Wat helpt nu écht om steekvliegen op afstand te houden?

01-07-2015 21:33 29 berichten
Zit hier heerlijk in de tuin, met naast mij op het tafeltje zo'n Citronella kaarsje aan. Was in de veronderstelling dat er nu geen wespen, vliegen, horzels en ander vliegend ongedierte mij zou komen vergezellen.

Niet dus! Net snel naar binnen gevlucht voor een irritante wesp, nu weer buiten en net een horzel dood gemept (sorry 😊).



Hebben jullie voor mij dé tip?

Ooit eens op een terrasje gezeten waar ze op elk tafeltje een bakje hadden staan, wat wél leek te helpen! Er zat geloof ik ook een kruidnagel in, maar verder?



Ik blijf verder rustig hoor, vind dit zomerse weer heerlijk! Maar zou wel fijn zijn als ik ook écht rustig kan zitten😉...
Alle reacties Link kopieren
Wonen op 4 hoog. Serieus, ik zit ook buiten en nergens last van. Maar ja, of je nou op die tip zit te wachten....
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op 7 hoog, maar de wespen en muggen weten m'n balkon wel te vinden. :(
Alle reacties Link kopieren
Oh echt waar? Hm. Misschien vinden ze mij gewoon niet lekker. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik ook wel eens willen weten! Soms ga ik gewoon niet naar buiten als er bijvoorbeeld een steekvlieg rondvliegt...
Sinaasappel met kruidnagel. Maar volgens mij werkt dat ook niet echt.
Misschien is er gewoon helemaal niks wat werkt .
quote:Lanah1980 schreef op 01 juli 2015 @ 21:49:

Misschien is er gewoon helemaal niks wat werkt .

Onder een klamboe gaan zitten



Elektrische vliegenmepper?
Alle reacties Link kopieren
Insmeren met DEET, alleen hebben ze daar soms zelfs geen boodschap aan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wonderwel wordt het hier nu rustig!

Zou de Citronella kaars dan tóch werken? Of zou het komen doordat het nu wat schemerig gaat worden?



De gouden tip heb ik vooralsnog niet gekregen, maar weet nu wel dat ik niet de enige ben die een schijthekel heeft aan die beesten .
Alle reacties Link kopieren
http://www.anthemis.nl/aromainsect.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.1001tips.be/vr ... liegen-hoe-bestrijden.asp
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://dier-en-natuur.inf ... ken-van-een-dazenval.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je er minder druk om maken. Wespen zijn er nog haast niet (en als ze er zijn, dan zijnde nog niet agressief), en steekvliegen en horzels komen überhaupt niet zo heel veel voor (behalve als je op een manege woont ofzo) Ik denk dat je meer enge beesten ziet dan er zijn.

In het ergste geval word je een keer gestoken. Is ook geen wereldramp.
Bedankt Bianca!

Die kruidnagelolie lijkt me wel wat! Ook voor de kinderen, druppel ik dat mooi op hun kleding!
Ik weet het Moosey, maar zodra er een wesp in de buurt komt word ik panisch. Kan er niks aan doen, ben te vaak gestoken denk ik .



Lees net op internet dat een bakje met water, schijfjes citroen en kruidnagel lijkt te werken. Ga dit morgen meteen proberen!



Ik woon trouwens niet bij een manege, maar er zijn hier bij ons in de tuin 's zomers altijd horzels hoor!

Zodra de kinderen in het zwembad zitten komen ze vaak op hun rug zitten. Zit er dan ook vaak bij om ze tijdig weg te slaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 01 juli 2015 @ 22:25:

Je er minder druk om maken. Wespen zijn er nog haast niet (en als ze er zijn, dan zijnde nog niet agressief), en steekvliegen en horzels komen überhaupt niet zo heel veel voor (behalve als je op een manege woont ofzo) Ik denk dat je meer enge beesten ziet dan er zijn.

In het ergste geval word je een keer gestoken. Is ook geen wereldramp.



vriendje van mijn zoon is gisteren toch echt gestoken door een wesp.

En geen wereldramp? Ik ben hartstikke allergisch.
Ik heb een waspinator in mijn tuin, dit lijkt op een wespennest, het houdt de wespen op afstand, die schijnen te denken dat er al een nest zit.

Helpt dus niet voor steekvliegen maar is een goedkope oplossing om wespen weg te houden!
Alle reacties Link kopieren
Lanah, dat zou dan wel na goed aan de aanwezigheid van dat zwembad kunnen liggen. Dazen (dat zijn de steekvliegen, horzels zijn ook vliegen maar met geel-zwarte achterlijven, en die steken/bijten niet) planten zich voort in zoet water, althans, de larven groeien erin op. Geen idee of er iets bestaat wat je in je water kunt doen om dat te voorkomen.. En de wesp-paniek snap ik ook wel hoor, ik dacht ook een tijdje dat ik allergisch was (hele arm zwol op van 1 steek) maar dat blijkt niet zo te zijn, zolang de symptomen plaatselijk zijn, is het geen allergie. Een échte allergie (waarbij je immuunsysteem aanslaat en je opgezwollen slijmvliezen etc krijgt) is natuurlijk wel een ander verhaal, maar komt gelukkig heel weinig voor.

Sinds ik dat weet (en sinds ik zomers op festivals heb geweekt waar het op een gegeven moment best stikt van de wespen en je toch gewoon door zult moeten werken) doen ze me een stuk minder, qua schrik
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn geen horzels maar dazen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd maar een citroen met kruidnagels houdt wespen weg. Tegen muggen helpt azijn maar dat trekt helaas wespen aan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn spuitbussen voor tegen kruipende insecten. Gewone insecten waar nooit insecticiden op los zijn gelaten zoals vliegen, wespen e.d. leggen daarvan het loodje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Met een vliegenmepper kom je ook een eind. Meteen doodslaan. Sommigen laten zich vallen maar die nemen de boel in de maling. Zodra je niet kijkt sluipen ze weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
de meeste vliegebeesten houden niet zo van harde wind, dus een ventilator pal over de tuintafel of over richting het zwembad zetten zou al moeten helpen ... dan vliegen ze andere kant op en gaan ze de buren lastig vallen
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Bedankt voor de tips!

Ik ga nu iig een waspinator bestellen.

Lijkt mij ideaal om voor de veranda op te hangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven