wat is dat toch met die cup/popcakes?

20-03-2013 11:03 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, je kan geen folder/tijdschrift openslaan of winkel meer binnenlopen of je wordt doodgegooid met allerlei cup/pop cake accessoires.



Begrijp me goed, ik ben een muts, heb kinderen waarmee ik al jaren cakejes bak bij gelegenheid. Deze worden dan bekliederd met, met limonadesiroop aangelengde poedersuiker en gekleurde hagelslag of smarties, maar zijn naturel gewoon 't lekkerst. Kortom dolle boel.



Maar nu ben ik dus echt nieuwsgierig wie er een van de vele aangeboden cupcake etagères op tafel heeft staan met beeldig versierde mini-taartjes?

cupcakes!

Totaal aantal stemmen: 45

Ja, ik maak om de dag een verse lading beeldige cupcakes (2%)
Ja, ik val gewoon voor al die Xenos/Action/Blokker spulletje (16%)
Nee, ik koop ze gewoon bij de bakker (4%)
Nee, ik maak nog gewone cakejes (60%)
Anders (18%)
Alle reacties Link kopieren
't Is gewoon een rage. Over een jaar is het weer afgelopen. Net zo goed als dat bepaalde drankjes bijvoorbeeld een tijdje in de mode zijn, zijn dan niet aan te slepen, iedereen drinkt het, op elk feestje krijg je het, en dan, opeens, is het weer verdwenen en is er weer iets anders dat helemaal hip is.



Zelf vind ik cupcakes niet te hachelen (veel te zoet en vaak veel te droog), dus ik doe er niet aan mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk he?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dat cupcakegezeik nu wel over was. Net als de macarons, die ik overigens nog nooit gegeten heb.



Doe mij maar liever een grote, échte boerencake dan zo´n lullig klein cakeje.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen zelfs zo'n popcake-maker cadeau van familie. Leuk hoor, één keer gebruikt en nu staat ie te verstoffen. Zonde van het geld.
Alle reacties Link kopieren
Eerst waren het brownies, nu die verd*** cupcakes. Je wordt er inderdaad mee doodgegooid, op websites, in reclamekrantjes, bij de buren, op een (kinder)verjaardag. Bovendien vind ik cake helemaal niet lekker.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Cupcakes, waren voor mij altijd gewoon kleine cakejes. Al jaren met de kids gemaakt. Maak nu wel eens " mooie" gewoon voor de lol. Maar die pockets snap ik niet helemaal :-)
Alle reacties Link kopieren
Stomme iPad let ik even niet op pockets moet popcakes zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Rua-Red schreef op 20 maart 2013 @ 11:08:

Wij kregen zelfs zo'n popcake-maker cadeau van familie. Leuk hoor, één keer gebruikt en nu staat ie te verstoffen. Zonde van het geld.



Precies, ik weet zeker dat mijn schoonmoeder binnenkort zo'n ding "op de kop heeft weten te tikken". Waar laat men al dat spul?



En die macarons inderdaad, zien er helemaal niet smakelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Dochter, 3 jaar oud, vind het fantastisch om ze te maken. En aan al haar vriendjes en vriendinnetjes uit te delen. En ik vind t leuk om haar te zien genieten.

Dus hier worden ze regelmatig gemaakt.
Ik vind het ook niet lekker (zeker niet met al dat zoete spul erop), maar mijn dochters vinden het elke keer weer een feest om te maken en op te eten. Ik heb nu dus ook zo'n cupcake maker en wordt dus regelmatig gebruikt.



Ach, 't is misschien een rage, maar als mijn kinderen het leuk vinden.....:)
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van cake (en ik kan ook heerlijke cake maken). Ook kleintjes. Prima. Beetje versieren als de kinderen daar zin in hebben.



Maar dat gedoe met "klei" erop waardoor ze weer niet te eten zijn hoeft voor mij ook niet. Doe maar gewoon!



En die popcakes. Getver. Als ik al bedenk hoevaak dat spul door handen is gekneed. Blerghh!
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_Acy schreef op 20 maart 2013 @ 11:15:

Dochter, 3 jaar oud, vind het fantastisch om ze te maken. En aan al haar vriendjes en vriendinnetjes uit te delen. En ik vind t leuk om haar te zien genieten.

Dus hier worden ze regelmatig gemaakt.



Voor als je kinderen hebt, kan ik wel begrijpen dat ´t leuk is.



Om ze zo als volwassene te maken dan weer niet, maar ik vind het zelf wel leuk om grote cakes te bakken.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Nellebelletje schreef op 20 maart 2013 @ 11:15:





Maar dat gedoe met "klei" erop waardoor ze weer niet te eten zijn hoeft voor mij ook niet. Doe maar gewoon!



En die popcakes. Getver. Als ik al bedenk hoevaak dat spul door handen is gekneed. Blerghh!



Nou dat dus!



Als je zoiets ziet:







Dat gaat toch niet meer om taart? Dat gaat meer om huisvrouwen die zich te oud voelen om met Play Doh te spelen, en zich dus maar uitleven met marsepein en fondant. De cake is vaak te droog en de versiering te zoet. Blegh.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger 30 jaar geleden als kind maakten we gewoon cakejes met van die papieren vormpjes. Makkelijk en leuk om te doen/eten op een regenachtige dag. Zelf maakten we ze 10 jaar geleden al met onze kinderen, en bestrooiden ze met allerlei ongein (pareltjes, hagelslag, DrOetker spul etc..)



En afgelopen zomer..... ging mijn dochter opeens een "cupcake cursus" doen. "hey troela, je maakte al cakejes toen je 4 was" "Ja maar dit zijn geen keekjes, maar cupcakes". En inderdaad savonds komt ze thuis met keekjes erg mooi versierd met tandglazuur springend marsepein. Best lekker... zonder de marsepijn. Oftewel de keekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik het wel prachtig werk vind. Niet mijn smaak, maar er is moeite voor gedaan.



Ik zou er alleen werkelijk geen hap van willen nemen. Wat lijkt me dat smerig zoet, al die marsepeinen figuren.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
quote:twistnshout schreef op 20 maart 2013 @ 11:12:

[...]

En die macarons inderdaad, zien er helemaal niet smakelijk uit.



Macarons kunnen goddelijk zijn (zegt iemand die helemaal niet gek is op zoet), maar om dat zo goddelijk te krijgen valt niet mee.



Dus houd ik het op heeeeeel af en toe een overheerlijke macaron van een goede patisserie en sla ik de macarons uit de vd's en van thuisbakkers met liefde af.
Alle reacties Link kopieren
quote:piratorarT schreef op 20 maart 2013 @ 11:21:

Ik moet zeggen dat ik het wel prachtig werk vind. Niet mijn smaak, maar er is moeite voor gedaan. Ik zou er alleen werkelijk geen hap van willen nemen. Wat lijkt me dat smerig zoet, al die marsepeinen figuren.En dat is mijn probleem ook. Komt dochterlief weer thuis met het (duurbetaalde) resultaat van een cupcake-cursus, zegt ze "En die heb ik voor jou gemaakt". Euhmmm... jahhhaa.... Lekkeuuhhrr... En durf hem dan maar eens niet met geveinsde smaak op te eten. (Brrrrr)
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 maart 2013 @ 11:10:

Eerst waren het brownies, nu die verd*** cupcakes. Je wordt er inderdaad mee doodgegooid, op websites, in reclamekrantjes, bij de buren, op een (kinder)verjaardag. Bovendien vind ik cake helemaal niet lekker.Vergeet de muffinsinvasie niet
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
muffins zijn nog steeds tha bomb! iig in huize pom. Ze zijn al weer zolang uit, dat het weer retro is.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ze zijn niet eens lekker. Die 'versierde taarten' ook niet. Ik heb liever een lelijke taart die lekker smaakt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er ook aan mee. Al jaren voordat het een hype werd. Al het marsepein/fondant e.d. is alleen niet te eten, dus ik maak altijd allerlei cakejes in smaken. Met verjaardagen maak ik altijd minimaal 20teveel in 5 verschillende smaken, maar alles gaat op. Daar blijf ik dan ook lekker mee door gaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Muffins en brownies vind ik wel heel lekker, dat wil zeggen: dat kunnen ze zijn, maar die zijn ook niet voor de sier.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:little_pickle schreef op 20 maart 2013 @ 11:26:

[...]





En dat is mijn probleem ook. Komt dochterlief weer thuis met het (duurbetaalde) resultaat van een cupcake-cursus, zegt ze "En die heb ik voor jou gemaakt". Euhmmm... jahhhaa.... Lekkeuuhhrr... En durf hem dan maar eens niet met geveinsde smaak op te eten. (Brrrrr)Oh, daar ben ik heel makkelijk in. Laatst een collega die trakteerde met haar verjaardag en aankwam met schalen vol zelf-gefabriekte cupcakes met de meest schitterende versieringen erop, allemaal fondant en marsepein en glazuur en crème en weet ik wat nog meer. Ik heb gezegd dat ik ze prachtig vond en vriendelijk bedankt (Nee, schat, ik ben niet zo'n zoetekauw, bedankt, maar ze zien er schitterend uit!).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven