Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?

14-02-2014 16:08 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummers,



Ik ben elke keer weer gefascineerd door mede-forummers of mensen in mijn omgeving die zo ongelofelijk veel om hun honden geven dat die echt voor ALLES gaan. Mensen die in een hele benarde positie zitten en dit zou opgelost zijn als de hond(en) weg gaat/gaan maar die doen ze voor geen goud weg. Mensen die honden als kinderen behandelen en soms helemaal geen kinderen willen ook. Ik had een buurman met 6 honden! Die poepte en plaste ook rustig in de tuin en lagen gewoon bij hem op de bank. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 6 honden veel en absoluut niet hygiënisch als honden bij je op de bank liggen. Ik had ook een dame in de sportschool met wie ik regelmatig aan kickbocks lessen deed, en die had altijd een hele sterke hondengeur. Werd daar echt misselijk van. Mensen die honden op de mond en neus kussen. Ik kan me er zo moeilijk in verplaatsen, dus mensen die stapelgek zijn op hum honden en anderen. Leg eens uit waar dit toch vandaan komt!! Ik ben zo benieuwd
Haha, niet herkenbaar met honden maar ik ken heel veel mensen (vrouwen, meestal zonder partner) die dit met katten hebben. Hele verhalen en fotoreportages op facebook en als je eens belt wordt er uitgebreid medegedeeld wat de kat (op dat moment) allemaal aan het doen is. Of als je daar bent, dan de hele tijd naar hun kat aan het wijzen zijn, aandacht geven, oppakken, ermee gaan spelen etc.

En ze ook standaard aanspreken met "mijn kleine mannie-mannie" of "mijn lieve kindje" etc.'
Alle reacties Link kopieren
Hahaha inderdaad NYC met katten is eigenlijk een soortgelijk fenomeen. Ik snap best dat je gek kan zijn op een dier, was verknocht aan mijn hamster. Maar sommige dingen die ik lees en zie zijn gewoon eng!
Ik heb geen honden wegens allergie, maar ik snap heel goed dat mensen stapelgek op hun hond of ander huisdier kunnen zijn. Het dier geeft je onvoorwaardelijke liefde en dat is genoeg reden om er alles voor over te hebben. Het zal in sommige mensen gevoelens oproepen die ze anders niet kwijt kunnen. Het zorgen. Het vertroetelen. En daar worden mensen blij van. Prima toch?
Ik heb bovenstaand verhaal aan mijn poesiewoesie voorgelezen en ze herkent dit helemáál niet!
Alle reacties Link kopieren
Poesiewoesie? Hahahaha

Oke oke. Onvoorwaardelijke liefde etc etc snap ik helemaal. Maar vinden jullie niet dat men kan doorslaan?
Huisdieren staan gelijk aan onvoorwaardelijke liefde. Als mensen dat meer onder elkaar uit zouden wisselen, dan zouden huisdieren hoogstwaarschijnlijk een heel andere positie binnen huisgezinnen innemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies mis met een hond op de bank?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 14 februari 2014 @ 16:15:

Ik heb geen honden wegens allergie, maar ik snap heel goed dat mensen stapelgek op hun hond of ander huisdier kunnen zijn. Het dier geeft je onvoorwaardelijke liefde )





Lulkoek.

Dieren geven helemaal geen "onvoorwaardelijke liefde."
Ik heb een hond en geen kinderen. Mijn hond plast ook in de tuin (poepen zelden, alleen bij echt spontane hele hoge nood, en dan wordt het ook zsm weer opgeruimd uiteraard). Hij mag op de bank en ik kus hem op zijn mond!



Maar... mijn hond is van zichzelf erg netjes. Ik geloof niet dat je een hond dat aan kunt leren, maar de mijne houdt er nogal strikte regels voor zichzelf op na. Hij zal bijv nooit buiten over de grond rollen of in een sloot springen. Hij loopt zelfs om plassen op de grond heen. Hij eet geen poep of andere vieze dingen die hij op straat vindt, en als hij al ergens aan snuffelt dan zal hij het niet aanraken. En dat is dus de reden dat ik niet vies ben van mijn eigen hond.



Een vreemde hond zou ik niet willen kussen en ook niet op mijn bank willen hebben, om de simpele reden dat ik niet weet wat voor gewoontes zij er op na houden.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van hygiene Summerdance? Sommige mensen hun honden stinken heel erg, als zo een hond dan bij je op de bank gaat liggen.. Ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is. Maar ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee honden waar ik erg veel van hou.

Er wordt goed voor ze gezorgd, dus ze krijgen goed te eten, we gaan naar de DA als ze iets mankeren, ze hebben allebei een grote mand, ze worden geborsteld, gewassen als het nodig is.

En ze worden ook geaaid.



Maar ze mogen hier niet op de bank, in de slaapkamer of in de badkamer. Mijn gezicht aflebberen sta ik niet toe, dat vind ik niet echt fris.



Hygiëne vind ik belangrijk, dus er wordt dagelijks gestofzuigd enz.

Ook was ik vaak mijn handen, ook als ik aan de honden gezeten heb
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Aah oke, dus als ik het goed begrijp kan je honden ook soort van 'opvoeden'? Niet alleen met zindelijkheid maar ook met over de grond heen rollen etc
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 februari 2014 @ 16:17:

Huisdieren staan gelijk aan onvoorwaardelijke liefde. Als mensen dat meer onder elkaar uit zouden wisselen, dan zouden huisdieren hoogstwaarschijnlijk een heel andere positie binnen huisgezinnen innemen.

Idd Cateautje, de onvoorwaardelijke liefde die je van je dieren krijgt was ik vergeten te vermelden.



Mensen zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik walg dan weer van mensen die hun honden weg doen omdat ze even in een benarde positie zitten.



Mijn hond heb ik genomen en dat is voor het leven. Door dik en dun. Zouden meer mensen wat van moeten hebben, verantwoordelijkheid en onvoorwaardelijke liefde.
Alle reacties Link kopieren
Oh gruwel.. mijn hond slaapt bij mij in bed.

Oh jakkie jakkie een haar...



Onvoorwaardelijke liefde. Mijn alles!
Alle reacties Link kopieren
Oke zoals Dropje70 het omschrijft kan ik me er iets bij voorstellen.



Wie ziet honden dezelfde positie hebben als kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook onvoorwaardelijk van mijn hond. Maar ze poept en plast niet in de tuin en ik zorg dat het schoon is in huis. Wil echt geen hondengeur in huis, laat staan in mijn kleren.



Je hecht je gewoon aan zo'n dier..
Alle reacties Link kopieren
NZ, kan mijn hond bij de jouwe in de leer?

Topdag van mijn poepseliewoepsie:



We beginnen de dag met een sprong in de sloot hier voor de deur

Dan rolt hij even lekker door een dooie vis/kraai/duif (doorhalen wat niet van toepassing is)

Dan graaft hij lekker de wortels onder het grasperk vandaan

En als hij mazzel heeft rolt hij ook nog eens lekker door een modderpoel



Daarna lekker eten, waarna dus misselijk van al het gras, en dan lekker kotsen op net de 2 bij 2 meter waar geen laminaat ligt maar een beeldschoon vloerkleed!

Daarna even lekker uit de waterbak lebberen, een goeie scheet laten en dan zichzelf zielsgelukkig op de bank werpen en mij er systematisch afwerken



Verder is het een dotje hoor!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 14 februari 2014 @ 16:23:

NZ, kan mijn hond bij de jouwe in de leer?

Topdag van mijn poepseliewoepsie:



We beginnen de dag met een sprong in de sloot hier voor de deur

Dan rolt hij even lekker door een dooie vis/kraai/duif (doorhalen wat niet van toepassing is)

Dan graaft hij lekker de wortels onder het grasperk vandaan

En als hij mazzel heeft rolt hij ook nog eens lekker door een modderpoel



Daarna lekker eten, waarna dus misselijk van al het gras, en dan lekker kotsen op net de 2 bij 2 meter waar geen laminaat ligt maar een beeldschoon vloerkleed!

Daarna even lekker uit de waterbak lebberen, een goeie scheet laten en dan zichzelf zielsgelukkig op de bank werpen en mij er systematisch afwerken



Verder is het een dotje hoor! Vergeet het gelebber van de eigen geslachtsdelen niet
Alle reacties Link kopieren
Scamp: slaapt je hond bij je in bed? Dat is gewoon oke? Je hond loopt toch ook buiten of was je em elke dag voor het slapen gaan?



Ik heb trouwens geen oordeel ofzo, juist omdat ik mij er totaal niet in kan verplaatsen (nooit echt een hond gehad) probeer ik wel te begrijpen waarom mensen het doen
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 14 februari 2014 @ 16:15:

Ik heb geen honden wegens allergie, maar ik snap heel goed dat mensen stapelgek op hun hond of ander huisdier kunnen zijn. Het dier geeft je onvoorwaardelijke liefde en dat is genoeg reden om er alles voor over te hebben. Het zal in sommige mensen gevoelens oproepen die ze anders niet kwijt kunnen. Het zorgen. Het vertroetelen. En daar worden mensen blij van. Prima toch?



Wat een dier geeft, is echt geen liefde zoals je die van een mens krijgt. Een huisdier heeft geen beoordelingsvermogen, en ik kan me voorstellen dat je, als je een kutkarakter hebt of lelijk doet, het heerlijk vindt dat je huisdier toch altijd van je blijft 'houden', maar noem het geen liefde.



Ik vind honden best leuk, maar ik vind ze wel vies. Zo likken ze uitgebreid aan hun edele delen, zo aan jouw gezicht. En ze stinken. Bjuk.

Ik heb ook geen huisdieren, want ik zeg het eerlijk: als ik een hond zou hebben en ik daar duizenden euro's aan zou moeten uitgeven, zou ik dat niet doen.
quote:amber__ schreef op 14 februari 2014 @ 16:22:

Aah oke, dus als ik het goed begrijp kan je honden ook soort van 'opvoeden'? Niet alleen met zindelijkheid maar ook met over de grond heen rollen etcZindelijkheid kun je idd trainen. Vies worden, zoals ik al schreef door rollebollen/zwemmen/etc, denk ik niet. De ene hond is gek op water en niet te houden, de ander gaat er met een grote boog omheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:amber__ schreef op 14 februari 2014 @ 16:25:





Ik heb trouwens geen oordeel ofzo, juist omdat ik mij er totaal niet in kan verplaatsen (nooit echt een hond gehad) probeer ik wel te begrijpen waarom mensen het doenDat weet je zeker?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven