk hertengewei. Doet ie maanden mee.
life's a beach and then you die
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog honden had kregen ze huismerk brokjes van de supermarkt, heette Perfekt geloof ik, en een kuipje blikvoer.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rose-87 schreef op 27 april 2015 @ 21:29:

Hier echt niet met de pot mee. Tegenwoordig is het al snel te zout, te vet en te ongezond. Wat ik al eerder las, vroeger ging dat prima. Nou is het voor de gezondheid van de hond niet aan te raden. Ook uitkijken met alle voedingsmiddelen die (zwaar) giftig kunnen zijn. Zoals krenten, chocola en teveel zout.

Hier alleen brokken op het menu. En dan elke dag 1 dentastick.

En dan sporadisch een bot om aan te knagen, kleine snoepjes als beloning en ander knabbelspul als we toch bij een dierenwinkel in de buurt zijn.



Dat chocolade giftig is kunnen wij uit eigen ervaring vertellen.



Hij vond het nodig om S'nacht de koelkast te plunderen inclusief paashaas die er stond. -hadden we een week eerder gekocht 3 stuks voor een ¤1.- wij nog geroepen goh wat goedkoop. Nou werden dus de duurste paashazen ooit.-



Vriend was opstap, ik lag in bed en hoorde de hond raar piepen dus ging toch maar kijken. Buurvrouw uit bed gebeld met de vraag of ze bij de kinderen wou blijven en ik met spoed naar de dierenarts,die overigens zijn pya nog aan had. Vriend geloofd het nog steeds niet dat ik 82 kg hond de trap af gedragen heb. Had toen maar 1 gedachte ; wij gaan naar een dierenarts en jij gaat niet dood!



Aardappels doe ik geen zout op voor/tijdens het koken. Wij eten zoiezo niet veel zout en veel zoet want dochter heeft diabetes en vriend heeft een lekke hartlek gehad. Over het algemeen eten wij redelijk gezond.



Dentasticks en dat soort rommel krijgt hij niet want het past helemaal in 1 hap in zijn hond en ben dan wel eens bang dat hij er in stikt en vriend vind het rommel.



Meloen en appel is hier grote favoriet. Wortel en komkommer mag hij ook graag op knagen.



We hebben een papegaai die ook gek op fruit is. En soms op een onbewaakt momet dan verdwijnt er wel eens wat uit de fruitmand. Hebben dus ook regelmatig hier het mysterie van wie heeft het fruit op gegeten.



En het is zuur als je weet dat er nòg 1 lekkere pinklady appel is je gaat even naar de wc, and it's gone!
Alle reacties Link kopieren
Onze hond krijgt 3x daags een afgepaste hoeveelheid brokken (lam en rijst). Verder af en toe een kauwstaafje of een hondensnoepje.

Bedelen kan die als de beste dus tussendoor vangt hij een stukje banaan, vlees, plakje worst en in het weekend een paar chips.

Brood vindt hij ook lekker, vorig jaar stond iemand eendjes te voeren bij een vijver en toen is hij een stukje brood achterna gesprongen.
Enjoy the little things in life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven