Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?

14-02-2014 16:08 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummers,



Ik ben elke keer weer gefascineerd door mede-forummers of mensen in mijn omgeving die zo ongelofelijk veel om hun honden geven dat die echt voor ALLES gaan. Mensen die in een hele benarde positie zitten en dit zou opgelost zijn als de hond(en) weg gaat/gaan maar die doen ze voor geen goud weg. Mensen die honden als kinderen behandelen en soms helemaal geen kinderen willen ook. Ik had een buurman met 6 honden! Die poepte en plaste ook rustig in de tuin en lagen gewoon bij hem op de bank. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 6 honden veel en absoluut niet hygiënisch als honden bij je op de bank liggen. Ik had ook een dame in de sportschool met wie ik regelmatig aan kickbocks lessen deed, en die had altijd een hele sterke hondengeur. Werd daar echt misselijk van. Mensen die honden op de mond en neus kussen. Ik kan me er zo moeilijk in verplaatsen, dus mensen die stapelgek zijn op hum honden en anderen. Leg eens uit waar dit toch vandaan komt!! Ik ben zo benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Kamp 'Mijn hond is mijn alles' is sterk vertegenwoordigd hier op het Viva forum hahahaha
quote:sourpuss schreef op 14 februari 2014 @ 16:22:

Ik walg dan weer van mensen die hun honden weg doen omdat ze even in een benarde positie zitten.



Mijn hond heb ik genomen en dat is voor het leven. Door dik en dun. Zouden meer mensen wat van moeten hebben, verantwoordelijkheid en onvoorwaardelijke liefde.



Inderdaad.



Wat ik dan weer niet begrijp is hondenjasjes en accessoires. En het hysterische gekoetjekoe.
Ik snap het ook niet, en dan bij het uitlaten gaan staan wachten tot ie klaar is met schijten... en dan vaak ook niet opruimen.



Eigenlijk vind ik honden best een beetje vies en de eigenaren vaak helemaal vies en nog asociaal ook.



En huisdieren prima maar niet op de bank of op bed. Jak. En ruim die schijt op.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een hond wel trainen om niet in de tuin te plassen, maar een hond afleren om ergens in te rollen lijkt me lastig
Ik heb één klein hondje. Ik behandel haar niet als mijn kind maar ze is wel lid van ons gezin. Waarom, dat is denk ik niet uit te leggen aan mensen die niets om honden geven. Maar ze heeft wel degelijk een "persoonlijkheidje" waardoor ze dat plekje inneemt. Ik zou haar voor geen goud wegdoen, hoe krap ik ook zou zitten. Ze ligt 's avonds lekker bij me op de bank, gezellig! maar ik laat haar nooit wat doen in de tuin want dat vind ik ook vies. Ze wil dat zelf niet eens, maar loopt gelijk door naar het hek. En het is een ras met weinig of geen hondengeur, dat vind ik ook wel prettig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance: ja natuurlijk heb ik er een mening over. Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb geen oordeel over de mensen die het wel op die manier doen. Dat bedoel ik
quote:Summerdance schreef op 14 februari 2014 @ 16:23:

NZ, kan mijn hond bij de jouwe in de leer?

Topdag van mijn poepseliewoepsie:



We beginnen de dag met een sprong in de sloot hier voor de deur

Dan rolt hij even lekker door een dooie vis/kraai/duif (doorhalen wat niet van toepassing is)

Dan graaft hij lekker de wortels onder het grasperk vandaan

En als hij mazzel heeft rolt hij ook nog eens lekker door een modderpoel



Daarna lekker eten, waarna dus misselijk van al het gras, en dan lekker kotsen op net de 2 bij 2 meter waar geen laminaat ligt maar een beeldschoon vloerkleed!

Daarna even lekker uit de waterbak lebberen, een goeie scheet laten en dan zichzelf zielsgelukkig op de bank werpen en mij er systematisch afwerken



Verder is het een dotje hoor! Misschien kan de mijne wel iets van de jouwe leren! Ik moet altijd zo om hem lachen. Als er geen weg om de plas heen mogelijk is, dan draait hij om en loopt terug. Als de dood voor natte pootjes!
Alle reacties Link kopieren
Vergeet het maar Amber, dat ga jij nooit begrijpen
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 14 februari 2014 @ 16:27:

Ik snap het ook niet, en dan bij het uitlaten gaan staan wachten tot ie klaar is met schijten... en dan vaak ook niet opruimen.



Eigenlijk vind ik honden best een beetje vies en de eigenaren vaak helemaal vies en nog asociaal ook.



En huisdieren prima maar niet op de bank of op bed. Jak. En ruim die schijt op.



poep opruimen is wel netjes ja!



En dank u, dan ben ik en de helft van de Nederlandse inwoners met mij.. asociaal
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker kan men door slaan.

Ik heb sinds 2 maanden een hond in huis, maar behandel hem ook als hond en spreek hem aan met zijn naam.

Mag niet op de bank ook niet in mijn bed, hij heeft zijn eigen plek.

Niks geen kussen op mond of neus maar een aai over zijn bol.

Liefde kun je een huisdier ook schenken zonder die flauwe kul.

Ik begrijp dan ook niet dat iemand zijn kat of hond zijn kindje noemt.



Hahaha Poesiewoesie.
Die huisdierengekte is echt fascinerend. En eng Geldt niet alleen voor hondenliefhebbers.



Oh, edele delen schoonmaken doet die van mij altijd netjes uit het zicht. Hij kan heerlijk potloodventen (slaapt vaak met 4 pootjes wijduit in de lucht), maar voor het wassen wil hij graag wat privacy. (En ik denk eigenlijk voor het poepen ook, want hij zit me altijd zo benepen aan te kijken als hij moet).
Alle reacties Link kopieren
quote:Sealight schreef op 14 februari 2014 @ 16:29:

[...]





poep opruimen is wel netjes ja!



En dank u, dan ben ik en de helft van de Nederlandse inwoners met mij.. asociaal



Nou! Ik zou best een leenhond willen hebben voor strandwandelingen en zo, maar alleen al het feit, dat je dan met zo'n plastic zakje een nog warme drol moet opscheppen.... nee, laat maar.



Wij hadden vroeger thuis altijd een hond, en dat was een schat van een dier. Maar zelf hoef ik er echt geen meer.
Alle reacties Link kopieren
Nee denk het ook niet lamaatje
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 14 februari 2014 @ 16:31:

[...]





Nou! Ik zou best een leenhond willen hebben voor strandwandelingen en zo, maar alleen al het feit, dat je dan met zo'n plastic zakje een nog warme drol moet opscheppen.... nee, laat maar.



Wij hadden vroeger thuis altijd een hond, en dat was een schat van een dier. Maar zelf hoef ik er echt geen meer.Dat is toch ook prima, ieder zijn ding
Alle reacties Link kopieren
quote:amber__ schreef op 14 februari 2014 @ 16:28:

Summerdance: ja natuurlijk heb ik er een mening over. Ik zou het zelf niet doen. Maar ik heb geen oordeel over de mensen die het wel op die manier doen. Dat bedoel ik



Je topic titel doet toch heel anders vermoeden

Wat is dat toch met die hondenliefhebbers doet vermoeden dat je niet normaal vindt



Nou is mijn lievekleinehunnybunnykroel prima opgevoed maar ik snap niet zo goed waarom jij je druk maakt over wat andere mensen thuis met hun huisdieren doen...



Mijn hond slaapt op bed, weliswaar op het voeteneind maar hij kan niet wachten tot mijn wekker gaat

Dan tijgert hij altijd even naar boven om ons wakker te maken....



Daar hoeft verder toch niemand iets van te vinden?

Sterker nog, je hoeft het niet eens te begrijpen

Het zal net zo onbegrijpelijk voor jou zijn als dat het voor mij is dan mensen slangen of salamanders hebben

Maar hey, als die mensen er blij mee zijn.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Sealight schreef op 14 februari 2014 @ 16:29:

[...]





poep opruimen is wel netjes ja!



En dank u, dan ben ik en de helft van de Nederlandse inwoners met mij.. asociaal Dat is te zien in mijn stad/ buurt ja, overal laten ze die hondjes schijten, gemeente perkjes, de stoep, voor het schoolplein op speelpleintjes ..en niet opruimen en je nog uitschelden als je er wat van zegt.
Alle reacties Link kopieren
Matrjoeska_ hahahahaha 'tatta's be like, mijn kanarie is dood'. Daar kan ik echt om lachen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is mijn 'oudste' kind. Hij mag op de bank als zijn dekentje er op ligt, voor de rest ligt/hangt hij in mandjes, kussens of op mijn voeten. Het is een heel lief aanhankelijk dier, wel een beetje 'dom' (in vergelijking met eerdere honden). Hij mag niet op de badkamer of slaapkamer van zoon (wat beiden wel stiekem proberen ). Er worden geen zoenen op de neus gegeven en hond lebbert niet in gezicht en aan handen. Verder scharrelt hij de godganse dag rondom zoon (3), die twee zijn onafscheidelijk. Als iemand ziek is waakt hij er de hele dag bij, krijg je hem ook niet onder het bed uit.



Een hond is voor mij 'thuis', ben geen huis zonder hond gewend. Tenminste een huisgenoot die altijd blij is dat je er weer bent.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Misschien moet ik er even bij vertellen dat mijn hond geen kussert is. Ik krijg denk een kus of 3 in de week van hem



En poep opruimen binnen de bebouwde kom vind ik niet meer dan normaal. Ik neem die van mij altijd mee buiten de bebouwde kom, en daar poept hij keurig in de bosjes naast de paden (en voor mensen is alleen wandelen op de paden toegestaan). Dus daar zal geen brave burger per ongeluk intrappen.
quote:Annapalona schreef op 14 februari 2014 @ 16:33:

[...]





Dat is te zien in mijn stad/ buurt ja, overal laten ze die hondjes schijten, gemeente perkjes, de stoep, voor het schoolplein op speelpleintjes ..en niet opruimen en je nog uitschelden als je er wat van zegt.Hier idem. Als ik moet rennen voor de bus moet ik goed opletten niet mis te stappen. En dan woon ik in een zogenaamde "kak" (as in: chique) gemeente. Tja, toepasselijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou Summerdance, zoals je ziet vind men de hele dag van alles over de meest uiteenlopende onderwerpen op dit forum, dus waarom mag je hier niet wat over vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 14 februari 2014 @ 16:30:

Oh, edele delen schoonmaken doet die van mij altijd netjes uit het zicht. Hij kan heerlijk potloodventen (slaapt vaak met 4 pootjes wijduit in de lucht), maar voor het wassen wil hij graag wat privacy. (En ik denk eigenlijk voor het poepen ook, want hij zit me altijd zo benepen aan te kijken als hij moet).Op zich zou ik best de poep op willen ruimen van meneer, maar hier is het voor hem zo'n genant moment dat hij zich altijd ver weg terug trekt in de bosjes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond mag alles, we hebben haar met liefde opgevoed, nog nooit een tik gegeven, nog nooit geschreeuwd, weinig verboden, ze mag op de bank, op bed of waar ze maar wil slapen, ze maakt nooit iets stuk, is niet agressief, bedelt niet bij anderen alleen bij mij (natuurlijk manipuleert ze me een beetje), ze gaat altijd mee als we met vakantie gaan, daarom vliegen we al jaren niet, we gaan nergens naartoe waar honden niet welkom zijn, we sluiten haar niet op voor bange visite (die hebben we overigens niet), ze is stinkend verwend met eten, ze is bijna dertien en een half en op wat ouderdomsproblemen na, ze hoort niet meer goed, is ze nog kerngezond.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk best raar, als kind moest ik niets van honden hebben.

Ik ging er echt een blokje voor om, zo bang was ik.



En nu lopen er hier twee grote honden rond
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven