Wat heb jij aan kasten in de woonkamer staan?

06-07-2015 15:29 54 berichten
Wij zijn al tijden op zoek naar een ruime kast voor in de woonkamer en dit blijkt moeilijk. Het liefst een kast met multifunctionele mogelijkheden. Deels boekenkast (voor mij), deels voor decoratie (voor mijn vrouw), deels als opbergkast (praktisch en rommel niet in zicht) en deels als speelgoedopbergkast. Eventueel zou het ook een gecombineerde kast kunnen zijn met tv/audio-opbergplek, in dat geval vervalt de speelgoedopbergplek en krijg zoon een eigen hoekje.



Op dit moment hebben we een soort dressoir als tv-meubel met schuifdeuren. Erop de tv en telefoon, erin de dvd-speler en alle dvd's en cd's en snoep.

Achter de bank tegen de muur ook een laag dressoir met dingen als schalen, champagneglazen en theelichthouders.



Dan nog een expeditkastje verticaal neergezet, met 8 vakken, waarvan er zes zijn voor spullen en speelgoed van zoon en de bovenste twee met spullen van ons.



Het is allemaal niet ideaal en kan beter maar veel kasten vind ik of te klein of te groot, of in het geheel niet mooi of praktisch.

In mijn vorige woning had ik vier boekenkasten. Nu liggen de boeken inmiddels twee jaar in dozen op zolder. Deel heb ik ook verkocht.



Ben jij tevreden over wat je aan kasten/dressoirs/opbergruimte hebt in je woonkamer?
Nee.



Maar wat ik wil komt zelden voorbij op MP, dus ik wacht rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker ben ik tevreden! Ik heb een zwarte expedit (de grootste) als boekenkast en ook voor decoratie. Bovenop staat een zelfgemaakt schilderij. Verder een donker bonde dressoir voor glazen en om andere dingen in op te bergen. Bovenop het dressoir een living colors en een foto van mijn overleden opa en een onlangs overleden kennis met kaarsje erbij.



Verder twee zwarte smalle Benno-kasten naast elkaar voor dvd's en een zwart Lack tv-meubel. In de keuken twee open zwarte Lack voorraadkasten. En een zwart Hemnes-ladenkastje voor keukenspullen en keukentextiel.
Alle reacties Link kopieren
Boekenkasten. 2 wanden vol met zoiets:







Verder geen kasten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een expedit met 4 vakken, daar zit speelgoed van de kinderen in.



En verder een 3-dubbele Besta met opzetstukken bovenop. De bovenste helft is voor boeken. Een kwart bestaat uit lades, vol met dvd's, knutselspullen en andere zooi die je uit het zicht wilt hebben. En het onderste kwart bestaat uit spelletjes en nog meer boeken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kasten in mijn woonkamer hahhaaha, heerlijk.



Bij de eettafel heb ik een kleine glazen kast voor het servies, niets meer.



Moet wel zeggen dat ik geen kinderen heb maar die had ik anders met speelgoed achter het behang geplakt
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Geen. Boeken staan in de kastenkamer. Vind het zo ouderwets om een woonkamer vol met boekenkasten te hebben. Echt zo: kijk mij eens intellectueel zijn! Terwijl, als je ze uit hebt, wat moet je er dan nog mee, ze staan alleen maar stof te vangen.

Speelgoed staat op de kinderkamer. Decoratie hangt aan de muur.

Installatie zijn boxen die draadloos aan de computer hangen, net als de tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 06 juli 2015 @ 15:41:

Geen. Boeken staan in de kastenkamer. Vind het zo ouderwets om een woonkamer vol met boekenkasten te hebben. Echt zo: kijk mij eens intellectueel zijn! Die insteek heb ik helemaal niet Vind het gewoon gezellig staan en de kast is ook netjes ingericht. Bovendien ben ik iemand die ook graag boeken herleest.
Wij hebben iets wat qua afmeting/indeling vergelijkbaar is met onderstaande kast. In het open middenstuk staan boeken, achter de glazen deurtjes wat decoratie en glazen. Onder in de kast in de lades vooral zooi haha en achter de dichte deurtjes spellen e.d..

Vinden het een ideale kast!



Alle reacties Link kopieren
En om intellectueel over te komen hoef ik het sowieso niet te doen, heb namelijk ook mijn 'bimbo-boeken' in de boekenkast staan
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 06 juli 2015 @ 15:41:

Geen. Boeken staan in de kastenkamer. Vind het zo ouderwets om een woonkamer vol met boekenkasten te hebben. Echt zo: kijk mij eens intellectueel zijn! Terwijl, als je ze uit hebt, wat moet je er dan nog mee, ze staan alleen maar stof te vangen.





Wat een onzin. Waarom zou je een bank in de woonkamer hebben: Kijk mij eens lui zijn? Of een TV in de woonkamer: kijk mij eens apatisch zijn?



Boeken heb ik om te lezen en te herlezen. Of om uit te lenen. Of weg te geven. Of ooit nog eens te lezen. Of gewoon omdat ze mooi staan. Of omdat er goede herinneringen aan zitten.



En verder is de 'woonkamer' er alleen voor boeken en muziek. Geen TV, en verder leven we vooral rond de keukentafel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wij hebben een boekenkast en een grote bar met vitrinekasten en gewone kasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de woonkamer vier boekenkasten tot aan het plafond, het dressoir van mijn grootmoeder, een kastje onder de TV en een kastje waarin de DVD speler en zo staan maar hier slingert niet dagelijks speelgoed dat moet worden opgeruimd.
verba volant, scripta manent.
quote:ri88 schreef op 06 juli 2015 @ 15:43:

Wij hebben iets wat qua afmeting/indeling vergelijkbaar is met onderstaande kast. In het open middenstuk staan boeken, achter de glazen deurtjes wat decoratie en glazen. Onder in de kast in de lades vooral zooi haha en achter de dichte deurtjes spellen e.d..

Vinden het een ideale kast!



[img]http://www.livinit.nl/images/Vitrinekas ... 0eiken.jpg[/img]





Hier ook zo'n soort kast maar dan in diep rood/bruin hout. Qua indeling is het een heel handige kast ja.

Je moet er er wel van houden, zo'n groot ding in je kamer.

En we hebben een grote boekenkast aan een andere wand dus het is niet teveel kast, zeg maar.
quote:jo12345 schreef op 06 juli 2015 @ 15:41:

Geen. Boeken staan in de kastenkamer. Vind het zo ouderwets om een woonkamer vol met boekenkasten te hebben. Echt zo: kijk mij eens intellectueel zijn! Terwijl, als je ze uit hebt, wat moet je er dan nog mee, ze staan alleen maar stof te vangen.

Speelgoed staat op de kinderkamer. Decoratie hangt aan de muur.

Installatie zijn boxen die draadloos aan de computer hangen, net als de tv.



Wat een zure opmerking.

In mijn woonkamer staat een boekenkast met op de onderste plank kinderboeken, dit in de hoop dat mijn dochter ook graag zou gaan lezen ( helaas mislukt ). Een boekenkast in de kamer staat juist gezellig. Echt zo: kijk mij eens zich niet druk maken over stof en liever ontspannen een boek lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een kleine boekenkast, een dressoir en mijn tv meubel heeft ook nog twee kastruimten
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen een kast voor de televisie, wonen in een vrij klein huis en met een grote eettafel met vrij grote stoelen en een grote bank met vrij grote salontafel staat het redelijk vol, als we daar dan ook nog een kast bij zouden nemen, word het proppen. De meeste spullen hebben we in een kast boven en wat spullen in de kelder. Maar wij hebben hier dan ook geen boeken in huis.



Is het geen optie om iets op maat te laten maken, waarvan jij en je vrouw allebei blij van worden?

Kun je zelf de maten doorgeven en krijgen jullie precies wat jullie allebei hebben willen.
Alle reacties Link kopieren
De enige kastruimte die wij (ik en vriend) in de woonkamer hebben zijn het dressoir en het tv-meubel, precies genoeg voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kasten staan niet ze zweven
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Boekenkasten, 8 stuks staan in een aparte kamer. In de woonkamer een toogkast, buffetkast, tv kast, theekastje (erfstuk) en een dubbel bureau
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een onderkast van een oude toiletkast, die we gebruikt hebben als commode.

Een soort meidenkast die omgebouwd is tot caviaverblijf met 5 verdiepingen.

Een oud theekastje.

Deze kasten zijn alle drie door mij opnieuw geschilderd



Om de deur hebben we boekenkast gemaakt. Ik ben gek op boeken en vind 't altijd jammer als mensen geen boeken hebben. Ik heb altijd gewerkt in de boeken en vind 't leuk wat iemand zijn boek interesses zijn.



En nog een kast, enigszins lijkend op de kast hierboven met glazen, serviesgoed en lades met post en .



En dan hebben we nog een bedstede waarin we planken hebben gemaakt voor 't speelgoed en nog 3 plafondhoge boekenkasten met boeken van vriend en mij en van de kinderen en nog 6 manden met speelgoedzooi. We hebben teveel speelgoed. Maar hier hangt een soort van gordijn voor dus dat zie je niet echt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buffetkast voor servies en linnen. Tevens lades voor belangrijke dingen. Een hrote mooie oude boekenkast voor de boeken en deels decoratie. Waarvan 1 lade die ik voor de troep gebruik. 1 acht vak expedit voor de lps en dvds, een dressoir voor meer troep cds en papierwerk en een klein 4 vaks expedit voor nog meer dvds.



Staat allemaal in 1 kleine ruimte terwijl het dus niet vol oogt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 06 juli 2015 @ 15:54:

[...]





Wat een zure opmerking.

In mijn woonkamer staat een boekenkast met op de onderste plank kinderboeken, dit in de hoop dat mijn dochter ook graag zou gaan lezen ( helaas mislukt ). Een boekenkast in de kamer staat juist gezellig. Echt zo: kijk mij eens zich niet druk maken over stof en liever ontspannen een boek lezen.Dit dus. Ik verbaas me er weleens over dat er mensen zijn die geen boeken bezitten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 06 juli 2015 @ 15:44:

[...]





Wat een onzin. Waarom zou je een bank in de woonkamer hebben: Kijk mij eens lui zijn? Of een TV in de woonkamer: kijk mij eens apatisch zijn?



Boeken heb ik om te lezen en te herlezen. Of om uit te lenen. Of weg te geven. Of ooit nog eens te lezen. Of gewoon omdat ze mooi staan. Of omdat er goede herinneringen aan zitten.



En verder is de 'woonkamer' er alleen voor boeken en muziek. Geen TV, en verder leven we vooral rond de keukentafel.Precies.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen kasten in de woonkamer.



Alleen een lang (2.40m.) Deens dressoir uit de jaren '50.



De boekenkasten staan in de studeerkamer boven: alle wanden van vloer tot plafond bezet met boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven